Tehdä erinlaisia töitä johon vaaditaan tulityökortti, ja tekee ihan harrustus pohjalta/omaksi iloikseen. Jos tekee ihan työkseen niin silloin se on pakollinen, mutta mitenkä jos ihan omassa autotallissa tekee pieniä metalli töitä niin onko silloin myös pakko olla tulityökortti.
Saako ilman tulityökorttia
7
79
Vastaukset
- Anonyymi
vakuutusyhtiöt eivät hyväksy vaukutusehdoissansa hitsaamista esim. omakotitalon autotallissa.
- Anonyymi
Saa tehdä eikä laki kiellä, eikä tarvitse mitään tulityökortti. Ei sitä tule kukaan kyselemään onko kortti voimassa/onko sitä ollenkaan.
- Anonyymi
Eiköhän jokainen osaa sen verran suojata että kipinät ei aiheuta vaaraa. Mä itse teen myös vanhassa autotallissa pieniä metallityötä ihan huvin vuoksi, siellä ei ole mitään palovaaraa. olen tehnyt siitä vähän niinku pienen "metallipajan"
- Anonyymi
Vahingon sattuessa vakuutusyhtiö pyyhkii vakuutuksillasi perseensä ja sanoo voi voi kun ei ollut vakituista tai väliaikaista tulityöpistettä eikä tulityökorttia vahingon aiheuttajalla joten emme korvaa mitään.
Voit mennä oikeuteen ja häviät varmasti. Lait ja asetukset ovat firman puolella.
- Anonyymi
Aika monta autotallia ja kokonaista omakotitaoa on poltettu omien yksityisten tulitöiden seurauksena. Siinä saa sitten arpoa, katsooko oikeus tuottamukselliseksi tai tahalliseksi ja mitä vakuutusyhtiö korvaa, jos korvaa mitään.
Mitä, jos vain hakeutuisit koulutukseen? Olisi paremmat mahdollisuudet tunnistaa vaarat, suojata oma (ja läheisten) omaisuus ja ja samalla tulevaisuus. Mielestäni aika pieni hinta todella tärkeästä osaamisesta.- Anonyymi
On kyllä helppo ja nopea kurssi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32011489- 2174883
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112578- 1621914
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131348Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921228Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401050- 85954