Toimiiko Miro Partanen oikein kieltäytyessään armeijaan menosta?

Anonyymi

26

1829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä ongelmaa tässä pitäisi olla? Minusta hänen pitäisi nousta ja mennä sinne! Ihmiset ovat tulleet tyhmiksi ja laiskoiksi viime aikoina. Ja hyvä on: se on ok että hän ei ymmärrä, että sinne pitää mennä vain koska on mies. Tasa-arvojuttu ei toimi tässä. Kuitenkin jos Venäjä hyökkää ja suomalaiset on sohvalla pelaamassa kännykällä niin mitä sitten? Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia. Itse en myöskään halua tappaa, mutta eikö armeijassa voi mennä aseettomaan palveluun? Ukraina olisi kuulemma selvinnyt paremmin, jos olisi toiminut niinkuin Suomi. Tasa-arvojuttua ajatellen olisi järkevämpää että naisetkin laitettaisiin sinne kuin, että se tulisi vapaavalintaiseksi miehille.

    • Anonyymi

      Miro on äitin pikku kullannuppu joka on tottunut äidin paapomiseen.

      Kuules Miro, menisit edes siviilipalveluun jotta oppisit jotain vastuun kantamisesta. Jos sota syttyisi niin meidän pojat sotisi sinunkin puolesta joka kyyhöttäisi äidin selän takana.

    • Anonyymi

      On omitusta, että jotkut pitävät itsestään selvänä, että minun ei tarvitse tehköön muut.
      Helpo valmiiseen pöytään tulla.

      • Anonyymi

        Suomi on moniarvoinen ja vapaa maa.
        Täällä kansalainen saa itse valita miten elää.


      • Anonyymi

        Mielestäni ei ole mies eikä mikään, joka ei halua isänmaata puolustaa. Täällä kuitenkin haluaa
        elää ja eduista nauttia.
        Halveksin sellaisia. jotka kieltäytyvät ase palvelusta. On tietysti sellaisia, jotka vakaumuksensa puolesta eivät tartu aseisiin, mutta hoitavat siviilipalveluksen kunniakkaasti. Heille kyllä tehtäviä löytyy tilanteen niin vaatiessa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on moniarvoinen ja vapaa maa.
        Täällä kansalainen saa itse valita miten elää.

        Jos kieltäytyy täysin palveluksesta, niin ei pitäisi nauttia maan tarjoamia etujakaan missään muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni ei ole mies eikä mikään, joka ei halua isänmaata puolustaa. Täällä kuitenkin haluaa
        elää ja eduista nauttia.
        Halveksin sellaisia. jotka kieltäytyvät ase palvelusta. On tietysti sellaisia, jotka vakaumuksensa puolesta eivät tartu aseisiin, mutta hoitavat siviilipalveluksen kunniakkaasti. Heille kyllä tehtäviä löytyy tilanteen niin vaatiessa..

        Suomi paskottiin jo 1995. Puolustamisen arvoista ei enää ole. Katsotaan sitten jos saadaan epäisänmaallinen feministihallitus pois vallasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kieltäytyy täysin palveluksesta, niin ei pitäisi nauttia maan tarjoamia etujakaan missään muodossa.

        Miksi ei koske sitten kaikkia vaan Suomalaista miestä pelkästään? Muualta saa lampsia tänne ilman velvotteita. Aika cuck olet.


      • Anonyymi

        Näinhän feministit juuri tekevät. Tiettävät likaisen työn miehillä.


    • Anonyymi

      Jos Miro olisi lukenut Tuntemattomansa, hän tietäisi, ettei sodassa ammuta ihmisiä vaan vihollisia. Ja lisäksi hän ymmärtäisi, että Suomen sodissa, menneissä ja tulevissa, ei ammuta ihmisiä, vaan HYÖKKÄÄVÄÄ vihollista.
      Tuon kun ymmärtää, niin armeijaan meno tuntuu paljon helpommalta.

    • Anonyymi

      Miro on "mies", joka elää muiden työn tuloksilla kehdosta hautaan.

    • Anonyymi

      Miro on MIES.

    • Anonyymi

      Ainahan joku muu hoitaa likaisen työn.
      Minulla on oikeus jatkaa lapsuutta.
      Minulla on oikeus, muilla on velvollisuus.

    • Anonyymi
    • Toimii.

    • Anonyymi

      Todellakin toimii. Maanpuolustuksen pitää kuulua kaikille. Itsehän erosin reservistä, koska en halua olla tekemisissä järjestelmän kanssa joka harjoittaa avointa sukupuolisyrjintää. Samalla olen todella ylpeä niistä naisista, jotka vapaaehtoisesti suorittavat armeijan. Lain pitäisi kohdella molempia sukupuolia tasa-arvoisesti.

      Ymmärrän, että puolustusvoimat on tärkeä tekijä yhteiskunnan turvaamisessa, mutta sen toteutustapa on vanhentunut ja syrjivä. Tasa-arvoisella armeijalla suomella olisi hyvin paljon vahvempi sodanajan vahvuus.

    • Anonyymi

      Vankeusrangaistuksen uhalla vain miehiä koskeva maanpuolustusvelvollisuus on aina ollut väärin ja siihen on tultava muutos.
      Jos tätä asiaa ei muuteta, ei Suomi voi kutsua itseään edistykselliseksi länsimaaksi.

    • Anonyymi

      Mokomat maanpetturielukat joutavat miinanpolkijoiksi tosi tilanteessa.

      • Anonyymi

        Sanoo sokea mies joka ei ole huomannut että itsenäisyys menetettii jo 1995? Sinäkin varmaan äänestit sen puolesta?


    • Anonyymi

      Mä tuumasin häipyä koko intistä kesken kaiken.

      Kävin loppuun, sotilaspoliisi alikessu, kiitos mulqvust kapiaiset vaan kaikesta.

    • Anonyymi

      Miro ja kaltaisensa hävetköön, heidän ajatusmallinsa palvelee vain venäjää ja sen kaltaisia maita,,,, vaan ei voi miroilta kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu🤔

      • Anonyymi

        Keitä palveli operaatio laukunkanto 2015? Kerropa se vai pettääkö muisti?


    • Anonyymi

      Filosofisesti Miro on tietenkin oikeassa. Ketään ei voida pakottaa mihinkään. Valtiolla ei ole oikeutta puuttua henkilökohtaiseen vapauteen.

      Lain edessä hän rikkoo perustuslakia, jollei hae vapautusta aseellisesta maanpuolustusvelvollisuudestaan.

      PS. Olen itse känyt varusmiespalveluksen ja harkitsen filosofisesti joka kerta erikseen tottelenko. Näin se asia menee, sillä jokainen yksilö on vapaa.

      • Anonyymi

        (Ketään ei voida pakottaa mihinkään. Valtiolla ei ole oikeutta puuttua henkilökohtaiseen vapauteen.) Onko mielestäsi yksilöllä yhteiskunnassa vain oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia,,toimisit ilmeisesti itse periaatteella rusinat pullasta.
        Pasifismi on kaunis aate ,mutta ei realismia,,,Putin ja hänen kaltaisensa kiittävät kun demokraattisissa maissa näitä hydyllisiä hölmöjä riittää.
        Jokaisessa itsenäisessä valtiossa on armeija,,,jos ei oma,niin sitten vieras,,,valtatyhjiötä ei tunneta eikä tunnusteta.


    • Anonyymi

      Ukrainan Butsassa nähtiin miten venäjä kohtelee Esim näitä Miroja ja aatetovereitaan.
      Ei armoa!,ampui kaikki mikä liikkui!

    • Anonyymi

      varusmiespalveluksenkin voi suorittaa myös aseettomana.
      Olin ryhmyrinä tykistössä 1970 luvulla. Ryhmäni
      eräs alokas palveli aseettomana. Oli mukana touhuissa kuten muutkin, mutta
      ilman asetta. Reipas ja nokkela kaveri. Pelittää se niinkin jos haluaa. Sorapihan taakse poistu sulkeisetkin menivät häneltä hyvin kun ei tarvinnut pystykorvakivääriä roikotella nahkahihnasta olkapäillänsä.
      Ryhmän paraskuntoisin cooperissa. Lähes 3400 metriä 12 minuutissa hiekkatiellä.
      P-arvo älykkyystestissä karvan vajaat 900 pistettä. Siis todella erinomainen kompjuutteri päänupissansa. Yksi sadasta.
      Hyvä synnynnäinen fyysinen suoristuskyky korreloi ja parittaa lähes aina älykkyyden kanssa. Hänellä aseettomuus perustui analyyttiseen harkintaan ja syvään vakaumukseen. Ei ollut vain lapsenomainen musta tuntuu mielipide.
      Jokainen voi arvioida vain oman toimintansa oikeellisuutta. Ei muiden.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe