Det enda tv- programmet på svenska" BUU - klubben "för

Anonyymi

finlandssvenska barn firar 25 -års- jubileum.
BUU - klubben = BARN, UNGDOM och UTBILDNING.

37

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      I vår tvåspråkiga familj tittades det på "Pikku kakkonen" och Buu-klubben.

      • Anonyymi

        Hyvä esimerkki maamme kaksikielisyydestä. Kielet ovat luontevasti mukana arjessa.

        P.S. Laitetaan tähän varmuuden vuoksi vielä lisäys, että tämä ei tietenkään koske KOKO Suomea, koska kohta on vähintään yksi aktiivi huutamassa, että 'en kuule ruotsia missään'...


      • Anonyymi

        Bra språkdusch för barn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä esimerkki maamme kaksikielisyydestä. Kielet ovat luontevasti mukana arjessa.

        P.S. Laitetaan tähän varmuuden vuoksi vielä lisäys, että tämä ei tietenkään koske KOKO Suomea, koska kohta on vähintään yksi aktiivi huutamassa, että 'en kuule ruotsia missään'...

        Sådana finns förstås alltid här.


      • Anonyymi

        Nu tittar barnbarnen.


      • Anonyymi

        Det hörde till kvällsritualen.


      • Anonyymi

        Mycket bra språkduschar.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Det hörde till kvällsritualen.

        Litet mera kunde erbjudas för yleskatten.


      • Anonyymi

        Favoritprogrammen i vår familj också.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nu tittar barnbarnen.

        Tiden går så fort.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bra språkdusch för barn.

        Lätt och roligt.


    • Anonyymi

      Hieno saavutus lasten ohjelmalta!

      • Anonyymi

        Finlandssvensk kultur det också.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finlandssvensk kultur det också.

        Det är inte samma sak med rikssvenska barnprogram,det ska vara "eget språk"också.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Det är inte samma sak med rikssvenska barnprogram,det ska vara "eget språk"också.

        Totta kai pitää olla oman kulttuurin tuotantoa. Naapurimaan vastaavanlainen ohjelma ei ole sama asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai pitää olla oman kulttuurin tuotantoa. Naapurimaan vastaavanlainen ohjelma ei ole sama asia.

        Eget språk och kultur i eget land.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eget språk och kultur i eget land.

        Måste man dock skrika hela tiden?


      • Anonyymi
        Kirsi.Vackelin kirjoitti:

        Måste man dock skrika hela tiden?

        Vem skriker ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eget språk och kultur i eget land.

        Det viktigaste.


      • Anonyymi
        Kirsi.Vackelin kirjoitti:

        Måste man dock skrika hela tiden?

        Jos halutaan varmistaa, että tietyt asiat säilyvät, niin silloin on hyvä pitää asiasta hieman ylimääräistä meteliä. "Huutaminen" on hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos halutaan varmistaa, että tietyt asiat säilyvät, niin silloin on hyvä pitää asiasta hieman ylimääräistä meteliä. "Huutaminen" on hyväksi.

        Om vi svenskspråkiga inte skulle bry oss om vårt modersmål så gör ingen annan det heller.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Om vi svenskspråkiga inte skulle bry oss om vårt modersmål så gör ingen annan det heller.

        Se, että vähemmistöt pitävät asioitaan esillä, tuntuu aina häiritsevän joitakin ihmisiä.


      • Anonyymi

        Ruotsin kieltä ei saa pitää tärkeänä. Jos pitää, on "pakkoruotsittaja".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsin kieltä ei saa pitää tärkeänä. Jos pitää, on "pakkoruotsittaja".

        Fenno lyö leimojaan ihan kunnon populistin tavoin, se säästää turhalta ajattelemiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fenno lyö leimojaan ihan kunnon populistin tavoin, se säästää turhalta ajattelemiselta.

        Ruotsin kieli tuntuu kovin uhkaavan fennomaanisia. Pitää kieltä vastaan taistella joka päivä.


      • Anonyymi

        Strömsö är ett annat svenskspråkigt program för vuxna som länge funnits.


      • Anonyymi

        Mycket bra barnprogram.


      • Anonyymi

        Det har följt med tiden också förnyat sig.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Det är inte samma sak med rikssvenska barnprogram,det ska vara "eget språk"också.

        Precis , Sverige är inte samma som svensk - Finland.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Precis , Sverige är inte samma som svensk - Finland.

        Enligt språkaktivist är alla 'ruotsalaisia'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Det är inte samma sak med rikssvenska barnprogram,det ska vara "eget språk"också.

        Fel språk och annorlunda kultur i någon mån i rikssvenska program.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eget språk och kultur i eget land.

        Svenskfinland är inte lika med Sverige.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finlandssvensk kultur det också.

        Förstås ser man på rikssvenska barnfilmer också med det är inte samma sak.Inte äkta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Om vi svenskspråkiga inte skulle bry oss om vårt modersmål så gör ingen annan det heller.

        Det är vår plikt.


      • Anonyymi

        Det programmet skulle aktiva gärna ha bort.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finlandssvensk kultur det också.

        I alla högsta grad.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        I alla högsta grad.

        Klart he.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe