Tresiba insuliini

Anonyymi

Tresiban kanssa verensokeri alkaa välittömästi nousemaan illalla, kun olen menossa nukkumaan ja ateriainsuliini määrät ovat hyvin suuria verrattain aikasempaan. Verensokeri menee tasaisesti, mutta korkealla 15-16 joka yö. Olen aina joutunut myös vaihtelemaan pitkävaikuttaisen insuliinin määrä esim. allergia-aikojen ja sairastumisen takia, mutta Tresiballa sekään ei toimi, kun muutoksen vaikutus alkaa näkymään vasta jonkun viikon päästä.

Mitä mieltä te olette tästä insuliinista miten saisin tämän kohdalleen?

9

1246

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tresiba on ihan paska kannattaa palata johonki muuhun

• Anonyymi

Voit jättää ateriainsuliinin kokonaan pois joksikin aikaa ja säädä Tresibaa oikealle tasolle.
        Ja vaikka ohje toisin neuvvo ota Tresiba aina samaan aikaan esim .aamulla

Tresiba on kaikkein pitkävaikutteisin perusinsuliini: vaikutus alkaa 3–4 tunnissa ja kestää yli vuorokauden, 33-42 tuntia. Tästä syystä liikkuessa verensokerin lasku ennakoidaan lisäämällä hiilihydraatteja ja vähentämällä tarvittaessa pikainsuliinia liikunnan ajoittumisen mukaan.
        Liikunta on ongelma jos taso kohdallaan (5) hypoja tulee helposti.

Tarviset ateriainsuliinia jos ruokailusi on kohtuutonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voit jättää ateriainsuliinin kokonaan pois joksikin aikaa ja säädä Tresibaa oikealle tasolle.

Tresiba on kaikkein pitkävaikutteisin perusinsuliini: vaikutus alkaa 3–4 tunnissa ja kestää yli vuorokauden, 33-42 tuntia. Tästä syystä liikkuessa verensokerin lasku ennakoidaan lisäämällä hiilihydraatteja ja vähentämällä tarvittaessa pikainsuliinia liikunnan ajoittumisen mukaan.

Jos kyse on 1-tyypistä, ei pelkällä pitkällä pärjää, ateriainsuliini on välttämätön.

• Anonyymi00009
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi "hieno" ohje. Mites oikein kuvittelet, että tyypin1 diabeetikko jättää sen ateriainsuliinin pois? Menee takuuvarmasti verensokerit pilviin sillon ja pahimmillaan happomyrkytyksen puolelle vaikka kuinka pistäisi perusinsuliinia.

• Anonyymi

Ylipitkät taitaa olla aika joustamattomia. Vaatii tosi säännölliset elintavat, mm. Liikunnan suhteen. Jos ei tykkää pelailla pikainsuliinin kanssa (tai ei uskalla sitä mielinmäärin pistellä), niin parempi vaihtoehto taitaa olla leve tai lantus.

• Anonyymi00005

Levemiristä siirryin tresibaan.Levemirin annos oli korkea,tehoton.Ei auttanut aamuarvoa millään laskemaan.Tresiba teki sen ,laski normaalitasolle Matalia jopa.En voinut pistää niin paljon kuin lääkäri aluksi määräsi,piti laskea.Se on riittänyt.Teen ruumiillista hommaa kotona, välil ja alussa hypo oli monta kertaa päivä.Oon tyytyväinen kun aamuarvot laski.Koitettiin ottaa selvää mistä se nosti,mitattiin yölläkin ei syytä löydetty.Enkä tod.syönyt yöllä.Sen verran tuli takkiin sain lievän tausta retinopatian silmiini.Verisuonet kasvaa niihin piikkejä saanut,ehkä nyt lazeroidaan,piikit sattuu ,kipu,tehottomia taitaa olla.Hyvää jatkoa kaikille,muistakaa hoitaa sairaus kunnolla.

• Anonyymi00006

Olet mitä syöt.
      Otan sokerilääkkeeni illalla ennen nukkumaanmenoa.
      Hikoilu väheni.
      Jardiance 25, ei muuta.

• Anonyymi00007

Jardi / minulla siis kakkostyypin d.

• Anonyymi00008

Seuraan, minulle mietitään samaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Törkeä petosepäily Suomussalmella

Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta
      Suomussalmi
      78
      3174
    2. Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli

Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii
      Maailman menoa
      373
      1188
    3. Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää

Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      815
    4. Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut

Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty
      Ikävä
      65
      805
    5. Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?

Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s
      Sinkut
      268
      683
    6. Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon

Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä
      Maailman menoa
      153
      644
    7. Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas

Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      610
    8. Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen

Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel
      Ikävä
      31
      588
    9. Sysmä tarvitsee päätöksiä

Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen
      Sysmä
      17
      545
    10. Älä katoa elämästäni

Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan
      Ikävä
      30
      528
    Aihe