Kokkolalaiset rehellisiä?

Tullut tehtyä vaikka mistä aiheesta tänne juttua, mutta nyt ajattelin tehdä oikein rehellisen kysymyksen ;)

Pyritkö olemaan aina rehellinen tilanteessa kuin tilanteessa? Vai lipsahtaako suusta täyttä lööperiä ihan kevyesti ja vailla omantunnon soimausta?

Mä saatan joskus päästää jonku valkoisen valheen, mutta vain siksi, etten pahoittaisi tai loukkaisi toista. Näin vaikkapa silloin, jos joku kysyy vaikkapa mun mielipidettä vaikka uudesta asusteesta :)
Valkoiset valheet menevät tuollaisessa tilanteessa, mutta muuten mä olen kyllä sitä mieltä, että rehellisyys maan perii. Mun omatunto ei salli itseltäni epärehellisyyttä, eikä muilta. Kyllä se menee niin, että ihminen kun jää usein kiinni valheesta, niin on enää vaikea uskoa mitään, mitä toinen suustaan päästää :{

Siis rehellisiä vastauksia. Kiitos ;)

Se vielä, että olipa meillä tänään mukavan lämmin sää 🌞

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko teille tullu koskaan vastaan sellaista, että ystävyydestä/ kaveruudesta voi tulla rasite?

      Tuntuu, että minä jotenkin vedän puoleeni tämmösiä juttuja :{

      • Anonyymi

        Saanen esittää selventävän kysymyksen. Oletko tutustunut ihmisiin, joista on tullut rasite? Onko tutustuminen toisin sanoen kaduttanut kun esiin on tullut ihmisen oikea luonne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saanen esittää selventävän kysymyksen. Oletko tutustunut ihmisiin, joista on tullut rasite? Onko tutustuminen toisin sanoen kaduttanut kun esiin on tullut ihmisen oikea luonne?

        Tarkoitan sellaista rasitetta, että toinen vaatii jatkuvasti huomiota, ettei päivääkään saa olla omissa oloissaan. Jos ei käy, niin sitten puhelin huutaa joko soimalla tai viesteillä.
        Joutuu pikkasen miettimään, että miten senkin ilmoittaisi ilman toisen loukkaantumista :{
        Välillä taas omatunto soimaa, että oon minäki kans pöljä, ku en "osaa" arvostaa ystävyyttä...

        Joskus ystävyys voi käydä raskaaksi, jos olet jatkuva huolien purkuosoite.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Tarkoitan sellaista rasitetta, että toinen vaatii jatkuvasti huomiota, ettei päivääkään saa olla omissa oloissaan. Jos ei käy, niin sitten puhelin huutaa joko soimalla tai viesteillä.
        Joutuu pikkasen miettimään, että miten senkin ilmoittaisi ilman toisen loukkaantumista :{
        Välillä taas omatunto soimaa, että oon minäki kans pöljä, ku en "osaa" arvostaa ystävyyttä...

        Joskus ystävyys voi käydä raskaaksi, jos olet jatkuva huolien purkuosoite.

        Kuulostaa yksipuoliselta tuommoinen, en puhuisi ystävyydestä tuossa tilanteessa. Toki pitää molemmin puolin jäädä ihmissuhteesta hyvä mieli. Oma lukunsa ovat 'ystävyyden' varjolla tavaran lainaajat, kun palauttaminen unohtuu jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa yksipuoliselta tuommoinen, en puhuisi ystävyydestä tuossa tilanteessa. Toki pitää molemmin puolin jäädä ihmissuhteesta hyvä mieli. Oma lukunsa ovat 'ystävyyden' varjolla tavaran lainaajat, kun palauttaminen unohtuu jne.

        Aina ei vain ymmärretä, ettei se ystävyys ole yksistään sitä, että työnnetään kaikki huolet ja murhekasat toisen pääälle.

        Tuo on muutes ärsyttävää, kun sitä lainattua tavaraa ei kuulu takaisin. Kysellessä tuo sit mukamas seuraavalla kerralla, ku tulee.


      • Anonyymi

        Toiset kuvittelee, että on ystävä jos on samassa työpaikassa ja juttelee mukavia. Hah haaa! Tässä olen pettynyt, kun kaveri ei siivonnutkaan oksennuksiani, vaikka olen Kokkolan suurmies.


    • Anonyymi

      Oli yksi rehellinen,mutta se muutti Ouluun

      • No mites se ny niin...

        Ehkä vielä tännekki jäi... :))


      • Anonyymi

        Oli yksi Tinttu-Linttu, mutta se alkoi kateuksissaan vittuilla, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli yksi Tinttu-Linttu, mutta se alkoi kateuksissaan vittuilla, hah hah haaa!!!...

        No on se hyvä, että tässä kaupungissa asuu Ressu, joka on ehdottomasti maailman rehellisin ihminen. Ei vahingossakaan suolla valheita suustaan.


    • Anonyymi

      Kokkolalaisten puheessa on puolet p****a kuin Perhon akan pierussa.

      • Että on löysät puheet meillä vai? :))


      • Anonyymi

        Ai niin kuin pikkupepen? Että on koko pönttö sotkussa eikä kehtaa edes vetää?


    • Anonyymi

      Joskus valkoiset valheet ovat paikallaan. Esim. jos vaakakupissa on toisen ihmisen loukkaaminen.

      • No noin minäkin ajattelen, että joskus on vain pakko tupsauttaa se valkoinen valhe, ettei toisen mieli pahoitu.
        Silloinkin kyllä pikkasen omatunto olkapäällä kiljuu kurkku suorana.


    • Anonyymi

      Lööperipuhumisella voipi välttää riidan.

      • Kunhan ei ihan hirveetä lööperiä vedä :))


    • Anonyymi

      Valkoisia valheita ei tarvita.Tosi ystävyys kestää rehellisyyden joka asiassa niin hyvässä kuin pahassa.Puhtaita pulmusia ihmisestä ei tule koskaan

      • Noita ystävyyksiä ja kaveruuksiakin on niin monenlaisia. Joidenkin kans tietty pystyy puhumaan ja sanomaan kaikki suoraan, ilman että kukaan nokkiintuu.

        Riippuu niin paljon ihmisen luonteestakin. Jotku on vaan niin herkkähipiäisiä, että pitää tarkkaan miettiä miten jonkin asian ilmaisee. Toisen kanssa taas saatetaan heittää vaikka minkälaista juttua ilman, että mitään kränää tulee.


    • Anonyymi

      Eilen lämmintä ja tänään sataa, toki tulee sade tarpeeseen ja tämä on rehellinen mielipide.

      • Kyllä se niin oli hyväksi kunnon sade. Tuli raikkaampaa ja maa sai vettä :)


    • Anonyymi

      Onnea palstaparille kaksosten syntymän johdosta!

    • Anonyymi

      Riippuu tilanteesta! Tahdikkuuden nimessä ei ole suotavaa laukoa toisia loukkaavia mielipiteitä. Totuus voi loukata ja silloin rehellisyys on tyhmyyttä.

      • Noin se juuri on. Parempi on joskus pitää mölyt mahassaan, niin sillä säästyy monelta harmilta.


    • Anonyymi

      Helposti höynäytettäviä ainakin löytyy, joku meni omaisuutensa kun helppoheikit petkuttivat oikein huolella.

      • Anonyymi

        ^menetti^


      • Tuo oli kyllä karmea juttu. Olisi se hirvittävää menettää tuollasia rahasummia joillekki huijareille :(


    • Anonyymi

      Umpirehelliset tuppaavat vaan nauttimaan omasta seurastaan, näin on näreet.

      • Ai, mitenkäs niin??


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ai, mitenkäs niin??

        'No olenkos laihtunut sitten viime näkemän?'

        Rehellinen vastaus: 'Eikös låcki ole lihasta kevyempää jotenka olet, vaikkei sitä huomaa päällepäin.'


      • Anonyymi kirjoitti:

        'No olenkos laihtunut sitten viime näkemän?'

        Rehellinen vastaus: 'Eikös låcki ole lihasta kevyempää jotenka olet, vaikkei sitä huomaa päällepäin.'

        Eli olisi pitänyt sanoa, että olet laihtunut?

        Jos multa joku kysyis, että olenko laihtunut, niin jos en huomaisi sellaista, niin voisin vastata, että voit hyvinkin olla, mut vaikea sanoa ku vaatteet päällä :))


    • Anonyymi

      Totta hvtissä olen rehellinen Suomalainen ja joudun maksamaan siitä kovan hinnan,rehellisyys on kallista.Jos on vaikkapa valtion virkamies niin ei haittaa vaikei niin rehellinen olekaan esimerkiksi poliisi eli paskalakki ubss,,,tai lääkäri noh toiset lekurit ovat toisia rehellisempiä mutta paskalakit ovat aina paskalakkeja

      • Kuulostaa tuo poliisi-inho niin pysyvältä, että olispa kiva tietää mitä olit tehnyt, kun tuollainen asenne poliiseja kohtaan...


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kuulostaa tuo poliisi-inho niin pysyvältä, että olispa kiva tietää mitä olit tehnyt, kun tuollainen asenne poliiseja kohtaan...

        (Mitä olit tehnyt?) mielenkiintoista suomalaisilla tuo asenne ei kyetä kyseenalaistamaan viranomaisia eikä poliitikkoja tähän kategoriaan kuuluu poliisit eli paskalakit obss


    • Anonyymi

      Mä aina juksaan ja valehtelen, ettei tarvi tehdä töitä. Se on alkoholistin peruSOminaisuus.

      • Anonyymi

        Ja kurakin on alkkiksella löysää eli molemmista päistä tulee löysää jatkuvasti.


    • Anonyymi

      Kun tuttava tms jää kiinni valehtelusta, on se surullista, koska silloin on luottamus mennyt. Tai ei ehkä jää kiinni valehtelusta, mutta kumpikin tietää että tuo valehtelee.
      Patologinen valehtelija valehtelee silloinkin kun ei " tarvitse" esim säästä.
      Miten sellaiseen ihmiseen voi luottaa tai häntä edes arvostaa.

      • Satun muuten tuntemaan yhden ihmisen, joka vetelee lööperiä sellaisessakin asiassa jossa ei olisi mitään tarvetta. Usein olenkin miettinyt, että mistä tuollainen käyttäytyminen oikein syntyy?


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Satun muuten tuntemaan yhden ihmisen, joka vetelee lööperiä sellaisessakin asiassa jossa ei olisi mitään tarvetta. Usein olenkin miettinyt, että mistä tuollainen käyttäytyminen oikein syntyy?

        Alkoholistin ongelma.. hyvin erikoista seurata vieressä. Noloa sukulaisille


    • Anonyymi

      Minä valehtelen jatkuvasti itselleni. Otan vain yhden ja tähän se jää. Otan taas yhden ja tähän se jää.

      Olen myös Kokkolan paras kaikessa aina taulutuomaroinnista jalkapallotuomarointiin. Oikein kulttuurin ja urheilun mies.

    • Seuraako kukaan euroviisuja?

      Minä kyllä seuraan finaalin, jos Suomi on päässyt mukaan kisaan.
      Nyt on mukana The Rasmus, jota olen fanittanut jo iät ja ajat :)

      • Anonyymi

        En ole seurannut euroviisuja ihan turhia ja tylsiä vuodesta toiseen,Kuuntele Eischbrecheriä se voittaa kaikki viisut niin on,Ja nyt povaan samalla tässä sään eli nyt alkaa pauhata helteet tosissaan eilen Vitsarin Shellillä join munkkikahvit ihan itse maksoin oli paikalla myös paskalakkeja ahmimassa veronmaklsajien maksamalla työajalla ruokaa hävytöntä,minä maksan heidänkin palkkansa


    • Anonyymi

      Minä juksautin työterveyslääkäriä. Sanoin, etten tippaakaan ole ottanut, vaan tarvin uudet verenpainelääkkeet. Rassukka uskoi ja minä poika se vain ryyppään.

    • Anonyymi

      Naisille joutuu aina valehtelemaan että olisin myyntipäällikkö keskisuuressa yhtiössä jotta saisi, en todellakaan ole ja vihaa myyntijuttuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe