Miksi katsastajat eivät tee palvelusta haluttavaa?

Anonyymi

Katsastus on "ilmainen" palvelu, jota harvaa haluaa ja jota arvostellaan ilmeisen aiheellisesti.

Ilmainen palvelu on tuotteena niin huono, että sitä pitää edistää sakon uhalla.

Mikä ihme tuotteessa on mennyt niin pieleen?

25

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuotteistuksessa on selvästikin ongelma.

      Aivan ilmeisesti kyse on katsastuksen arvosta.
      Katsastajien mielestä katsastus on arvokkaampaa kuin palveluiden käyttäjien mielestä. Se selittyy varmaan sillä, että katsastajiksi hakeutuu ihmisiä, jotka kokevat sen mielekkääksi toiminnaksi.

      Ei pitäisi olla kovin vaikeaa myydä ilmaista katsastusta asiakkaille. Kyse taitaa olla siitä ettei katsastajat osaa välittää itse kokemaansa merkitystä muille. Toinen mahdollisuus tietenkin on, ettei sitä merkitystä ole.

    • Anonyymi

      Ei siitä mitään sakoteta, se on etu monen muun edun joukossa, joista maksetaan jäsenmaksua. Katsastus on osa seuratoimintaa, seura ja sen jäsenet määrittelevät minkälaista toimintaa haluavat ylläpitää. Ellei seurassa haluta katsastustoimintaa eroaa seura liitosta ja lakkauttaa katsastukset. Enemmistö seuroista ja seuran jäsenistä mitä ilmeisimmin antavat arvoa katsastustoiminnalle ja liittojäsenyydelle, ja sitä kovin vastustavilla on täysi vapaus erota seurasta. En näe ongelmaa.

      • Anonyymi

        Ihan alkuun pitää todeta, että katsastamattomuudesta voi olla seurauksena "sakko", joka voi myös olla moninkertainen jäsenmaksuun verrattuna. Ei ehkä kaikissa seuroissa, mutta ainakin joissakin.

        Seura määrittelee seuran tarkoitukset ja toimintatavat säännöissään. Sääntöjen käytännön toteutus voi olla erilaisissa jaoksissa tms, mutta niiden täytyy noudattaa seuran sääntöjä. Jos säännöissä on seuran lipun käyttöoikeus, sitä oikeutta ei voi rajoittaa tai muuttaa kuin muuttamalla seuran sääntöjä.

        Seuran varainkeruu on myös säännöissä. Siinä on yleensä lueteltu, millä tavoin seura kerää rahaa. Eri jaoksien tms. pitää noudattaa seuran sääntöjä myös varainkeruun osalta. Se harvoin antaa vapauksia esimerkiksi sanktioille, joita ei seuran säännöissä ole mainittu.

        Asian ydin on kuitenkin siinä, miksi ilmaista seuran jäsenille tarjottua vapaaehtoista palvelua täytyy sanktioida. Jotain tuotteen markkinoinnissa on pahasti peilessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan alkuun pitää todeta, että katsastamattomuudesta voi olla seurauksena "sakko", joka voi myös olla moninkertainen jäsenmaksuun verrattuna. Ei ehkä kaikissa seuroissa, mutta ainakin joissakin.

        Seura määrittelee seuran tarkoitukset ja toimintatavat säännöissään. Sääntöjen käytännön toteutus voi olla erilaisissa jaoksissa tms, mutta niiden täytyy noudattaa seuran sääntöjä. Jos säännöissä on seuran lipun käyttöoikeus, sitä oikeutta ei voi rajoittaa tai muuttaa kuin muuttamalla seuran sääntöjä.

        Seuran varainkeruu on myös säännöissä. Siinä on yleensä lueteltu, millä tavoin seura kerää rahaa. Eri jaoksien tms. pitää noudattaa seuran sääntöjä myös varainkeruun osalta. Se harvoin antaa vapauksia esimerkiksi sanktioille, joita ei seuran säännöissä ole mainittu.

        Asian ydin on kuitenkin siinä, miksi ilmaista seuran jäsenille tarjottua vapaaehtoista palvelua täytyy sanktioida. Jotain tuotteen markkinoinnissa on pahasti peilessä.

        On se kumma kun katsastus aiheuttaa tällä palstalla niin paljon kitinää.

        Katsastuspakko tulee SPV:n kautta. Se on edellytys pursiseuralipun käytölle, katsastusalennuksille jne.

        Seurat, jotka haluavat kuulua SPV:hen ja nauttia sen eduista, joutuvat sitoutumaan SPV:n sääntöihin, Niissä ei ole mitään sakkoa määrätty. Se on seuran omaa sääntöä. Mutta lippua ja SPV:n venetodistusta ei saa katsastamaton vene.

        Seurat sitten määrittävät omat sääntönsä tuon päälle. Meidän seurassamme venepaikan edellytyksenä on vakuutus ja katsastus sekä tietysti jäsenyys ja maksuista huolehtiminen.

        Seura edellyttää myös tiettyjä käytössääntöjä ja meidänkin seurasta on erotettu henkilöitä, jotka eivät ole käyttäytyneet asiallisesti.

        Katsastuksen en ole kuullut kenellekään aiheuttavan sen kummempia ongelmia. Tietysti katsastuksissa löydetään joskus puuttuita ja joskus katsastus pääsee unohtumaan. No on meilläkin sinänsä sakko, että katsastamisesta muulloin kuin katsastuspäivinä joutuu maksamaan katsastajalle. Ei siis seuralle. Katsastuspäivät ovat keväällä kesäkuun loppuun mennessä.


    • Anonyymi

      Useimmat onnettomuudet vesillä, joissa aiheutetaan ulkopuoliselle vahinkoa, ovat miehistön eikä kaluston aiheuttamia. Siksi kaluston katsastaminen on vapaaehtoista, mutta veneiden päälliköt pitäisi katsastaa säännöllisesti. Ei mitään pienveneilijän lupakirjoja, ajokortteja ja byrokratiaa, vaan muun vesiliikenteen valvonnan yhteydessä tentataan parissa minuutissa setti tiukkoja kysymyksiä ja määräaikaiseen ajokieltoon sakkolapun kera ellei osata riittävästi, eikä mitkään aikaisemmat tenttitodistukset voi tilanteesta pelastaa. Ajokiellon aikana on sitten aikaa opiskella omatoimisesti tai käydä kursseja, seuraava tenttitilaisuus sitten taas vesillä ilman ennakkovaroitusta. Seurat voivat sitten niin halutessaan järjestää vuosittaiset sulkeiset mastovajan edustalla.

      • Anonyymi

        Huumori on vaikea laji.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumori on vaikea laji.

        Miten se liittyy asiaan?


      • Anonyymi

        Osin samaa mieltä, mitä tulee onnettomuuksien syihin.
        .
        Väitän kuitenin, että jos katsastus lopetettaisiin kokonaan, niin varustepuutteet lisäisivät onnettomuuksia. Ei hankittaisi pelastusliivejä, heittoliinoja, ei olisi kiikaria jne jne " koska ei ole koskaan tarvittu".

        Eli kyllä varusteila on vaikutusta niidenkin kovisten turvallisuuteen jotka täällä itkevät toimivasta ja hyvin helposta katsastustoiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osin samaa mieltä, mitä tulee onnettomuuksien syihin.
        .
        Väitän kuitenin, että jos katsastus lopetettaisiin kokonaan, niin varustepuutteet lisäisivät onnettomuuksia. Ei hankittaisi pelastusliivejä, heittoliinoja, ei olisi kiikaria jne jne " koska ei ole koskaan tarvittu".

        Eli kyllä varusteila on vaikutusta niidenkin kovisten turvallisuuteen jotka täällä itkevät toimivasta ja hyvin helposta katsastustoiminnasta.

        Katsastukseen roudataan porttapotit, liivit, kartat, raketit ja muut tilpehöörit naapuriveneestä lainaksi ellei turvallisuus kiinnosta. Veneseuroissa katsastuksia tehdään supliikkimiehille myös paljon "virtuaalikatsastuksena" venettä näkemättä. Vesillä ne pitää pistokokein tarkastaa, mutta kiikaria ei katsastuskaan vaadi.

        Meillä turvallisuus kiinnostaa, ja siksi roudataan osa varusteista veneestä toiseen kun ei ne kuitenkaan ole samaan aikaan kulussa eikä kaikkea kannata hankkia venekohtaiseksi. Katsastukset menneet veneessä istuessa ja katsastajan kysymyksiin vastaillen. Katsastaja kysyy tyyliin: "Onko sulla puutappeja vuotojen tukkimiseen." Vastaan: "Tuolla ne on styyran puolella penkin alla." Eikä kumpikaan vaivaudu kaivamaan niitä esille, ja listaa jatketaan eteenpäin.

        Vuositeemojen asioihin on kiinnitetty enemmän huomiota, mutta ne on ihan perseestä.

        Septitankkia ei ole asennettu, vesivessa on "poistettu käytöstä" ruuvaamalla pöntön päällä oleva puukansi yhdellä pikkuruuvilla kiinni ja vieressä on kemssa. On kelvannut, käytännössä ei kumpaakaan ole käytetty vuosiin. Perinteistä pottaa on käytetty.

        Yhtenä vuotena vaadittiin veneen nimi pelastusliiveihin... no ei laitettu, koska meillä liivit ovat henkilökohtaisia ja niitä käytetään säännöllisesti neljässä eri veneessä. Henkilönimet ja puhelinnumerot niissä jo oli, ja hevosenkengässä veneen nimi. No saatiin lopulta se tarra, vaikka katsastajalta jäi huomaamatta, että meiltä oli jäänyt runkokatsastus tekemättä ennen vesillelaskua.

        Toisena vuotena katsastaja intti, että uimaportaassa pitää olla naru jotta vedenvaraan joutunut saa sen omatoimisesti laskettua. Väitti silmämääräisesti ettei onnistu ilman narua, vaikka tiedän kokemuksesta että onnistuu. No nappasin perämoottoritelineestä perämoottorin varmistusnarun ja sidoin sen uimaportaaseen niin oli katsastaja tyytyväinen. Tarran saatuani laitoin narun takaisin paikoilleen varmistamaan etten menetä perämoottoria mereen jos sen teline tai kiinnitykset pettävät.

        Katsastukset ovat menneet vielä pahemmin sivuraiteelle kun aletaan vaatimaan sähköjärjestelmän kytkentäkaavioita, kas kun ei patjakankaiden kaavoja. Uuteenkin veneeseen toimitetaan vain osittaiset kytkentäkaaviot, eikä johonkin pieneen 70-luvun purkkariin ole niitä koskaan varmaankaan tehty, eikä tehdä kun kaikki on niin yksinkertaista että sen näkee veneessä otsaluulla kun komponentteina on akku, aurinkopaneeli, kulkuvalot, sisävalot, radio, lämppäri ja plotteri, eikä perämoottoria ole kytketty veneen sähköihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastukseen roudataan porttapotit, liivit, kartat, raketit ja muut tilpehöörit naapuriveneestä lainaksi ellei turvallisuus kiinnosta. Veneseuroissa katsastuksia tehdään supliikkimiehille myös paljon "virtuaalikatsastuksena" venettä näkemättä. Vesillä ne pitää pistokokein tarkastaa, mutta kiikaria ei katsastuskaan vaadi.

        Meillä turvallisuus kiinnostaa, ja siksi roudataan osa varusteista veneestä toiseen kun ei ne kuitenkaan ole samaan aikaan kulussa eikä kaikkea kannata hankkia venekohtaiseksi. Katsastukset menneet veneessä istuessa ja katsastajan kysymyksiin vastaillen. Katsastaja kysyy tyyliin: "Onko sulla puutappeja vuotojen tukkimiseen." Vastaan: "Tuolla ne on styyran puolella penkin alla." Eikä kumpikaan vaivaudu kaivamaan niitä esille, ja listaa jatketaan eteenpäin.

        Vuositeemojen asioihin on kiinnitetty enemmän huomiota, mutta ne on ihan perseestä.

        Septitankkia ei ole asennettu, vesivessa on "poistettu käytöstä" ruuvaamalla pöntön päällä oleva puukansi yhdellä pikkuruuvilla kiinni ja vieressä on kemssa. On kelvannut, käytännössä ei kumpaakaan ole käytetty vuosiin. Perinteistä pottaa on käytetty.

        Yhtenä vuotena vaadittiin veneen nimi pelastusliiveihin... no ei laitettu, koska meillä liivit ovat henkilökohtaisia ja niitä käytetään säännöllisesti neljässä eri veneessä. Henkilönimet ja puhelinnumerot niissä jo oli, ja hevosenkengässä veneen nimi. No saatiin lopulta se tarra, vaikka katsastajalta jäi huomaamatta, että meiltä oli jäänyt runkokatsastus tekemättä ennen vesillelaskua.

        Toisena vuotena katsastaja intti, että uimaportaassa pitää olla naru jotta vedenvaraan joutunut saa sen omatoimisesti laskettua. Väitti silmämääräisesti ettei onnistu ilman narua, vaikka tiedän kokemuksesta että onnistuu. No nappasin perämoottoritelineestä perämoottorin varmistusnarun ja sidoin sen uimaportaaseen niin oli katsastaja tyytyväinen. Tarran saatuani laitoin narun takaisin paikoilleen varmistamaan etten menetä perämoottoria mereen jos sen teline tai kiinnitykset pettävät.

        Katsastukset ovat menneet vielä pahemmin sivuraiteelle kun aletaan vaatimaan sähköjärjestelmän kytkentäkaavioita, kas kun ei patjakankaiden kaavoja. Uuteenkin veneeseen toimitetaan vain osittaiset kytkentäkaaviot, eikä johonkin pieneen 70-luvun purkkariin ole niitä koskaan varmaankaan tehty, eikä tehdä kun kaikki on niin yksinkertaista että sen näkee veneessä otsaluulla kun komponentteina on akku, aurinkopaneeli, kulkuvalot, sisävalot, radio, lämppäri ja plotteri, eikä perämoottoria ole kytketty veneen sähköihin.

        Tässä änkyrä paljastaa rivien välistä kaiken olennaisen, miksi häntä vituttaa ja käy yleistä parjauskampanjaa täällä (melko) yksikseen.

        Kaikki eivät ajattele kuin tämä helppoheikki.

        ”Veneseuroissa katsastuksia tehdään supliikkimiehille myös paljon "virtuaalikatsastuksena" venettä näkemättä”

        Tämä vielä tälle änkyrälle kirsikkana kakun päällä... 😂😂😂 kas kun se merivoimista eläköitynyt konemestari siellä pursiseurassa on jo vuosikymmeniä vakuuttanut seuran matruusit osaamisellaan. Ja änkyrää sen kun vaan vituttaa... HEH HEH...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä änkyrä paljastaa rivien välistä kaiken olennaisen, miksi häntä vituttaa ja käy yleistä parjauskampanjaa täällä (melko) yksikseen.

        Kaikki eivät ajattele kuin tämä helppoheikki.

        ”Veneseuroissa katsastuksia tehdään supliikkimiehille myös paljon "virtuaalikatsastuksena" venettä näkemättä”

        Tämä vielä tälle änkyrälle kirsikkana kakun päällä... 😂😂😂 kas kun se merivoimista eläköitynyt konemestari siellä pursiseurassa on jo vuosikymmeniä vakuuttanut seuran matruusit osaamisellaan. Ja änkyrää sen kun vaan vituttaa... HEH HEH...

        Jos haluat puolustaa katsastustapaa, niin sinun täytyy puhua katsastuksesta eikä vain leimata muita änkyröiksi.

        Katsastuksen pitää olla houkutteleva tuote. Se ei tule houkutelevaksi leimaamalla asiakkaita, jotka sitä käyttävät.

        Keskustelu ei etene juupas-eipäs -linjalla.
        Jos kiistää kaikki katsastukseen liittyvät ongelmat ja syyttää niistä palvelun käyttäjien luonnetta, myöntää ongelmien olevan niin syvällä järjestelmässä ettei niille voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat puolustaa katsastustapaa, niin sinun täytyy puhua katsastuksesta eikä vain leimata muita änkyröiksi.

        Katsastuksen pitää olla houkutteleva tuote. Se ei tule houkutelevaksi leimaamalla asiakkaita, jotka sitä käyttävät.

        Keskustelu ei etene juupas-eipäs -linjalla.
        Jos kiistää kaikki katsastukseen liittyvät ongelmat ja syyttää niistä palvelun käyttäjien luonnetta, myöntää ongelmien olevan niin syvällä järjestelmässä ettei niille voi mitään.

        ”Katsastuksen pitää olla houkutteleva tuote.”

        Itse asiassa ei pidä. Koko kerhotoiminta pyörii vapaaehtoispohjalta. Ketään ei kiinnosta, jos sinä jättäydyt joukosta pois.


    • Anonyymi

      Voi olla, että katsastajakoulutus on mennyt alusta asti metsään. Katsastajien valinnassa olisi hyvä käyttää psykologista silmää ja valita henkilöitä, jotka haluavat vilpittömästi auttaa eikä niitä, jotka haluavat pönkittää omaa egoaan.

      Katsastuksen pitäisi olla halukkaille saatavana ilman sanktioita tai seurauksia. Sitä kautta siitä tulisi vuosien kuluessa palvelu, joka täyttää asiakkaiden tarpeet sekä toimintatavaltaan, että sisällöltään.

      Ei ole tätä päivää ilmoittaa katsastusajat, joihin on pakko tulla tai jos ei ole, niin joutuu maksamaan 150 eur seuralle ja menettää venepaikan. Asioista voi kysyä seurojen jäseniltä sen sijaan, että olettaa seuran vuosikokouksen tietävän, mikä on kullekin ihmiselle parasta.

      • Anonyymi

        Katsastus on (ainakin pitäisi) ilmainen palvelu jäsenistölle. Katsastajat tekevät sitä vapaaehtoisesti ja uhraavat aikaansa käymällä kursseilla ja tutustumalla sääntöihin ja tekniikkaan.

        Aika paljon oletettu, että heidän pitäisi tulla paikalle täysin veneen omistaman aikataulun mukaan. En tiedä muista seuroista, mutta meillä näyttää olevan tänä vuonna 12 katsustusaikaa touko- ja kesäkuussa. Jos mikään näistä ei sovi, voi yrittää sopia katsastajan kanssa jonkun muun ajan.

        En ole törmännyt katsastajaan, joka pyrkii pönkittämään egoaan. Kaikkien kanssa tietysti kemiat eivät 100% kohtaa. Meillä näyttää olevan 11 katsastajaa. 4 heistä olen käyttänyt (+ ainakin 1 jo lopettanut). Lopuista 7:stä tunnen neljä. Kenestäkään noista ei ole pahaa sanottavaa. Toiset ovat tarkempia, toiset luottavat minun osaamiseen ja kertovat lähinnä vain sääntömuutoksista ja ko. vuoden erityisalueiden tarkistuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastus on (ainakin pitäisi) ilmainen palvelu jäsenistölle. Katsastajat tekevät sitä vapaaehtoisesti ja uhraavat aikaansa käymällä kursseilla ja tutustumalla sääntöihin ja tekniikkaan.

        Aika paljon oletettu, että heidän pitäisi tulla paikalle täysin veneen omistaman aikataulun mukaan. En tiedä muista seuroista, mutta meillä näyttää olevan tänä vuonna 12 katsustusaikaa touko- ja kesäkuussa. Jos mikään näistä ei sovi, voi yrittää sopia katsastajan kanssa jonkun muun ajan.

        En ole törmännyt katsastajaan, joka pyrkii pönkittämään egoaan. Kaikkien kanssa tietysti kemiat eivät 100% kohtaa. Meillä näyttää olevan 11 katsastajaa. 4 heistä olen käyttänyt (+ ainakin 1 jo lopettanut). Lopuista 7:stä tunnen neljä. Kenestäkään noista ei ole pahaa sanottavaa. Toiset ovat tarkempia, toiset luottavat minun osaamiseen ja kertovat lähinnä vain sääntömuutoksista ja ko. vuoden erityisalueiden tarkistuksista.

        Juuri näin. Vaikutelma on, että täällä riekkuu yksi tai kaksi jästipäätä, joiden egoon on katsastus kolahtanut liian pahasti, ja siksi käy täällä naiivia parjauskampanjaa. Onhan sekin joillekin liikaa, että joku vaan voi tietää veneestä enemmän kuin omistaja itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Vaikutelma on, että täällä riekkuu yksi tai kaksi jästipäätä, joiden egoon on katsastus kolahtanut liian pahasti, ja siksi käy täällä naiivia parjauskampanjaa. Onhan sekin joillekin liikaa, että joku vaan voi tietää veneestä enemmän kuin omistaja itse.

        Tuo on oppikirjavastaus.
        Kun asia on oikein, niin keskitytään asian esittäjään ja kyseenalaistetaan motiivit.
        Ei mene läpi.

        Katsastuksen ongelmasta kertoo se, että sen väliin jättämisestä joudutaan antamaan sakko.
        Mikään annetuista kommenteista ei perustele sakkoa vaan ohittaa sen ilman kommentteja.

        Jos katsastus on niin erinomaista, kuin väitetään, niin miksi pitää asettaa sakko?
        Joko katsastus on tuotteena huono tai sitten se on markkinoitu huonosti.

        Sinun vastauksestasi voi päöätellä, että katsastajat ovat huonoja, mutta toivon että räävittömyytesi ja loukkava käytöksesti ei edusta kaikkia katsastajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastus on (ainakin pitäisi) ilmainen palvelu jäsenistölle. Katsastajat tekevät sitä vapaaehtoisesti ja uhraavat aikaansa käymällä kursseilla ja tutustumalla sääntöihin ja tekniikkaan.

        Aika paljon oletettu, että heidän pitäisi tulla paikalle täysin veneen omistaman aikataulun mukaan. En tiedä muista seuroista, mutta meillä näyttää olevan tänä vuonna 12 katsustusaikaa touko- ja kesäkuussa. Jos mikään näistä ei sovi, voi yrittää sopia katsastajan kanssa jonkun muun ajan.

        En ole törmännyt katsastajaan, joka pyrkii pönkittämään egoaan. Kaikkien kanssa tietysti kemiat eivät 100% kohtaa. Meillä näyttää olevan 11 katsastajaa. 4 heistä olen käyttänyt (+ ainakin 1 jo lopettanut). Lopuista 7:stä tunnen neljä. Kenestäkään noista ei ole pahaa sanottavaa. Toiset ovat tarkempia, toiset luottavat minun osaamiseen ja kertovat lähinnä vain sääntömuutoksista ja ko. vuoden erityisalueiden tarkistuksista.

        Uhriutuminen voi olla katsastajalle jonkinlainen itsetuntoa pönkittävä asia, mutta asiakkaalle se vain lisää katsastuksen ongelmia ja tekee tuotteesta huonomman.

        Kuka haluaa katsastuksen, jonka tekeminen on katsastajalle vaikeaa uhrautumista?
        Ei kukaan. Siitä tulee huono omatunto, kun kuudenkympin ja kuoleman välissä oleva ylipainon puuskuttava henkilö yrittää katsoa pilssiina ja sanoo, että kai se venttiili on hyvässä kunnossa, kun sinne ei kukaan ole koskaan ylettänyt eikä oma kunto anna periksi sen katsomiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhriutuminen voi olla katsastajalle jonkinlainen itsetuntoa pönkittävä asia, mutta asiakkaalle se vain lisää katsastuksen ongelmia ja tekee tuotteesta huonomman.

        Kuka haluaa katsastuksen, jonka tekeminen on katsastajalle vaikeaa uhrautumista?
        Ei kukaan. Siitä tulee huono omatunto, kun kuudenkympin ja kuoleman välissä oleva ylipainon puuskuttava henkilö yrittää katsoa pilssiina ja sanoo, että kai se venttiili on hyvässä kunnossa, kun sinne ei kukaan ole koskaan ylettänyt eikä oma kunto anna periksi sen katsomiseen.

        Sulla on tainnut mennä busineksen ja kerhotoiminnan perusteet nyt ihan perin pohjin sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on tainnut mennä busineksen ja kerhotoiminnan perusteet nyt ihan perin pohjin sekaisin.

        Eli sinun argumenttisi perustuvat minun persoonaani.

        Mitä, jos keskusteltaisiin katsastuksesta ja siitä, miksi pitää määrätä sakko?
        Onko sinulla siihen mitään näkemystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on oppikirjavastaus.
        Kun asia on oikein, niin keskitytään asian esittäjään ja kyseenalaistetaan motiivit.
        Ei mene läpi.

        Katsastuksen ongelmasta kertoo se, että sen väliin jättämisestä joudutaan antamaan sakko.
        Mikään annetuista kommenteista ei perustele sakkoa vaan ohittaa sen ilman kommentteja.

        Jos katsastus on niin erinomaista, kuin väitetään, niin miksi pitää asettaa sakko?
        Joko katsastus on tuotteena huono tai sitten se on markkinoitu huonosti.

        Sinun vastauksestasi voi päöätellä, että katsastajat ovat huonoja, mutta toivon että räävittömyytesi ja loukkava käytöksesti ei edusta kaikkia katsastajia.

        Se on pakko ohittaa, koska sakkoja ei jaella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on pakko ohittaa, koska sakkoja ei jaella.

        Siis väitätkö ettei sakkoja jaeta veneen katsastamattomuudesta?

        Olet väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on pakko ohittaa, koska sakkoja ei jaella.

        Tässä on liite erään seuran sivuilta. Jos etsit tekstin, löydät seurankin.
        Ei ole ainoa laatuaan.

        Jos venettä ei ole katsastettu 15.8. mennessä, peritään 150 euron katsastussakko, vaikka veneen katsastaa tämän päivämäärän jälkeen...
        Veneen katsastuksen toistuva laiminlyönti ilman hyväksyttävää syytä korottaa sakkoa 100 euroa vuodessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on liite erään seuran sivuilta. Jos etsit tekstin, löydät seurankin.
        Ei ole ainoa laatuaan.

        Jos venettä ei ole katsastettu 15.8. mennessä, peritään 150 euron katsastussakko, vaikka veneen katsastaa tämän päivämäärän jälkeen...
        Veneen katsastuksen toistuva laiminlyönti ilman hyväksyttävää syytä korottaa sakkoa 100 euroa vuodessa

        Seuroilla ei edelleenkään ole sakotusoikeutta eli tuon voi vallan hyvin haastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis väitätkö ettei sakkoja jaeta veneen katsastamattomuudesta?

        Olet väärässä.

        Ei niitä sakkoja tarvitse maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on liite erään seuran sivuilta. Jos etsit tekstin, löydät seurankin.
        Ei ole ainoa laatuaan.

        Jos venettä ei ole katsastettu 15.8. mennessä, peritään 150 euron katsastussakko, vaikka veneen katsastaa tämän päivämäärän jälkeen...
        Veneen katsastuksen toistuva laiminlyönti ilman hyväksyttävää syytä korottaa sakkoa 100 euroa vuodessa

        Sielä on suuruudenhullu hallitus joka tekee päätöksiä joihin sillä ei ole valtuuksia. Sakkoja ei voi seura jaella ja maksun kutsuminen sakoksi aiheuttaa vain eripuraa ja huonon ilmapiirin, tosin se taitaa olla tuossa seurassa muutenkin.

        Fiksumpi seura hoitaisi asian esimerkiksi näin: Laituripaikka maksaa 250eur/kausi ja paikan saa seuran jäsen mikäli paikkoja on vapaana. Katsastetun veneen laituripaikkamaksu hyvitetään 100% ja katsastetuilla veneillä on katsastamattomiin nähden etuoikeus laituripaikkaan. Katsastamaton vene ei saa käyttää seuran lippua tai muita seuran tunnisteita jotka ovat edellytys seuran saaritukikohdan laituriin kiinnittymiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofian ökyilyt on loppu

      Miksiköhän Sofian instassa on ollut viime aikoina niin kovin hiljaista? Liittyykö syy kenties piriparin eroon? Sofia joutui muuttamaan ex-hoitonsa sis
      Kotimaiset julkkisjuorut
      242
      3528
    2. Syystäkin ollut kirjoittamatta

      Mutta minun silmissäni olet kulutettu, käytetty, pilattu ja raiskattu jätteeksi. Kyllä moni sinua mielellään hässisi, mutta ei sinusta ihmistä rinnall
      Tunteet
      290
      1795
    3. Onko Suomi huonompi kotimaa kuin Venäjä?

      Täällä kirjoittelee muutama ihminen Suomesta siihen sävyyn, että kysymys on pakko esittää. Jos siis vertailet toisiinsa näitä kahta maata, onko Venä
      Maailman menoa
      515
      1559
    4. Meillä on yhteys

      Molemmat halutaan ja rakastetaan Molemmat paetaan ja pelätään ❤️
      Ikävä
      75
      1466
    5. Nato-ovi pysyy kiinni Suomelta.

      Usa ei puutu Suomen ja Turkin väliseen kiistaan, joten menee vuosia Nato-oven repimiseen ja voi olla että sisään ovesta ei koskaan päästäkään. https:/
      Maailman menoa
      420
      1427
    6. Uskotko nainen vielä ihmeisiin

      Sinun täytyy vain uskoa ja luottaa💕
      Ikävä
      94
      1292
    7. Jesper on herrasmies

      Kantaa lentokentällä rakkaansa Dior laukkua ja kulkevat rakastuneina käsi kädessä. https://www.seiska.fi/Kotimaa/Martina-Aitolehden-Jesper-rakas-palj
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      1236
    8. Vietä kiva päivä (ilman minua)

      nainen siellä noin 20 km päässä. 😊 ☀️
      Tunteet
      141
      1154
    9. Kauhava ansaitsee enemmän ja parempaa

      Tervehdys Kauhavalaiset! Sain viestin, että minun pitäisi kirjoittaa myös täällä, koska foorumi kuulema edustaa Kauhavan älymystön mielipidettä ja sa
      Kauhava
      85
      1147
    10. Ässät taas yhdessä

      Jollakin asialla lokki kiristää heidät pysymään yhdessä vaikka rakkaudesta tai parisuhteesta ei olekaan kyse. Sääliksi käy pulia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1079
    Aihe