Otsikon auto, oliko riittävä suorituskyky aikanaan? Entä nykyään? Jos ei enää, niin missä vaiheessa aika ajoi ohi? Voisiko mitenkään ajatella käyttöautona v. 2022? Mielipiteitä!?
280 S w116
6
164
Vastaukset
- Anonyymi
Aikoinaan oli kova rassi, verrattuna muihin aikalaisiin. Tuohon aikaan 10 sekunnin alittajat olivat harvassa, ja tuokin pääsi jo aika lähelle.
Nykymittapuun mukaan aika lussu, ja bensa maistuu. 0-100 sujuu aika samaan tahtiin kuin 1,8 Corollalla. - Anonyymi
Totta kai kelpaa käyttöautoksi 2022.
Toki auto ei vastaa kaikilta ominaisuuksiltaan 2000-luvun autoa, mutta hyvin pärjää, kun asennoituu siihen, että kyseessä on oman aikansa tuote, eikä vaadi siltä enempää. - Anonyymi
Kyllä silläkin ylinopeussakot saa ja kortin hyllylle. Siis riittävä suorituskyky. Jos alusta on kunnossa on taatusti parempi ajettava kuin se uusi 1,8-litrainen Corolla.
- Anonyymi
Viime vuosina vasta on alkanut hämärtymään nuo 20-35 vuotta sitten autolehdistä ym. tankkaamani asiat, mutta muistaisin, että w116 280 s kiihtyi valmistajan ilmoituksen mukaan 0-100 11,5 ja huiput 190 (manuaalilootalla) ja tomaatilla sekunnin pidempään. Vai oisko perhana sittenkin ollut 12,5 ja tomaatilla sekunti kauemmin...? 280SE joka tapauksessa oli huiput manuaalilla 200 ja oliko kiihtyvys sittenkin sillä se 11,5? Sen muistan kirkkaasti, että virtaviivaisempi ja kevyempi w126 280s manuaalilla kiihtyi 11 sek ja huiput 200. 280SE vastaavasti 10,5 ja 210. Joka tapauksessa nykypäivänäkin pysyy siis vaivatta normiliikenteessä mukana. Itse harkitsin w116 ekaksi autoksi 90-luvun alussa, mutta ei tullut sopivaa yksilöä vastaan. Jännä juttu, että w116 tuntui jotenkin huomattavan vanhahtavalta jo silloin 90-luvun alussa ulkonäkönsä suhteen esim. w123 koppaiseen verrattuna ja moniin muihin merkkeihin (itseäni se ei sinällään olisi häirinnyt ollenkaan).
- Anonyymi
Muistaisin kyllä, että w116 280S on juuri tuo 11,5 manuaalilla ja 280SE kylläkin 10,5. w126 osalta olen samaa mieltä muuten, mutta 280SE 0-100 kovalla laatikolla 10,0 sek.
- Anonyymi
Minulla on tarjolla MB W126 S-luokka. 1989 vuosi. V8 moottori, 185 kW.
Erittäin hyvässä kunnossa.
ota yhteyttä minuun
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356