Sain toisen henkilön jo käytössä olevan puhelinnumeron!!

Anonyymi

Otin toisen aivan uuden puhelinliittymän.
Ehdin ilmoittaa asiasta jo pankkiin, työnantajalle ja kavereille ym.
Yllättäen sain viestin ( tekstiviestin) että olivat antaneet minulle toisen operaattorin jo käytössä olevan liittymän ja numeron ja viestissä oli uusi numero! Järkytyin...soitin seuraavana päivänä ja kysyin tietosuojasta - kuinka voi olla mahdollista - minä repisin nahkahousuni, - jos joku muu alkaisi käyttää omaa liittymääni- lupasivat 3 kk hyvityksen tarjoushintaiseen uuteen liittymään. Mitä minun pitäisi tehdä?

22

1986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eipä samaa liittymää voi käyttää yhtäaikaa..

• Anonyymi

..ei voi - mutta mikä moka kun antavat minulle toisen henkilön käytössä olevan numeron

• Anonyymi

Onhan se äärimmäisen harvinaista jos näin on tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se äärimmäisen harvinaista jos näin on tapahtunut.

.näin tapahtui,..ohessa minulle lähetetty tekstiviesti...
        Hei. Valitettavasti Teille on 26.4.2022 myyty sopimukselle .........virheellisesti uutena liittymänumerona 044....vaikka kyseinen nro on oikeasti toisella henkilöllä käytössä Elisalla. Olemme tämän vuoksi joutuneet vaihtamaan liittymänumeronne uuteen. Uusi liittymänumerosi on 044....... Jos teillä on asiasta kysymyksiä, ole hyvä ja ole asiakaspalveluumme yhteydessä. Pahoittelemme virheestä syntynyttä vaivaa. Terveisin DNA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.näin tapahtui,..ohessa minulle lähetetty tekstiviesti...
        Hei. Valitettavasti Teille on 26.4.2022 myyty sopimukselle .........virheellisesti uutena liittymänumerona 044....vaikka kyseinen nro on oikeasti toisella henkilöllä käytössä Elisalla. Olemme tämän vuoksi joutuneet vaihtamaan liittymänumeronne uuteen. Uusi liittymänumerosi on 044....... Jos teillä on asiasta kysymyksiä, ole hyvä ja ole asiakaspalveluumme yhteydessä. Pahoittelemme virheestä syntynyttä vaivaa. Terveisin DNA

"Teille on 26.4.2022 myyty"
        "Uusi liittymänumerosi on"

Suomen kielen hallinta on samaa tasoa kuin numeroiden. Ensin kohteliaasti teititellään oikein isolla kirjaimella ja sitten sinutellaan. 😁😁😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Teille on 26.4.2022 myyty"
        "Uusi liittymänumerosi on"

Suomen kielen hallinta on samaa tasoa kuin numeroiden. Ensin kohteliaasti teititellään oikein isolla kirjaimella ja sitten sinutellaan. 😁😁😁

😳🤯

• Anonyymi

Numeroita kyllä kierrätetään, eli kun hankit liittymän, numero voi olla jonkun entinen. Mutta yleensä siinä on pidempi jakso, jona aikana numero on "hyllyllä" kunnes se otetaan uudelleen käyttöön.

Se, että jollekin annetaan numero, joka on muualla aktiivisessa käytössä, ei voi olla mahdollista.

• Anonyymi

Ymmärtääkseni tässä tuota muualla käytössä olevaa numeroa ei varsinaisesti annettu käyttöön (koska kuten sanot se ei ole mahdollista), se vain ilmoitettiin sopimuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtääkseni tässä tuota muualla käytössä olevaa numeroa ei varsinaisesti annettu käyttöön (koska kuten sanot se ei ole mahdollista), se vain ilmoitettiin sopimuksessa.

.kyllä annettiin..siihen tuli soittoja ja kysyttiin "Lissua"...ihmettelivät kuka puhelimessa on!!

• Anonyymi

.näin kuitenkin oli...lue tekstiviesti jonka sain aiempaa viestiketjussa 😳

• Anonyymi

Jos antoivat samaan aikaan vai olisiko ollut jo pitempään käytössä. Kaikeahan voi tapahtua, vaikka näppäilyvirhe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.kyllä annettiin..siihen tuli soittoja ja kysyttiin "Lissua"...ihmettelivät kuka puhelimessa on!!

Minulle on käynyt myös noin. Se, ei luitenkaan tarkoita, että numero olisi myös toisella käytössä. "Lissu" on vaan kyllästynyt soittajaan ja vaihtanut numeronsa.
        Itse sain haukkumiset, kun en ollutkaan tavoiteltu henkilö, koska soittaja uskoi numeron olevan vielä oikea.

• Anonyymi

Erikoinen juttu koska operaattoreitten keskellä on palvelu joka hallitsee numeroita vaikka uusia numeroita kukin operaattori antaa vain omista avaruuksista eikä numerot enää ole fyysisessä kansiossa vaan netissä!

• Anonyymi

Otin latausliittymän elisalta.Tuli väärä sim kortti joka oli rekisteröity toiselle henkilölle.
      Sim kortti oli yhden heiton päässä.Siis viimeinen numero piti olla 9 oli 8. Joten tilasin uuden kortin liittymälleni. Se tuli tänään, nyt minulla on auki 2 liittymää. Kenenkähän se toinen on.

• Anonyymi

Sitähän ei kukaan tiedä, omaelisasta voi poistaa väärän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitähän ei kukaan tiedä, omaelisasta voi poistaa väärän.

Väärää ei voi poistaa koska se ei ole nimissäni.

• Anonyymi

Aivan selvästi aloittaja on itse keksinyt koko jutun!

• Anonyymi

ICC numero heitti yhdellä. Alkuperäinen.Latausliittymät on aina aktiivisia liittymiä. Uusi kortti piti aktivoida omaelisassa.

• Anonyymi

Otin uuden Elisan prepaid liittymän varapuhelimeeni. Kas kummaa, kun siihen rupesi tulemaan tekstiviesteinä lainatarjouksia ihan nimellä *anne *iitanen. En todellakaan ole kyseinen henkilö. Tarjosipa Fortum puhelussa sähkötarjousta Liisankadulle.
      En asu Liisankadulla. Missä Kaupungissa?
      Täytynee poistaa tämä prepaid pois, sillä hermot menee. Tiedän, että näitä prepaidliittymiä kierrätetään, mutta voisivat vähän pitemmän välin pitää, ennenkuin uudelleen antavat käyttöön. Sitten tulee puheluja ulkomaan numeroista, ja viimeisin ID restrict, eli salattu numero ulkomallta. En tietenkään vastaa näihin, mutta harmitta kun en voi käyttää liittymää siihen tarkoitukseen kuin halusin. Nyt suurimmaksi osaksi suljettuna,

• Anonyymi

Ei tämä tähän lopu. Olen saanut tekstiviestejä kaikelaisilta lainantyrkyttäjiltä. LENDO, CREDITTI, AROS FINANS, AXOLAINA, SAMBLA, LOWELL, BLUESTEP, SWIFTBANKER nyt muutamia mainitakseni. Aivan älytöntä häirintää. Yhteenkään firmaan en ole ottanut yhteyttä. Tulipa vielä verotoimistostakin puhelu, joka oli tarkoitettu jollekin Angel'''lle. Siis puhelinnumerot kiertää vähän liian nopeasti.
        Olen ilmoittanut asianomaisille firmoille, että lopettavat tekstityksen KAIKKIIN 046- ja 041- alkuisiin numeroihin. Kaikkiin en saanut yhteystietoja, mutta ilmotin poliisille tästä häirinnästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tämä tähän lopu. Olen saanut tekstiviestejä kaikelaisilta lainantyrkyttäjiltä. LENDO, CREDITTI, AROS FINANS, AXOLAINA, SAMBLA, LOWELL, BLUESTEP, SWIFTBANKER nyt muutamia mainitakseni. Aivan älytöntä häirintää. Yhteenkään firmaan en ole ottanut yhteyttä. Tulipa vielä verotoimistostakin puhelu, joka oli tarkoitettu jollekin Angel'''lle. Siis puhelinnumerot kiertää vähän liian nopeasti.
        Olen ilmoittanut asianomaisille firmoille, että lopettavat tekstityksen KAIKKIIN 046- ja 041- alkuisiin numeroihin. Kaikkiin en saanut yhteystietoja, mutta ilmotin poliisille tästä häirinnästä.

Nyt on jo kaiken huippu tulossa. Sain tähän prepaidnumeroon tekstiviestin Nordealta, jossa ilmoitettiin kortilleni tulleen tapahtuman joka olisi syytä tarkistaa. Selvityksen ajaksi kortilleni on asetettu rajoituksia turvallisuuteni vuoksi. Pyydetään ottamaan yhteyttä asikaspalveluun. puh no 0200300. Ystävällisesti Nordea. Tällaisista viesteistä on varoiteltu jo aiemmin.
        Tämähän olisi saattanut mennä läpi, mutta kun prepaidtililläni ei ole ollut rahaa aikoihin, eikä minulla ole tämä numero ollut Nordean kanssa missään tekemisissä! Nyt otin simkortin pois puhelimesta. Puhelin toimii vain herätyskellona, Ei ikinä Elisan prepaidia! Olen vaikka ilman puhelinta,
        Vuoden ajan tuli viestejä jos vaikka keneltä . Moneybanker, Meidän laina, VertaaEnsin, Nicofy.com, , 041582709* jne.

• Anonyymi

On melkoista arpomista millaisessa käytössä olleen numeron saa ja vieläkin kiusallisempaa mikäli nro ei ole ollut riittävän kauan hyllytettynä ennen sen uudelleen jakamista.

Sitten monilla tahoilla / markkinoitsijoilla on suunnilleen ikuinen muisti datassaan ja kauankin poissa ollutta numeroa voidaan alkaa pommittaa.

Itsellä toisessa eu-maassa kiinteän lankalinjan ongelma.

Alunperin omasin todella hyvän ja spammittoman numeron, jonka laitoin lisäksi heti alkuun salaiseksi ja kaikille mahdollisille estolistoille.

Sitten otin nettioperaattoriltani 3-play-liittymän (aiemmin oli pelkkä nettiliittymä) ja lupasivat tehdä kaiken tarvittavan siirtäen numeroni heille. Kämmäsivät siirron ja kytkivät liittymääni jonkin toisen numeron, joka on suorastaan käyttökelvoton spammi-tunkio ja siksi joudun pitämään ko. puhelimen mykällä, antamatta nroa kenellekään.

Nyt liki kolme vuotta saanut väänatää asian kanssa. Joka kerta soittaessa vastaa eri henkilö ja kaiken selvityksen joutauu aloittamaan nollasta ja joka ainoa kerta homma jää ilmaan, kesken ja hoitamatta. Ei seurantaa. Luvataan siirtää erityiselle tekniselle osastolle, joiden luvataan soitavan, mutta ei soittoa.

Nykyaikaan kuuluen kivijalkapisteessä on vain ns. sisäänheitto, eli myynti ja markkinointi ja kaikki jälkihoito ongelmatilanteineen pelkän "palvelunumeron" varassa.

Vastaavaa menoa kaikkialla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2518
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1781
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1487
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      123
      1466
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      169
      1308
    6. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      157
      1268
    7. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1260
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1198
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1138
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      53
      1039
    Aihe