Henriksson Kotka Svenska Samskola.
Det är viktigt att vi värnar om en levande tvåspråkighet på våra språköar.
Igär besökte SFP:s ordförande Anna - Maja
15
95
Vastaukset
- Anonyymi
Majoriteten av eleverna i skolan är från finskspråkiga hem.
- Anonyymi
Mutta heidät käännytetään ruotsalaisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta heidät käännytetään ruotsalaisiksi.
Det blir dom inte alls,de blir tvåspråkiga,kan flytande både finska och svenska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta heidät käännytetään ruotsalaisiksi.
Inte blir svenskspråkiga finnar heller även de kan perfekt finska.
- Anonyymi
Skolan har klarat sig fint i gymnasiejämförelser.
- Anonyymi
Bra att ministern orkar resa.
Ännu bättre om hon gjorde sitt jobb som justitieminister och såg till att finländare hade en chans att få rätt, även om de inte är svinrika, myndigheter, urfattiga eller brottslingar.
- Anonyymi
Peppu-Reino kirjoitti:
Ännu bättre om hon gjorde sitt jobb som justitieminister och såg till att finländare hade en chans att få rätt, även om de inte är svinrika, myndigheter, urfattiga eller brottslingar.
Hon gör sitt bästa säkert, hon har själv varit kanska fattig som barn.
Anonyymi kirjoitti:
Hon gör sitt bästa säkert, hon har själv varit kanska fattig som barn.
Som justitieminister räcker det inte med att göra sitt bästa. Man bör lyckas implementera det som är skrivet i regeringsprogrammet. På den sidan har inget av vikt ännu förverkligats. Egen agenda och andras tomter har helt klart varit lockande. Lyckligtvis tar denna regering snart slut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hon gör sitt bästa säkert, hon har själv varit kanska fattig som barn.
Hennes mor var ensamförsörjare, när fadern dog mycket tidigt när Anna - Maja var liten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hennes mor var ensamförsörjare, när fadern dog mycket tidigt när Anna - Maja var liten.
Hon lär finska redan som barn kanske, hon pratar så bra.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hon lär finska redan som barn kanske, hon pratar så bra.
Hennes man är visst finskspråkig.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hennes man är visst finskspråkig.
Det är sant.
- Anonyymi
Peppu-Reino kirjoitti:
Som justitieminister räcker det inte med att göra sitt bästa. Man bör lyckas implementera det som är skrivet i regeringsprogrammet. På den sidan har inget av vikt ännu förverkligats. Egen agenda och andras tomter har helt klart varit lockande. Lyckligtvis tar denna regering snart slut.
En enskild minister kan sällan ensam ta större beslut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En enskild minister kan sällan ensam ta större beslut.
Så är det i demokrati, fast statsminister har stor makt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671623
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429