sokerilla tärkkäys

enkeleitä

tietääkö kukaan kuinka virkattuja enkeleitä voisi sokerilla tärkätä?kuinka se tehdään ja mikä on sekoitussuhde? Olen ottanut englanninkielisisistä sivuista täällä netissä ohjeet, mutta tärkkäyksestä ei puhuttu mitään,en ainakaan huomannut.Kiitos tiedosta jo etukäteen.

7

32472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma

olen tärkännyt sokerilla ja hyvä on tullut.
      Mitään mittasuhteita en osaa sanoa, mutta hienoa sokeria lämpimään veteen, niin että "vesi näyttää sokeriselta" (eli ihan reilusti?). Olen liottanut yön yli ja nostanut vaakatasoon kuivumaan aamulla.
      Riippuu langasta kuinka sokerista pitää olla. Kokeilemalla huomaat. Jollei tärkkäänny, niin lisää sokeria ja uudestaan...

• jaajotin

Ja tärkkikin on nykyään melkein ilmaista. Taitaa sokeri maksaa enemmän.

• ohje

Tässä linkki
        http://cc.joensuu.fi/~tkkroger/lankatyot/tarkkays.htm

löytyy myös haulla tärkkäys.

Itse käytän ½dl sokeria ja ½ dl kiehuvaa vettä annan jäähtyä. upotan virkkuu työn hetkeksi liuokseen vettymääm ja nostan sitten pois. Puristan liiat märkyydet pois ja muotoilen halutun laiseksi. Pyöreät liinat laitan voipaperille nuppineuloin kiinni, paperiin olen piirtänyt ympyrän avukseni. Voipaperi on silityslaudan päällä. Annan kuivua seuraavaan päivään. Työtä ei silitetä.

• enkeleitä

Heippa !
      Olen tärkännyt sokerilla virkattuja ruukunsuojia.
      Sekoitan lämpöiseen veteen sokeria määriä en ole mitannut, mutta aika sakeaa saa olla, esim. lasi vettä vajaa lasillinen sokeria jos ei tule tarpeeksi kova, tärkkää uudestaan ja laittaa sokeria enemmän kannattaa kokeilla johonkin kangaspalaan kastaa palan liuoksessa ja antaa kuivua. esim. mitä kangasta on käyttänyt siinä työssä.

Hauskaa kevään jatkoa Kuusankoskelta T. Merja

• enkeleitä

kiitos kaikille vastanneille.Olen nyt tärkkäillyt noita enkeleitä ja paljon. Hyvä tärkkiohje oli kun 1/2 dl sokeria ja 1/2 dl kuumaa vettä.Nyt enkelini pysyvät pystyssä ja ovat valmiita uusiin koteihinsa.Kiitos kaikille.

• Anonyymi
        enkeleitä kirjoitti:

kiitos kaikille vastanneille.Olen nyt tärkkäillyt noita enkeleitä ja paljon. Hyvä tärkkiohje oli kun 1/2 dl sokeria ja 1/2 dl kuumaa vettä.Nyt enkelini pysyvät pystyssä ja ovat valmiita uusiin koteihinsa.Kiitos kaikille.

Hauskaa, hain juuri enkeleiden tärkkäysohjetta. Kiitos hyvistä neuvoista.

• maria ope

Hei, toimiiko sokeritärkkäys myös lampunvarjostimissa (joissa tulee tosi kuuma) ja pitsikoruissa esim. kaulassa tai ranteessa (joissa tulee tosi kuuma) - vai sulaako sokeri?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4370
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      86
      2230
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      556
      1718
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1451
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1157
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1098
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    8. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      5
      968
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      888
    Aihe