kuljettaminen Trailerin sijasta tavallisella henkilöauton jarruttomalla kevytperäkärryllä,
jonka lavapituus on 2,5 metriä ja leveys noin 1,20.kärryn oma paino 250kiloa.
Jos veneen kuljettamista varten valmistaa kärryn lavaan kiinnitetyt tukevat pukit,
luulisi teknisesti kuljetuksen onnistuvan,
mutta mitä mahtaa poliisi sanoa tällaisesta kuljetuksesta?
Auton rekisteriotteessa on maininta jarruton peräkärry kokonaispaino 600 kiloa,
painorajat ei siis ole este mutta kuinka on kun vene tulee peräkärryn ylitse takaa.
Paljonko mahtaa olla laillinen peräylitys,
olen kuullut että jos ylitys on yli metrin luokkaa niin on käytettävä punaista lippua.
Luulisi ettei tällainen kevyt vene voi saada liian takapainoista kuljetusta vaikka peräylitys olisi kahdemetrin luokkaa.
Mutta kai siinä perän ylitysmitassa on jokin maksimi minkä yli ei voi mennä .
Kuljetettavan veneen pituus 5,25 metriä ja veneen omapaino jotain 130kiloa.
Onko luvallista
7
15044
Vastaukset
- rakentajaveneilijä
En kyllä asiasta tiedä sen enempää, mutta oma maalaisjärkeni sanoo että saa kuljettaa. Itse kuljetan työni puolesta 265 pitkässä kärryssä 5m lankkua ja ikinä ei ole poliisit puuttuneet(kun käyttää punaista lippua ja joskus on ollut kolmekin metriä yli perästä. Joten kai sitä venettäkin saa kuljettaa. Laitat vielä veneen keulan niin pitkälle aisan päälle kun mahdollista.
Itse olen kuljettanut omaa 4,5m pitkää venettä samalla kärryllä. En ole mitään pukkeja rustannu siihen, vetässy vaan parilla liinalla kiinni ja hyvin on pysyny- poliisille
mutta muistelisin että metri edestä kaksi takaa ja merkittynä.
- Kaislamies
Itse kuljetan 525 m pitkää kaislaa tavallisella te-ho:n peräkärryllä, liinoilla vaan kiinni autonrenkaiden päälle ja punainen lippu perään, pimeällä joku polkupyörän punainen valo teipillä veneen perään. Otin selvää poliisilaitokselta ja sanoivat että jos peräylitys jää alle kahden metrin niin on laillinen kuljetus, mulla jää just just. Kuljetan yhdistelmääni pitkiä matkoja, mm. pohjois-norjassa. Munkin auton suurin jarruton massa on 600kg ja se jää sen alle kun venekin painaa vain 130kg. Osta kunnolliset kiinnitysliinat, narusysteemit tahtoo löystyä pitempään mentäessä. Muutenhan vene on pehmeästi siinä renkaiden päällä, taitaa olla parempi kuljetustapa venettä ajatellen kuin oikea venetraileri, paljon kovempi kyyti siinä on. Tuo kyytiin nosto vaan on hankalampi. Eikun menoksi!
- Joyner
kun surraa veneen kiinni. Pääseekö vene sukeltamaan köysien alta hätäjarrutuksessa.
Työkaverilla meni auto lunastukseen, kun
vastaantuleva soutuvenettä peräkärryssä vetänyt
henkilöauto jarrutti. Vene liukui kärryn päällä
köysien alta pois, nosti keulan ylös ja rysähti vastaantulevan kollegani auton päälle. - kaislamies
Joyner kirjoitti:
kun surraa veneen kiinni. Pääseekö vene sukeltamaan köysien alta hätäjarrutuksessa.
Työkaverilla meni auto lunastukseen, kun
vastaantuleva soutuvenettä peräkärryssä vetänyt
henkilöauto jarrutti. Vene liukui kärryn päällä
köysien alta pois, nosti keulan ylös ja rysähti vastaantulevan kollegani auton päälle.Ainakin kaislan keulassa on kaksi kiinnityslenkkiä joista keulan saa kunnolla kiinni estämään eteenpäin liukumisen. Tietty täytyy vähän miettiä mihin ne rasitukset tulee hätäjarrutuksessa ja mieluummin ylimitoittaa kiinnitykset.
- Sirius
Kun perävaunun takaylitystä on 0,5m on ylitys merkattava sillä punaisella lipulla.
Missään olosuhteissa kuorma ei saa ylittää perävaunua takaa yli 2 metriä. Muista hyvä kuorman sitominen niin ettei kovassakaan jarrutuksessa vene lähde liikkeelle eteen eikä taakse. Vaunun valojen oltava näkyvissä.- paljon kuljettava
olen kuljettanut kaikenlaisia kuljetuksia.
tietoa tuntuu vain olevan vähän tai pykälät perustuvat arvailuun monasti. ymmärsin että peräkärryssä takana max.2.m edessä kärrin etureunasta 1.m.
edessä tuo pykälä täyttyy pienellä kärryllä luonnostaan. uutta oli että takana punainen lippu jo 0.5m ylityksessä. onko punaisesta lipusta ohjeistusta riittääkö punainen muovipussi
(kauppa kassi) mikä lipun koko. voisiko vakuutus yhtiö laittaa laskun mukana infoa. varmaan monet vain arvelevat !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733