10 vuotta seisonut Move 500 HT 1983 + Yamaha 50 hv 4-tahti 2003

Anonyymi

Mun pitäisi laittaa muistisairaan isän vene luovutuskuntoon. Se on seissyt trailerilla 10 vuotta. En tiedä veneistä enkä moottoreista yhtään mitään.

Kannattaako vene viedä korjaamolle? Öljyt, suodattimet, vesipumpun impelleri, jakohihna ja kiristin maksaisivat 650 € korjaamolla. Lisäksi jos pitää korjata muuta, tulee toki lisähintaa eli villi arvaus, että menis 1000–1500€. Onko järkeä korjata tuon ikäistä moottoria tonnilla tai yli vai myydä koko roska jollain hinnalla? Ja mitä siitä voisi edes pyytää?

Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)

terveisin tytär

10

628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähtökohtasi huomioiden: myy eniten tarjoavalle siinä kunnossa kuin on, ja kauppakirjaan merkintä: ”Vene ja moottori myydään korjattavaksi. Ostaja on tutustunut kaupan kohteeseen ja hyväksyy sen siinä kunnossa ja niillä varusteilla kuin se kaupantekohetkellä on”

      Näin et kanna vastuuta mistään, eikä se alan nollakokemuksella muuten kannattaisikaan. Mitä ikinä teetät, ja käytät myynnissä arvoon vaikuttavana verukkeena, k-päinen ostaja voi yrittää käyttää sitä sinua vastaan.

      Myyntifoorumina esim. huutokaupat.com

      Nyt on paras aika vuodesta saada hyvä huuto!

      Onnea kaupoille!

    • Anonyymi

      Löytyykö veneen patjasto ?

    • Anonyymi

      Jäikö patjat ?

    • Anonyymi

      Itse olen löytänyt useita veneitä Nettivene.com ista, jota varmaankin kaikki käytettyjä veneitä etsivät seuraavat - harva seuraa huutokauppoja. Olen myös myynyt moottoreita ja venitä siellä. Sieltä saattaa löytyä jotakin myyntitilastoakin josta ehkä voisi haarukoida alustavaa hintapyyntöä. Jos kauppaan kuuluu traikku niin sen tiedot on hyvä laittaa mukaan, sen arvo voi hyvinkin olla merkittävä etenkin jos se on kaupallinen merkkitraileri.

      Itse laittaisin tuosta ilmoituksen runsailla kuvilla, ja kun patjat näyttävä palautten mukaan olevan "kulutustavaraa", niin yrittäisin arvioida niiden kunnon. Samoin seisonta-ajan säilytys saattaa olla tärkeä tieto - on aivan eri asia onko vene seissyt lämpmässä tallissa vai ulkona peittämättä vuosikausia.

      Itse laittaisin hintapyynnön johon voisin tyytyä, ja kommentin että tajouksia otetaan vastaan. Tuskin vakava ostaja tekee tarjouksia näkemättä kohteen, paitsi trokarit, jotka oman kokemuksen mukaan tarjoavat noin puolet käyvästä hinnasta , johon yleensä olen vastannut kohteliiaan torjuvasti.

      Onnea kaupantekoon.

    • Anonyymi

      Miksi ette katso aloituksen päiväystä?

      • Anonyymi

        EI paha päiväys, entä sitten?


    • Anonyymi

      Olisko mitenkään mahdollista, että hyvää tarkoittavat neuvonne ym. asiaan liittyvä kiinnostuksenne on 15 kk myöhässä?

      • Anonyymi

        Veneasiat ei happane koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veneasiat ei happane koskaan.

        Siltä tuntuu kun täällä vastaillaan esim. 15-20 vuotta sitten esitettyihin kysymyksiin ikäänkuin ne olisi esitetty eilen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltä tuntuu kun täällä vastaillaan esim. 15-20 vuotta sitten esitettyihin kysymyksiin ikäänkuin ne olisi esitetty eilen.

        Joku ehkä varasti, yli kolkyt vuot sitten ja asiasta puhutaan kuin homma ois tapahtunut eilen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe