Oliko sinun koronasi happimyrkytys?

Anonyymi

Tiedätkö, eettä happi reagoi hyvin herkästi monien aineiden kanssa ja on varsin aktiivista kaasua?

Jos saat koronadiagnoosin, niin kenties sinua hoidetaan antamalla lähes puhdasta happea päiväkausia.
Sinä reagoit siihen vähentämällä hengitystäsi, ettet saisi liikaa happea. Hengität vain pienellä osalla keuhkojasi. Samalla käyttämättömät alueet keuhkoistasi painuvat kasaan.
Kun sitten hapenantoa yritetään vähentää, sinä et pystykään hengittämään kuin vain pienellä osalla keuhkojasi. Siksi sinun täytyy kiihdyttää hengitysnopeuttasi, kunnes hengität ehkä 50 kertaa minuutissa, etkä silti saa happea tarpeeksi, jotta voisit olla hengittämättä kuin muutaman sekuntin, ennenkuin tuntuu että tukehdut hapen puutteeseen.

Kun sinulle annetaan enää vain neljä litraa happea minuutissa, huomaat, että alat hengittämään hiukan syvällisemmin. Jos hengästyt kunnolla, ja huohotat kuin kilpajuoksun jälkeen, huomaat, että keuhkosi alkavat avautumaan jälleen. Jos kaikki menee hyvin, saat takaisin siedettävän hengityskyvyn jonkin viikon kuluessa.

Lääkärisi tietysti näkee sinun hengitysvaikeutesi koronana, mutta kyseessä on happimyrkytys, joka vie sinut lähelle tukehtumista, kunnes vähitelleen sinut vapautetaan hapen yliannostuksesta.
Voit myös saada hermovaurioita, kuten varpaittesi muuttumista tunnottomiksi. Aika näyttää paraneeko ne vauriot joskus.

Alkuaikoina kaikki pantiin hengityskoneisiin, eikä sieltä selvinnyt hengissä kuin osa. Onneksi tuo "tehohoito" on vähenemässä, mutta jos joudut sen kohteeksi, voit olla onnellinen, jos se ei vie sinua hautaan! Älä syytä koronaa siitä! Hoito on se joka tappaa.

19

1002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haluaisin tästä lisää tietoa. Laittaisitko linkkejä minulle. Kiitos.

      • Anonyymi

        https://www.hindawi.com/journals/nrp/2011/260482/


        Olen itse myös läpikäynyt tuollaisen happihoidon, ja pahimmat oireet olivat kolmen viikon hapentunkemisen jälkeen. Mahdotonta vetää keuhkoihin ilmaa, kun ovat painuneet kasaan.

        "Hengitä syvään!" sanoi henkilökunta. Minä sain vain vedettyä kahvikupillisen verran ilmaa keuhkoihini.

        Asia taidetaan kuitata sanomalla Korona. Silloin ei tarvitse ajatella.


    • Anonyymi

      Harrastin aikoinaan sukellusta ja tuli käytyä nitrox kurssit ja toimin jopa kouluttajana.
      Nitrox on hapella terästetyn ilman käyttöä sukeltamisessa, joskus 100% happea (tietyin ehdoin).
      Happialtistumaa seurataan koko ajan sillä happi varastoituu elimiin ja voi aiheuttaa ongelmia, lisäksi happi on tietyissä olosuhteissa myrkyllistä.
      Happea kutsutaan mustaksi enkeliksi, se tappaa mutta ilman sitä ei pärjätä.

      Liika happea ei elimistö huomaa ennenkuin tulee huimausta kouristuksia tajunnanmenetystä yms.
      Hengitys ei tule pinnalliseksi hapen takia, kyllä siinä on joku muu takana.
      Sen verran olen happea hengittänyt että tiedän.

    • Anonyymi

      Minä jouduin hengittämään 60% happea kolme viikkoa, kun muka hoidettiin koronaa. Lopulta pystyin hengittämään vain pinnallisesti, kun keuhkot olivat painuneet kasaan.
      Onneksi selvisin kun lopulta suostuivat vähentämään hapen antoa.
      Nyt kolme kuukautta myöhemmin olen taas melkein normaali.

      En toivo kenellekään tuollaista hoitoa. Se tappoi pandemian alussa joka toisen hengityskonepotilaista.

      • Anonyymi

        Aika satua selittelet.
        En tiedä miksi tuollaisia satuja selitellään.
        Ilman happea olisit kuollut, korona vaurioitti sinun keuhkoja ei happi.
        Jos sulle on annettu 60% (maksimia) niin olet ollut todella huonossa kunnossa ja olisit kuollut ilman happea.

        Kumma kun osa porukkaa tuijottaa kapeasti vain omaa mielipidettä peilaten ja syyttää hoitoja vaikka pikkuisen laajemmin katsottaessa syyt löytyy todennäköisemmin muualta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika satua selittelet.
        En tiedä miksi tuollaisia satuja selitellään.
        Ilman happea olisit kuollut, korona vaurioitti sinun keuhkoja ei happi.
        Jos sulle on annettu 60% (maksimia) niin olet ollut todella huonossa kunnossa ja olisit kuollut ilman happea.

        Kumma kun osa porukkaa tuijottaa kapeasti vain omaa mielipidettä peilaten ja syyttää hoitoja vaikka pikkuisen laajemmin katsottaessa syyt löytyy todennäköisemmin muualta.

        Hyvä kun tiedät paremmin kuin minä, joka olen joutunut läpikäymään tuon hoidon. Sitä ennen luotin siihen että asiat tutkitaan, mutta nyt tiedän että tehdään kaikki rutiininomaisesti ja potilaan on turha sanoa omaa mielipidettään. Jotenkin henkilökunnalla oli paniikki saada happea tungettua vaikka selvisin aivan hyvin ilmankin. Lopulta sain happiletkuista tarpeekseni ja sanoin hyvästit ja käytin itsemääräämisoikeuttani. Siihen loppui happihoito ja elämä alkoi.

        Tietysti ulkopuoliset eivät usko kun eivät ole itse kokeneet. En minäkään olisi uskonut ellen olisi itse nähnyt. Yhä vieläkin sairaaloissa pelätään koronaa ja rokotetaan henkilökuntaa vähän väliä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika satua selittelet.
        En tiedä miksi tuollaisia satuja selitellään.
        Ilman happea olisit kuollut, korona vaurioitti sinun keuhkoja ei happi.
        Jos sulle on annettu 60% (maksimia) niin olet ollut todella huonossa kunnossa ja olisit kuollut ilman happea.

        Kumma kun osa porukkaa tuijottaa kapeasti vain omaa mielipidettä peilaten ja syyttää hoitoja vaikka pikkuisen laajemmin katsottaessa syyt löytyy todennäköisemmin muualta.

        Ja sinä selität siellä vaikket ole ollut edes vastaavassa tilanteessa! Meillä oli joskus työterveyslääkäri (edelleen toimii eräässä lääkärikeskuksessa), joka määräsi jatkuvasti vääriä määriä lääkkeitä. Oletko kenties sama henkilö? Kukaan ei enää mene hänen vastaanotolleen. On siis paljon vapaita aikoja...


    • Anonyymi

      Satutko tuntemaan jonkun joka on läpikäynyt pitemmän hengityskonehoidon? Kysele oliko samoja oireita!

    • Anonyymi

      Olit ilmeisestikin teholla. Mitenköhän ne jotka vaan naamarissa tai viikisissä? Mistä siitä saa puolueetonta tietoa? Sairaalasta turha kysyä kun pelkäävät hoitovirheitä.

      • Anonyymi

        kiinnostaisi kyllä minuakin tämä asia...


      • Anonyymi

        Minulla, siis aloittajalla, oli alussa ns. viikset, jotka olivat aika siedettävät verrattuna siihen kun pakotettiin pitämään tiukkaa naamaria. Sitä ei kyllä jaksanut pitää monta tuntia. En tajua, miksi kukaan ei ymmärtänyt, että olisi ollut parempi hengittää tavallista ilmaa, näkiväthän he, että pystyin hengittämään tarpeeksi, ennenkuin tehtiin trakeotomi. Kun sen jälkeen heräsin jonkun päivän päästä, en enää pystynytkään selviämään ilman happea, kun keuhkot olivat painuneet kokoon.

        Lisätietona sanottakoon, että nyt neljä kuukautta myöhemmin hengityskykyni on suunnilleen niinkuin ennen sairaalaan joutumista, mutta voimat eivät ole vielä täysin palautuneet. Esimerkiksi kun kompastuin saappaat jalassa, en jaksanut estää että naama osui nurmikkoon. Käsien täytyy vahvistua, ja toiseksi yritän laihtua.


    • Anonyymi

      Taas vähään aikaan lukenut uskomattomampaa potaskaa :D. Mistä näitä oikein sikiää?

    • Anonyymi

      Anteeksi vain, mutta eikö Suomen tehohoidossa osata hoitaa potilaita oikein?
      Annetaanko heille väärin esimerkiksi happea, kuten ylläolevat kirjoittavat?

      Mitä tämä kaikki kirjoittelu on? Jonkun pitäisi vastata!

      • Anonyymi

        Jaa että oikein vastata jonkun keksimään soopaan? Hei nyt ihan oikeesti!


    • Anonyymi

      Se mikä on soopaa, on koronavillitys, jota jo alussa heti alettiin hoitaa hengityskoneilla, ja saatiin ihmiset paniikkiin. Ja hengityskoneet tekivät lopun joka toisesta, ne jotka selvisivät, saivat kärsiä kuukausia.

      • Anonyymi

        "Ja hengityskoneet tekivät lopun joka toisesta, "

        Saanko lähteen väitteellesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja hengityskoneet tekivät lopun joka toisesta, "

        Saanko lähteen väitteellesi?

        Hiljaista kuin huopatossutehtaassa, kuten arvelinkin :) Motiivisi postata tänne paskaa? Ai niin, raha tietenkin. Olethan huolehtinut ettei IP:si näy?


    • Anonyymi

      Varmaan moni muukin on kokenu samaa kuin aloittaja. Valitettavasti suuri osa happihoidon läpikäyneistä eivät kykene enää vastaamaan.

      Toiset eivät ole asantuntijoita vaan luulevat tietävänsä!

      En itsekään olisi uskonut, jos joku olisi kertonut, mutta kun olen läpikäynyt tuon hoidon, tiedän mistä puhun.

      • Anonyymi

        "Toiset eivät ole asantuntijoita vaan luulevat tietävänsä!"
        Sanovatko nimet Dunning ja Kruger sinulle mitään? Niin arvelinkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe