mitä tulee maksamaan kannustalon rauhala?vai tuleeko kannattavammaksi rakentaa ja suunnitella talo itse
rauhala-talo
11
2639
Vastaukset
- tii
No sehän riippuu monesta asiasta. Me ollaan asuttu helmikuun alusta Rauhalassa. Kokonaishinnaksi tuli pyöreästi 340.000 euriboria.
- Nimetön
no hyi saatana.tolla hinnalla rakentais itelle vaikka 2 taloa.
- Arvuuttaja-Arvo
Nimetön kirjoitti:
no hyi saatana.tolla hinnalla rakentais itelle vaikka 2 taloa.
Tosimiehet täällä yleensä rääpivät kuonoaan, ovat osallistuneet kerran hirsimökkitaloisiin 80-luvulla ja nyt ollaan niin osaavaa. Tai sitten on kyhätty ihan itse 80-luvulla jonkinlainen taloksi kutsuttava suoja. Joten rahaa on rakentamiseen syytä varata riittävästi, ja jättää nämä halparakentajien kommentit omaan arvoonsa. Niitä latoja koitetaan tällä hetkellä kaupata hirvittävillä hinnoilla. Ostakoot ken uskaltaa.
- Ilman tonttia ja pihatöitä
Meillä lopulliset kustannukset tulevat olemaan rapian vaille 300.000 euroa. Olemme teettäneet kaikki työt ulkopuolisilla. Tuohon kustannukseen sisältyy myös autokatos ja varasto.
Kirvesmiestöiden osalta Kannustalojen Rauhala on työläämpi tehdä kuin monet muuta paketit, mutta mielestämme sen arvoista. Tässä ainakin itsellämme on hiukan budjetti ylittynyt.
Meillä lopulta suurimmat syyt noihin jonkin mielestä isoihin rakentamiskustannuksiin ovat olleet: 1) Emme ole tehneet siivousta lukuunottamatta mitään itse - tämä oli tiedossa jo aloittaessa 2) sisustusmateriaalit ja kodinkoneet. Erityisesti keittiö on tässä talossa sellainen "once in a lifetime" -projekti :) Meillä on peruskoneita laadukkaammat kodinkoneet (Gaggenau, Smeg) ja esim. kivitaso kaikissa työtasoissa. Tuossa olisi halvemmallakin voinut päästä :)
Onko sitten kannattavampaa tehdä jotenkin toisin? Vaikea sanoa...Kukin tekee siten kuin itse haluaa ja mihin pystyy - eli minkä arvon millekin laskee. Talon saa ainakin tämän palstan mukaan parhaimmillaan puolet halvemmalla kuin meidän talomme. Sanosin että arkkitehdin suunnitelmilla ja "avaimet käteen" rakennuttamalla saman tasoisilla materiaaleilla kuin nyt valitsimme, emme olisi päässeet halvemmalla.
Olemme myös ajatelleet mahdollista myyntitilannetta, eli pitäneet sen mielessä että saamme "omamme pois". - itse rak.
Meille tuli elementit muut kuuluvat materiaalit Kannustalolta. Siitä eteenpäin teimme itse kaikki työt. Lopullinen hinta n. 160 000€ (ei sisällä autotallia eikä pihaa). Talopaketin hinta oli 87000€.
- vedit kellon
ja jatkoit nukkumista. Totta kai, Kannuksen paketista alta tuplan - älä edes provona viitsi.
- rauhala
ilman tonttia 210 000 euroa sisältäen kaiken liittymistä sisustuspakettiin sekä autokatoksen. Talo teetettiin pitkästä tavarasta ja ulkoa päin
ei erota kannus rauhalasta kuin siitä että on käytetty kunnolla puuta. Tilaa on 187m2.
Itse tehty siivoukset sekä sisustuspaketti.- Mitähän se sitten
pitää sisällään?? Käytitte kunnolla puuta ?? Koskahan tuon uroteon olette suorittaneet. Olemme rakentaneet mansardeja pitkästä, suurelementeistä ja pienelementeistä, eikä kyllä tule mieleen mitään keinoa jolla tuon kokoisen talon saisi teetettyä tuohon hintaan, ei vaikka jättäisi verot pois työn osuuksista. Taitaa mennä tämäkin taas näihin päiväunijuttuihin. Mutta ainahan saa uneksia, mutta pitää erottaa uni- ja valvetila. Valitettavasti päivittäin käydään keskusteluja ihmisten kanssa jotka todella uskovat näitä Uunoja jotka tänne kirjoittavat piruuttaan, kun on mennyt rahat, lainalimiitti täynnä ja talo edelleen kesken. Eivät uskoneet kun on joku kertonut heille oikeita kustannuksia. Ajattelivat olevansa tietysti muita parempia ja näppärämpiä että heiltä onnistuu se minkä muut ryssivät tyhmyyttään. Niinpä niin. Ja lisää tulee taatusti. No riittäähän näitä kalliimpia hommia kun korjaillaan "halpapoikien" jälkiä suunnitelmien mukaisiksi. Halvempaa olisi kyllä aloittaa alusta asti se oikein rakentaminen, mutta kun ei sovi niin ei sovi. Mennään siis näillä.
- Nimetön
Meille tulee kohta Kannustalon Harja-Rauhala talopaketti, ja ainakin mitä tähän asti talotehtaan palveluihin tulee, kaikki on ensiluokkaisesti hoidettu, kuvia ym. myöten. Olettaisimme rahaa palavan noin 300.000 euroa. Tietysti, jos osaa rakentaa, ja ehtii, niin pitkästä tavarasta rakentamalla pääsee varmasti samanlaiseen lopputulokseen.
- tii
Saako udella mikä tuo Harja-Rauhala on? Kenties Rauhalla tavallisella harjakatolla?
- Rauhala
tii kirjoitti:
Saako udella mikä tuo Harja-Rauhala on? Kenties Rauhalla tavallisella harjakatolla?
Harja-Rauhala on harjakattoinen Kannustalo. Olisimme rakentaneet mansardikattoisen, mutta kaavamääräykset eivät sallineet. Talomme on Rauhala 5-mallia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835