Miksi koskelaiset ovat pariutuvat lähinnä vaan keskenään ja ovat niin sisäsiittoisia? Moni on jämähtänyt koko iäksi paikkakunnalle vaikka tekisi hyvää käydä vähän muuallakin asumassa välillä.
Koskelaiset
9
2593
Vastaukset
Olisi hienoa, jos paikkakunnalle tulisi runsaasti muualta muuttaneita, jotka toisivat uutta näkökulmaa ja hyväntuulista tunnelmaa.
- Anonyymi
Olen asunut Koskella, mutta en päässyt siellä mukaan mihinkään paikallisiin juttuihin. Muualta tulevana olin ulkopuolinen vaikka olin ystävällinen kaikille. Ajan myötä tein havainnon että koskelainen luonteenlaatu on tietyllä tavalla nihkeän leuhka. Sellaiseksi ei voi ryhtyä, siihen kai kasvetaan. Ehkä siksi he tulevat parhaiten toimeen keskenään. Ja itse tulen parhaiten toimeen kaupungissa, johon muutin takaisin.
- Anonyymi
Minäkin olen ollut työtehtävissä Koskella noin 30 vuotta sitten, ja huomasin, että paikallisten asukkaiden luonne on aivan outo.
- Anonyymi
Olisi hieno juttu, jos paikkakunnalle muuttaisi rohkeita ihmisiä, jotka osaavat vähän hassutella, ja jotka eivät mieti, että "mitähän toiset minusta ajattelee?".
- Anonyymi
Paikkakunnan asukkaat saisivat esittää kommentteja tähän asiaan.
- Anonyymi
Jos ei muuten tahdo päästä mukaan kuvioihin, kannattaa liittyä vaikka johonkin yhdistykseen tai vaikka poliittiseen paikallisjärjestöön. Eivät voi nurkuilla kun ei porukkaa ole kuitenkaan liikaa.
- Anonyymi
vaikka satopääläiset ovatkin kaikki sukua keskenään ei saa yleistää on täällä muutamia normaaleitakin.
- Anonyymi
Se on vähän pidemmän aikavälin tulosta tuo Koskelle kotoutuminen. Turha olettaa, että kuntaan muualta muuttaja voi päästä nopeasti piireihin sisälle. Edes heidän jälkeläiset ei vielä ole koskelaisia, vaikka vanhempien siellä asuessa syntyvätkin. Kolmannen tai neljännen polven koskelainen saattaa jo paljasjalkaiseksi paskavarpaaksi kelvata, jos syntyperä muilta aikalaisilta jää tietämättä...
- Anonyymi
Mutta koskelaiset neidit ja rouvat ei ole tunnetusti niin tarkkoja tavarastaan olleet, että kyllä reissumiehet maaseutumatkoillaan isäntien tietämättä on geneettistä perimäänsä maakuntaan jättäneet...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va2934497Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty1104050Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,1942425Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar891941Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.351707Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv11249- 181244
Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!
Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk71189Ajattelen sinua
Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii471163entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin
että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä141940