Taulujen kiinnitys vaijerilla

Anonyymi

Näin kyläpaikassa että uuden kodin seinän yläosaan oli kiinnitetty pitkä vaijeri, johon oli ripustettu tauluja ohuella rautalangalla tai paksulla siimalla (?). Ensin näytti oudolta kun taulut olivat irti seinästä eivätkä katsoneet tukevasti suoraan eteenpäin.
Kotona mietin, olisipa mukava vaihdella tauluja ja viedä välillä toiset kellarikomeroon. Kätevästi säästäisi myös tekemästä reikiä. Tauluja kun on kertynyt aika monta ja muistojen takia on vaikea luopua. Onko teillä itsellä tai nuorilla perheillänne moisia. Minä näin ensimmäisen kerran. Onko kätevä rustinki. Tuleeko vaihdeltua tauluja.

10

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On kätevä. Meillä ollut jo 20 vuotta.

• Anonyymi

Vielä kätevämpää on laittaa liituseinä, johon voi itse piirustaa sen hetkisen tunnelmansa.

• Anonyymi

Viimeisintä huutoa on asettaa taulut vain nojalleen seinään tai hyllyä vasten.

• Anonyymi

"Vaijeri" on hyvä. Taulujen paikkaa voi vaihtaa mielensä mukaan,
      eikä tule reikiä seiniin. Vaijeri on melkein huomaamaton.

• Anonyymi

Jossain se vaijeri tai siima täytyy olla kiinni.

• Anonyymi

Piipahdin Bauhausissa. Onhan niitä, en vielä ostanut kun pääsen katsomaan naapuriin ensin, miltä näyttää. Vertaistuki on parasta.
      Valaisimien kohdalla oli pettymys. Kaikki ne lamput, jotka olisivat kelvanneet, piti porata kattoon ja vaati sähkömiehen asentamaan. Ei mitään sokerpaloja puhumattakaan töpselistä. Vain muutamassa maassa käytetään myyjän mukaan töpseliä ja valaisimet tulevat milloin mistäkin. Mitenhän on tuvallisuuden laita. En halua porata reikiä laajalle, jos sitten haluaisinkin vaihtaa riippuvan lampun, kattoon tuleva kuppi on kapeammalla alalla kuin näiden lamppujen ruuvinjäljet. Miten voi olla noin vaikeaa toisaalta aika vähäinen asia.

• Anonyymi

en raaski porata uuden kodin seiniin mitään, itse laitan nojaamaan on paras näin

• Anonyymi

Tosiaan. Miten se lötkö vaijeri kiinni?

• Anonyymi

Siinä kiinnitetään seinän yläosaan kisko, josta laitetaan roikkumaan itse mitoitettuja vaijereita. Vaijeri kiinnitetään tauluun. On pussillinen jos minkälaista nipsukkaa, lopputulos näytti kaupan mallin mukaan ihan kelvolliselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä kiinnitetään seinän yläosaan kisko, josta laitetaan roikkumaan itse mitoitettuja vaijereita. Vaijeri kiinnitetään tauluun. On pussillinen jos minkälaista nipsukkaa, lopputulos näytti kaupan mallin mukaan ihan kelvolliselta.

Minä tein tukevamman rakenteen.
        Ammuin pulttipyssyllä seinään ratakiskon ja taulut pysyvät nyt nätisti paikallaan.
        Se on ihan viimeistä huutoa!
        Ainakin mitä vaimon suusta kuului...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3211
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57