Nestettäkö kertyy?

Anonyymi

Onko muilla verenpainetautia sairastavilla ja lääkkeitä syövillä (estäjät ja nesteenpoistaja) tullut vastaan nesteen kertymistä kehoon?

Vatsa ihan pallo ja hengitystä ahdistaa eli pitänee tutkia onko nestettä molemmissa tai toisessa. (Vatsa ja keuhkot)

Nilkoissa on turvotuksia sukkien käytön ja kävelyjen jälkeen muttei ihan mahdotonta määrää aina.

Maksan oireet voi kuulemma kanssa tehdä näitä.

10

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla on ollut verenpainetauti monta vuotta, myöskin lääkitys siihen, verenpaine- ja nesteenpoistolääkkeet.
      Yleisvointini on huono ja paineet heittelevät ajoittain reilustikin.

      Turvotusta tulee jalkoihin, nilkat, polvet, joskus myös reidet.
      Silmät, lähinnä yläluomien puolelta turpoilevat, useimmiten eniten aamusta ovat turvoksissa.

      Jos sattuu näistä lääkärille sanomaan, ei siellä välitetä mitään. Vastaanottohetkellä pitäisi olla turvotukset päällä, niin ehkä sitten uskottaisiin.
      Nilkat tosin ovat olleet turvoksissa myös lääkärin vastaanotolla, mutta asiaan ei ole otettu mitään kantaa.

    • Anonyymi

      Minulla on ollut verenpainelääkitys yli 30 vuotta. Kaksi eri lääkettä, mutta ei nesteenpoistolääkettä. Nesteen kertymistä ei ole ollut.

      Jos käytössä on nesteenpoistolääke, niin se poistaa nestettä elimistöstä eli ylimääräistä nestettä ei voi kertyä.

      • Anonyymi

        Miten voit tietää, että nesteenpoistolääke varmasti poistaisi nestettä, kun kerrot ettei sinulla sellaista ole käytössä?

        Minulla on pieni määrä nesteenpoistolääkettä, eikä se ole missään vaiheessa poistanut nestettä, jota siis jalkoihin ja yläluomiin kertyy.
        Kirjoitin tuon ensimmäisen kommentin.

        Lääkkeet sattuvat olemaan sellaiset, joilla ei ole tehoa. Eivät kaikki lääkkeet auta aina kaikkeen.


    • Anonyymi

      Lääkäriin ja labrat sekä liikuntaa ja paljon juomista eli vettä… ja vähemmän huonoa ruokaa.

      • Anonyymi

        Vielä kun löytyisi lääkäri, joka ottaisi asiaan jotain kantaa.
        Labroja on otettu, ja ne ovat olleet ok.

        Useampana vuonna on lääkäri ensin pyytänyt mittailla paineita viikon verran, ja kun on heittelevät tulokset näyttänyt, niin yhtä tyhjän kanssa.

        Sydänlääkäri sanoi vuosia sitten, " verenpaine johtuu korvien välistä, kun on tuo mielialasairaus...", ja alkoi sitten kertoa, kuinka se asiaan vaikuttaa.
        Väitti yöllisten verenpaineiden nousuni johtuvan siitä, että nukun levottomasti mielialasairauden takia.
        Itse tiedän, ja muutama muukin, etten nuku levottomasti.
        ( olisikohan kyseinen lääkäri käynyt salaa nukkumassa kanssani, kun niin hyvin oli tietävinään...? Toivottavasti ei....)

        Ei siinä mitään, hyvinvointivaltiossahan me kuulemma olemme ja elämme.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun löytyisi lääkäri, joka ottaisi asiaan jotain kantaa.
        Labroja on otettu, ja ne ovat olleet ok.

        Useampana vuonna on lääkäri ensin pyytänyt mittailla paineita viikon verran, ja kun on heittelevät tulokset näyttänyt, niin yhtä tyhjän kanssa.

        Sydänlääkäri sanoi vuosia sitten, " verenpaine johtuu korvien välistä, kun on tuo mielialasairaus...", ja alkoi sitten kertoa, kuinka se asiaan vaikuttaa.
        Väitti yöllisten verenpaineiden nousuni johtuvan siitä, että nukun levottomasti mielialasairauden takia.
        Itse tiedän, ja muutama muukin, etten nuku levottomasti.
        ( olisikohan kyseinen lääkäri käynyt salaa nukkumassa kanssani, kun niin hyvin oli tietävinään...? Toivottavasti ei....)

        Ei siinä mitään, hyvinvointivaltiossahan me kuulemma olemme ja elämme.....

        Kyseinen kunta pitäisi saada ehdottomasti julki, jossa tuollainen lääkäri on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseinen kunta pitäisi saada ehdottomasti julki, jossa tuollainen lääkäri on.

        Täällä nyt olisi kyllä muutamia muitakin lääkäreitä ( tuon sydänlääkärin lisäksi ), jotka olisi hyvä nostaa julkisuuteen.
        On mennyt asennekasvatus ihmisten kohtelun suhteen vähän enemmän kuin pieleen.

        Ehkä joskus tulevaisuudessa voisi vähän meteliä asiasta pitääkin, mutta katsellaan nyt vielä.
        Hiljaa hyvä tulee.


    • Anonyymi

      Nesteen kertyminen voi johtua sydänoireistakin.

      • Anonyymi

        No itselläni on vahva beetasalpaajalääkitys,ja sydänsairaus,olen herkkä,ja aina kun beetasalpaajaa lisätään paino nousee ja nestettä kertyy vatsaan,sen huomaa kun ei yletä enää pyyhkiä vessassa bebaa,alushousut rullautuu mahan päältä,samoin jos on tiukka paita,se rullautuu mahan päälle..minä en saa nesteenpoistoa,koska se lisää rytmihäiriöitä.Jaloissa ei ole turvotuksia.


    • Anonyymi

      Millaista on suolan käyttösi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe