Mulla on todettu ”tendion neck” ja välillä migreeniä. Oon vasta teini ja mulla on välillä silmässä salamointia ja muodostuu yleensä semmonen säännöllinen kuvio. Mistä vois olla kyse. Oon hieman peloissaan.
Salamointi ja niska jumi
6
959
Vastaukset
- Anonyymi
Jos molempiin silmiisi muodostuu säännöllinen kuvio, yleensä monenkirjava salaman kaltainen, joka vähitellen (noin puoli tuntia) liukuu pois näkökentästä, kyseessä saattaa olla päänsärytön migreeni. Itselläni näin on. Kuviot tulevat jamenevät, mutta päänsärkyä ei minulla koskaan ole.
- Anonyymi
Yleisemmin migreenin aura on toisessa silmässä vain. Voi toki olla molemmissakin.
- Anonyymi
Migreeni aura on eri asia, kuin ns. särytön migreeni.
Särytön migreeni toimii juuri niin, että molempiin silmiin tulee keskeiseen näkökenttään epäselvyys, joka vähitellen muuttuu näkyväksi sahalaitakuvioksi. Tämä kuvio vähitellen häipyy kokonaan näkökentästä (noin 20-30 min.). Säryttömään migreeniin ei nimensä mukaisesti koskaan liity päänsärkyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Migreeni aura on eri asia, kuin ns. särytön migreeni.
Särytön migreeni toimii juuri niin, että molempiin silmiin tulee keskeiseen näkökenttään epäselvyys, joka vähitellen muuttuu näkyväksi sahalaitakuvioksi. Tämä kuvio vähitellen häipyy kokonaan näkökentästä (noin 20-30 min.). Säryttömään migreeniin ei nimensä mukaisesti koskaan liity päänsärkyä.Minulla on aurallinen migreeni. Ensin tulee näkökenttään pieni häiriö ettei näe kunnolla. Sitten se laajenee kirkkaaksi välkkyväksi kehäksi, joka kestää n 20-30 min. Sen jälkeen on hieman tympeä, pökkyräinen olotila. Koko päivän on alakuloista.. Nämä kohtaukset ovat lisääntyneet jostain syystä, välillä pari kuukautta poissa ja sitten parin viikkoa välissä.
Ennen oli vain jopa kerran vuodessa. Lieneekö stressin sietokyky heikentynyt. Kävin neurologilla. Mitään akuuttia ei löytynyt. Jotain lääkkeitä lisättiin, eipä ole paljoa helpottanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on aurallinen migreeni. Ensin tulee näkökenttään pieni häiriö ettei näe kunnolla. Sitten se laajenee kirkkaaksi välkkyväksi kehäksi, joka kestää n 20-30 min. Sen jälkeen on hieman tympeä, pökkyräinen olotila. Koko päivän on alakuloista.. Nämä kohtaukset ovat lisääntyneet jostain syystä, välillä pari kuukautta poissa ja sitten parin viikkoa välissä.
Ennen oli vain jopa kerran vuodessa. Lieneekö stressin sietokyky heikentynyt. Kävin neurologilla. Mitään akuuttia ei löytynyt. Jotain lääkkeitä lisättiin, eipä ole paljoa helpottanut.Mulla samoilla oireilla. Välillä menee kauankin, ettei tule kohtauksia mut sit saattaa taas tulla.. Pari kohtausta ollut tänä kesänä. Molemmissa hoksasin, mikä laukaisi. Toisessa staattinen rasitus töissä ja verensokeri taisi olla matala myös.
Toisessa ulkona kuumuudessa, liian pitkä syöntiväli, niskajumikin oli. Ensin en nähnyt kunnolla, näköpuutos. Sitten kirkkaan/sinertävän värinen sahalaita kuvio silmissä ja vei puheen niin, että sain juuri ja juuri sanottua yhden ai kaksi sanaa pinnistelemällä ja nekin sanat väärin välillä. Myös toinen jalka tuntui puutuneelta.
Toisinaan tulee päänsärky auraoireiden jälkeen ja toisinaan ei lainkaan päänsärkyä, tai sitten päähän sattuu kumartuessa alaspäin.
Lääkärin kanssa kerran keskustelin, että
pelottaa joskus, että onko kyseessä migreeni vai joku muu aivoperäinen. Eipä se lääkäri siihen muuta, kuin että migreeniltä kuulostaa. Ja olen huomannut, että ennen kuukautisia migreeni on helposti tuloillaan. Myös kofeiini voi laukaista mulla migreenin, eli kohtuudella kofeiinia.
- Anonyymi
Aloittajalla on mielestäni särytön migreeni. Turha sotkea tähän säryllisiä, koska hänellä ei ole "näköpuutos"-kohtauksen jälkeen päänsärkyä. Tämä on omasta mielestäni tyypillinen särytön migreeni.
Jos joskus muuttuu särylliseksi, sitten uudelleen lääkäriin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1404442Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3502240Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik42160Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481891- 1071820
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561797Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4841640MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571499Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4921370Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441338