Salamointi ja niska jumi

Anonyymi

Mulla on todettu ”tendion neck” ja välillä migreeniä. Oon vasta teini ja mulla on välillä silmässä salamointia ja muodostuu yleensä semmonen säännöllinen kuvio. Mistä vois olla kyse. Oon hieman peloissaan.

6

1003

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos molempiin silmiisi muodostuu säännöllinen kuvio, yleensä monenkirjava salaman kaltainen, joka vähitellen (noin puoli tuntia) liukuu pois näkökentästä, kyseessä saattaa olla päänsärytön migreeni. Itselläni näin on. Kuviot tulevat jamenevät, mutta päänsärkyä ei minulla koskaan ole.

• Anonyymi

Yleisemmin migreenin aura on toisessa silmässä vain. Voi toki olla molemmissakin.

• Anonyymi

Migreeni aura on eri asia, kuin ns. särytön migreeni.

Särytön migreeni toimii juuri niin, että molempiin silmiin tulee keskeiseen näkökenttään epäselvyys, joka vähitellen muuttuu näkyväksi sahalaitakuvioksi. Tämä kuvio vähitellen häipyy kokonaan näkökentästä (noin 20-30 min.). Säryttömään migreeniin ei nimensä mukaisesti koskaan liity päänsärkyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Migreeni aura on eri asia, kuin ns. särytön migreeni.

Särytön migreeni toimii juuri niin, että molempiin silmiin tulee keskeiseen näkökenttään epäselvyys, joka vähitellen muuttuu näkyväksi sahalaitakuvioksi. Tämä kuvio vähitellen häipyy kokonaan näkökentästä (noin 20-30 min.). Säryttömään migreeniin ei nimensä mukaisesti koskaan liity päänsärkyä.

Minulla on aurallinen migreeni. Ensin tulee näkökenttään pieni häiriö ettei näe kunnolla. Sitten se laajenee kirkkaaksi välkkyväksi kehäksi, joka kestää n 20-30 min. Sen jälkeen on hieman tympeä, pökkyräinen olotila. Koko päivän on alakuloista.. Nämä kohtaukset ovat lisääntyneet jostain syystä, välillä pari kuukautta poissa ja sitten parin viikkoa välissä.
        Ennen oli vain jopa kerran vuodessa. Lieneekö stressin sietokyky heikentynyt. Kävin neurologilla. Mitään akuuttia ei löytynyt. Jotain lääkkeitä lisättiin, eipä ole paljoa helpottanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on aurallinen migreeni. Ensin tulee näkökenttään pieni häiriö ettei näe kunnolla. Sitten se laajenee kirkkaaksi välkkyväksi kehäksi, joka kestää n 20-30 min. Sen jälkeen on hieman tympeä, pökkyräinen olotila. Koko päivän on alakuloista.. Nämä kohtaukset ovat lisääntyneet jostain syystä, välillä pari kuukautta poissa ja sitten parin viikkoa välissä.
        Ennen oli vain jopa kerran vuodessa. Lieneekö stressin sietokyky heikentynyt. Kävin neurologilla. Mitään akuuttia ei löytynyt. Jotain lääkkeitä lisättiin, eipä ole paljoa helpottanut.

Mulla samoilla oireilla. Välillä menee kauankin, ettei tule kohtauksia mut sit saattaa taas tulla.. Pari kohtausta ollut tänä kesänä. Molemmissa hoksasin, mikä laukaisi. Toisessa staattinen rasitus töissä ja verensokeri taisi olla matala myös.
        Toisessa ulkona kuumuudessa, liian pitkä syöntiväli, niskajumikin oli. Ensin en nähnyt kunnolla, näköpuutos. Sitten kirkkaan/sinertävän värinen sahalaita kuvio silmissä ja vei puheen niin, että sain juuri ja juuri sanottua yhden ai kaksi sanaa pinnistelemällä ja nekin sanat väärin välillä. Myös toinen jalka tuntui puutuneelta.

Toisinaan tulee päänsärky auraoireiden jälkeen ja toisinaan ei lainkaan päänsärkyä, tai sitten päähän sattuu kumartuessa alaspäin.

Lääkärin kanssa kerran keskustelin, että
        pelottaa joskus, että onko kyseessä migreeni vai joku muu aivoperäinen. Eipä se lääkäri siihen muuta, kuin että migreeniltä kuulostaa. Ja olen huomannut, että ennen kuukautisia migreeni on helposti tuloillaan. Myös kofeiini voi laukaista mulla migreenin, eli kohtuudella kofeiinia.

• Anonyymi

Aloittajalla on mielestäni särytön migreeni. Turha sotkea tähän säryllisiä, koska hänellä ei ole "näköpuutos"-kohtauksen jälkeen päänsärkyä. Tämä on omasta mielestäni tyypillinen särytön migreeni.

Jos joskus muuttuu särylliseksi, sitten uudelleen lääkäriin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      157
      7125
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2608
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      48
      1878
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1451
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1335
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1137
    7. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1129
    8. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1103
    9. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1075
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      69
      1017
    Aihe