Salamointi ja niska jumi

Anonyymi

Mulla on todettu ”tendion neck” ja välillä migreeniä. Oon vasta teini ja mulla on välillä silmässä salamointia ja muodostuu yleensä semmonen säännöllinen kuvio. Mistä vois olla kyse. Oon hieman peloissaan.

6

765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos molempiin silmiisi muodostuu säännöllinen kuvio, yleensä monenkirjava salaman kaltainen, joka vähitellen (noin puoli tuntia) liukuu pois näkökentästä, kyseessä saattaa olla päänsärytön migreeni. Itselläni näin on. Kuviot tulevat jamenevät, mutta päänsärkyä ei minulla koskaan ole.

    • Anonyymi

      Yleisemmin migreenin aura on toisessa silmässä vain. Voi toki olla molemmissakin.

      • Anonyymi

        Migreeni aura on eri asia, kuin ns. särytön migreeni.

        Särytön migreeni toimii juuri niin, että molempiin silmiin tulee keskeiseen näkökenttään epäselvyys, joka vähitellen muuttuu näkyväksi sahalaitakuvioksi. Tämä kuvio vähitellen häipyy kokonaan näkökentästä (noin 20-30 min.). Säryttömään migreeniin ei nimensä mukaisesti koskaan liity päänsärkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Migreeni aura on eri asia, kuin ns. särytön migreeni.

        Särytön migreeni toimii juuri niin, että molempiin silmiin tulee keskeiseen näkökenttään epäselvyys, joka vähitellen muuttuu näkyväksi sahalaitakuvioksi. Tämä kuvio vähitellen häipyy kokonaan näkökentästä (noin 20-30 min.). Säryttömään migreeniin ei nimensä mukaisesti koskaan liity päänsärkyä.

        Minulla on aurallinen migreeni. Ensin tulee näkökenttään pieni häiriö ettei näe kunnolla. Sitten se laajenee kirkkaaksi välkkyväksi kehäksi, joka kestää n 20-30 min. Sen jälkeen on hieman tympeä, pökkyräinen olotila. Koko päivän on alakuloista.. Nämä kohtaukset ovat lisääntyneet jostain syystä, välillä pari kuukautta poissa ja sitten parin viikkoa välissä.
        Ennen oli vain jopa kerran vuodessa. Lieneekö stressin sietokyky heikentynyt. Kävin neurologilla. Mitään akuuttia ei löytynyt. Jotain lääkkeitä lisättiin, eipä ole paljoa helpottanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on aurallinen migreeni. Ensin tulee näkökenttään pieni häiriö ettei näe kunnolla. Sitten se laajenee kirkkaaksi välkkyväksi kehäksi, joka kestää n 20-30 min. Sen jälkeen on hieman tympeä, pökkyräinen olotila. Koko päivän on alakuloista.. Nämä kohtaukset ovat lisääntyneet jostain syystä, välillä pari kuukautta poissa ja sitten parin viikkoa välissä.
        Ennen oli vain jopa kerran vuodessa. Lieneekö stressin sietokyky heikentynyt. Kävin neurologilla. Mitään akuuttia ei löytynyt. Jotain lääkkeitä lisättiin, eipä ole paljoa helpottanut.

        Mulla samoilla oireilla. Välillä menee kauankin, ettei tule kohtauksia mut sit saattaa taas tulla.. Pari kohtausta ollut tänä kesänä. Molemmissa hoksasin, mikä laukaisi. Toisessa staattinen rasitus töissä ja verensokeri taisi olla matala myös.
        Toisessa ulkona kuumuudessa, liian pitkä syöntiväli, niskajumikin oli. Ensin en nähnyt kunnolla, näköpuutos. Sitten kirkkaan/sinertävän värinen sahalaita kuvio silmissä ja vei puheen niin, että sain juuri ja juuri sanottua yhden ai kaksi sanaa pinnistelemällä ja nekin sanat väärin välillä. Myös toinen jalka tuntui puutuneelta.

        Toisinaan tulee päänsärky auraoireiden jälkeen ja toisinaan ei lainkaan päänsärkyä, tai sitten päähän sattuu kumartuessa alaspäin.

        Lääkärin kanssa kerran keskustelin, että
        pelottaa joskus, että onko kyseessä migreeni vai joku muu aivoperäinen. Eipä se lääkäri siihen muuta, kuin että migreeniltä kuulostaa. Ja olen huomannut, että ennen kuukautisia migreeni on helposti tuloillaan. Myös kofeiini voi laukaista mulla migreenin, eli kohtuudella kofeiinia.


    • Anonyymi

      Aloittajalla on mielestäni särytön migreeni. Turha sotkea tähän säryllisiä, koska hänellä ei ole "näköpuutos"-kohtauksen jälkeen päänsärkyä. Tämä on omasta mielestäni tyypillinen särytön migreeni.

      Jos joskus muuttuu särylliseksi, sitten uudelleen lääkäriin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5884
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3114
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      55
      2506
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1153
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      40
      1131
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1094
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      917
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      823
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      801
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    Aihe