Räksyttävien rakkien omistajat

Ottakaa huomioon muutkin ih...

Joku muukin oli näköjään kirjoittanut aiheesta toisen otsikon alla.
Kyllä todellakin on ikävää herätä kaikkina vapaa-aamuina naapurin koiran räksytykseen! Eikä mihin tahansa aikaan,vaan yleensä ennen kukonlaulua!
Vapaapäivinä olisi todellakin mukava nukkua pidempään,kun arkisin nousee kl:5.30 syystä että "töihinjalapsettarhaan". Mutta ei meillä. Naapurin koira pitää kyllä huolen siitä että meillä herätään aikaisin. Kun itse ollaan aamuvirkkuja niin viedäänpä koira ulos räksyttämään,että saadaan naapuritkin ylös sieltä sängynpohjalta. Voisihan sen vaihtoehtoisesti pissattamisen jälkeen viedä takaisin sisään,ettei muiden tarvitsisi siitä kärsiä.
Todella ikävää.Ei voi ajatellakaan mitään kapakka-iltoja tai kutsua vieraita illanistujaisiin,kun tietää että aamulla on aikainen herätys,sellaiseen mukavaan räksytykseen!!
Niitä univelkoja,kyllä niitä tulee ihan viikottain jo johtuen aikaisista arkinousuista, lisäksi vielä lasten sairastaminen ja niiden kanssa valvominen ajoittain.Oikein odottaisi viikonloppuaamuja että saisi heräillä rauhassa omassa tahdissa...mutta haave vain.
Viikonloppuisin olisi mukava katsella TV:täkin pitempää illalla,kun arkisin ei voi.Mutta sekin kostautuu seuraavana aamuna.
"Onpas tyhmä tyyppi kun se ei käytä korvatulppia!" Kyllä niitä on käytetty.Ja monia erilaisia kokeiltu.Mutta niin se vaan on että se terävä räksytys kuuluu korvatulppienkin läpi uneen! Toisin kuin esim.junan tasainen ääni (asumme suht lähellä junarataa).
Näin ikäväksi pystyvät naapurit elämisen toiselle naapurille aiheuttamaan. Omakotitalo pihoineen ei ole kovinkaan halpaa rakentaa.Sitä ei tahtoisi eikä jaksaisi uudelleen tehdä,kun tästä yhdestä on itselleen ja perheelleen kodin tehnyt.
Jos itse on aamuvirkku,niin eihän sitä koiraa silti tarvitse jättää ulos räksyttämään herättämään koko kulmakuntaa aamuvarhain.
Parisuhdekin kärsii kun aina herää kiukkuisena siihen räksytykseen,ja herkemmin tulee riideltyäkin kun on väsynyt.
Toivoisin kanssaihmisiä ottamaan huomioon myös toiset ihmiset. Meillä olisi silloin kaikilla parempi elää.

43

5138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • er.

ÄLÄ VALITA! muuta muualle.

• räky räky

tyypillinen koiranomistaja, itsekin koira. ammu ittes.

• tyty

Kannattaisiko ottaa asia esille naapurinne kanssa ja jos ei tapahdu parannusta viedä asia pidemmälle???Itselläni on koira ja olen myös joutunut asumaan sellaisen perheen naapurissa kellä oli koira joka haukku aina joka yö koko yön ja sai sitten vielä pentuja ja sit kaikki emo sekä pennut huusivat joka yö kun omistajat olivat töissä....ei todellakaan kivaa! He saivat loppujenlopuksi häädön.Tästä olen oppinut että meidän koira on varmasti hiljaa,saattaa haukkua ovikelloa muutaman kerran mutta se nyt onkin ihan ymmärrettävää eikä kukaan tule kylään aamulla kello 6.00. :)Harmillista että muutamat idiootit koiranomistajat pilaavat muidenkin maineen käyttäytymällä vastuuttomasti.Toivon teille parempaa ja hiljaisempaa jatkoa! =)

• Toivossa on hyvä elää...

Toki olemme hienovaraisesti yrittäneet asiasta mainita,mutta eivät ole ymmärtäneet.Ikävä kyllä. Itsellämmekin on ollut koiria,joten emme todellakaan ole koiranvihaajia. Päinvastoin!!
        Omat koirat eivät koskaan ole olleet räksyjä,mutta jos olisi,niin ei olisi tullut mieleenkään jättää ulos toisten harmiksi. Mutta meitä on moneksi.
        Emme todellakaan aio antaa periksi ja muutta pois omakotitalostamme,jonka itse olemme rakentaneet,jonkun ajattelemattoman naapurin vuoksi!!
        Mutta nyt marinat seis (niinkuin joku jo tuossa minulle viestittelikin...) Kesä on tulossa,joten toivotan kaikille naapureille ja muillekin lukijoille OIKEIN AURINKOISTA KEVÄTTÄ JA KESÄÄ !!

• mmm
        Toivossa on hyvä elää... kirjoitti:

Toki olemme hienovaraisesti yrittäneet asiasta mainita,mutta eivät ole ymmärtäneet.Ikävä kyllä. Itsellämmekin on ollut koiria,joten emme todellakaan ole koiranvihaajia. Päinvastoin!!
        Omat koirat eivät koskaan ole olleet räksyjä,mutta jos olisi,niin ei olisi tullut mieleenkään jättää ulos toisten harmiksi. Mutta meitä on moneksi.
        Emme todellakaan aio antaa periksi ja muutta pois omakotitalostamme,jonka itse olemme rakentaneet,jonkun ajattelemattoman naapurin vuoksi!!
        Mutta nyt marinat seis (niinkuin joku jo tuossa minulle viestittelikin...) Kesä on tulossa,joten toivotan kaikille naapureille ja muillekin lukijoille OIKEIN AURINKOISTA KEVÄTTÄ JA KESÄÄ !!

Jos hienovarainen vihje ei mene perille, sano asia selvästi. Jos ei vieläkään mene perille, sano vielä selvemmin. Ota viranomaisilta selvää, onko sinulla mitään oikeusturvaa tässä asiassa, ja jos on, käytä oikeuksiasi.

• Koiranomistaja

keskustella vaikka sen naapurin kanssa ja kertoa mitä ongelmia haukunta aiheuttaa. Todennäköisyys sille että naapurisi tai naapurisi koira lukee vuolatuksesi, on aika pieni.

• 7koiraa

kyllä ymmärrän jos koirien haukunta haittaa...minun koirani ei edes hauku jos ei ole tarvis.Naapurit härnää niitä kyllä kun ajelevat mopoilla pitkin tuota kylätietä sitten kyllä valitetaan kun koirat haukkuu ja tiellä on 30rajoitus jos ajat sitä tai alle koirani ei edes välitä mutta kun nämä ajelevat kuitenkin melkein 80 vaikka tietävät vapaina olevista koirista ja kyllä sitten valitus taas kuuluu...Hei valittajat huom!!!!jollein se koira harrastus voi olla ammatti!!Älkää ajatelko aina vain itseänne!jos koirat haittaa käyttäkää kuulosuojaimia tai korvatulppia!!!!!

• Oletko tosissasi?

Olisihan sekin kokemus sinänsä nukkua kuulosuojaimet päässä!!! Eipähän ole tullut kokeiltua. Hyvä huumorintaju sinulla!!
        "Älkää aina ajatelko vain itseänne". Niinpä. Sinäpä sen sanoit!!
        Kaikkea hyvää koirillesi ja sinullekin jatkossa!

• tyty

Olen itsekkin koirallinen ja tiedän että koirat tottakai haukkuu jos niitä härnätään ym...mutta ei se koira saa silti älyttömästi haukkua ja monesti omistajat ovat siihen syyllisiä jos jättävät koiran pihalle ja se ei esim viihdy sielä niinkun sai kirjoittajan viestistä ymmärtää...Eivät koirat saa tehdä mitä tahansa ja me voida sanoo et käytä kuulosuojaimia!Jos asuu lähiössä niin koiran on oltava yhteiskuntakelpoinen ja vastuu siitä on omistajalla! vika ei koskaan ole koiran vaan ihmisten.

• kokemusta on

Ihmiset 'häiriintyvät' kovin monista asioista. Yleensä kyse on asenteesta... jos haluaa häriintyä, niin toki se tapahtuu!
      Elämässä on vain osattava (tai opeteltava) sulkea erinäisiä 'juttuja' (kuten naapurin koiran haukunta) huomionsa ulkopuolelle. Tuskin perheesi kaikki ongelmat johtuvat naapurin koirasta ... haloo? Junan ääneenkin olet tottunut...mikset koiran haukuntaan?
      OHJE:Jätä se huomiotta, niin lakkaa häiritsemästä. Ei se sen kummempaa ole.

• Enitnen koiranomistaja

Kerrostaloissa pitäisi koirien pito olla kielletty kokonaan.

Koirat räksyttävät ja aiheuttavat vaivaa muille.

Ihmiset eivät saa nukkua rauhassa, kun koirat haukkuvat tunnista toiseen.

Koirille on olemassa myös ns.hajustin-kaulapantoja, jotak erittävät ikävää hajua koiran haukkuessa.

Omistajaahan se ei haittaa, että koira haukkuu koko päivän , jos hän on ITSE poissa.

Jotkut meistä tekevät vuorotyötä, ja koirat pilaavat unet.

ps. postilaatikosta voi tiputtaa unilääkkeitä koiralle......

• rakki
        Enitnen koiranomistaja kirjoitti:

Koirille on olemassa myös ns.hajustin-kaulapantoja, jotak erittävät ikävää hajua koiran haukkuessa.

Omistajaahan se ei haittaa, että koira haukkuu koko päivän , jos hän on ITSE poissa.

1. Huom! Tämä koira-keskustelun käynnisti omakotiasukas.
        2. Kaikki koirat eivät räksytä.
        3. Jos ei saa nukuttua, on parempi ottaa se unilääke itse, kuin myrkyttää kylän koirat.
        4. Hajustinpanta ... ettäkö vielä hajuja haukunnan lisämausteeksi :O ?
        5. Mistä päättelet, että omistajaa ei haittaa koiran haukunta? Tunnen useita koiranomistajia, jotka yrittävät tosissaan hillitä koiransa haukuntaa !
        6. Vuorotyöläisen ei kannata asustaa koiratarhassa.
        7. Koirat ilmaisevat itseään haukkumalla... paitsi se 'jodlaava matikkakoira'.
        8. Eläinten myrkyttäminen on lainvastaista ja entäs jos sen postiluukusta tiputtamasi unipillerin nielaiseekin perheen nuorimmainen!?

• Joo
        rakki kirjoitti:

1. Huom! Tämä koira-keskustelun käynnisti omakotiasukas.
        2. Kaikki koirat eivät räksytä.
        3. Jos ei saa nukuttua, on parempi ottaa se unilääke itse, kuin myrkyttää kylän koirat.
        4. Hajustinpanta ... ettäkö vielä hajuja haukunnan lisämausteeksi :O ?
        5. Mistä päättelet, että omistajaa ei haittaa koiran haukunta? Tunnen useita koiranomistajia, jotka yrittävät tosissaan hillitä koiransa haukuntaa !
        6. Vuorotyöläisen ei kannata asustaa koiratarhassa.
        7. Koirat ilmaisevat itseään haukkumalla... paitsi se 'jodlaava matikkakoira'.
        8. Eläinten myrkyttäminen on lainvastaista ja entäs jos sen postiluukusta tiputtamasi unipillerin nielaiseekin perheen nuorimmainen!?

Varmaankin totuus on että , jos väheksyy koirien aiheuttamaa haittaa. Ei ole sitä itse joutunut kokemaan. (vähäiset mahdollisuudet vaikuttaa lepo hetkiin, esim vuorotyöläiset, tai muusta syystä) Mutta eihän tämä auta. Ei ne tajua. Tosiaan harmi että pilaavat ajattelivien koiran omistajien maineen, ITSEKKYYYS kunniaan.

• tyty

Tekee koira mitätahansa se ei ole koiran vaan OMISTAJAN vika!!!!! Aivan turha mennä koiraa siitä myrkyttämään! Jos omistaja ei huolehdi koiran koulutuksesta ym hyvinvoinnista niin ei pitäisi saada pitää koiraa.Olisi hyvä jos suomessa olisi koira-ajokortti käytäntö mikä kuulemani mukaan on ruotsissa tai ainakin siitä on puhetta ollut.Silloin kukaan taidoton ei ottaisi koiraa ja säästyttäisiin monilta valituksilta.

• koiran omistaja

Hyvä "Enitnen koiranomistaja" vai pitäisikö sen olla "Entinen...?! Mikä ihmeen koira vihaaja sä oikeen olet? Vaikutat jotenkin mielenvikaselta!? Koirista EI OLE RIESAA vaan joistakin koiran omistajista ja SUN KALTAISISTA IHMISISTÄ!!!! Jos tajuaisit asioista jotain, niin huomaisit kuinka fiksuja eläimiä koirat on! Me asutaan kerrostalossa koiramme kanssa, kun olemme poissa kotoa, niin minkäänlaista haukuntaa ei kämpästämme kuulu!!! Ja sen tiedämme siitä, koska olemme keskustelleet naapureidemme kanssa koirastamme, YSTÄVÄLLISEEN sävyyn molemmin puolin!! Ja myös muilla asukkailla on koiria, EIKÄ OLE MITÄÄN ONGELMAA!! On kyllä niin RAUHALLISTA 24h!!!

• ohhoh...

Hakeudu hoitoon!!

• Julia

Uskomattomia vastauksia ihmisillä...noh jos ei tästä itse kärsi niin ei voi tietää, miten paljon tuo räksytys elämää häiritsee. Tässäkin tapauksessa voi ottaa käyttöön vanhan sananlaskun, että se älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Toivon jaksamista sulle ja ota ihmeessä yhteyttä poliisiin, joka ottaa yhteyttä koiran omistajaan. Tietysti sekään ei välttämättä auta, mutta on se ainakin alku. Itse olen huomannut, että on aivan sama kuinka monta kertaa omistajalle käy asiasta sanomassa, kun heillä ei ole aikomustakaan asialle mitään tehdä. Joillakin ihmisillä ei vaan pitäisi olla eläimiä.

• kuuntelen

paljon mieluummin koiran haukkumista kuin pieniä lapsia/känniläisiä ryhmiä ym!!!!

• loppui

Meillä on olleet samat naapurit omakotitaloalueella jo 30 vuotta ja aina koiria niin meillä kun naapurustossa. Meillä koirat (1 kerrallaan) on olleet yöt sisällä ja päivisinkin harvemmin pihalla yksikseen. Koulutettu noutajamme kylläkin sai pihalla olla vapaana (oli myös haukkuvapaa) koska ei ikinä karannut sieltä. Naapurimme ajokoirat, hirvikoirat ym. metsähaukut ovat huolimatta useista neuvotteluista naapurin kanssa olleet ulkona useimmiten yötäpäivää, joskus niinkin ettei omistaja ole ollut kotonakaan moneen päivään itse vaan joku on käynyt jotain häkkiin/narun jatkolle nakkomassa (vihaisiakin kun ovat olleet yleensä kaikki, niin itse en ole edes vettä vienyt, edes naapurin pyynnöstä). Viime kesänä pinna paloi lopullisesti ja laitoin naapurille viestin keskellä yötä, jotta nyt on monen vuoden mitta täysi ja jollei rakkis lopeta yöhaukkumisia niin seuraavaksi ilmoitan poliisille. (kerran olen jo soittanutkin mutta nimetöntä kantelua ei noteerattu)

Eipä ole tarvinnut kuunnella koiria eikä jutella naapurin serkkupojan kanssa ;-D

• aina

liesituuletin päällä keittiössä, koirien haukunta sekoittuu sinne, ei kuulu sisälle sakka. Pihatöissä käytössä on korvalappukuulokkeet. Pitääköhän käydä naapurien kimppuun, kun sähkölasku nousee?

Vihaan tuota räksyttävää rakkia naapurissa. On Suomen pystykorvan näköinen koira, jota ei juuri lenkillä käytetä. Nautin syksyistä, jolloin rakki on väsynyt ja saan nukkua sunnuntaiaamuisin pitkään raskaan työviikon jälkeen. Kun sitä edes joskus käytetään metsällä, minkä vuoksi se otus on väsynyt. Kerran yksi ystäväni kehotti paistamaan pesusienen voissa pannulla ja viemään räksyttävän koiran koppiin sen syötäväksi. Hieno idea, mutta minusta ei ole sen tekijäksi. Vaikka kuinka mieli tekisi hiljentää tämä yö- ja aamu-unien häiritsijä. Mutta kuten joku aiemmin on kirjoittanut, koirat ovat kuin isännät.

• Keskustelun aloittaja

Kiva kun muutkin ovat kirjoitelleet omia kokemuksiaan aiheesta.Meitä on moneksi,mutta onneksi silti suurin osa tuntuu ajattelevan asioista järkevästi (minun mielestäni).
      Kyllähän se niin on että jos koiria pitää tiheästi asutuilla alueilla,niin koirien tulisi jotakuinkin olla yhteiskuntakelpoisia. Jokainen varmaankin suurinpiirtein ymmärtää mitä se tarkoittaa. Eli kun joku kirjoitti koirista elinkeinona,tekee sitä työkseen,niin kannattaisiko miettiä useammankin kerran ennenkuin pistää kennel-bisneksen pystyyn tiheäasutus-alueella... Kirjoittaja oli sitä mieltä että naapureiden täytyy ymmärtää,eikä olla itsekkäitä... Tuossa kohtaa kyllä hymähdin!
      Pidämme koirista,ja niinkuin jo aiemmin toin julki niin meillä on ollut useampikin koira itsellämmekin.Olemme kuitenkin vastuumme tuntevina koiranomistajina pitäneet huolen siitä että ne eivät ole häirinneet naapurustoa. Onneksemme koiramme eivät ole olleet räksyjä (vai johtuneeko kasvatuksesta,en tiedä).
      Äitienpäivä.Päivistä ihanin meille äideille!! Aamulla sain kunnian herätä kl.7 naapurin koiran räksytykseen.Siinä sitä sitten pyörittiin sängyssä ja odoteltiin että milloinkohan lapset heräävät.En tahtonut tuottaa heille pahaa mieltä etten olisikaan ollut "nukkumassa" kun he tulevat "herättelemään" minua äitienpäivänä, tarhassa itse tekemiensä lahjojen kera. Lapset nukkuivat puoli kymmeneen (lastenhuone toisessa päässä taloa,jonne haukku ei kuulu,onnekkaat). Pyöriskelin siis 2,5 tuntia sängyssä aamulla,kun en räksytykseltä saanut nukutuksi.Siinä kerkesi taas miettiä kuinka paljon mielummin olisi nukkunut ne tunnit.Eilen illalla kun tuli grillailtua miehen kanssa vielä kun oli lapset saatu nukkumaan.
      Miksi toiset saavat terrorisoida tuolla tavalla?
      On toki käynyt mielessä että leikataanpa ruoho kesäisin puolenyön aikaan ja pärrätään ruohonleikkuria oikein kunnolla kyseisen naapurin puoleisella pihalla,mutta kun itse ei tahdo alentua sellaiseen. Vaikka kuinka joka viikonloppuaamu manaa monet kerrat että "nyt kyllä tehdään sitä ja tätä!"
      Ei ole auttanut ystävällinen puhe eikä korvatulpat. Poliisiin ei vielä olla otettu yhteyttä,emmekä oikein haluaisikaan.
      Tälläkin hetkellä koira räksyttää siellä pihalla, naapurit itse lähtivät autolla jonnekin.
      Kaikesta huolimatta OIKEIN HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE ÄIDEILLE,AURINKO PAISTAA!!!

• mmm

Jos et ole valmis käyttämään muitakin keinoja kuin ystävällistä puhetta, syytä itseäsi, jos ongelma ei poistu.

• anteeks

mutta millanen asunto teillä on jos haukku ei kuulu muka lasten huoneeseen?Kuule vaihda huonetta jos kerta osaan teidän talon huoneista ei tämä hirveä räkytys kuulu!itse en herää kyllä naapurin koiran räkytykseen aamulla vaikka se sen aloittaa heti kun emäntänsä on töihin lähtenyt...on vielä ihan seinänaapuri, koska en jaksa välittää noin turhista asioista!!!osaan kyllä sulkea nämä hirveät äänet pois mielestäni, koska haluan nauttia elämästäni enkä kyräillä naapureita ja keksiä aiheita mistä valittaa. Mutta noh valitettavasti kaikki eivät halua eivätkä pysty tähän pahoitteluni heille..te kuolette vielä vanhoina elämäänne vit****neena ja kaiken kärsineenä...

• jaksamista!

Hyvät ihmiset, koittakaa jotenkin kestää huolienne kanssa! Uskallan väittää ettei ne nyt niin SUURIA ole kun annatte ymmärtää... Elämässä on kyllä paljon ISOMPIA, TODELLISIA HUOLIA, ootte vaan ilmeisemmin säästynyt sellasilta! Sinänsä ihan hyvä, koska niiden kanssa eläminen on toisinaan niinkin PASKAA!!!! Jos ette ymmärrä, niin ei voi mitään... "meitä on moneen junaan"! Hyvät jatkot kaikille, (jotkut vois mennä itteensä ja miettiä mitä elämä oikeesti vois olla pahimmillaan)!!!

• Erehdyinkö palstasta?

Olet toki aivan oikeassa.Eihän nämä asiat ole verrattavissa niihin SUURIIN ongelmiin,joita maailma on pullollaan. Käsitin kuitenkin tämän koirakeskustelun aloittaessani että tällä palstalla keskustellaan naapuri-asioista.
        Kyllä meillä tiedetään mitä ongelmat, penninvenytys, suru ja sairastaminen on. Perheessä on ollut kuolemantapaus, pari aivovaltimoaneurysmaleikkausta ja muuta mukavaa. Suvussamme kulkee geeni joka altistaa näille aneurysmille ja sitä kautta aivoverenvuodoille.
        Antaako tämä nyt mielestäsi minulle oikeuden vaatia kotirauhaa aamuyön tunneille? Kun on ollut niitä ISOMPIAKIN mainitsemiasi ongelmia. Mielestäni se kuuluu meidän jokaisen suomalaisen perusoikeuksiin. Kotirauha. Mielestäni siihen on jokaisella oikeus huolimatta siitä kuinka suuria vaikeuksia elämä on eteen heittänyt.
        Et maininnut niiden omien SUURTEN ongelmien laatua,mutta toivon sydämestäni ettei ole kysymys omasta tai läheistesi "elämästä tai kuolemasta".
        Eiköhän meillä itse kullakin ole ne omat SUURET sekä pienemmät ongelmamme. Niistä ei vaan tehdä sen enempää numeroa. Tämä keskustelupalsta sensijaan antaa mahdollisuuden vähän vaihtaa mielipiteitä asioiden tiimoilta. Ja tässä keskustelussa aiheena oli...naapurit, ja koirien aiheuttama häiriö ennen kukonlaulua.

• Öitä
        Erehdyinkö palstasta? kirjoitti:

Olet toki aivan oikeassa.Eihän nämä asiat ole verrattavissa niihin SUURIIN ongelmiin,joita maailma on pullollaan. Käsitin kuitenkin tämän koirakeskustelun aloittaessani että tällä palstalla keskustellaan naapuri-asioista.
        Kyllä meillä tiedetään mitä ongelmat, penninvenytys, suru ja sairastaminen on. Perheessä on ollut kuolemantapaus, pari aivovaltimoaneurysmaleikkausta ja muuta mukavaa. Suvussamme kulkee geeni joka altistaa näille aneurysmille ja sitä kautta aivoverenvuodoille.
        Antaako tämä nyt mielestäsi minulle oikeuden vaatia kotirauhaa aamuyön tunneille? Kun on ollut niitä ISOMPIAKIN mainitsemiasi ongelmia. Mielestäni se kuuluu meidän jokaisen suomalaisen perusoikeuksiin. Kotirauha. Mielestäni siihen on jokaisella oikeus huolimatta siitä kuinka suuria vaikeuksia elämä on eteen heittänyt.
        Et maininnut niiden omien SUURTEN ongelmien laatua,mutta toivon sydämestäni ettei ole kysymys omasta tai läheistesi "elämästä tai kuolemasta".
        Eiköhän meillä itse kullakin ole ne omat SUURET sekä pienemmät ongelmamme. Niistä ei vaan tehdä sen enempää numeroa. Tämä keskustelupalsta sensijaan antaa mahdollisuuden vähän vaihtaa mielipiteitä asioiden tiimoilta. Ja tässä keskustelussa aiheena oli...naapurit, ja koirien aiheuttama häiriö ennen kukonlaulua.

Oho, niinpä tietenkin, aiheena oli naapurit ja naapurien KOIRAT!! Anteeks kauheesti ku eksyin aiheesta... Ja minkä ihmeen takia sit omista ongelmistani tälle palstalle kirjottelisin, ku nyt puhutaan niistä naapureista ja niiden räksyttävistä rakeista!! Jos tosiaankin on huolia, niin miten sitä sitten jaksaa rutista edellä mainitusta asiasta. Eiks oo kuiteskin hienoa, ku saa tavalla taikka toisella herätä uuteen päivään.. Ja se jos mikä on todella huolestuttavaa, jos todellisista ongelmista ei tehdä sen enempää numeroa, mut tän palstan aiheesta jaksetaan jauhaa ja jauhaa!! Mut hyvät yöt sulle ja muille räksytyksestä kärsiville, ehditte hetken nukkua ennen kukonlaulua!!

• Naapurin uhri

Totta töriset.
      Minulla on täsmälleen samanlainen ongelma, naapurin kanssa juteltiin asiasta muutamiakertoja pari vuotta sitten.
      Se aikoi siirtää koiransa jopa kauemmaksi, mutta ei sittenkään, vaan alkoi hyökätä meitä kohti, kyylää, vittuilee, haastaa riitaa, uhkasi jopa purkaa talomme.
      Tämän seurauksena muija lähti ja elämä on muutenkin harmajaa.
      Koirat edelleen räksyttävät joka aamu klo 5.00 aamusta alkaen, mutta lupaan, että kaveri saa vielä palkkansa.

• lwaejäKLD

Ne jotka omistavat koiran ja tykkäävät niistä kuvittelevat kaikkien muidenkin tykkäävän koirista.
      Kyllä menee naama väärään, jos vähän vihjaa jotain negatiivista piskeistä. He eivät tunnu tajuavan, että on ihmisiä jotka ei voi sietää koiria. Meillä on ollut joskus koira mutta luojan kiitos ei ole enää.
      Koirat on maanvaiva ja iso riesa.

• Minä

Olen sitä mieltä että jos joku ei pidä eläimistä, on pahasti häiriintynyt. Se ei ole normaalia. Jos et pidä eläimistä, muuta kuuhun!!!!!

• mä vaan

Tosiaankin luojan kiitos ettei teidän kaltaisilla IDIOOTEILLA ole enää koiraa!! Huh, mikä helpotus todellakin!!!! Jos joku tässä on maanvaiva ja iso riesa niin TE!!!!!!!!!!

• kiukustunut
        mä vaan kirjoitti:

Tosiaankin luojan kiitos ettei teidän kaltaisilla IDIOOTEILLA ole enää koiraa!! Huh, mikä helpotus todellakin!!!! Jos joku tässä on maanvaiva ja iso riesa niin TE!!!!!!!!!!

yhtä lailla pennut meluaa ja huutaa!!!!

• Kelaa vähän!
        kiukustunut kirjoitti:

yhtä lailla pennut meluaa ja huutaa!!!!

Tottakai lapsetkin leikkiessään pitää meteliä. Kyllähän kaikesta elämisestä ääniä kuuluu. Mutta kenen lapset herättelee naapureita viikonloppuisin kl:5-7 aikaan? Pientä eroa normaaliin elämiseen kuuluvilla äänillä ja naapuruston "herätyskellona" toimivilla koirilla! Ja mihin aikaan vuorokaudesta häiritään. Haloo!!

• haluaa nukkua yövuoron jälkeen
        Kelaa vähän! kirjoitti:

Tottakai lapsetkin leikkiessään pitää meteliä. Kyllähän kaikesta elämisestä ääniä kuuluu. Mutta kenen lapset herättelee naapureita viikonloppuisin kl:5-7 aikaan? Pientä eroa normaaliin elämiseen kuuluvilla äänillä ja naapuruston "herätyskellona" toimivilla koirilla! Ja mihin aikaan vuorokaudesta häiritään. Haloo!!

Meillä naapurin rakki aloittaa konserttinsa jo puoli 4 aamuyöllä. Aivan karseeeta.
        Hermothan tässä menee, päiväst toiseen viikosta toiseen sama juttu.

Ollaan valitettu, mutta vaikea se on osaketalossa.

Valittakaa ihmiset eläinsuojeluvalvojalle!!
        Näin mekin teimme ja teemme vastedeskin.....tulipahan hiljaista ekaa kertaa vuoteen =)

Koirat kuuluu maalle, tai jonnekin hornantuuttiin idiootti-omistajiensa kanssa.

Antakaa ihmisille rauha koiranomistajat!!!

• räyhh
        haluaa nukkua yövuoron jälkeen kirjoitti:

Meillä naapurin rakki aloittaa konserttinsa jo puoli 4 aamuyöllä. Aivan karseeeta.
        Hermothan tässä menee, päiväst toiseen viikosta toiseen sama juttu.

Ollaan valitettu, mutta vaikea se on osaketalossa.

Valittakaa ihmiset eläinsuojeluvalvojalle!!
        Näin mekin teimme ja teemme vastedeskin.....tulipahan hiljaista ekaa kertaa vuoteen =)

Koirat kuuluu maalle, tai jonnekin hornantuuttiin idiootti-omistajiensa kanssa.

Antakaa ihmisille rauha koiranomistajat!!!

Koiralle vaan nassuun rotanmyrkkyä niin hiljenee koira sekä omistaja vähäks aikaa.
        HÄhäääää.

• Oletko tyhmä?
        räyhh kirjoitti:

Koiralle vaan nassuun rotanmyrkkyä niin hiljenee koira sekä omistaja vähäks aikaa.
        HÄhäääää.

Mitä liikkui pienessä mielessäsi kun kirjoitit tuon viestin? Oletko ajatellut että koirat ovat eläviä olentoja jotka kärsivät jos syötät niille rotanmyrkkyä?

Vain sairas ihminen edes ehdottaa tuollaista, edes leikillään. Muista tuo kirjoituksesi kun joskus mietit pinessä päässäsi oman elämäsi surkeutta. Ja usko huviksesi; Se hetki tulee joskus.

• sama
        mä vaan kirjoitti:

Ei minulla ole koskaan ollutkaan koiraa, enkä myöskään viestissäni niin väittänyt. Mutta minusta on silti sairasta olla pitämättä eläimistä.

• mä vaan
        sama kirjoitti:

Ei minulla ole koskaan ollutkaan koiraa, enkä myöskään viestissäni niin väittänyt. Mutta minusta on silti sairasta olla pitämättä eläimistä.

En tiedä mitä sä oikeen sekoilet, ymmärsit vissiin pikkasen väärin! Mä vastasin "koiraihmiset"-otsikolla olevaan viestiin, jossa kyseisellä tyypillä oli ollu koira!!!! Lue se uudestaan, niin tajuat!!! Hyvää päivän jatkoa, älä hätiköi!

• varatuomari

Jos koiran hankkii kerrostaloon, niin pitäisi sen verran olla selkärankaa ja huomaavaisuutta muita kohtaan, että huolehtii siitä ettei se räksytyksellään terrorisoi muita ihmisiä.On toki fiksuja ja valistuneita koiranomistajia ja heille nostankin hattua,mutta valitettavasti kerrostaloihin näkyy sitten siunaantuvan näitä apukoulun käyneitä, elämässään katkeroituneita ihmisiä jotka saavan kicksejä siitä,kun saa aiheuttaa harmia naapureilleen.Kenenkään ei tarvitse sietää räksytystä saati muita häiriöääniä,toisaalta ei tarvitse turvautua rotanmyrkkyynkään vaan käytössä on lukuisia laillisia keinoja.Epävirallisena keinona keskustelu koiranomistajan kanssa ja jos se ei auta niin yhteydenotto taloyhtiön isännöitsijään, tekemällä valitus asiassa.Valitukseen tulisi saada jonkun muun talon asukkaan varmennus( siis eri huoneistossa asuvan) niin että valitus lähtee etenemään ns virallisreittejä pitkin.tällainen todennettu valitus johtaa siihen että taloyhtiön isännöitsija sekä hallitus ovat AsOyl:n mukaan toimimisVELVOLLISIA asiassa, eli jos häirintä ei lopu niin loppupäässä on huoneiston haltuunotto tai vuokralaisen ollessa kyseessä, häätö.Ja jos tämä ei auta niin asiassa voi tehdä rikosilmoituksen,kyseessä on kotirauhan häirintä.Ennen kotirauhan häirinnän tunnusmerkistö vaati tunkeutumista toisen "reviirille", nykyisin tunnusmerkistönmukaisuus täyttyy sillä että toimii " omalta tontiltaan käsin", ja tällaiseen rikosilmoitukseen käy joku ulkopuolinen ihminen todistajaksi,esim joku ystävä joka käy usein kyläilemässä ja joka on valmis todentamaan häiriön tarvittaessa valallaan.Eräs hyvä keino on tehdä ilmoitus Suomen eläinsuojeluyhdistykseen, omassa tapauksessani se auttoi.Koira ei hauku pitkiä aikoja " huvikseen", silloin sillä on kysymyksessä jokin hätä jota poloinen yrittää haukkumisellaan viestiä.Ainoa tyhmä tässä skenaariossa on räksyttävän koiran omistaja.

• Entäs omakotitaloissa?

Vastasit kiitettävän perusteellisesti kuinka toimia jos koiran haukunta häiritsee säännöllisesti kerrostalossa. Entä omakotitalossa? Kuinka meidän tulisi toimia?
        Olen kuullut puhuttavan naapurisuhdelaista. Pykälä 17 momentti 1, sekä pykälä 18 momentti 1. Onko täma laki todellisesti olemassa? Ja kenelle kotirauhan rikkomisesta tulisi ilmoittaa? Hoitaako kunnallinen ympäristötarkastaja näitä asioita,vai kuka?
        Kiittäen etukäteen informaatiosta.

• varatuomari
        Entäs omakotitaloissa? kirjoitti:

Vastasit kiitettävän perusteellisesti kuinka toimia jos koiran haukunta häiritsee säännöllisesti kerrostalossa. Entä omakotitalossa? Kuinka meidän tulisi toimia?
        Olen kuullut puhuttavan naapurisuhdelaista. Pykälä 17 momentti 1, sekä pykälä 18 momentti 1. Onko täma laki todellisesti olemassa? Ja kenelle kotirauhan rikkomisesta tulisi ilmoittaa? Hoitaako kunnallinen ympäristötarkastaja näitä asioita,vai kuka?
        Kiittäen etukäteen informaatiosta.

laki eräistä naapuruussuhteista on aivan voimassaoleva laki mutta valitettavasti se ei sovellu koiran aiheuttamaan meluhaittaan kuin korkeintaan tapauksessa jossa naapurillasi on tontillaan kennel.Laki säätelee, sitä millä tavalla kukin on oikeutettu käyttämään omistamaansa kiinteistöä, eli toisinsanoen asettaa rajoituksia ettei sitä omaa kiinteistöä käytetä ihan miten sattuu naapurin oikeuksia loukkaavalla tavalla, esim tavalla,joka ulottaa haitallisia vaikutuksia naapurikiinteistölle,vaikka ei suoranaisesti kohdistuisikaan naapurin tontille.laki sääntelee mm kiinteistön rakentamista ym taloudellista hyödyntämistä,joten siitä ei ole apua yksittäisen koiran räksytystapauksessa.kotirauhan häirintä on rikos ja toimivaltainen asiassa on poliisi.Sinun kannattaisi jutella tästä asiasta poliisin kanssa ja painottaa sitä, että häiriö on ollut pitkäkestoista ja jatkuvaa.En tiedä oletko sitten käynyt keskustelemassa naapurisi kanssa, monesti tällaiset keskustelut ovat yhtä tyhjän kanssa, olen itse huomannut että me metsäläiset suomalaiset emme ole vielään tottuneet elämään kosketuksissa toistemme kanssa, tuollaisia itsekkäitä häiriökäyttäytmistä sallivia naapureita on aivan luvattoman paljon.Omakotitaloasukkaan keinovalikoima on luvattoman rajallinen ja näin off- record voinkin sanoa että en itse eläissäni muutaisi omakotitaloon tiheästi rakennetulla kaupunkialueella...

• jebu

Onpas huolenaiheet sinullakin. Eläimet eivät ikinä ole niin tarkoitusellisen pahansuopia kuin "kunnon työssäkäyvät ihmiset". OK ok, kyllä ymmärrän harmistumisesi, enkä jaksaisi aina itsekään eläimien ääniä kuunnella, mutta asiat tärkeysjärjestykseen!

Ota onkeesi tästä. Todellisia ongelmia ovat:

-Pihatalkoot
      -Remonttiäänet
      -Naisiaan hakkaavat insinöörit, nuo naapurin "kunnolliset" työnsankarit

• Helpotuksen huokaus

Enpä olisi uskonut kolme kuukautta sitten tämän aiheen aloittaessani, että tänä päivänä olisin näin onnellinen ihminen.
      Kesälomien jälkeen mökiltä palatessamme huomasimme että naapurissa ei enää räksytetä.
      NAAPURIN KOIRA ON KUOLLUT!!
      Toki ikävää että heidän surunsa on meidän ilomme, mutta omapa on vikansa kun aina viikonloppuisin veivät räksynsä ulos 6-7 aikaan räksyttämään hereille naapureita, jotka yrittivät nauttia viikonlopun vapaapäivistä, ja herätä spontaanisti eikä siihen ainaiseen räksytykseen.
      Siis tällä tarinalla korvia hivelevä ja hermoja lepuuttava loppu!!
      P.S. Lasten kysellessä naapureilta josko he uutta koiraa suunnittelevat, mutta eivät kuulemma onneksi...

• Anonyymi00043

Koirien sanotaan olevan karvaisia ihmislapsia ja koirista sanotaan , että Hän persoona. No, koira, ja monet muutkin eläimet ei kykene itseään tunnistamaan , kun eteen tuodaan peili, kuinka koiraa voi kutsua hän persoonaksi, jos ei tunnista itseään peilikuvasta,,?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      186
      2690
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2407
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1122
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      84
      954
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      819
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      810
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      285
      775
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      89
      774
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      708
    Aihe