hei, joku tuntematon lisäsi minut snapchatissa ja väittää lähettävänsä minulle yhtäkkiä 1000€ rahaa paypailin kautta. hän tietää paypailin käyttäjänimeni sekä tilinumeroni. rahoja ei kuuli ja hän sanoo että netriyhteydessä ongelma. kysymys, eikai hän pysty saamaan jotain tietoja minusta, hakkeroida tiliäni näillä tiedoilla mitä annoin jotka luulin olevan harmittomia. olen aivan paniikissa että mitä hän voi tehdä tilinumeron kautta vaikka aluksi ajattelin ettei mitään. jos joku viisaampi tietää miten toimia, vai onko tässä tilanteessa mitään vaaraa? kiitos avusta!
auttakaa huijaako tämä tuntematon minua
Anonyymi
3
187
Vastaukset
- Anonyymi
pitääkö ottaa yhteyttä pankkiin?
- Anonyymi
Ole yhteydessä pankkiisi ja poliisiin. Se ei nyt vaan ole kovin todennäköistä, että joku haluaisi lahjoittaa sinulle tonnin hyvää hyvyyttään.
Todennäköisempää on, että tiliäsi aiotaan käyttää rikollisiin tarkoituksiin. Esim. petoksen uhrilta pyydetään 10000 tilillesi, ja sinua pyydetään palauttamaan huijarin tilille "vahingossa" sinulle laitetut 9000 ylimääräistä. Sitten olet ensimmäisenä poliisin kuulusteluissa epäiltynä.- Anonyymi
Juuri näin. Rahanpesua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 153960
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2251085Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 124881
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2836Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10805
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks45789