Venäjän aloittama sota Ukrainassa ajoi Suomen ja Ruotsin Natoon

Anonyymi

Suomen Eduskunnan kansanedustajista 94% kannatti Suomen liittymistä Natoon historiallisessa äänestyksessä 17.5.2022. Vastustajia oli 4%. Poissa äänestyksestä oli 2%.

Eduskunnan Nato-päätös noudattaa Suomen kansan mielipidettä. Vielä viime syksynä Natoon liittymisen kannattajia oli alle puolet mielipiteensä kertoneista. Venäjän brutaali hyökkäys Ukrainaan 24.2.2022 herätti ihmiset maailmaan, jossa turvallisuustilanne on järkkynyt. Putinin Venäjä toimii arvaamattomasti ja vastoin kansainvälisiä sopimuksia. Enemmän kuin kaksi kolmesta suomalaisesta ilmoittaa nyt, että Suomen pitää liittyä Natoon. Mielipiteen muutos on ollut nopea ja tarpeen. Naton jäsenenä kynnys Venäjän hyökkäyssodalle Suomessa on suurin. Kukaan ei halua sotaa. Kukaan ei halua lisää sotaveteraaneja.

Samanlainen muutos mielipiteissä on tapahtunut Ruotsissa, minkä takia myös Ruotsi on päättänyt hakea Naton jäsenyyttä. Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyys luo turvallisuutta ja vakautta koko Pohjolaan. Siten kaikki viisi Pohjolan maata ovat jäseniä: Tanska, Norja, Islanti ja tulevat uudet jäsenet Suomi ja Ruotsi.

Suomi ja Ruotsi ovat olleet jo pitkään Naton kumppaneita. Tilanne ei siltä osin muutu miksikään. Jäsenyys tuo lisänä turvatakeet ja mahdollisuuksia tehdä lisää puolustusvälinekauppaa Nato-maiden kanssa. Nato-jäsenyys ei ole keneltäkään pois. Se on positiivinen lisä Suomelle ja Ruotsille monessa mielessä. Nato on puolustusliitto. Se ei uhkaa ketään.

2

746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Afganistan ? Jugoslavia ? Pelkkiä rauhanpommeja, kuten jo lastentarhassa opetetaan Suomessa ?

• Anonyymi

Näin onkin, sostilasliitot ja sopimukset on aina taanneet maailman rauhan, usein myös lopettaneet sotia tarjonneet myös mahdollisuuksia harjoitella yhdessä. Historiallisesti olemme toisen kerran sotilasliitossa ja liittolainen on osin vanha tuttu Saksa nyt rauhan asialla kuitenkin, itressit on kuitenkin osin samat elintilaa työvoimaa energiaa, mutta näinhän aina, suomen upea nopea liittyminen on tehtiin käteveästi kyllä gallup ja eduskunta päätös oli selkeä, kansa sai vapautensa ilman turhia kipuiluja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6684
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3442
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2770
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2438
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1963
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      358
      1842
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1680
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1548
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1502
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1482
    Aihe