"Ville Niinistö haluaa kieltää turkistarhauksen EU:n alueella
Vihreiden mepin mukaan villieläinten kasvattaminen häkissä on epäeettistä.
Vihreiden europarlamentaarikko Ville Niinistö kerää nimiä eläinsuojelujärjestöjen Fur Free Europe -kansalaisaloitteeseen, jossa esitetään EU:n laajuista kieltoa turkistarhaukselle.
– On syvästi epäeettistä kasvattaa villieläimiä pienissä häkeissä turkisten tähden. Eläinten vangitseminen turkin takia tapettavaksi pieneen häkkiin aiheuttaa vakavaa kärsimystä, sairauksia ja käyttäytymishäiriöitä, Niinistö kirjoittaa blogissaan.
– Europarlamentin eläinoikeuksia puolustavassa ryhmässä olen tehnyt työtä turkistarhauksen kieltämiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi nykyisissä tarhausmaissa. Isossa osassa länsi-Eurooppaa turkistarhaus on jo tavalla tai toisella kielletty. Nyt kaikkien EU-maiden on aika seurata perässä.
Niinistön mukaan turkistarhaus on eettisesti ja ekologisesti kestämätöntä sekä taantuva ala.
– Mitä aiemmin päätös tehdään, sitä joustavampi siirtymä on tuottajille. Muutos tulee joka tapauksessa: 12 jäsenmaata on hiljattain kehottanut Euroopan komissiota selvittämään vaihtoehtoja turkistarhauksen kieltämiseksi EU:ssa".
Verkkouutiset 20.5.22
Turkistarhaus EU-alueella
31
131
Vastaukset
- Anonyymi
Olen samaa mieltä Ville Niinistön kanssa. Eläinrääkkäys turkisten takia
on lopetettava.- Anonyymi
HÖPÖN HÖPÖ,, alotuksen asia meni TAAS täysin ÖVERIKSI, HUH,,
meni taas ulapalle,,,
yksistään RAAMATUSSA luojan käsky ,,, sanoma ihmiskunnalle ON,,,,
koko eläin kunta ja luonto palvelee ihmistä,
ihminen hallitkoon kaikkea tätä, sen antoi jumala ihmiskunnalle lahjaksi,
on aivan hullua kaikessa nykyään toimia raamatun sanan vastaisesti,
se jos mikä tuhoaa normaalin ihmiskunna
ja ihmiskunnan normaalin hyvinvoinnin,
HALOOOOO, HERÄTYS,,,,,,,,,,,
käyttäkää järkeä
katsokaa mikä oikeesti on luonnollista,
ja koko ihmiskunnan ja maailman kaikeuden parhaaksi ,,,,,,,,,,
Niinistökään ei näytä tajuavan
eläin tarhojaki HOIDETAAN asiallisesti
ja ne tuottaa koko suomelle taloudellista hyvinvointia ja kipeästi tarvitavia työpaikkoja
haloooooo, missä järki, onko sitä olemassakaan,,,
- Anonyymi
Turkistarhaus on lähempänä sadismia kuin kasvatusta!Villieläimet kuuluvat luontoon,kuten jo nimestä voi päätellä!
Vegaaneille nämä asiat ovat itsestään selviä,koska petomaisuus on joutunut väistymään älyllisyyden tieltä!- Anonyymi
11:18
läsy lässyn lässyn lääääää,,,
lopeta typerä lässytys,
tiedät aivan hyvin
tarhoissa eläimiä hoidetaan HYVIN,
ruokitaan jopa eläin lääkäri käy kattomass eläiten hyvin vointia,
ja
RAAMATN SANA ON TOTTA
kannataa kaikessa KUNNIOITTAA raamatun sanomaa ihmiskunnalle
se on Jumalan sana ja LAHJA ihmiskunnalle,
KUKAAN NORMAALI IHMINEN EI KIDUTA eläimiä EIKÄ IHMISIÄ
käytä järkeä jos sinulle on semmonen lahjaksi luoja antanu,,,
haloo heräääääää " pahvi ",,,
näkemään TOTUUS maailmassa ja kaikessa luonnossa ja ihmiskunnassa,
se on lahja luojaltamme ihmiskunnalle,,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11:18
läsy lässyn lässyn lääääää,,,
lopeta typerä lässytys,
tiedät aivan hyvin
tarhoissa eläimiä hoidetaan HYVIN,
ruokitaan jopa eläin lääkäri käy kattomass eläiten hyvin vointia,
ja
RAAMATN SANA ON TOTTA
kannataa kaikessa KUNNIOITTAA raamatun sanomaa ihmiskunnalle
se on Jumalan sana ja LAHJA ihmiskunnalle,
KUKAAN NORMAALI IHMINEN EI KIDUTA eläimiä EIKÄ IHMISIÄ
käytä järkeä jos sinulle on semmonen lahjaksi luoja antanu,,,
haloo heräääääää " pahvi ",,,
näkemään TOTUUS maailmassa ja kaikessa luonnossa ja ihmiskunnassa,
se on lahja luojaltamme ihmiskunnalle,,,ja sitäpaistsi SUOMESSA on maailman paras eläinten hoito hoiva
käytä järkeä
katso totuutta silmiin,
SINÄKÖ VOISIT KIDUTTAA ELÄIMIÄ vai mistä sinä noin julmia ajatuksia OIKEIN KEHITÄT, ne nimittäin kumpuaa SINUSTA ITSESTÄSI
katsoppa totuutaa silmiin ja sielusi syöverihin,,,
- Anonyymi
Turkistarhaus jatkuu joka tapauksessa jossain. Jossain on paremmat olot, jossain huonommat.
Ei ole kysymys villieläimistä. Häkissä syntyvät, häkissä kuolevat.- Anonyymi
Mitä jos syntyisit itse häkkiin ja katselisit sieltä, kun muut saavat juosta vapaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä jos syntyisit itse häkkiin ja katselisit sieltä, kun muut saavat juosta vapaana.
taas sinulla VIIRAA päästä ja pahasti,
ihminen ei synny uudeleen eikä eläimeksi,
lopeta sekopää höpinät
ala käyttäytyä normaalin ihmisen tavoin myös ajatus maailmaltasi, - Anonyymi
Mahtaako jatkua missään merkittävissä määrin? Eihän turkiskauppa käy ollenkaan ja kannattavaa turkistilaa Suomessa ole, jossain Kiinassa voi ollakin,mutta markkina on kyllä pysyvästi supistunut.
- Anonyymi
Turkistarhaus on julmaa eläimelle. Kuka tarvitsee turkkia lämpimikseen ?
- Anonyymi
Turkistarha on eläinten keskitysleiri.
- Anonyymi
Ano 11:04
Raamattu ei ole mikään totuus kirja, jumalaa ei ole todistettu olevaksi .
Luonnossa syö tai tule syödyksi, lopulta käy niin niin eläimille että fossiilisille aineille löytyy korvaava tapa, kivikautinen ihminen tarvitsi turkiksia pysyäkseen lämpimänä, enään ei tarvise.
Valaat tapettiin melkein sukupuuttoon lamppuöljyn takia 1800-luvulla, ihminen aiheuttamassa eläinlaien sukupuutto aallon, sitäkö raamattusi hyväksyy.
Jumalasi kehoitti ihmisille, menkää ja lisääntykää - kertooko raamattusi mitä sitten kun ihmisiä on liikaaa. - Anonyymi
Turkistarhauksille ei ole yhtäkään kestävää perustelua. Haluaisitko itse
syntyä häkkiin ja kiertää siellä kehää elämäsi ja tulla tapetuksi ?- Anonyymi
SInä et sitten syö lihaa, paitsi sitä jonka olet villistä eläimestä, villistä luonnosta omin käsin pyydystänyt ??
- Anonyymi
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, ettei turkistarhaukselle löydy yhtään järkevää perustelua.
kylmätotuus
- Anonyymi
Mites ne pilttuusen kytketyt lehmät?
Missä välissä lehmästä olisi tullut villieläin?
Ei ne pärjäisi luonnossa ilman ihmistä niitten hoitajana.Tellukka kirjoitti:
Missä välissä lehmästä olisi tullut villieläin?
Ei ne pärjäisi luonnossa ilman ihmistä niitten hoitajana.Alkuperäinen alkulehmä oli olemassa ennen ihmistä,, samoin muutkin kotieläimet myös koira ja kissa, ihminen on kesyttänyt ja jalostanut ei se ole eläinten vika.
Uskovaiset vetoavat jumalan sanaan vaikka jumala ei ole ikinä sanonut halaistua sanaa.
Jumala ei pysty estämään Putinin sotaa, miten mykkä jumala ilmoittaa
- Anonyymi
Hyvä Ville, emme tarvitse turkiksia.
- Anonyymi
- Anonyymi
Suomi saa turkiksista isot vientitulot, ja tarhaus on Pohjanmaalla tärkeä elinkeino.
Eläimillä on häkeissä täyshoito, kun on säännölliset ruokailuajat ja häkin siivous sekä katto päällä.
Ei tartte lähteä villiin luontoon suupaloja ettii.
Syö ja lihoo. Loppu on kivuton ja nopee.- Anonyymi
- Anonyymi
Sairasta ajattelua ano 21:38.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairasta ajattelua ano 21:38.
ITTE olet sairas,
mene äkkiä psykiatrille, ennkuin tuoisat ajatuksesi muuttuu vielä tuhoisimmiksi,
mielisairaitten paikka on mielisairaalat, mene äkkiä vastaanotolle, se on sinun kohdalla erittäin kiireelistä ja aiheellista, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ITTE olet sairas,
mene äkkiä psykiatrille, ennkuin tuoisat ajatuksesi muuttuu vielä tuhoisimmiksi,
mielisairaitten paikka on mielisairaalat, mene äkkiä vastaanotolle, se on sinun kohdalla erittäin kiireelistä ja aiheellista,Missä sairaalassa itse olet ? Minä olen vielä vapaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä sairaalassa itse olet ? Minä olen vielä vapaana.
jos jatkuvasti noin hulluja idiotimaisia juttuja puhut
joudut jopa pakkopaitaan hulluinen puheinesi,
käytä järkeä ja ala käyttäytyä normaalisti yhteiskunnassa vaikuttaviin asioihin,
ja lue raamattua,,, siellä löytyy totuus
ihan kaikeen ihmiskunnan ongelmiin, - Anonyymi
Isot vientitulot? Koko toimialan vuosittainen vienti on yhden keskikokoisen sahan viennin verran. Miten se voisi olla tärkeä elinkeino kun joka pitäjässä on useita konkurssiin menneitä ja konkurssikypsiä tiloja? Mahtaako olla kuin 300 tilaa enää Suomessa eikä niissäkään yhtään kannattavaa.
- Anonyymi
Kiina ja Venäjä tuottaa eettisesti tuotettuja turkiksia, näinköhän?
- Anonyymi
Mihin niitä turkiksia tarvitaan missäin päin maailmaa?
- Anonyymi
Mikään ei ole näyttävämpi, kuin on turkki pitkän naisen päällä. Persjalkaset on asia erikseen.
- Anonyymi
Jaa, että pitkien naisten näyttävyyden vuoksi niitä turkiseläimiä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348