Stafettkarnevalen går av stapeln på Olympiastadion 20 - 21.5.
Stafettkarnevalen som återvänder till Olympiastadion i Helsingfors efter en paus på 7 år,är Europas största skolidrottsevenemang med 11 000 starter och 8000 löpare.
Över 200 skolor deltar och mer än 2000 barn och unga är med i hejarklackarna.
Idag startar Svenskfinlands största idrottsfest.
17
107
Vastaukset
- Anonyymi
Det var skoltidens stora dröm att bli utvald att delta.
- Anonyymi
Olen ollut aikoinaan useasti katsomossa. Olen suomenkielinen, mutta siskoni kävi ruotsinkielisen koulun ja hän osallistui.
- Anonyymi
Annars känner finskspråkiga inte till Stafettkarnevalen om de nu inte råkar ha vänner eller släktingar i svenskspråkig skola.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annars känner finskspråkiga inte till Stafettkarnevalen om de nu inte råkar ha vänner eller släktingar i svenskspråkig skola.
Totta, useimmat eivät ole koskaan kuulleetkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, useimmat eivät ole koskaan kuulleetkaan.
Något år har någon finskspråkig vänskola varit inbjuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annars känner finskspråkiga inte till Stafettkarnevalen om de nu inte råkar ha vänner eller släktingar i svenskspråkig skola.
En av svenskfinlands mest älskade traditioner.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annars känner finskspråkiga inte till Stafettkarnevalen om de nu inte råkar ha vänner eller släktingar i svenskspråkig skola.
Det intresserar inte dem.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annars känner finskspråkiga inte till Stafettkarnevalen om de nu inte råkar ha vänner eller släktingar i svenskspråkig skola.
Unikt för i Europa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unikt för i Europa.
Största skolidrottsevenemang i Europa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annars känner finskspråkiga inte till Stafettkarnevalen om de nu inte råkar ha vänner eller släktingar i svenskspråkig skola.
Ett av Svenskfinlands största evenemang bland skolungdom.
- Anonyymi
Extra krydda att träffa andra svenskspråkiga från hela Svenskfinland .
- Anonyymi
Peppu-Reino kirjoitti:
Det var väl var finlandssvensks första partaj av den kalibern?
Svenskfinland är duktig på att arrangera stora evenemang med frivilliga .
- Anonyymi
Stafettkarnevalen firar 60 - årsjubileum i år.
- Anonyymi
Fin traditionen.
- Anonyymi
Perinteet ovat tärkeitä kielen säilymisenkin takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteet ovat tärkeitä kielen säilymisenkin takia.
Vi är mycket för att samlas i större skaror när vi är så utbredda i Finland.
Trevligt att träffas då och då.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761725
- 108977
- 89849
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19673- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164513Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439