Joka vuosi näin kevään lakkiaisviikonlopun lähestyessä iskee suru. Omista yo-juhlistani on yli vuosikymmenen, jos niitä siis juhliksi voi kutsua. Perheelläni oli vuosien varrella katkenneet kaikki välit sukulaisiin ja perhetuttuihin eikä "juhlissani" ollut ketään muita kuin minä ja vanhemmat.
Lukiossamme ei yhteishenkeä juuri ollut, eikä minulla ollut lukioaikana todellisia kavereita, näin ollen ei myöskään ollut ketään, jonka kanssa juhlistaa valmistumista lakkiaispäivän iltana. Siihen lukioon, josta valmistuin, menin ainoastaan äitini painostuksesta. Itse olisin halunnut valita jonkin toisen lukion, jossa olisi voinut olla samanhenkisempää porukkaa.
Olen myös vain yhden ainoan kerran osallistunut kenenkään muun yo-juhliin, perheellämme kun ei sosiaalisia kontakteja ollut. Tuntuu jotenkin käsittämättömältä kun joskus kuulee toisten kertovan, että oli useita yo-juhlia kierrettävänä.
Ylioppilaspäiväni vesittyi siis aivan täysin ja ylioppilaaksi kuitenkin valmistutaan vain kerran elämässä. Miten näitä tunteita voisi oppia käsittelemään?
Suru yo-juhlapäivästä
Anonyymi
1
90
Vastaukset
- Anonyymi
No toivottavasti yo juhlista pääset yli vaikkei ollut mieleiset. On elämässä muitakin pirskeitä mitä voit toteuttaa vielä. Luot itse omat ihmissuhteet ja niiden mukana tulee jos jonkinlaista kissanristiäistä. Olin muinoin naapurin yo juhlissa ja vaikka väkeä olikin niin tunnelma oli takakireä ja kiusaantunut, ehkä juuri tuon takia vanhempasikaan eivät halunneet ketään kutsua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.666051- 1315373
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4513282Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1071678Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3731247- 311097
- 671041
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46936Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109904Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52879