missä siionin laulut, oulussakin lauletaan enemmän virsiä. siionin laulut on kauniimpia.
yks juttu................. miks seuroissa lauletaan enimmäkseen virsiä?
2
140
Vastaukset
- Anonyymi
Se kuuluu kaaavaan että seuroissa lauletaan virsiä. Niillä on helpompi saada kuulolle sellasia ketkä tulee ekaa kertaa seuroihin ja on kuullu aiemmin virsiä. Sillonku on joku laulutuokio tai lauluilta ni sillonhan lauletaan pääasiassa siionin lauluja tai jos seurojen jälkeen jäädään laulelemaan ni sillon myös se on siionin laulu voittosta. Mutta sillonku on seurat ni kuuluu laulaa virsiä. Sen takia puhutaan monesti ennen puhetta et on saarnavirsi ja puheen jälkeen kolehtivirsi. Eihän termit mätsää jos lauletaan siionin lauluja.
- Anonyymi
Ajat ja tavat ovat tuossakin siis muuttuneet. Kauan sitten ,ainakin meidän seuroissa laulettiin pääasiassa siionin lauluja. Koska virsien tekijät olivat pääasiassa muka epäuskoisia, siis kirkkouskovaisia tms. No silloin myös perkasivat siionin laulujakin kovalla kädellä, kun oli vääräoppiset sanat . Tosin viralliset selitykset oli muotoiltu sievemmin, kuten " yleishengellinen" tai " laimea hengellinen sisältö" tms
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tämäkin vielä! Steppi suviseuroissa
Nyt on maailmankirjat sekaisin, En ollut uskoa silmiäni. Selvänä teltassa lauloi muiden mukana.1918203Kiinteistökuningattarelle satelee nyt tuomioita oikein urakalla
https://www.is.fi/viihde/art-2000008926919.html TELEVISIOSTA kiinteistövälittäjänä tunnetuksi tullut Kaisa Liski sai yhden vuoden ja kahden kuukaude783616Puolangan Porukka. Kuulkaas tämä.
Hyvää iltaa hyvä Puolangan herrasväki. Kertokaa minulle mistä löydän Puolangalta vastusta niinsanotusti tanssimaan nurkan taakse! Olen saanut tarpeeks571703Suomi on allekirjoittanut NATO:n liittymissopimuksen
Tätä hetkeä on odotettu: Nato-maat allekirjoittivat tiistaina aamupäivällä Suomen ja Ruotsin liittymispöytäkirjat. ”Yhdessä olemme vahvempia”, Haavi2931514Ei tiemme enää kohtaa
Joten älä odota, että ilmestyisin elämääsi. Se, mitä on tapahtunut on mennyttä, eikä sitä enää saa takaisin. Voi olla, että et näe minua pitkään aikaa841439Pysyt hyvännäköisenä pitkään
Mulla on sellainen sormituntuma, eli monia hyviä syitä sanoa sinusta noin. Pidät huolta itsestäsi ja varmaan myös muistakin siinä ohessa. Sinussa on p531416Martinan uusin hirvitys
Nyt on järkyttävät hopeiset paljetti shortsit jalassa. Mistä se löytää noita hutsahtavia vaatteita. Luuleeko näyttävänsä nuoremmalta, vaikka vaikutus1151386En mä jaksa enää uskoo
Meihin... Ei me tulla enää ikinä näkemään uudelleen niin se vaan on. Toivottavasti molemmat löydetään vielä rakkautta.1051242Martina on kova vaihtamaan juhannusheilaa
2018 -Hannes 2019-Stefu 2020-Palomies 2021-Pikkarainen 2022-Tanskalainen lippis mies Ihan sairasta kun ei yhtään pysty viettämään aikaansa vain laste2081089Body count
Sanotaan että miehellä tulevaisuus ratkaisee ja naisella menneisyys kun etsitään oikeasti vakavaan parisuhteeseen toista. Jos naisella paljastuu oleva241976