Pelko ettei kelpaa omana itsenään

Anonyymi

Ulkonäkö näkyy olevan vihaa aiheuttava aihe tunnepalstalla…. Itse tiedän etten ole missi tai malli tai kaunotar, vaan keski-ikäinen pyöreä oma itseni. Toki itseä harmittaa, etten ole voinut liikkua ja pitää itsestä huolta (aika kun oli pienet lapset), mutta se on vain elämää. Ulkoinen puoleni joko riittää tai sitten ei! Kaikille minun ei tarvitse kelvata, en ole haaremia perustamassa, 😇😂 mutta yhdelle rakkaalle toivoisin toki kelpaavaani. Se ettei kelpaa kaikille, ei tee minua tai ketään muuta huonoksi,

Kelpaamattomuuden syitä on yleisellä tasolla monia: voi olla ettei ole valmis uuteen suhteeseen, luonteet ei sovi yhteen, tunteet ei herää riittävästi, ihmisen ongelmat hirvittää (päihteet, elämänhallinta, väkivalta, bipolaarisuus, epävakaus), elämäntilanne on erilainen tai sitten ikä, ulkonäkö tai status ei miellytä. Joskus ihminen on niin ihana kokonaisuus, ettei etukäteen ajatellut kriteerit enää päde. Riippuu muutenkin ihmisestä mitä asioita painottaa ja mitkä on merkityksellisiä!

Hän on urheilullinen ja miellyttää varmaan monen naisen silmää. Silti, minun kanssani se menee osittain hukkaan, koska arvostan sisintä. Minulle hän kelpaisi myös möhömahaisena keski-ikäisenä. ♥️ Arvostan toki urheilullisuutta (vanha oma tausta, vaikka se ei näy enää kropasta mitenkään) ja näkisin mielelläni omalla kohdalla uuden alun liikkumisen suhteen, myös yhdessä. Tällä hetkellä liikkumiseen ei ole esteitä.

Sen sijaan mitä näen hänen sisällään, on kaunista ja arvomaailma kolahtaa. Pitkässä juoksussa tarvitaan riittävän yhtenevää arvomaailmaa, parilla pitää olla riittävästi yhteistä, mutta myös erilaisuutta, jotta sopiva jännite säilyy. Ihminen joka etsii vain ulkoista ihmistä, ei olisi minulle oikea puoliso. Hän saa itse tehdä valinnan kelpaanko ja kiinnostanko riittävästi, ja en voi muuta kuin tyytyä hänen päätökseen. Joko iloitsen intohimolla tai sitten suren. Kaikki nuo tunteet kuuluu elämään.

Alussa yhteensopivuus perustuu intuitioon. Ja usein intuitio onkin oikeassa ja päätelmä varmistuu kun aletaan tutustua syvemmin. Ilman riskinottokykyä ja itsensä altistamista haavoittumisen mahdollisuudelle, ei voi suurta rakkautta löytää. Tietysti fiksut, tasapainoiset ja hyväkäytöksiset ihmiset kohtelee toisiaan hyvin, vaikka kaikki ei menisi toiveiden mukaan! Ja jos tunne, tahto ja intuitio vahva molemmin puolin, usein myös lopputulos on kaunis ja kestävä. Itse ajattelen, että rakkautta kannattaa odottaa. Joskus uskallus tai harkitsemisen vie aikansa ja joskus tilaisuutta voi joutua odottamaan jonkin aikaa.

Parisuhteessa toki pitää kokea toinen viehättäväksi, koska ilman tuota tuskin on halua toista kohtaan. Viehättävyys on kuitenkin ihan eri asia kuin pelkkä ulkonäkö. Kaunis tai komea voi olla epäviehättävä, tai tavallinen pullukka voi olla viehättävä. Rakastunut ihminen näkee toisesta ne kauniit piirteet ja ei niin välitä puutteista.

Hän on ohimennen maininnut käyneensä läpi loppuun palamisen töissä. On rohkeaa kertoa se ja arvostan avoimuutta. Hän kelpaa minulle sellaisena kuin on ja näen, että nyt hän osaa paremmin asettaa omia rajoja suhteessa töihinsä. Tärkeä taito! Pidän häntä fiksuna ja ajattelevana myös.

Meitä kaikkia yhdistää pelko siitä, ettemme kelpaa omana itsenä. Kun huomaamme tulevamme rakastetuksi sellaisena kuin olemme, se on hyvin voimistavaa. Sen tunteen halusin hänelle antaa. ♥️ Kunpa uskaltaisimme elää enemmän, ja pelätä vähemmän!

12

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvin kirjoitettu, vaikka puolet ollut edes totta;)

• Anonyymi

Mikä osuus ei ollut totta? Näin itse näen totuuden omasta suunnastani, Ajatteletko tuntevani minut? t. Ap

• Anonyymi

Itse kokenut sen aina niin että jos joku osoittaa kiinnostusta silloin myöskin viehätän hänen silmää. Ja jos joku on kanssani hän silloin pitää minusta ja jutuistani. Itselläni aiheuttanut omat sairaudet häpeää ja riittämättömyyden tunnetta . Syyllisyyttäkin. Vaikka eivät ole itseaiheutettua. Jos ulkonäkö on se asia mikä yhdessä pitää ja se varaan jotain rakentaa ei se ole rakkautta. Miettii nyt vaikkapa Ukrainassa olevia ihmisiä . Kyllä he rakastava toisiaan ja menevät naimisiin jne. Vaikka pommit olisi toisen ruhjoneet .

• Anonyymi

Olen samaa mieltä, että jos joku osoittaa kiinnostusta, miellyttää silmää ainakin riittävästi. Jos ulkonäkö olisi kynnyskysymys, ei kiinnostus kehity. Hän on jo sanallisesti irl tuonut ilmi, että arvostaa minua ja on iloinen, että olemme tavanneet ja tutustuneet. Tiedän kyllä, että hän pitää minusta ihmisenä. Hän katsoo myös tavalla, että epäilen myös muuta kiinnostusta olevan taustalla, en kuitenkaan tiedä sitä varmana. Oma ihastunut mieli voi projisoida tulkintaa. 😆

Toivon, että hän tekisi aloitteen. Jos tekee, lupaan tehdä selväksi, että hän kelpaa minulle omana itsenään, haluan häntä ja minulla on tunteita häntä kohtaan. Lupaan näyttää sen sanoilla ja kosketuksella. ♥️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että jos joku osoittaa kiinnostusta, miellyttää silmää ainakin riittävästi. Jos ulkonäkö olisi kynnyskysymys, ei kiinnostus kehity. Hän on jo sanallisesti irl tuonut ilmi, että arvostaa minua ja on iloinen, että olemme tavanneet ja tutustuneet. Tiedän kyllä, että hän pitää minusta ihmisenä. Hän katsoo myös tavalla, että epäilen myös muuta kiinnostusta olevan taustalla, en kuitenkaan tiedä sitä varmana. Oma ihastunut mieli voi projisoida tulkintaa. 😆

Toivon, että hän tekisi aloitteen. Jos tekee, lupaan tehdä selväksi, että hän kelpaa minulle omana itsenään, haluan häntä ja minulla on tunteita häntä kohtaan. Lupaan näyttää sen sanoilla ja kosketuksella. ♥️

Juu hankala ottaa kantaa kun en ole itse tuollaisessa tilanteessa koskaan ollut. Mun tapaamiset ja ihastuminen on tapahtuneet kuin salama kirkkaalta taivaalta ja yleensä ei ole tarvinnut arvailla toisen tunteita . Mitään piirileikkejä tullut harrastettua sitten teini aikojen. Toisaalta vähä harmi kun sellainenkin jäänyt kokematta . Mutta tuskinpa kannattaa jäädä odottamaan eikun tulta päin vaan rohkeasti. Ettei tarvitse sitten myöhemmin katua kun ei tullut yritettyä mitään. Aikuisten luulisi osaavaan asiallisesti suhtautua jos ei ole kiinnostunut. Mutta toisaalta kun näitä lukee. Niin on niin pettynyt ihmisiin että en enää tiedä mitä ajatella.

• Anonyymi

Miten jaksat tuottaa näin paljon tekstiä? Miten sulla voi olla näin paljon voimavaroja?

Sitten muuten, välinpitämätön ja kova ihminen ei ole millääntavalla tervetullut elämääni.

• Anonyymi

En ole välinpitämätön enkä kova. Ja tiedän, ettei hän niin ajattelisi.

Tarvitsen rinnalleni ihmisen, joka jaksaa ja haluaa ajatella, eikä halua pistää rönsyilevää ajatustani omaan muottiinsa. Jos jaksa lukea juuri ja juuri 7-päivää ja Aku Ankkaa, ei Match ole kovin todennäköinen. 😁 Omat kirjoitukseni ovat vielä aika kevyttä lukemista. 😉 En vaadi kaunokirjallisuuden harrastamista, mutta odotan kykyä ajatella. Hänellä sitä on, olen sen työelämässä nähnyt jo. En odota, että toinen on samanlainen kuin minä, vaan erilaisuus pikemminkin täydentää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole välinpitämätön enkä kova. Ja tiedän, ettei hän niin ajattelisi.

Tarvitsen rinnalleni ihmisen, joka jaksaa ja haluaa ajatella, eikä halua pistää rönsyilevää ajatustani omaan muottiinsa. Jos jaksa lukea juuri ja juuri 7-päivää ja Aku Ankkaa, ei Match ole kovin todennäköinen. 😁 Omat kirjoitukseni ovat vielä aika kevyttä lukemista. 😉 En vaadi kaunokirjallisuuden harrastamista, mutta odotan kykyä ajatella. Hänellä sitä on, olen sen työelämässä nähnyt jo. En odota, että toinen on samanlainen kuin minä, vaan erilaisuus pikemminkin täydentää.

Niin, unohtui. Ei ajattelu tai kirjoittamien vie voimavaroja tai vaadi ponnistelua. Ne ajatukset on sisälläni, joko vain tuon ne ulos tai jätän ne pään sisään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, unohtui. Ei ajattelu tai kirjoittamien vie voimavaroja tai vaadi ponnistelua. Ne ajatukset on sisälläni, joko vain tuon ne ulos tai jätän ne pään sisään.

Et ole ikinä ollut traumatisoitunut tai oikeasti uupunut.

• Anonyymi

Nosto tärkeälle aiheelle.

• Anonyymi

En lukenut kuin otsikon. Ne ulkonäkö pilkat on lasten asteelle jääneiltä naisilta.

• Anonyymi

Hyvä kirjoitus. Jaan ajatukset kyllä.

Koskaan ei ole liian myöhäistä tehdä elämäntapa remppaa. Aloita nyt, niin keväällä olet huomattavasti kevyempi ja itsetuntoni on kasvanut.

Minä aloitin keväällä salillakäynnin ja muutin ruokavalion. Kroppa on muuttunut täysin. Lihasta tullut läskin tilalle. Olen jopa hoikan näköinen (ennen pieni ja pyöreä). Harmittaa etten aloittanut aiemmin. Ikää kuitenkin jo 44v. Pää ei pysy muutoksen mukana, koen olevani vielä pyöreä.

Älä kuitenkaan liiku hänen vuokseen, liiku itsesi vuoksi. Sinä niitä elinvuosia tarvitset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2415
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1383
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe