Jos niitä saa itse keksiä ja pahoittelut lievää kopiointia muista lauluista. Lauletaan kuin oma sydän laulaa! Nii ja koska siitä niin pitkä aika ku virsikirjan avasin viimeksi niin siitä nuo lievät kopioinnit, koska en muista enää millaisia virsejä siellä oli kuin joitakin yksittäisiä sanoja ja kappaleita. Mutta tärkeintä että itse saa tuntea hengellistä iloa!? Jos joku pahoittaa mielensä kopioitu siitä ja siitä, tää on vaa mun tyyli laulaa. Toinen virsi on toisen tyyli. Sanoma on kuitenkin tärkein!
Ah katselen Jeesusta ristil'
Tuo piinattu karitsa'
Ovat syntini anteeksi annettu!
Ja velkani pyyhitty!
Ah katselen Jeesusta ristil'!
Tuo ristille naulattu!
Hän piikkikruunua kantoi!
Ja ristillä riippuipi!
Ei turhaan hän ristille kuollut!
Vaan velkamme sovitti!
Ole kiitetty Jeesus Kristus!
Ole kiitetty kiitetty!
hengellisiä lauluja!
7
236
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhempi virsi minkä aikasemmin laitoin.
Ah saavu jeesus keskellem' , ah saavu jeesus sydämiin, ah saavu jeesus mieliimme, ole turvanamme myös, oi rakas Jeesus Kristus!
Sä loit mun uskon palavaks' , sä loit mun uskon Jumalaan, sä loit mun uskon vanhurskaan, ah Jeesus sua rakastan, ole turvanamme myös!
Saatana niin kiusaa mua! Ah tahtoo niin hukuttaa, maailman syntiin upottaa, vaan uskosta mä todistan, vaan uskosta mä todistan!- Anonyymi
mistä toi on?
- Anonyymi
Jeesuksen veren ääni, se kaikukohon lävitse Sionin,
Se puhdistaa sydämet saastaiset, kaikesta synnistä,
Ja uudistaa mielet vaipuneet, kohottaa taivaaseen, oi armon Herra Jeesus.
Kuuluu ääni Jumalan, Jeesuksen veri haavoista,
ja Golgatan ristin juurelta, viaton veri huutaa,
avaja korvas syntinen, syntimme painoi raskaasti, uhrilampaan ristille.
On uhrattu nyt synnitön, Jumalan Poika viaton,
ettet sä synti raukka, joutuisi viimein tilille,
kaikesta syntivelastas, vastaamaan Jumalalle, ja itkulla tuomittaisi.
Nyt kuule lapsi pieni, kun huutaa ääni Jumalan,
parannus saarnan kautta; tee parannus ja käänny pian,
Ettet sä viimein hukkuisi, niin avaa sydämesi, Jeesuksen verelle.
Kuule sä Jeesus lapsi, miksi sä synnyit päälle maan,
Jos et sä tahdo armahtaa, apua huutavaa,
Vaan et sä ihmislapsi, apua huudakaan,
Vaan itse tahdot tulla, Jumalan lapseksi.
Siis saavu pian Jeesus, armosi avulla auttamaan,
Et jokainen apua huutava, sun armosi voimasta nousisi,
Ja armosi alttarille, sun pyhän veresi liittoon, saisi jo armon tulla.- Anonyymi
Yritin tuon tyyppistä virsiä kirjoittaa siis sävelmältä;
https://youtu.be/zhPksM28pHg?feature=shared
Siis tyyppistä. En ihan samanlaista. Mutta vähän samaa ääntä.
En ole rukoulevainen. Tykkään vai virseistä mitä heillä on.
Oikeastaan en kuulu mihinkään lahkoon. Kun en esikoislestaadiolaisillekaan kelvannut tai niitten Jumalalle. Siitä tuo kappale;
Sitten totuus heti perään kun tykkään valehdella itselleni..
Vaan itse tahdot tulla, Jumalan lapseksi. - Anonyymi
Mutta se on huomionhakemista kun anonyymi kirjoittaa...Mutta nämä sitten jotka istuvat Facebookissa he sitten eivät ole huomionhakuisia ja itseensä rakastuneita....
Jouduin pitkään miettimään että laitanko edes tänne.
Jatkossakin jos kirjoitan jotain niin se ei ole niin vakavasti mietittyä vaan työmatkalla freestyle tyylillä kirjoitettua/laulettua ihan omaksi iloksi...
Oikeassa virressä jos vakavasti tehdään niin tulee miettiä se että jos vaikka laittaa jotain nuotteja yms että ne osuu sanoihin jokaisessa kappaleessa...sellaista en jaksa... varmasti mielensä silti joku pahoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritin tuon tyyppistä virsiä kirjoittaa siis sävelmältä;
https://youtu.be/zhPksM28pHg?feature=shared
Siis tyyppistä. En ihan samanlaista. Mutta vähän samaa ääntä.
En ole rukoulevainen. Tykkään vai virseistä mitä heillä on.
Oikeastaan en kuulu mihinkään lahkoon. Kun en esikoislestaadiolaisillekaan kelvannut tai niitten Jumalalle. Siitä tuo kappale;
Sitten totuus heti perään kun tykkään valehdella itselleni..
Vaan itse tahdot tulla, Jumalan lapseksi.Jeesus auttaa siinä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus auttaa siinä
Hän on Herra
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575469- 914281
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3722540Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s701065Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301028- 61833
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46806- 28793
Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779