Aion elää ilman nettiä

Anonyymi

Tällä tarkoitan sitä että kotona minulla ei ole laitteita jotka on yhteydessä nettiin. Puhelimena on toiminut vanha nokia jo iät ja ajat, vaikka siinä on netti, niin ei sitä käytä kuin täysi masokisti. Laskut on suoraveloituksessa ja jos sellaisia tulee niin annan ne vaimolle jolla on tabletti joten epäsuorasti tulee käytettyä kotona. En aio häneltä kieltää nettiä.
Nettiä on pakko käyttää töissä koska vaikka olen fyysisessä ammatissa, niin sähköposti on minullakin jonka kautta hoidan tilauksia jne.

Netti on mielestäni saastaa täynnä ja se tekee ihmisen elämän todella vaikeaksi ja kurjaksi. Silti siitä ei osaa päästää irti. Olen pitänyt paastoja viikon kaksi pätkissä ilman ongelmia. Ei siitä ole kuin 15 vuotta kun sain koneen ja netin ja hyvin pärjäsin. Isoöitini ei ole 80 ikävuoteen mennessä käyttänyt nettiä eikä sellaista hänelle tule. Myöskään isäni ei käytä nettiä lainkaan.

8

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tee blogi jota päivität pävittäin: kysy jos joku lehti olisi kinnostunut.
      Mitä tärkeämpää netti sulti vie pois? Mitä tise tekisin duunsissa, jos en käyttäisi aikaani itseni sivistämiseen uutisilla ja tiedoilla joita voi surffata netistä? Muutoin mulla sitten ei ole niin aikaa nettiin.

      • Anonyymi

        Ei netti kyllä missään nimessä ihmistä sivistä. Se että lukee päivittäin mitä joku turha julkkis on tehnyt, ei kyllä sivistä yhtään. Netissä ei muuta olekaan. Tuossa oikealla tälläkin hetkellä on joku uutinen Marko Anttilasta. Turha julkkis, ei kiinnosta. Uutisia tulee kyllä radiostakin ja lehtiäkin vielä julkaistaan.

        Olen samaa mieltä Teemu Keskisarjan kanssa. Hän sanoo että ihminen oli ennen paljon viisaampi kun itse joutui keksimään ratkaisun ongelmiin.

        Itse pähkäilen jotain tiettyä asiaa kauan koska etsin ratkaisua netistä. Kulutin aikaani kaksi viikkoa siihen millaisen pyörän ostan. Nyt kun sitten ostin sen niin kulutan aikaani siihen ostinko nyt oikean ja etsin vahvistusta siihen että se on hyvä. Mutta koska netissä ihminen ei juuri sano mitään positiivista niin huonohan tuo on ja yöunet meni.

        Ihminen on sitäpaitsi todella laiska nykyään. Jos sen 10 tuntia mitä ihminen käyttää netissä, käytettäisiin johonkin muuhun kuten liikuntaan niin ei olisi lihavia. Tai autettaisiin muita niin maailmakin olisi parempi paikka.

        Älykännykät on vihoviimeinen juttu. Niiden käyttäjä on kyllä on todella typerä ihminen.


    • Anonyymi

      utelijas käyttää netti kiinnostaa mitä muualla kuin suomessa tapahtuu.
      koska suomessa on putkiaivoset tuputtaja eivät kerro muuta kuin
      vääristynyttä tietoa omaksi edukeen.

    • Anonyymi

      Kuulostaa tylsältä

    • Anonyymi

      Nyt teen vielä viime hetken juttuja. Tulostan Seiffin lomakkeen ja sitten tämä läppäri ja kaikki vanhat laitteet mitä vaimolta on jäänyt kaappiin lähtee kierrätykseen.

      Kyllä netti on tehnyt omasta elämästäni kurjaa.

    • Anonyymi

      Eihän netissä tarvitse olla jatkuvasti, hoitaa vain asioinnin ihan niin kuin nytkin teet töissä. Ei sen takia tarvitse kiikuttaa laitteita kierrätykseen. Nykyisin on niin paljon viranomaisasioita joiden hoitaminen ilman nettiä on jopa vaikeaa. Oman käyttönsä voi ajoittaa tähän välttämättömään. Silloin ei tarvitse katsella ja lukea saastaa, kone kiinni kun vaikkapa omaveron tai terveyskeskuksen asiointi on hoidettu.

    • Ymmärrän toki, että jotkut kokevat epämiellyttäväksi mikäli huomaamat olevansa "riipppuvaisia netistä". Minusta internet on tapa kommunikoida ja siirtää tietoa. Ennen internettiä tietoa siirrettiin ja kommunikointia käytiin hieman eritavalla.

      Aikoinaan tietoa siirrettiin paljonkin kirjeiden välityksellä ja kommunikointia tehtiin puhelimen välityksellä, tiedon ja viihteen välittäjinä toimivat niin paperijulkaisut kuin radio ja televisiokin.

      Nykyään puhelut, tiedonsiirto ja sekä uutisten että viihteen kuluttaminen tapahtuvat paljolti internetin välityksellä. Kenties joku on riippuvainen internetistä sellaisenaan, mutta ainakin minusta on vaikea hahmottaa sellaista riippuvuutta.

      Kyseessä on luultavasti riippuvuus sosiaalisesta mediasta, oleminen jatkuvasti pikaisten viestien saavutettavissa ja halusta vastata niihin välittömästä sekä oleminen jatkuvasti huomion kohteena ylipäätään.

      Puhuminen nettiriippuvuudesta on tällaisessa tapauksessa yhtä harhaanjohtavaa kuin olisi ollut 40 vuotta sitten puhe kirjeriippuvuudesta. Toki televisioriippuvuus oli tunnettu jo tuolloin, mikä tietysti tarkoitti vain helposti saatavissa olevan viihteen vangitsevuudesta, jolloin arkiaskareet saattoivat jäädä suorittamatta.

      Yleisesti ottaen voitaisiin puhua hallitsemattomasta ajankäytöstä ja sen aiheuttamasta "kärsimyksestä". Paino on sanalla hallitsematon, mikä aiheuttaa kokijassaan ahdistusta.

      Ihmisestä ja kaiketi eläimestäkin tulee addikti, jos jokin saa hänet tuntemaan olonsa paremmaksi kuin olo on ilman sitä jotakin. "Riippuvaiseksi" voi tulla jokseenkin mistä tahansa, mutta ahdistusta aiheuttaa huomio, ettei omin voimin kykene hallitsemaan omaa käytöstään.

      "Riippuvuudesta" irtipääsemiseen auttaa tavasta irtautuminen vähitellen. Tavoitteet kannattaa asettaa hyvin pieniksi, koska epäonnistuminen ahdistaa sekin.
      Ikävä kierre riippuvuuksissa on, että hallitsemattoman käytöksen aiheuttamaa ahdistusta hoidetaan juuri sillä keinolla, mitä ei kyetä hallitsemaan eli repsahdetaan.

      Puolestaan onnistunut pidättäytymiskokemus lisää halua kokeilla pidättäytymistä lisää. On kuitenkin varottava ilmiötä, että onnistuneen pidättäytymiskokemuksen palkitsee antautumalla "riippuvuuteensa" valtaan entistäkin tyytyväisempänä. Tämä tietysti koskee vain riippuvuksia, joista on oikeasti suoranaista haittaa itselle taikka muille. Muussa tapauksessa onnistunut pidättäytyminen, jota voitaisiin kutsua myös paastoksi, poistaa hallitsemattomuuteen liittyvän ahdistuksen, jolloin yksilö voi edelleen hyvin mielin nauttia itselleen tyydytystä tuovasta tavasta.

    • Anonyymi

      3.8.2023. Minulla ei edeleenkään ole älypuhelinta.Ei some tiliä F.B/ insagram.Aikuiset ihmiset pitävät siksi minua kuin olisin hölmö? Jos nyt systä tai toisesta menen ostoksille kauppa Keskus Itis ja katson ympärilleni.Lounaspaikat kahvilat ja seruessa olevat ihmiset niissä tuijotavat puhelinttan ja eivät keskustele keskenään.Mitä järkeä? Sama saa valpaana olla ettei yksinkulkeva kävele päin siellä tai missä tahansa naama kiini on älypuhelin ei ympäristö ja kävelevät päin.Selaisen riipuvudenko haluaisin ? Ei kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe