Vellu muuttuu kummajaisesta ihmiseksi, erottuaan harhalahkostaan!

Minäkin tein niin!

Olette varmaan panneet saman merkille, niin ex-vellut, kuin muutkin.

Vellujen suut sulkee pelko ja häpeä lahkonsa kummallisuuksista. Kukaan ei halua niin hartaasti näyttää tavalliselta ihmiseltä kuin vellu, mutta hän ei voi kritisoida kenellekään lahkoaan. Näin ollen hän näyttää kummajaiselta muiden silmissä.

Eipä ole juuri sympaattisempaa ihmistä, kuin vellu, joka on vapautunut valhelahkonsa ikeestä ja uskaltaa puhua ilman pelkoa miten koki ja tunsi asiat lahkonsa vankina ollessaan.

49

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Panetteleva juoruilu syntistalla ,aloitus itkettiin pois. Oli jo 1200 lukukertaa.

      • Anonyymi

        "Panetteleva juoruilu syntistalla"

        Aiheesta voisi tehdä uuden aloituksen, sillä aihe on todella tärkeä! Ehkä julkinen keskustelu panee juoruilijat vähän miettimään, mitä suustaan päästää. Monet hoitoprosessit tilaisuuksineen perustuvat juoruilijoiden keksimiin perättömiin juttuihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Panetteleva juoruilu syntistalla"

        Aiheesta voisi tehdä uuden aloituksen, sillä aihe on todella tärkeä! Ehkä julkinen keskustelu panee juoruilijat vähän miettimään, mitä suustaan päästää. Monet hoitoprosessit tilaisuuksineen perustuvat juoruilijoiden keksimiin perättömiin juttuihin.

        Okei ☺


    • Anonyymi

      "Vellu muuttuu kummajaisesta ihmiseksi, erottuaan harhalahkostaan!

      Minäkin tein niin!"

      Hmmm....vähintään itseriittoista.

      • No en niin itseriittoinen ole, että luulisin velluille olevani ihminen. Olisi pitänyt sekin laittaa erikseen näkyviin.

        Pyydän anteeksi olemassaoloani Sinulta!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        No en niin itseriittoinen ole, että luulisin velluille olevani ihminen. Olisi pitänyt sekin laittaa erikseen näkyviin.

        Pyydän anteeksi olemassaoloani Sinulta!

        Pidän sinua ihmisenä. Jotkut ihmiset kannattaa tavata korkeintaan luotiliiveissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidän sinua ihmisenä. Jotkut ihmiset kannattaa tavata korkeintaan luotiliiveissä.

        Koetko olevasi sellainen? 😀

        Herra on minun luotiliivini, sinun-kin kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidän sinua ihmisenä. Jotkut ihmiset kannattaa tavata korkeintaan luotiliiveissä.

        Rehellisyyden nimissä ,te tähän ketjuun vastanneet vellut (todnäk)
        Vaikutatte ihan symppiksiltä, mutta pidetään nämä asetelmat.

        Nyt sitten joku räkyttää minulle lipevyydestä ja mielistelystä 😬


    • Hoitokokousiin johtavat juorut kelpaavat myös "epäuskovaisilta".
      Kaikkein vahingoittavimmat juorut ovat tulleetkin pahansuopaisilta, kateellisilta ja kaunaisilta"epäuskovaisilta" naapureilta.

      Jopa tanssipaikoilta kuultuja juoruja on käytetty uhreja vastaan!
      Niin, kuka vellu siellä oli kuulemassa?

      • Anonyymi

        Jännää, että banaalit saalemit, saalemikko ja pinna hehkuvat pahaa intoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jännää, että banaalit saalemit, saalemikko ja pinna hehkuvat pahaa intoa.

        Tarkoitit Pyhää intoa?!


    • Anonyymi

      Häpeä on päällimmäinen tunne lähinnä linnassa istuvien pedofiilien takia.

      • Luulisi ettei "Jumalan valtakunnassa" olisi linnaa- eikä pedofiilejä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Luulisi ettei "Jumalan valtakunnassa" olisi linnaa- eikä pedofiilejä.

        Ihmiset tekee virheitä ja pahoja tekoja myös Jumalan valtakunnassa. Tosin sillon se ihminen ei ole uskomassa tai usko on vähintääkin hämärtynyt ja pahasti.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Luulisi ettei "Jumalan valtakunnassa" olisi linnaa- eikä pedofiilejä.

        Jaakobin lampaathan olivat pilkullisia, ei puhtaita, hengellinen vertaus.
        Saaleminpastori ei tunnu olevan onnellinen ja tasapainoinen ihminen puheista päätellen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset tekee virheitä ja pahoja tekoja myös Jumalan valtakunnassa. Tosin sillon se ihminen ei ole uskomassa tai usko on vähintääkin hämärtynyt ja pahasti.

        Noinhan se Erkki Reinikainen aina Päivämiehessä kirjoitti ja väisti vl-liikkeen vastuun tapahtumiin. Se siis 80-luvulla.

        Olen samaa mieltä kanssasi, että vellujen usko on hämärtynyt pahasti. Jopa pimentynyt kokonaan. Vl-oppi on ajautunut kristillisyyden ulkopuolelle. Te uskotte uskoonne, me Kristityt Jeesukseen.
        Se on se Raamatullinen usko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaakobin lampaathan olivat pilkullisia, ei puhtaita, hengellinen vertaus.
        Saaleminpastori ei tunnu olevan onnellinen ja tasapainoinen ihminen puheista päätellen.

        1.
        Herra, kädelläsi
        asua mä saan,
        turvallisin käsi päällä maan.
        Siellä kaikki saavat
        uuden sydämen,
        rauhan annat haavat sitoen.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        turvata voin yksin Jumalaan.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        tahdon laulaa hänen teoistaan.

        2.
        Herra, kädelläsi
        iloita mä saan,
        se on rikas käsi antamaan.
        Siellä armahdusta
        meille tarjotaan
        eikä kadotusta milloinkaan.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        turvata voin yksin Jumalaan.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        tahdon laulaa hänen teoistaan.

        3.
        Herra, kädelläsi
        itkeä mä saan,
        kohonnut ei käsi kostamaan.
        Sitä naulat pisti,
        pahuus ihmisten,
        anteeksi soi risti kaiken sen.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        turvata voin yksin Jumalaan.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        tahdon laulaa hänen teoistaan.

        4.
        Herra, kädelläsi
        uneen painan pään,
        kutsut ystäväsi lepäämään.
        Käsi minut kantaa
        uuteen elämään,
        ikirauhan antaa, valoon jään.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        turvata voin yksin Jumalaan.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        tahdon laulaa hänen teoistaan.



        Anna-Mari Kaskinen 1982. Virsikirjaan 1986. | Sävelmä: Pekka Simojoki


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        1.
        Herra, kädelläsi
        asua mä saan,
        turvallisin käsi päällä maan.
        Siellä kaikki saavat
        uuden sydämen,
        rauhan annat haavat sitoen.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        turvata voin yksin Jumalaan.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        tahdon laulaa hänen teoistaan.

        2.
        Herra, kädelläsi
        iloita mä saan,
        se on rikas käsi antamaan.
        Siellä armahdusta
        meille tarjotaan
        eikä kadotusta milloinkaan.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        turvata voin yksin Jumalaan.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        tahdon laulaa hänen teoistaan.

        3.
        Herra, kädelläsi
        itkeä mä saan,
        kohonnut ei käsi kostamaan.
        Sitä naulat pisti,
        pahuus ihmisten,
        anteeksi soi risti kaiken sen.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        turvata voin yksin Jumalaan.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        tahdon laulaa hänen teoistaan.

        4.
        Herra, kädelläsi
        uneen painan pään,
        kutsut ystäväsi lepäämään.
        Käsi minut kantaa
        uuteen elämään,
        ikirauhan antaa, valoon jään.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        turvata voin yksin Jumalaan.
        Onneni on olla
        Herraa lähellä,
        tahdon laulaa hänen teoistaan.



        Anna-Mari Kaskinen 1982. Virsikirjaan 1986. | Sävelmä: Pekka Simojoki

        Kaunis laulu, mutta Kritiikin sana, nimi Jeesus-kadosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaakobin lampaathan olivat pilkullisia, ei puhtaita, hengellinen vertaus.
        Saaleminpastori ei tunnu olevan onnellinen ja tasapainoinen ihminen puheista päätellen.

        Tulihan se vl-tahranpoisto-oppikin sieltä. Se on täyttä taikauskoa- ja antikristillisyyttä.

        Onneni on olla teitä velluja lähellä☺

        Mieluummin olen tasapainoinen kuin yli-tai alipainoinen.

        Otit vl-tyypillisesti mielenterveyskortinkin esiin nyt, ikään kuin totuuden rakkaus, olisi jotain mentaalitason epästabiiliutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset tekee virheitä ja pahoja tekoja myös Jumalan valtakunnassa. Tosin sillon se ihminen ei ole uskomassa tai usko on vähintääkin hämärtynyt ja pahasti.

        Kyä näi o!

        Vellu on uskovainen lähes koko ajan. Poikkeuksen uskovaisena oloon tekee ajatuksen synti, himoitsemisen synti, kattoremonttisynti, TV-synti, ehkäsysynti, kirkkokuorosynti jne. jne.
        Niinä hetkinä kun vellu sortuu moisiin synteihin, ei hän siis ole uskovainen, vaan uskomaton eli epäuskoinen.
        Velluilla on sellainen on- off kytkin....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyä näi o!

        Vellu on uskovainen lähes koko ajan. Poikkeuksen uskovaisena oloon tekee ajatuksen synti, himoitsemisen synti, kattoremonttisynti, TV-synti, ehkäsysynti, kirkkokuorosynti jne. jne.
        Niinä hetkinä kun vellu sortuu moisiin synteihin, ei hän siis ole uskovainen, vaan uskomaton eli epäuskoinen.
        Velluilla on sellainen on- off kytkin....

        Oivalsit oikein vl-uskon sisäisen olemuksen.
        Vl-usko ulkoistaa aina vastuun jollekin toiselle.

        Eräänlainen jakomieli.


    • Anonyymi

      En osaa sanoa, olisitko livenä sympaattinen. Viestisi tällä palstalla (mukaanluettuna avausviesti) ovat pääsääntöisesti olleet mieluummin aggressiivisia kuin sympaattisia.

      • Totuus-ja totuudenvalo tuntuvat aina tylyltä pimeydessä valtavista, riippumatta minun henkilökohtaisesta persoonasta.

        Minun ei tarvitse miellyttää ketään sanomallani, "kuulkoot, tai olkoot kuulematta, sillä uppiniskaisia he ovat"


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Totuus-ja totuudenvalo tuntuvat aina tylyltä pimeydessä valtavista, riippumatta minun henkilökohtaisesta persoonasta.

        Minun ei tarvitse miellyttää ketään sanomallani, "kuulkoot, tai olkoot kuulematta, sillä uppiniskaisia he ovat"

        Taas kivasti ylennät itsesi muiden yläpuolella ja vielä kehtaat syyttää siitä lestadiolaisia. Pitäiskö sinun oikeasti jatkaa elämääsi muualla kuin täällä haukkumalla uskovaisia.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Totuus-ja totuudenvalo tuntuvat aina tylyltä pimeydessä valtavista, riippumatta minun henkilökohtaisesta persoonasta.

        Minun ei tarvitse miellyttää ketään sanomallani, "kuulkoot, tai olkoot kuulematta, sillä uppiniskaisia he ovat"

        Kaikilla ei tosiaan vaikuta olevan tarvetta pitää hyvää omaatuntoa Jumalan ja ihmisten edessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas kivasti ylennät itsesi muiden yläpuolella ja vielä kehtaat syyttää siitä lestadiolaisia. Pitäiskö sinun oikeasti jatkaa elämääsi muualla kuin täällä haukkumalla uskovaisia.

        Jos terve oppi tuntuu sinusta haukkumiselta, löydät syyllisen vessasi peilistä.

        Minulla ei ole mitään tarvetta ylentää itseäni, suon sen etuoikeuden teille." Minä en tuomitse teitä, mutta se sana jonka teille olen puhunut tulee . . ."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei tosiaan vaikuta olevan tarvetta pitää hyvää omaatuntoa Jumalan ja ihmisten edessä.

        Mahtavaa vl-jargonia. Kerro suomeksi mitä tarkoitat?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jos terve oppi tuntuu sinusta haukkumiselta, löydät syyllisen vessasi peilistä.

        Minulla ei ole mitään tarvetta ylentää itseäni, suon sen etuoikeuden teille." Minä en tuomitse teitä, mutta se sana jonka teille olen puhunut tulee . . ."

        Ai terve oppi? Kipeetähän tuo on oikeasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai terve oppi? Kipeetähän tuo on oikeasti.

        Kristus onkin asetettu loukkauskiveksi, siitä sinunkin kipusi johtuu!


    • Anonyymi

      Sinähän olet entinen vellu. Vaikea sinusta on havaita sympaattista ihmistä.

      • Olen hyvilläni siitä!


      • Voikohan minulla olla sinun mielestäsi edes sympaattista hermostoakaan, kun olen mielestäsi niin antisympaattinen?


    • Anonyymi

      Osalla ex-velluista suhde vl-liikkeeseen on samanlainen kuin osalla avioeron kokeneista ex-puolisoonsa. En luonnehtisi sitä ensisijaisesti sympaattiseksi. Suurin osa osaa elää ja antaa muidenkin elää.

      • No en minä luonnehtinutkaan sitä sympaattisuutta suhteessa vl-liikkeeseen, vaan yleensä.


    • Valmiiksi etukäteen käsikirjoitettu elämä!
      Tämä on varmasti kaikille syntymävellulle tuttu asia. Ahdistava asia.

      Minulle oli kauhistus se valmiiksi suunniteltu elämänpolku osana vl-koneistoa. Olla siittäjä ja hyväksikäytettävä työmuurahainen, vailla mahdollisuuksia mihinkään omiin valintoihin ja unelmiin.

      Ja vailla minkäänlaista mahdollisuutta liikkeen sisältä päin vaikuttaa liikkeen mädännäisiin johtsajiin ja harhaoppiin.

    • Anonyymi

      Ketjusta poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä. Miksi vellut eivät osaa käyttäytyä?

    • Anonyymi

      Yhteisön paine pitää monet vielä mukana sairaassa touhussa.

      • Onneksi yhteisön paine helpottaa jo polttoaineiden hintojen myötä. Lopella tuskin tulee kymmentätuhatta kävijää

        Moniko tulee Lopelle ns apostoli kyydillä?


    • Anonyymi

      Ikävä demonipesä taas täällä riekkumassa. Tosi surullista, ku joku vain jaksaa vuodesta toiseen….. rienata :(

      • Anonyymi

        Olen ollut pidemmän aikaa kurkkimatta näitä sivuja ja kas kummaa, yksi ja sama persoona täällä, melkein itsekseen kirjoittelee, joten taas pitää jättää nämä sivut.
        On se ihme, että joku jaksaa !! Meitä on moneksi, mie jäin tämmöiseksi, "kurkkijaksi" ja parempi etten enää jatka !!
        Toiveissa vaan olisi, että "Saalemi" tekisi parannuksen, koska Luoja ei ole kieltänyt unelmoimasta !!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut pidemmän aikaa kurkkimatta näitä sivuja ja kas kummaa, yksi ja sama persoona täällä, melkein itsekseen kirjoittelee, joten taas pitää jättää nämä sivut.
        On se ihme, että joku jaksaa !! Meitä on moneksi, mie jäin tämmöiseksi, "kurkkijaksi" ja parempi etten enää jatka !!
        Toiveissa vaan olisi, että "Saalemi" tekisi parannuksen, koska Luoja ei ole kieltänyt unelmoimasta !!

        Ymmärrän että totuus laittaa omantunnon koville, omantunnon ihminen kun näytät olevan.

        Voisitko ottaa sellaisen näkökannan että Raamattu puhuu totta?


        Älä minun jaksamisesta ole huolissasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut pidemmän aikaa kurkkimatta näitä sivuja ja kas kummaa, yksi ja sama persoona täällä, melkein itsekseen kirjoittelee, joten taas pitää jättää nämä sivut.
        On se ihme, että joku jaksaa !! Meitä on moneksi, mie jäin tämmöiseksi, "kurkkijaksi" ja parempi etten enää jatka !!
        Toiveissa vaan olisi, että "Saalemi" tekisi parannuksen, koska Luoja ei ole kieltänyt unelmoimasta !!

        Pahennus se olisi jos lopettaisi totuuden julistamisen ja kääntyisin vl-taruihin.


    • Anonyymi

      Jos lasketaan prosenteissa nämä arvostelut; puolin ja toisin, niin aloittaja on selvästi voitolla !! Joku täällä jaksaa laittaa "kampoihin" "Saalemille", mutta ei kannata, kun se vain lisää kierroksia hänen puoleltaan.
      Lepää ihan rauhassa omine mielipiteinesi ja moitteinesi, jospa joskus omakin kuplasi poksahtaa !?

      • Vl-valhe on kupla, joka on jo poksahtanut.

        En minä omia mielipiteitäni julista, vaan ylösnoussutta Jeesusta Kristusta, jossa ei ole valheen varjon häivää!


    • Anonyymi

      Matt.27:11 Mutta Jeesus seisoi maaherran edessä. Ja maaherra kysyi häneltä sanoen: Otetko sinä juutalaisten kuningas? Niin Jeesus sanoi: Sinapä sen sanot. Mark.15:2 Niin Pilatus kysyi häneltä: Oletko sinä juutalaisten kuningas? Hän vastasi ja sanoi hänelle: Sinäpä sen sanot. Luuk.23:3 Niin Pilatus kysyi häneltä sanoen: Oleko sinä juutalaisten kuningas? Hän vastasi hänelle ja sanoi: Sinäpä sen sanot. Joh.18:37-40

    • Anonyymi

      Matt.27:11 Biblia (1776) Mutta Jesus seisoi maaherran edessä. Niin maaherra kysyi häeltä, sanoen: oletko sinä Juudalaisten kuningas? Jesus sanoi hänelle: sinäpä sen sanot. 1Tim.6:13-21

    • Anonyymi

      Kuvittele itsesi huonoimmillasi, tilanteessa, jossa joku on loukannut sinua verisesti. Mielesi on kostonhimon samentama, jolloin kosto TUNTUU oikeutetulta "tuomiolta". Onhan sille peräti jonkinlainen perustelunsakin pyhissä kirjoituksissa: "Silmä silmästä, hammas hampaasta". Hyvitys on SAATAVA.

      Korota sitten tämä tunne miljardinteen potenssiin ja siirrä se itsestäsi "pyhän" Jumalan olotilaksi ja ominaisuudeksi, niin saat perusteltua helvetin.

      Helvetti syntyy, kun ihmisen alhaisin ja väkivaltaisin olotila väännetään uskonnon kielelle eli kuvitellaan Jumala oman itsen kaltaiseksi: mielisairas soppa on valmis, kun liimaa päälle sanat "Jumala", "vanhurskas" ja "pyhä".

      Tällaista jumalaa palvoessaan ihminen palvoo oman mielikuvituksensa tuotetta, jossa hän on tehnyt jumalasta itsensä kuvan, eli ihminen palvoo itse itseään.

      • Kannattaisi tutustua Raamattuun, eikä tehdä mielikuvia vl-valheiden pohjalta,eikä roomalaiskatolilaisuuden alalahkon, -luterilaisuudenkaan pohjalta.

        Ymmärrän kuitenkin pointtisi, et hyväksy väkivaltaa ja sillä pelottelua. Oikein, sellainen pelottelu on saatanasta!

        Saatana (myös vl-saatana), on ovela, kun hän saa oman pahan luontonsa näyttämään Jumalan luonteelta.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe