Mihin kanatta yrittää kuntouttava työtoimintaa oma elän tilanne on nyt sellanen et ainoa vaihtoehto kun eläkeelle ei pääse
kuntouttava työtoimitta
7
973
Vastaukset
- Anonyymi
Kansalaisopistoon opiskelemaan Suomenkieltä.
- Anonyymi
Raumalla on kaksi paikkaa. Spr kirppis tai työkkärin paja arbeetti isokadulla. Sinne arbeettin en menisi koskaan vaikka saisin 5000 euro viikossa. Ne valehtelee ja huijaa työttömiä. Kiristys on myös niitten alaa ja ne rikkoo lakia aina. Kun kerran suostut sinne kuntouttavaan niin pois pääsee joskus 2 vuoden päästä jos silloinkaan vasta vaikka alkuun tekisi 3 kk sopimuksen niin jos kokee että elämä on kunnossa ja kykenee normaaleihin töihin niin arbeetille se ei käy.
Ne antaa karenssia jollet tee uutta sopimusta. Itse olin siellä ja jouduin tekee monia sopimuksia vaikka olin täysin terve ja työkykyinen.
Alkuun en tiennut mikä paikka se on ja mikä homman nimi. 2 vuoden jälkeen minulle sanottiin että minun pitää tehdä uusi sopimus ja en tehnyt niin sain karenssin joka kesti yli vuoden. Laki sanoo ettei saa olla yli 12 kk kuntouttavissa. - Anonyymi
tiedän raumalla muutaman paikkan jossa samat on monta vuotta kuntouttavassa ja siksi muut ei pääse eikä voi mennä sinne kun ei mahdu miksi eilaki koske kaupungin paikkoja
- Anonyymi
Kuntouttava työ on turhaa. Siinä ei mitään kukaan kuntoudu. Kuntosalilla kuntoutuu ja tulee hyvä kuntoiseksi. Kieltäytykää kaikista kuntouttavista orjatöistä välittömästi.
- Anonyymi
Te-keskuksen väki yrittää kyllä kusettaa joka käänteessä. Kiistävät sanomisensa ja valehtelevat päin naamaa. Yrittävät kaikin keinoin hankaloittaa elämää, ettei vaan työllisty.
- Anonyymi
Totta. Väittävät työkykyistä sairaaksi työkyvyttömäksi jotta vois pakottaa kuntouttavaan. Haastoin rauman typin virkailijan oikeuteen sen takia että se leikki lääkäriä ja teki lausuntoja että olen sairas ja oikeuden kautta ja sain korvauksia.
- Anonyymi
Itse kävin TYP: (valtakatu) lääkärillä joka kirjoitti B-paperit huonon kunnon ja iän takia.
Käytävän vastakkaisella puolella, sosiaalivirkailijan luona tehtiin eläkehakemus KELA:lle ja kahtaviikkoa (2 vk) myöhemmin olin jo eläkkeellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4886372Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2772355Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871984- 1241159
- 291087
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51084- 77902
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60894Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel83852- 39764