Yksi osakas tekee jaon kalliiksi

Anonyymi

Meillä on menossa jakamattoman kuolinpesän purku. Meitä on 6 osakasta. Jaettavaa noin 300 000e. Yksi osakas ei hyväksy mitään, viiden mielestä jako olisi ok. Vastaansanojan kanssa on neuvoteltu, mutta hän muuttaa mieltään ja on sitä mieltä että häntä petetään vaikka kaikille jaetaan yhtä paljon. Tämä nyt mennee toimitusjakoon eli etsimme pesänselvittäjää käräjäoikeuden kautta. Tosin hankala osakas katsoo että tuomari varmaan kusettaa häntä. Osakas ei välitä vaikka koko summa menee toimitusjaon tekijälle kunhan hän vaan saisi enemmän kuin muut.

8

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suvun sisäinen perus-keissi siis kyseessä... :)

• Anonyymi

Voin antaa teille keinon millä vältätte liiallisen rahan menon.

Jos kyseessä pelkkä raha, nii otatte saldot eli tiliotteet, viette ne jääräpäälle, esitätte hänelle sanoen, että laskee noista ihan its.

Jos on kiinteääkin, otatatte niistä arviot, jääräpää voi olla mukana kaikissa noissa, hänelle arviot javmahdolliset tiliotteet joista näkyy saldot ja lasketatte ne osuudet hänellä, tietenkin itse tarkistatte onko laskenut oikein.

Se katsokaa on joskus niin, ettei joku tajua kuin oman kantapään kautta.

Tällöin hänellä ole mitään mukisemista, koska on itse laskenut.

T. Lawetorder

• Anonyymi

Lisään.

Tietenkin voitte ottaa selville kustannukset, näyttää jääräpäälle paljonko hänkin menettää osuudestaan jos toimitusjako tehdään, faktojen esittäminen yleensä tepsii paremmin kuin hakea heti kalliimman kautta jakoa.

T. Lawetorder

• Anonyymi

Et tainnut ymmärtää avausta. Tuo hankala jäsen on aivan kuten sinä: hankala ihminen, jota muiden muassa tuomarikin lopulta yrittää pissata silmään. Juristit, laki, oikeus ja muut ihmiset ovat pahasta omalle itselle.

• Satunnaisotannalla kuuden hengen porukkaan osuu jo ainakin yksi paranoidi ja/tai synnynnäinen kyrvänsyylä, joka joko näkee salaliittoja joka paikassa tai on oman ahneutensa sokaisema yrittäen huutamalla ja pelottelemalla saada enemmän kuin oman osansa.

Käsitelkää "hankalaa" osakasta asiallisen tiukasti kuin mielenterveytensä menettänyttä, niin ei kukaan turhaan katkeroidu ja rupea ketään vihaamaan.

Eihän näille mitään voi, kun järkipuhe ja todisteiden esittäminen ei mene harhaiselle läpi. Käytännössä pakko mennä virallisen pesänselvittäjän kautta tai muuten olette pian kaikki keskenänne riidoissa. Rahaa palaa turhaan, mutta sellaista elämä on, kun edesmennyt tietämättään jättää jälkeensä viritetyn miinan, jonka ahneus ja vainoharhaisuus laukaisee...

• Anonyymi

Mitään et kysynyt, mutta kyllä, yksi osakas voi tehdä asian kalliiksi.

• Anonyymi

Miten hän on voinut itse vaikuttaa jakoon ja suunnitteluun? Hänelle pitää myös tarjota vapaa valinta omaan osuuteensa, jos sovintojako on tarkoitus.

• Lapsenahan tehtiin tasajako vaikka jätskipaketille, että arvottiin yksi kakaroista jakamaan ja muut arvontajärjestyksessä valitsivat palansa jakajan saadessa viimeisen.

Kyllä tuli tarkkoja tasakappaleita lapsenkin veistä käyttäessä! ; )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4494
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3737
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3098
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2642
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2576
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2276
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe