Moi,
ajattelin kysyä teiltä muilta gradunkirjoittajilta aiotteko liittää graduunne kiitoksia esim. ohjaajalle tms, vai onko se naurettavaa? Kyseessähän on kuitenkin "vain" gradu, joten tekeekö graduilija itsensä naurunalaiseksi kiittämällä? Siis ei mitään pitkiä kiitospuheita, ajattelin vain että ihan lopuksi olisi voinut mainita että ohjaajan tuesta ja neuvoista oli paljon hyötyä.
Hmm.
Kiitetäänkö gradussa?
8
5505
Vastaukset
- alasta..
Tuossakin asiassa tuntuu käytäntö vaihtelevan ihan ala- ja oppilaitoskohtaisesti. Meillä (humanistinen) ei kiitoksia laiteta, mutta tiedän että esim. kasvatustieteellisessä laitetaan. Kannattaa varmaan selailla omaan oppiaineeseesi tehtyjä graduja ja katsoa onko niissä.
- Zee
Olen samaa mieltä, että käytäntö vaihtelee. Omalla alallani ne ovat jotenkin tulleet muotiin. Itse en ajatellut kiitoksia väsätä, vaan kiitän määrättyjä ihmisiä henkilökohtaisesti. Ohjaajani ei lukeudu noihin ihmisiin, joten olisi hassua liittää työhön kiitokset, joissa kiitellään kummeja ja kaimoja, muttei ohjaajaa...
Kiitokset ovat yleensä omalla sivullaan työn alussa.
- ZZz
Kiitokset kuuluvat vasta väitoskirjaan.
Lue metodi- ja ohjekirjallisuudesta lisää... - kissa
OK, kiitti vinkeistä. Humanisti olen, ja taidan kallistua siihen, että sanon kiitokset ihan henk.koht. enkä laita tekstiin ollenkaan. Kyllähän se vähän naurettavalta tuntuisi näin pienessä työssä, vaikka ohjaaja onkin ollut poikkeuksellisen avulias.
- neitiG
Gradun ulkopuolisia tahoja voi kiittää omalla sivullaan gradun alussa, siis apurahan myöntäjää ja / tai valmiin aineiston luovuttajaa.
- Graduilija loppusuoralla
Esipuheessa, tai alkusanoissa on normaalisti kiitosten paikka. Jotkut kiittelevät graduissaan kissat ja koirat ja kumminkaimatkin mikä tuntuu tosi naurettavalta.
Itse en aio mitään alkusanoja edes kirjoittaa.- kasvatustieteilijä
Itse tein niin, että kun kummitäti ja pari lähisukulaista ja vanhempani halusivat graduni, tein heidän versioonsa ensimmäisen sivun, jossa kiitin läheisiä ja omistin gradun pienelle poikalapselleni, jota jo pääsykokeissa odotin. En laittanut tätä kuitenkaan viralliseen versioon.
- THANKS
JO vain. Minä kiitin myös yliopiston ruokalan pääemäntää siitä, että jaksoi passata minua NE vajaat viisi vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348