Hei!
Olisiko täällä kuulolla ketään joka voisi suomentaa minulle seuraavan lauseen magneettikuvauksesta:
"TH X/XI nikamacorpukset ovat etuosastaan fuusioituneet ja luutuneet blokki-tyyppiseksi nikamaksi."
Ymmärrän kyllä tuon loppuosan mutta tuo TH X/XI nikamacorpukset, sitä en ymmärrä.
Apua lääkärilatinaan
5
252
Vastaukset 5
- Anonyymi
Tuo viittaa siis kymmenenteen ja yhdenteentoista rintanikamaan ja niiden corpus- eli solmuosaan. Solmuosa on se luupalikka, jonka selkäpuolella selkäydin kulkee omassa kanavassaan.
Kiitos paljon tästä selityksestä. Nyt ymmärrän koko magneettikuvauksen tekstin. Kiitos Anonyymi sinulle oikein paljon.
- Anonyymi
Mikähän on joku dystytronix-juttu joka on jalkaterässä estää jaltaterän johonkin suuntaan liikkumisen?
- Anonyymi
Siis kun jalkaterähän liikkuu neljään eri suuntaan vapaasti mutta jos ei liikukaan johonkin yhteen suntaan niiistä neljästä?
Ja muihin suuntiin toimii normaaliti? - Anonyymi
Itselläni jo kuukausiakin ollut turvoksissaq ja puutuneena jalkaterä, onneksi juurikin toimii tuohon muihin suuntiin mutta yläsuuntaan ei pysty kääntämään jalkaterää ollenkaan.
Auttaa kun painovoima pudottaa sen jalkaterän sitten takaisin, mutta kävelemeninen on silti melko mahdotonta tuollaisen lerppujalan kanssa .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 53907
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan64657- 55650
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli46589Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik33563En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32528Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk5523- 75457
- 37446
- 33435