Atooppinen iho

Anneli

Voiko Locobase repair rasvaa käyttää myös kasvoissa?
Ihotautilääkäri totesi minulla atooppisen iho (ihottuman) tänä talvena. Kasvot ovat todella inhoittavan punaiset ja kutiavat, myös sormissa ihottumaa, muualla ei.
Atarax auttaa kutinaan, mutta millä saan ihon rauhtoittumaan? Elideliä käytin, mutta se ei paljoa auttanut. Locobase repair auttaa sormiin, mutta oletteko laittaneet sitä myös kasvoihin? Muistaakseni lääkäri sanoi sen olevan liian tuhtia kasvoille.
Aiemmassa ketjussa mainittiin maitohappobakteerit, mitä yhteyttä niillä on atooppisen ihon kanssa? Onko oikeasti iholle hyötyä, jos niitä syö?
Muuten en vitamiineja paljoa syö, magnesiumia otan joka aamu (niskat usein jumissa) ja syön monipuolisesti ja useimmiten terveellisestikin.

5

7767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tee se

Kokeile, sopiiko se Sulle ! Ethän muuten tiedä.

• Jalik

NIItä tuootteita on erittäin paljon jota suosittellaan käyttää esim. kalaöljyä, antioksidanttia, vihersimpukkauutetta, karnosiinia jne.Luontaistuotteet on erittäin hyviä atooppikolle.Mutta niin kun oli jo sanottu kaikki täytyy kokeila.

• Memmu

voidetta olen käyttänyt kasvojen ihoon.
      Voide on hyvin tuhtia ja erittäin riittoisaa, jotanka pienikin määrä riittää kasvoille.

Olemme yksilöitä ja vaikka Lääkari sanoisikin että "voide taitaa olla liian tuhtia kasvoille", niin joillekin se on vain hyvästä, kuten minulle.

Kokeilemalla selviää =)

• Itselläni ihottumaan on tehonnut korttisonia korvaava aine nimeltä Protopic. Sitä voi käyttää kasvoihin sillä se ei ohenna ihoa niin kuin normaalit korttisoonit tekee!Siihen tosin pitää hakea kelata korvattavuus vaatimus sillä purkit ovat tosi kalliita.

Maitohappobakteereista en osaa sanoa mitään joillakin ne tehoa joillain ei!
      Oletko atopialiiton jäsen?Kannattaa liittyä sillä sieltä saat hyvää tietoa ihottumasta!Tässä on linkki liiton sivuille http://www.atopialiitto.fi
      siellä on keskustelupalsta jossa voit keskustella ihottumaan liittyvistä ongelmista!

• Ahomarja

Katso mitä kirjoitin toiselle atoopikolle! Sopii myös sinulle varmaan. Olen itse käyttänyt Locobasea kasvoihin paikoitellen, ei sitä vars, kasvovoiteena voi käyttää, on se niin paksua.
      Elideliä on myös kokeiltu, mutta ei juuri auttanut, tosin minulla olikin sitten perioraali dermatiitti.

Mutta rasvahapot ja tietyt vitamiinit ja hivenaineet ovat tarkeimmät atopian hoidossa. Ja muista, että pelkkä magnesium ei välttämättä auta vaan keho voi tarvita myös muita ravintoaineita ja atopia voi olla merkkinä siitä.

Niskojen jumitus voi muuten johtua purentaviasta, ja kisko yökäytössä auttaa todella hyvin minua.

Jos on paljon erilaisia oireita, voi funktionaalinen lääkäri olla hyvä vaihtoehto selvittämään, mitä tarvitset (niin monia vaihtoehtoja ja kaikki liittyy kaikkeen). Itsekin tietoa löytää, mutta sanon kokemuksesta, että se vaatiia aikaa ja paneutumista, vaikka on myös antoisaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5077
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      17
      3416
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      25
      2735
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1790
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1352
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      239
      1295
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1048
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      932
    Aihe