Ymmärtääkö persoonallisuushäiriöinen olevansa persoonallisuushäiriöinen?

Anonyymi

Puhutaan siis hyvin vakavista persoonallisuushäiriöistä. Tajuaako / voiko ihminen itse tajuta tilansa ja jos tajuaa, pyrkiikö hyötymään silloin siitä jotenkin?

7

758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Useimpien persoonallisuushäiriöiden piirre on lyhytnäköinen oman edun tavoittelu.

    • Anonyymi

      Jos omaa tilaansa ei tajua, niin tuskinpa sitä tajuaa mitenkään tilaansa hyödyntääkään.

    • Anonyymi

      Kyllä näkee ja eivät ole aina yleensäkään mitään oman edun tavoittelijoita.

    • Anonyymi

      Tietyissä yhteisöissä toisille uskotellaan/oletetaan että joku on persoonahäiriöinen ja kohtelu on sen mukaista. Ihan sama millainen olet, sillä ei ole mitään väliä,tärkeintä on että porukalla on hauskaa. Niin syjetty ei siitä hyödy mitenkään, suurin päälle päsmäri saa mainetta ja kunniaa. Ikävä kyllä.

    • Anonyymi

      Kyllä mä hyödyin koska pääsin eläkeelle sillä tavalla.Tosin sain tietää diagnoosista vasta lääkärinlausunnosta.Mitään lääkitystä ei ole eikä hoitotahoa.

    • Anonyymi

      olettaisin että ymmärtää vaikka ei kontrolloi sen

    • Anonyymi

      Hei. Minulla on epävakaa persoonallisuus häiriö ja tajusin sen itse sillä myös vanhempani ovat epävakaita jonka myös tajusin koska halusin syventyä asiaan vakavammin ja mt-asiat ovat aina kiinnostaneet. Tämä diagnoosi on vaikea saada, monet saavat vasta 50-vuotiaina jos ovat edes elossa. Olen aloittamassa psykoterapian sillä tähän häiriöön kuuluu merkittävä ahdistus sekä masennus plus on traumaattista vielä eli PTSD-diagnoosi myös. Haluaisin kertoa, että tämän häiriön kanssa kamppailevat ihmiset ovat äärimmäisen sensitiivisiä emotionaalisesti koska he voivat saada triggerin joka muistuttaa heitä traumoista. Tunteensäätely puuttuu koska lapsuudessa sitä ei ole opetettu tai siihen ei ole ollut vakaata esimerkkiä. Häiriö on myös geneettinen ja johtuu aivojen rakennemuutoksista. Me pelkästään epävakaat ihmiset ajaudumme hyväksikäytetyksi helposti. Meidän käsitys maailmasta on erilainen, musta ja valkoinen. Eli helposti oletamme muilta myös samaa sydämellisyyttä vastineeksi mutta lapsuudessa opittujen ympäristötekijöiden vuoksi odotamme sitä hyvöksikäyttäjiltä koska koemme sisäistä turvaa sen kaltaisista ihmisistä mikä on vaarallista. Esimerkiksi narsisteille olemme purkkiruokaa. Itsekin olen saanut kokea paljon traumatisoivia asioita ja takana on lukuisia itsemurhayrityksiä. Tämä diagnoosi on kuitenkin mahdollista saada pois.
      Haastavin asia elämässäni on olla välittämättä muiden ilkeistä kommenteista & olenkin ollut kiusattuna koko ikäni koska olen vetänyt puoleeni petollisia ihmisiä joilla on juurikin huomionhakuinen persoonallisuushäiriö sekä mahdollisesti epävakaa=narsismi. Minun on vaikea olla reagoimatta aistiärsykkeisiin & juurikin siksi minua on helppo ärsyttää sekä kiusata. Eli olen siis unelmien uhri narsisteille. Minun on kiinnitettävä erityistä huomiota itseni suojelemiseksi koska epätasaisuuteni & hyväksytyksitulemisen vuoksi löydän itseni muuten pahoista paikoista. -Se on rankkaa koska sama kaava pätee myös minulle rakkaisiin ihmisiin. Koen itseni pahaksi ihmiseksi traumojeni takia ja siksi olenkin vetäytynyt koska minua on kiusattu paljon. Odotan, että saisin itseni takaisin työllä millä tahansa ja pääsisin aloittamaan psykoterapian. Myös yksi fakta Tässä jonka haluan kertoa: Minun toimintakykyni on erittäin huono, en jaksa päivittäin edes pestä hampaita koska sairaus vie sen minulta. Narsistit saavat toimintakykynsä kiusaamalla muita ja elämällä illuusiossa. -Minulla ei ole sitä "selviytymisvaistossani." joten esimerkiksi siksi toimintakykyni on kokoaika huono. Menen opettelemaan tasaisuutta sekä sitä, miten olla välittämättä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe