Ryska är det språk som talas av den största gruppen

Anonyymi

av utlänningar i Finland.Här bor permanent 84 000 ryskatalande personer..
Ett anmärkningsvärt varierande utbud av nationaliteter ingår,ryssar, estländare.belarusier och ukrainare.

46

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ryskspråkiga är negativa till Natomedlemskap.Endast 20 % är för enligt en enkät som gjorts.

      • Anonyymi

        De är rädda att det blir problem om de vill ha Natomedlemsskap.Putin har god hörsel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        De är rädda att det blir problem om de vill ha Natomedlemsskap.Putin har god hörsel.

        Bäst att vara försiktig.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        De är rädda att det blir problem om de vill ha Natomedlemsskap.Putin har god hörsel.

        Naturlig reaktion,man förstår dem.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naturlig reaktion,man förstår dem.

        Man kan aldrig var nog försiktig,många har släktingar kvar i Ryssland.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Man kan aldrig var nog försiktig,många har släktingar kvar i Ryssland.

        Ännu mera ryskspråkiga kommer vi att ha i framtiden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Man kan aldrig var nog försiktig,många har släktingar kvar i Ryssland.

        Man kan nog lugnt skyffla samtliga slobon tillbaks till Sovjet. Vi vet vad som är en bra ryss och dagens läge bara aktualiserar faktumet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        De är rädda att det blir problem om de vill ha Natomedlemsskap.Putin har god hörsel.

        Problem blir det med allt som är ryskt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        De är rädda att det blir problem om de vill ha Natomedlemsskap.Putin har god hörsel.

        Problem blir det säkert.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Problem blir det med allt som är ryskt.

        Da, da.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bäst att vara försiktig.

        Kreml jagar oliktänkande även på utomlands.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kreml jagar oliktänkande även på utomlands.

        Oliktänkande gör nog bäst att flytta medan det är möjligt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliktänkande gör nog bäst att flytta medan det är möjligt.

        Och byta namn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliktänkande gör nog bäst att flytta medan det är möjligt.

        Det blir snart mycket svårare.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Det blir snart mycket svårare.

        Tyvärr där tycks vara alltid en våldsam diktator i maktpositionen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyvärr där tycks vara alltid en våldsam diktator i maktpositionen.

        Inget positiv t aldrig från det hållet.


      • Anonyymi
        Peppu-Reino kirjoitti:

        Man kan nog lugnt skyffla samtliga slobon tillbaks till Sovjet. Vi vet vad som är en bra ryss och dagens läge bara aktualiserar faktumet.

        Mera ryskatalande medborgare kommer vi att ha i framtiden, det är säkert.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mera ryskatalande medborgare kommer vi att ha i framtiden, det är säkert.

        Hoppas innerligen att det inte blir så. I Baltikum avtar mängden slobon och Estland lär enligt de senaste nyheterna gå in för estnisk undervisning, även i det som idag av någon mysko anledning är sovjetiska skolor i landet.
        Slobona slängde sin tärning. Nu ligger den på Volgans bottnen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inget positiv t aldrig från det hållet.

        Det ska man inte vänta sig.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ännu mera ryskspråkiga kommer vi att ha i framtiden.

        Hit söker dom sig.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ännu mera ryskspråkiga kommer vi att ha i framtiden.

        Det är väl ganska självklart.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        De är rädda att det blir problem om de vill ha Natomedlemsskap.Putin har god hörsel.

        God hörsel och ännu bättre syn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliktänkande gör nog bäst att flytta medan det är möjligt.

        Snart är det slut med det också.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        De är rädda att det blir problem om de vill ha Natomedlemsskap.Putin har god hörsel.

        Många ögon också.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Man kan aldrig var nog försiktig,många har släktingar kvar i Ryssland.

        Bäst att vara tysta bara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ännu mera ryskspråkiga kommer vi att ha i framtiden.

        Troligen flyttar det mera personer från Ryssland hit,alla vill inte bo i Putinland.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ännu mera ryskspråkiga kommer vi att ha i framtiden.

        Kanske nu inte så önskvärt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Problem blir det med allt som är ryskt.

        Det har det alltid varit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ännu mera ryskspråkiga kommer vi att ha i framtiden.

        Redan en betydande ökning.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ännu mera ryskspråkiga kommer vi att ha i framtiden.

        Nu är här säkert närmare 100 000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliktänkande gör nog bäst att flytta medan det är möjligt.

        Mycket svårare nu redan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ännu mera ryskspråkiga kommer vi att ha i framtiden.

        Det är åtminstone säkert.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ännu mera ryskspråkiga kommer vi att ha i framtiden.

        Den gruppen växer hela tiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ännu mera ryskspråkiga kommer vi att ha i framtiden.

        Ökar hela tiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hit söker dom sig.

        Finland lockar.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ännu mera ryskspråkiga kommer vi att ha i framtiden.

        Varför jobbar inte aktiva för ryskan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ännu mera ryskspråkiga kommer vi att ha i framtiden.

        Ökar hela tiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Man kan aldrig var nog försiktig,många har släktingar kvar i Ryssland.

        Det är självklart.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        De är rädda att det blir problem om de vill ha Natomedlemsskap.Putin har god hörsel.

        Han har många öron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ännu mera ryskspråkiga kommer vi att ha i framtiden.

        Det får vi vara beredda på.


    • Anonyymi

      Bara att slänga ut skiten!

    • Alla öststater har samma problem. Finland är det östligaste av dem alla inom EU, så det kunde föregå med gott exempel och skyffla hem alla sovjeter, varefter gränsen stängs för något i stil med 20 - 50 år. Ryssarna bör ruttna i sitt eget helvete tills det får ordning på det eller utrotar sig själva. Bägge duger.

      • Anonyymi

        Nu får ryssarna igen komma och turista här.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nu får ryssarna igen komma och turista här.

        Litauen och Lettland utfärdar inga visum åt sovjeterna. Estland har gjort det praktiskt taget omöjligt för en sovjet att få visum.
        I Finland jublar alla parasiter vid östgränsen då sovjeterna rullar in för shopping och infiltrering i EU. Själva får östfinnarna nu billigt och dåligt bränsle i sina skrindor, fyllda med mahorka, kål och lök. Gränsbevakningen och tullen ökar personal så att det skall vara bekvämare för sovjeterna att tränga sig in.

        Hur kunde det gå så fel?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nu får ryssarna igen komma och turista här.

        Åtminstone använder de Finland som port till mera lockande länder.


    • Anonyymi

      MAASSA MAAN TAVALLA....TAI MAASTA POIS:....

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe