Veljeni kuoli varattomana. Kunta maksoi hautauksen. Nyt pitäisi tehdä perukirja. En ole ollut veljeni kanssa missään tekemisissä kymmeneen vuoteen. Tekeekö kunta / sossu myös perukirjan?
Kuka maksaa perukirjoituksen
10
95
Vastaukset
- Anonyymi
Laissa kerrotaan kauniisti, että se on tehtävä kolmen kuukauden sisällä, mutta jos sen jätät tekemättä, niin mitään sanktiota siitä ei seuraa, eivätkä veljesi mahdolliset velat periinny.
Muinoin käräjäoikeus määräsi sen tehtäväksi uhkasakon uhalla, mutta enää sellaista ei ole olemassa.- Anonyymi
Mistä tämmönen lakipykälä löytyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tämmönen lakipykälä löytyy?
Olet ymmärtänyt asian väärin. Ei sellaista lakipykälää ole. Rikoksia ovat teot/laiminlyönnit , jotka on säädetty rangaistaviksi. Jos jotain tekoa/laiminlyöntiä ei ole rangaistavaksi säädetty, niin se on sallittua.
- Anonyymi
Viimeksi aika oli 20 vuotta.
- Anonyymi
Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon. Isä oli myös varaton ja oikeusaputoimisto teki perukirjan ilmaiseksi 2020.
- Anonyymi
Paras neuvo 👍
Oikeusapu määräytyy vainajan varallisuuden mukaan. Perillinen voi olla vaikka miljonääri. - Anonyymi
Koska et mitään hyötynyt, et viitsinut sitä tehdä?
Enää ei kunnioiteta omaisia. Muissa maissa sukulaisia arvostetaan, ei täällä. Yleistä sellainen, mistähän tapa alkunsa saanut? Sosiaalihuollon ansioo? Vai kansalaiset itsekkäitä, välinpitämättömiä nykyisin? Tehkööt sitten soskut työnsä loppuun asti!
- Anonyymi
Veljelläsi on tai oli vaikka kuinka paljon rahaa. Katso patjan alta.
- Anonyymi
Kerran et ollut tekemisissä, mitä siitä välität? Hoitakoon valtio senkin. Eihän siitä ois hyötyä varattoman perukirjaa tehdä koska mitään ei siitä hyötyisi.
Kuka edes tiedotti ulle että veljes on kuollut? Miksi? Oisit suoraan sanonu, evvk! - Anonyymi
Mitä täällä sekoilet? Tuskin olit edes hautajaisissa.
Kuten sanottua, ketään ei kiinnosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391