Kuka maksaa perukirjoituksen

Anonyymi

Veljeni kuoli varattomana. Kunta maksoi hautauksen. Nyt pitäisi tehdä perukirja. En ole ollut veljeni kanssa missään tekemisissä kymmeneen vuoteen. Tekeekö kunta / sossu myös perukirjan?

10

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laissa kerrotaan kauniisti, että se on tehtävä kolmen kuukauden sisällä, mutta jos sen jätät tekemättä, niin mitään sanktiota siitä ei seuraa, eivätkä veljesi mahdolliset velat periinny.
      Muinoin käräjäoikeus määräsi sen tehtäväksi uhkasakon uhalla, mutta enää sellaista ei ole olemassa.

• Anonyymi

Mistä tämmönen lakipykälä löytyy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tämmönen lakipykälä löytyy?

Olet ymmärtänyt asian väärin. Ei sellaista lakipykälää ole. Rikoksia ovat teot/laiminlyönnit , jotka on säädetty rangaistaviksi. Jos jotain tekoa/laiminlyöntiä ei ole rangaistavaksi säädetty, niin se on sallittua.

• Anonyymi

Viimeksi aika oli 20 vuotta.

• Anonyymi

Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon. Isä oli myös varaton ja oikeusaputoimisto teki perukirjan ilmaiseksi 2020.

• Anonyymi

Paras neuvo 👍
        Oikeusapu määräytyy vainajan varallisuuden mukaan. Perillinen voi olla vaikka miljonääri.

• Anonyymi

Koska et mitään hyötynyt, et viitsinut sitä tehdä?
        Enää ei kunnioiteta omaisia. Muissa maissa sukulaisia arvostetaan, ei täällä. Yleistä sellainen, mistähän tapa alkunsa saanut? Sosiaalihuollon ansioo? Vai kansalaiset itsekkäitä, välinpitämättömiä nykyisin? Tehkööt sitten soskut työnsä loppuun asti!

• Anonyymi

Veljelläsi on tai oli vaikka kuinka paljon rahaa. Katso patjan alta.

• Anonyymi

Kerran et ollut tekemisissä, mitä siitä välität? Hoitakoon valtio senkin. Eihän siitä ois hyötyä varattoman perukirjaa tehdä koska mitään ei siitä hyötyisi.
      Kuka edes tiedotti ulle että veljes on kuollut? Miksi? Oisit suoraan sanonu, evvk!

• Anonyymi

Mitä täällä sekoilet? Tuskin olit edes hautajaisissa.

Kuten sanottua, ketään ei kiinnosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe