50cm-Liesi -Kumpi?

Anonyymi

50cm-liesi kumpi kannattaa ostaa keramisella tasolla oleva vai tavallisilla levyillä oleva? Mitkä ovat kummankin lieden hyvät ja huonot puolet?

11

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyselyn pointti?

    • Anonyymi

      Ei kumpikaan vaan induktio tietysti

      • Anonyymi

        Keraaminen taso kai se on induktiossakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keraaminen taso kai se on induktiossakin?

        No joo, mutta puhekielessä liesityypeissä kuitenkin erikseen induktioliesi ja keraamiset tasot.


    • Anonyymi

      Itse olen ollut tosi tyytyväinen keraamiseen (eli lasi) tasoon aiemman perinteisen jälkeen. Näyttää tyylikkään simppeliltä ja pysyy helpommin siistinä ainakin minun kokkauksilla. Talouspaperin ja tiskiainetilkan kanssa lähtee yleensä kaikki rasvatahrat. Jostain alumiinipaistinpannusta kai jää välillä pientä rantua, mutta nekin lähtee tason puhdistusaineella jonka sain hellaa ostaessa kaupan päälle - tuon käsittelyn jälkeen taso näyttää aina uudenveroiselta. Helposti näkee mikä vastus on kuumana kun langat hehkuu punaisena lasin alla, joten ei ainakaan unohdu päälle.

      • Anonyymi

        Eikös noissa ole sellainen ominaisuus että "levy" ei kuumene jos siinä ei ole kattilaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös noissa ole sellainen ominaisuus että "levy" ei kuumene jos siinä ei ole kattilaa?

        Puhut induktiotasosta, katso yläpuolella oleva keskustelu. Minulla ei ole induktiotasoa vaan tavallinen vastuksilla toimiva keraaminen taso eli vastukset hehkuu punaisena lasin läpi (toki ei jatkuvasti vaan lämpötilasäädön/termostaatin mukaan pätkien).


    • Anonyymi

      Vanhanmallinen valurauta on helppo ylläpitää!

      • Anonyymi

        Keraaminen taso on tyylikkäämpi ja PALJON helpompi pitää puhtaana. Ainoa vaatimus on, että roiskeet siivotaan tuoreeltaan - se hoituu kostealla rätillä ja liesitason puhdistusaineella. Jos lian antaa palaa kiinni, niin sitten raavitaan ja jynssätään huolella.

        Perinteisen lieden jynssääminen on vaivalloisempaa ja siinä tarvitaan montaa eri vehjettä (teräsvillaa yms.) ja ainakin ajan mittaa tulee vielä tarve viimeistellä kulahtaneet levyt liesimustalla. Aikaa kuluu ehkä 20x se mitä liesitason pyyhkäisyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keraaminen taso on tyylikkäämpi ja PALJON helpompi pitää puhtaana. Ainoa vaatimus on, että roiskeet siivotaan tuoreeltaan - se hoituu kostealla rätillä ja liesitason puhdistusaineella. Jos lian antaa palaa kiinni, niin sitten raavitaan ja jynssätään huolella.

        Perinteisen lieden jynssääminen on vaivalloisempaa ja siinä tarvitaan montaa eri vehjettä (teräsvillaa yms.) ja ainakin ajan mittaa tulee vielä tarve viimeistellä kulahtaneet levyt liesimustalla. Aikaa kuluu ehkä 20x se mitä liesitason pyyhkäisyyn.

        Induktioliedessä ei ole tuota ongelmaa, lähtee aina rätillä pyyhkimllä eikä polta itseään.


    • Anonyymi

      Induktio on aivan ehdoton, en edes harkitsisi mitään muuta. Vuokra-asunnossa pakko tyytyä eriliseen induktiolieteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe