Bavaria 30 materiaalia?

Kiinnostunut ko. veneestä

Mistähän löytyisi tietoa Bavaria 30 veneestä? Tällaista venettä ei taida olla Suomessa missään näytillä, vai onko? Erittäin mielenkiintoinen tapaus tämä vene, tämmöiselle EI tee-se-itse miehelle, kuka haluaa nauttia purjehduksesta, ei veneen räpläämisestä.

Millainen seisomakorkeus veneessä on? Hinta asettunee ilmeisesti varusteineen noin 60 000 euron tienoille?

Ja vielä kysymys veneen jo ostaneille:

Mitä lisävarusteita ostitte ja paljonko tuli kokonaisuudessaan maksamaan? Saitteko hyvät rahoitussopimukset? Joko veneenne on saapunut ja miltä vaikuttaa?

46

15655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin

      kun kölit putoilevat kesken kisan. Olisiko säästetty pohjalaminaatin paksuudessa kun lähti pala pohjasta kölin mukana. Ei auta edes kölipulttien prikkojen suurentaminen.

      Tästäköhän se edullinen hinta johtuu. Materiaalia on säästetty linjan seuraavaan veneeseen.

      • Klapill päähä lyäty

        Jokos ne Bavaria 30:set ovat päässeet vesille kölejään pudottelemaan?


      • Purjehtija
        Klapill päähä lyäty kirjoitti:

        Jokos ne Bavaria 30:set ovat päässeet vesille kölejään pudottelemaan?

        Voi teitä "poikia", että jaksatte jauhaa tätä samaa asiaa uudelleen ja uudelleen!!! Huvittuneena voi vaan seurata tätä keskustelu sivua millä tasolla mennään. No, pojat on poikia.


      • ikääsi?

        Kiinnostaisi tietää? Ainakin kommentti oli todella typerä ja infantiili...

        Mitä järkeä yleensäkään kirjoittaa moista? Kirjoitteletko myös talo-palstalle vittuilua Älvsby-taloista ja autoihin Skodista?

        Jos ei ole mitään rakentavaa tai perusteltua sanomista, niin älä kirjoita mitään.


      • Köli

        Bavariassa on kuin kaksi pohjaa vastakkain, yäpuolelle on tehty ikkunat ja alapuolelle yritetty saada köli kiinni, sama jos laittais kölin kattoon ja ikkunat pohjaan.
        Vene on kuin muovipullo.


      • jasso
        Köli kirjoitti:

        Bavariassa on kuin kaksi pohjaa vastakkain, yäpuolelle on tehty ikkunat ja alapuolelle yritetty saada köli kiinni, sama jos laittais kölin kattoon ja ikkunat pohjaan.
        Vene on kuin muovipullo.

        ttttt


    • ostanut

      Vene on sen verran uusi että materiaalia löytyy lähinnä webistä
      Veistämön sivut
      http://fgadcms.bavaria-motorboot.de/bavaria_e.php?nav=boot&boot_id=10
      Jonkun verran muita kuvia ruotsin maahantuojan sivuilta
      http://www.bavariasverige.se/
      Suomessa on ainakin yksi vene, kysele esittelyä.
      http://www.boatshop.fi
      Seisomakorkeus meille (180 ) riittävä.
      Lisävarusteita otimme mm lämmitin, lämminvesi,sisäsuihku, läpilatoitettu iso ym.
      Rahti noin 5000 euroa, ja kun lisätään katsastus- ja telakointivarustus, meidän kokonaisbudjetti on noin 75000 euroa. Rahoitus pankista asunto-osake vakuutena, korko pikkuisen kovempi kuin asuntolainassa. Vene menee veteen vasta ensi keväänä.

      Monenlaisiin kommentteihin kannattaa varautua, sarjatuotantoveneitä kun pidetään jotenkin uhkana. Tuotanto on saman tyyppinen kuten esim Suomessa Bellalla.
      Mm Kari Vilén kirjoitti Vene lehdessä
      "Pienten pursien kohdalla on VALITETTAVASTI niin, että ne kilpailevat suurempien käytettyjen veneiden kanssa"
      Meille ei ollenkaan valitettavaa, koko ja hinta meille sopiva, kilpailla emme aio, emmekä palloa kiertää, jos on kova kiire valitsemme ihan toisen kulkuvälineen.
      Bavariaa valmistetaan paljon ja on siitä syystä suosittu vuokravene, ei kannata ihmetellä uudehkojen käytettyjen määriä ja hintoja, vuokravene kun on kovassa käytössä, ja menee merkistä riippumatta aika nopeasti vaihtoon.

      Suomessa ostetaan vain noin 100 uutta purjevenettä vuodessa, venekanta vanhenee nopeasti, minusta tämä on yksi hyvä mahdollisuus muuttaa tilannetta.

      • mukaan

        Mitä niille vanhoille tapahtuu, kun uusia ostetaan?
        Tietenkin käytettyjen hinnat putoavat, mikä on vaan hyväksi aloitteleville purjehtijoille.
        Kyllä se vanhempikin venekanta säilyy.


      • Purjehtija

        Voi tätä surkeutta! Kohta venekantamme on yhtä vanhaa kuin autokantamme noin eurooppalaisella mittapuulla. Itse purjehdin mieluummin 70-luvun lopussa hyvin rakennetulla ja esteettisesti omaa ja myös muiden silmää miellyttävällä aluksellani. Kun siinä ei ole mitään vikaa ja kaikki toimii ja vauhtiakin riittää, miksi pitäisi vaihtaa?


      • tiedät
        Purjehtija kirjoitti:

        Voi tätä surkeutta! Kohta venekantamme on yhtä vanhaa kuin autokantamme noin eurooppalaisella mittapuulla. Itse purjehdin mieluummin 70-luvun lopussa hyvin rakennetulla ja esteettisesti omaa ja myös muiden silmää miellyttävällä aluksellani. Kun siinä ei ole mitään vikaa ja kaikki toimii ja vauhtiakin riittää, miksi pitäisi vaihtaa?

        Miten muuten tiedät, että veneesi on hyvin rakennettu? Lukeeko siinä jossain, että "tämä vene on hyvin rakennettu". Vai onko joku laituriparlamentin asiantuntija sanonut, että veneesi on hyvin rakennettu. Vai onko niin, että olet itse asiaa pohdittuasi päätynyt siihen, että veneesi on hyvin rakennettu. Mistä tiedät, että veneesi miellyttää muiden esteettistä silmää? Onko joku tullut sanomaan sinulle "veneesi miellyttää esteettistä silmääni". Vai onko tämä vain oma kuvitelmasi?


      • sama
        tiedät kirjoitti:

        Miten muuten tiedät, että veneesi on hyvin rakennettu? Lukeeko siinä jossain, että "tämä vene on hyvin rakennettu". Vai onko joku laituriparlamentin asiantuntija sanonut, että veneesi on hyvin rakennettu. Vai onko niin, että olet itse asiaa pohdittuasi päätynyt siihen, että veneesi on hyvin rakennettu. Mistä tiedät, että veneesi miellyttää muiden esteettistä silmää? Onko joku tullut sanomaan sinulle "veneesi miellyttää esteettistä silmääni". Vai onko tämä vain oma kuvitelmasi?

        Kuule, ei siihen tarvita laituriparlamenttia, omaa pohdintaa eikä muiden silmää. Se on faktaa.

        Mutta Bavaria 30:lle on oma satama Helsingissä: Halkolaituri ;-))).

        Voisin jatkaa loputtomiin muiden mukana tätä Bavarian pilkkaamista, mutta nyt äiti käskee tutumaan.


      • tiedät
        sama kirjoitti:

        Kuule, ei siihen tarvita laituriparlamenttia, omaa pohdintaa eikä muiden silmää. Se on faktaa.

        Mutta Bavaria 30:lle on oma satama Helsingissä: Halkolaituri ;-))).

        Voisin jatkaa loputtomiin muiden mukana tätä Bavarian pilkkaamista, mutta nyt äiti käskee tutumaan.

        Niin arvelinkin.


    • Ihan hyvä

      Meillekin tulossa Bavaria 30 elokuussa. Materiaalit on laadukkaat ja lisävarusteita saa kohtuu hintaan. Venehän on itsessään jo hyvin varusteltu. Kannattaa ottaa yhteyttä Boatshoppiin Helsingissä, sillä sieltä saa sen oikean tiedon, ei kannata tämän keskustelusivun kautta sitä hankkia, sillä kuten on huomattu, niin keskustelu rönsyilee sillä tasolla että siihen ei kannata kovin vakavasti suhtautua. Meille veneen kokonaishinnaksi tulee noin 70.000€
      mukaan laskettuna muutamia lisävarusteita ja siihen lisäksi VHF, GPS, TV ja stereo. Me olemme hyvin tyytyväisiä valintaamme, ollaan purjehdittu Bavarialla aikaisemminkin niin Suomessa kun ulkomaillakin ja mitään ongelmaa ei ole ollut. Bavaria Yachts on maailman suurin veneen valmistaja, joten sanomattakin on selvää, että siihen määrään veneitä mikä tehtaalta valmistuu mahtuu valitettavasti varmasti joukkoon myös joku virheellinen yksilö, mutta niinhän se on kaikessa, myös autojenkin kanssa. Sattuuhan sitä niin Volvolle kuin Mersullekin. "Ilmoitamme varmasti heti tälle keskustelu sivulle, jos syksyllä köli veneestämme tippuu"!

      • epäilijä

        "Ilmoitamme varmasti heti tälle keskustelu sivulle, jos syksyllä köli veneestämme tippuu"!

        kestääköhän tuonne syksyyn saakka


      • bavarialla pääsee

        Jos aletaan rinnastamaan...ja venesuunnitteijoille ja insinööreille sattuu myös virheitä niin kuin rakennuspuolellakin. Suomi on pullolaan räystäärrömiä ja homehtuvia rakennuksia.
        Vajaavaksi mitoitettu laminaatinpaksuus tuskin on tuotantolinjalla tullut virhe?


      • hoh

        .....Bavaria on toiseksi suurin venevalmistaja....


      • nallepuh

        ..ja keskiverto Bavarian ostaja uskoo kaiken mitä myyjä kertoo.


      • olga
        epäilijä kirjoitti:

        "Ilmoitamme varmasti heti tälle keskustelu sivulle, jos syksyllä köli veneestämme tippuu"!

        kestääköhän tuonne syksyyn saakka

        itse pääseväsi sunvindistä eroon....


      • FE74

        Mitä lisävarusteita otitte, oletan että ainakin 2. katsastusvarusteet.

        Osaatko sanoa paljonko maksaisi tiikkikansi?

        Bavarian hankkiminen kiinnostaa kovasti. Sopeudun siihen varmasti hyvin sillä myös autoni on Saksalainen ja sarjavalmisteinen, johon olen myös ollut tyytyväinen :-)


      • ostanut
        FE74 kirjoitti:

        Mitä lisävarusteita otitte, oletan että ainakin 2. katsastusvarusteet.

        Osaatko sanoa paljonko maksaisi tiikkikansi?

        Bavarian hankkiminen kiinnostaa kovasti. Sopeudun siihen varmasti hyvin sillä myös autoni on Saksalainen ja sarjavalmisteinen, johon olen myös ollut tyytyväinen :-)

        En kysellyt suomesta tiikkikannen hintaa, mutta webistä löytyvien ulkomaisten venekauppiaiden hintojen mukaan B30 tiikkikansi maksaa noin 5000 euroa tiikki istumalaatikon lattiaan noin 600 euroa, istumalaatikon penkkien tiikki on vakiovaruste. Vertailujen perusteella veneen ja tehtaalta tulevien lisävarusteiden hinnat ovat koko Euroopassa hyvin lähellä toisiaan, jos huomioidaan erilaiset arvonlisäverokannat.
        Suomessa asennettavien lisävarusteiden hinnat ovat jonkun verran alempia.


    • Purjehtija

      No HSK:lla Helsingin Lauttasaaressa on laiturissa uuden näköinen Bavaria 30 cruiser rikaamattomana. Vähän on IMHO (in my humble opinion) möykyn näköönen ...
      Nimeksi sopisi vaikka S/Y Mölökky tai Pölökky.

      • valiolta

        Hienoa Bavariakuskilla on kausi jo portailla.
        Toivottavasti Vene-lehti ottaa paatista nopeasti tyypit jotta saisivat artikkelin aikaan.
        Ruotsissa Bavaristit ovat keskustelleet asiallisesti kölin irtoamisesta ja yleisestikkin Bavarioiden kölin tuennasta.
        Vanha konstihan on teipata taskulamppu pohjaan kölin kohdalle ja tarkastella kuinka paljon valokeila vipattaa kajuutan katossa, ja eiku kryssimään kunnon tuuleen.


      • Purjehtija
        valiolta kirjoitti:

        Hienoa Bavariakuskilla on kausi jo portailla.
        Toivottavasti Vene-lehti ottaa paatista nopeasti tyypit jotta saisivat artikkelin aikaan.
        Ruotsissa Bavaristit ovat keskustelleet asiallisesti kölin irtoamisesta ja yleisestikkin Bavarioiden kölin tuennasta.
        Vanha konstihan on teipata taskulamppu pohjaan kölin kohdalle ja tarkastella kuinka paljon valokeila vipattaa kajuutan katossa, ja eiku kryssimään kunnon tuuleen.

        Nyt kun tuo runosuoni tms. puhkesi kukkaan käytyäni tuolla Ruotsin Bavaria -sivuilla, voisin todeta, että meillä on kaksi Bavaria 30 cruiserin rungon pienoismallia saunan pesuhuoneessa. Toinen on valkoinen ja toinen vaaleanvihreä. Pohjassa lukee Orthex 435. Saa Etolasta.


      • kumiankka
        Purjehtija kirjoitti:

        Nyt kun tuo runosuoni tms. puhkesi kukkaan käytyäni tuolla Ruotsin Bavaria -sivuilla, voisin todeta, että meillä on kaksi Bavaria 30 cruiserin rungon pienoismallia saunan pesuhuoneessa. Toinen on valkoinen ja toinen vaaleanvihreä. Pohjassa lukee Orthex 435. Saa Etolasta.

        Nyt purjehtija erehdyit, bavaa ei saa vaaleanvihreänä.
        Kummassa vadissa muuten uitat venettäsi ?


      • båtnytt
        valiolta kirjoitti:

        Hienoa Bavariakuskilla on kausi jo portailla.
        Toivottavasti Vene-lehti ottaa paatista nopeasti tyypit jotta saisivat artikkelin aikaan.
        Ruotsissa Bavaristit ovat keskustelleet asiallisesti kölin irtoamisesta ja yleisestikkin Bavarioiden kölin tuennasta.
        Vanha konstihan on teipata taskulamppu pohjaan kölin kohdalle ja tarkastella kuinka paljon valokeila vipattaa kajuutan katossa, ja eiku kryssimään kunnon tuuleen.

        Uudessa Båtnytt lehdessä testi Bavaria 30:sta. Heti alussa "halvan ei tarvitse olla huono".

        Huonoa mm. genuavinssien sijainti. Haittaa kipparin istumista laidalla,(mutta onpa helppo kipparin käsitellä niitä, kun yksin vaikka seilaa).

        Ahdas avotila. (jos yli 6 ihmistä)
        Ja jotain vielä. Lukekaa.

        LYS noin 1,14-1,16

        Mutta kansakoulu pohjalta ei ymmärrä koko testiä. Jos joku viisaampi, laittakoon tänne kehut ja haukut. Anteeksi, siis haukut.


      • pölkky

        Siksi juuri erittäin hyvät asuintilat. Lue uusi båtnytt. Vai pitäiskö takakajuutasta tehdä pistopunkka, ainakin puolen metrin kavennus salonkiin, kattoa alas. Sitten se olisi 70-80-luvun vene.

        Toisilla veneen kauneus pääasia, purjehdusominaisuudet, asuttavuus. Minä ainakin valitsisin asuttavan veneen. Miten sitä veneen kauneutta ihailee,kun seilaa? Ja saaressa niin kännissä, ettei tajua mitään.


      • pölkky
        pölkky kirjoitti:

        Siksi juuri erittäin hyvät asuintilat. Lue uusi båtnytt. Vai pitäiskö takakajuutasta tehdä pistopunkka, ainakin puolen metrin kavennus salonkiin, kattoa alas. Sitten se olisi 70-80-luvun vene.

        Toisilla veneen kauneus pääasia, purjehdusominaisuudet, asuttavuus. Minä ainakin valitsisin asuttavan veneen. Miten sitä veneen kauneutta ihailee,kun seilaa? Ja saaressa niin kännissä, ettei tajua mitään.

        Ja näköjään snadi yhteenveto www.båtnytt.com.

        ON SE PASKA!!!!!


      • ostanut
        båtnytt kirjoitti:

        Uudessa Båtnytt lehdessä testi Bavaria 30:sta. Heti alussa "halvan ei tarvitse olla huono".

        Huonoa mm. genuavinssien sijainti. Haittaa kipparin istumista laidalla,(mutta onpa helppo kipparin käsitellä niitä, kun yksin vaikka seilaa).

        Ahdas avotila. (jos yli 6 ihmistä)
        Ja jotain vielä. Lukekaa.

        LYS noin 1,14-1,16

        Mutta kansakoulu pohjalta ei ymmärrä koko testiä. Jos joku viisaampi, laittakoon tänne kehut ja haukut. Anteeksi, siis haukut.

        båtnyttin jutussa kerrottiin että lähes kaikki Ruotsiin myydyt 56 kpl B30:sta tulee rullamastolla (lienee seldenin tekemä)
        Onko kellään tuosta kokemuksia, onko sielunvihollisen keksintö ?
        Purjeala tietysti pienenee, ja vaakalatat jää pois.
        Jos vauhti ei ole pääasia, onko muita ongelmia ?


      • ostanut kirjoitti:

        båtnyttin jutussa kerrottiin että lähes kaikki Ruotsiin myydyt 56 kpl B30:sta tulee rullamastolla (lienee seldenin tekemä)
        Onko kellään tuosta kokemuksia, onko sielunvihollisen keksintö ?
        Purjeala tietysti pienenee, ja vaakalatat jää pois.
        Jos vauhti ei ole pääasia, onko muita ongelmia ?

        Minulla on "rullamasto" (Seldén).
        Purjehdusominaisuudet kärsivät rankasti. En milloinkaan hankisi sellaista jollei veneen koko olisi B30:sta ainakin 10 jalkaa isompi ja miehistö suhteellisen usein vain 1-2 henk.
        Hyvät puolet:
        - helppo reivata
        - hyvin suojattu satamassa
        - ei lasyjackejä, puomipeitteitä etc.
        Huonot puolet:
        - takaliikin hallinta
        - reivattuna etuliikin hallinta
        - noin 30% pienempi pintaala
        Pienelle Bavaria 30:lle pidän tavallinen läpilaattoilla varustettu iso ainoana ratkaisuna sillä purje on kohtuullisen kevyt ja sen verran pieni että nykyaikainen sailstack-järjestelmä on niin helppokäyttöinen että yllämainitut haitat ei kannata ottaa.


      • bavaria 30/32
        kumiankka kirjoitti:

        Nyt purjehtija erehdyit, bavaa ei saa vaaleanvihreänä.
        Kummassa vadissa muuten uitat venettäsi ?

        Kertokaa viisaat, miksi Bavaria 32 painaa 3900 kg ja tämä uusi 30 4400 kg? 30 ilm. heikommin tehty ...


      • Joakim
        bavaria 30/32 kirjoitti:

        Kertokaa viisaat, miksi Bavaria 32 painaa 3900 kg ja tämä uusi 30 4400 kg? 30 ilm. heikommin tehty ...

        Kyseessä on esitepaino, jolla ei välttämättä ole juuri mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Eroa tulee helposti 500 kg. 32 painaa hyvin todennäköisesti paljon enemmän kuin 3900 kg.

        Painolla ja rakenteiden lujuudella ei ole kovinkaan suoraa yhteyttä. Painosta kuitenkin hyvin suuri osa on muualla kuin lujuuteen vaikuttavissa rakenteissa. 30-jalkaisen purjeveneen rungon saa hyvin tukevaksi jo alle 1000 kg painolla. Loppu paino on sitten kölissä, rikissä, heloissa ja sisustuksessa.


      • painonvartija satamasta
        Joakim kirjoitti:

        Kyseessä on esitepaino, jolla ei välttämättä ole juuri mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Eroa tulee helposti 500 kg. 32 painaa hyvin todennäköisesti paljon enemmän kuin 3900 kg.

        Painolla ja rakenteiden lujuudella ei ole kovinkaan suoraa yhteyttä. Painosta kuitenkin hyvin suuri osa on muualla kuin lujuuteen vaikuttavissa rakenteissa. 30-jalkaisen purjeveneen rungon saa hyvin tukevaksi jo alle 1000 kg painolla. Loppu paino on sitten kölissä, rikissä, heloissa ja sisustuksessa.

        Nykyaikaisen 30jalkaisen retkivene ei voi painaa millään yli 3000kg. Vanha cruising/racing X99(33-34jalkaa) painaa alle 3000kg samoin vanha Sunwind30 painaa noin 3000kg ja nykyaikaisten 30 jalkaiset kilpaveneet painavat alle 1800kg.
        Painon lisääntyessä kaikki veneeseen ja rikkin kohdituvat kuormatkin kasvavat eli heloituksen/köysien pitää olla järeämpää ja tarvitaan suurempi konekkin.
        Ehkä Bavaria30 kölipaino on jotakin ennen näkemätöntä tai kyljet on mitoitettu kestämään suuriakin pistemäisiä kuormia.


      • Joakim
        painonvartija satamasta kirjoitti:

        Nykyaikaisen 30jalkaisen retkivene ei voi painaa millään yli 3000kg. Vanha cruising/racing X99(33-34jalkaa) painaa alle 3000kg samoin vanha Sunwind30 painaa noin 3000kg ja nykyaikaisten 30 jalkaiset kilpaveneet painavat alle 1800kg.
        Painon lisääntyessä kaikki veneeseen ja rikkin kohdituvat kuormatkin kasvavat eli heloituksen/köysien pitää olla järeämpää ja tarvitaan suurempi konekkin.
        Ehkä Bavaria30 kölipaino on jotakin ennen näkemätöntä tai kyljet on mitoitettu kestämään suuriakin pistemäisiä kuormia.

        Bavaria 30:n köli painaa esitteen mukaan 1100 kg. Jos verrataan X99:iin, jonka kölipaino on 1300 kg ja jonka kokonaispaino on käytännössä usein 3300-3500 kg, on painossa toki suuri ero. Bavaria 30 on todennäköisesti "isompi", vaikka on yli 50 cm lyhyempi. Varalaita on huomattavasti korkeampi ja keula pulleampi. Sisältä veneet eroavat kuin yö ja päivä. X99:ssä kun on takana vain putkipunkat ja muutenkin sisustus puolityhjä, varustukset melko vaatimattomat jne.

        Sunwind 30 on merkittävästi Bavariaa pienempi. Hiukan lyhyempi, selkeästi kapeampi ja matalampi.

        Bavaria on aika tavallinen kokonaispainoltaan. Samaan painoluokkaan menevät mm. Inferno 31, Siesta 32, Comfortina 32 jne. Toki näissä 80-luvun veneissä köli oli 500-1000 kg painavampi.

        Tuon pituiset kilpaveneet (MeanMarine 32, Mannerberg 31, Still 900 jne jne) painavat tyypillisesti 2300-2800 kg ja silti köli saattaa olla yli 1000 kg. Tuonne 1800 kg pääsy vaatii jo varsin kevyen kölin ja eksoottisen rakenteen.


    • kummallista

      Miksi ne ihmiset, joilla on autona jokin japanialainen peli tai asuvat lähiötalossa, ovat kaikkein kovimpia veneen ominaisuuksien ja ulkonäön arvostelijoita?

      • Sepi

        Minkähän tasoinen tutkimus mahtaa olla väitteen takana? Oma empiirisiin havaintoihin perustuva ja täydellisen epätieteellinen mutu-tilastotietoni olisi toista mieltä.


      • lähiö

        Siellä niitä laatu/järkiveneitä on laiturissa.


      • Kyllästynyt
        lähiö kirjoitti:

        Siellä niitä laatu/järkiveneitä on laiturissa.

        Mikä kumma lasten hiekkalaatikko tämä keskustelu sivu oikein on? Jos keskustelun taso on sitä luokkaa mitä edelliset kommentit on, niin eikö olisi syytä sulkea koko palsta! LOPETTAKAA NYT JO IHMEESSÄ TÄMÄ ÄLYTÖN JAUHAMINEN JA KESKUSTELLAAN ASIALLISESTI, EIKÖHÄN TUO BAVARIA 30 OLE JO LOPPUUN KÄSITELTY AIHE !!!!


      • Wildwest
        lähiö kirjoitti:

        Siellä niitä laatu/järkiveneitä on laiturissa.

        Westend onkin itäsuomessa, eli siellä missä länsi loppuu ja itäautot (=japanialaiset) valtaavat alaa.


    • tilattu on

      Niin, kuulun valitettavasti siihen surulliseen joukkoon joka on B30:n tilannut, en kadu päätöstä. Vene toimitetaan vasta ensi kaudeksi, enkä siitä syystä vielä ole tehnyt lopullisia päätöksiä lisävarusteista, mutta ajattelin pitää ne näin aluksi aika minimissä. Kuomua ja lämmitintä olen ajatellut aluksi siihen hankkia, muut saavat odottaa. Suihkua/lämmintä vettä en luultavasti koskaan hanki, en ole niitä nykyisessäkään veneessä kaivannut. Budjetti reippaasti alle 70 000 euroa. 1/3 omaa rahaa 2/3 pankkilainaa (asunto vakuutena, sama korkomarginaali kuin asuntolainassa)

    • kipu

      super a 1 luokan purjeveneitä ei ole tehtykkään,eli kestävät varmaan tavallisen purjehtimisen,karilleajo on asia erikseen.jäänmurtajatkaan eivät sitä menoa kestä.veneessä jota käytetään lomailuun lienee sisätilat tärkeimmät,tuskin kryssinopeudet porkkalan kapeikoissa,missä muutenkin muu liikenne huomioiden pitäisi ajella koneella ole tärkeintä,eikö purjehtija sano että ollessasi veneessä olet perillä.
      jos joku haluaa istua vanhassa panssarivaunussa ja nukkua pisto tai muussa epämukavassa,kryssailla 0,5 solmua nopeammin kun kaikki muut ja ruoka sylissä jne.suodaan se heille.:)jos se bavaria tai mersu tehdään sarjatyönä,jopa farmarivolvo,käytetään niitä mikäli sopivat meille ja ovat käyttömukavia.varmaan toiset ajelevat ladallakin kun siinä on niin paksut pellit--

    • Pe´te

      Mielenkiintoinen keskustelu, vaikka Bavarian haukkuminen alkaakin kuulostaa jo aika puuduttavalta. Olisi kuitenkin toivomus: Laittakaa ihmeessä keskustelijat OMAN VENEENNE MALLI kommentteihin mukaan. Etenkin kun kommentit ovat kielteisiä ???

      • veneet

        Ei ne kehtaa kertoa mitä niillä itsellä on. Olettaisin, että jotain Ohlssonia tms "laadukasta". Todellisuudessa kaverit on kateellisia niille jotka pystyvät ostamaan uuden, mukavan, tilavan ja toimivan veneen. Ei näiden huru-ukkojenkaan vaimot ja lapset tykkää ahtaista ja alkeellisista olosuhteista yhtään sen enempää kuin muidenkaan. Selittävät sitten kaikenlaista mutu-skeidaa lohduttaakseen itseään omassa taloudellisessa ahdingossaan.


      • Sepi
        veneet kirjoitti:

        Ei ne kehtaa kertoa mitä niillä itsellä on. Olettaisin, että jotain Ohlssonia tms "laadukasta". Todellisuudessa kaverit on kateellisia niille jotka pystyvät ostamaan uuden, mukavan, tilavan ja toimivan veneen. Ei näiden huru-ukkojenkaan vaimot ja lapset tykkää ahtaista ja alkeellisista olosuhteista yhtään sen enempää kuin muidenkaan. Selittävät sitten kaikenlaista mutu-skeidaa lohduttaakseen itseään omassa taloudellisessa ahdingossaan.

        Tuohon kateuspykälään ovat moottoriveneilijätkin kovin usein vedonneet. Uskovat, että kateeksi käy, kun he pääsevät kovempaa. Varsinkin V8:n omistajia pitäisi kadehtia kuulemma. Olisikohan yhtään uskottavampaa?


    • Veneen pitää pitää hintansa

      Moro,

      Bavaria on kiva vene ja näyttää hyvältä, mutta kannattaa tutkailla hieman jälleen myynti mahdollisuuksia.

      Itsellä on 20V suomalainen P-vene ja hintaa on tullut vuosien varrella vaan lisää. On helppo lähteä vaihtamaan. 60.000 saat jo hyvän >30 jalkasen käytetyn hyvässä kunnossa olevan veneen jossa varusteetkin on kohdallaan.

      Tosin uusi on aina uusi.

      • sijoitusneuvottelija

        Asioita voi tietysti laskea monella tavalla, mutta sijoituksena purjevene on joka tapauksessa aika huono. Jos olisit 20 vuotta sitten laittanut rahasi osakkeisiin, niiden arvo olisi tänään keskimäärin 5 kertainen.

        Veneiden ja osakkeiden hintakehityksestä tulevaisuudessa tietenkään kukaan ei tiedä, mutta historian valossa näyttäisi että veneestä ei kannata maksaa ylimääräistä hyvän jälleenmyyntihinnan takia, vaan sijoittaa ne rahat tuottavampiin kohteisiin.


    • Anonyymi

      Bavaria on se laituriyhdistyksen häpeä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      5587
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3703
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3245
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      454
      2589
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      261
      1620
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1366
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1319
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1293
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      151
      1196
    Aihe