Moottoripyörällä säästää mukavasti bensakustannuksissa, päästötkin vähenee

Anonyymi

Auto vaihtui taas moottoripyörään kesän ajaksi niin työmatkoille kuin muillekin matkoille missä ei tarvi kuljetta ihmisiä tai tavaraa. Auto vie 7 litraa sekalaisessa ajossa eli melko normi auton kulutus, mp taas vie vain 4 litraa. Eli säästöä tulee 7,50€/100km bensakustannuksissa. Samassa suhteessa toki myös päätöt vähenee.

Suosittelen ajamaan mp-kortin, tulee mukavasti säästöä nyt. Varsinkin kun bensalle/dieselille ei ole vielä mitään järkeviä vaihtoehtoja autoilun puolella.

16

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitää paikkansa. Minulla autot kuluttaa, autosta riippuen 8-11 litraa bensaa tai dieseliä. Moottoripyörät, pyörästä riippuen 5-8 litraa bensaa. En tykkää millään nuhapumpuilla ajella.

    • Anonyymi

      Ihan samaa siunailin itsekin pumpulla. Pyörällä alle viisi litraa satasella, ja matkanteko paljon mukavampaa.

    • Anonyymi

      Kuulemma huvisaastutusta. Mutta saman olen huomannut itsekin. Moottoripyörällä on mukava ajaa, niin ei kiinnosta rahdata ympäriinsä puoltatoista tonnia kamaa syyttä suotta. Minun moottoripyörä painaa 150 kg ja kulutus nelisen litraa sadalla.

      Pitäisi mopokin korjata. 50kg ja 1,5l/100km. Tuolla kulutuksella ei paljon bensan hinnan nousu kukkaroa kevennä.

      • Anonyymi

        Pappa-Tunturi olisikin vähäruokainen liikkumisväline taas vuosikymmenten jälkeen.
        Vakuutusmaksut niissäkin törkeät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappa-Tunturi olisikin vähäruokainen liikkumisväline taas vuosikymmenten jälkeen.
        Vakuutusmaksut niissäkin törkeät.

        Jupiter Sport 60-luvulta on tuo minun mopo. Nyt ei ole ollut ehkä viiteen vuoteen liikenteessä, mutta ei siinä muistaakseni mikään kauhea vakuutuksen hinta ollut.


    • Anonyymi

      No mun auto vie viis litraa dieseliä sataselle ja mopo seittemän bensaa.

    • Anonyymi

      Vika on autossasi. Sähköauton kulutus näillä keleillä vastaa noin 1-2 litraa / 100 km bensaa ja lisäksi sillä autolla kuljettaa tavaraa ja ihmisiä sen sijaan että olisi pelkkä huvittelulelu. Massaansa ja kokoonsa nähden moottoripyörän kulutus on järjettömän suuri.

      • Anonyymi

        Miksi moottoripyörä olisi vain huvittelulelu? Älä erehdy luulemaan, että muut suhtautuisivat niihin samalla tavalla kuin sinä.


      • Anonyymi

        Ei ole aikaa odottaa tuntia latausta ja stressata missä kohteissa löytyy riittävän tehokas latausmahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi moottoripyörä olisi vain huvittelulelu? Älä erehdy luulemaan, että muut suhtautuisivat niihin samalla tavalla kuin sinä.

        Siksi koska se ON vain huvittelulelu joita näkee pääasiassa vain kauniilla ja lämpimällä kelillä. Jos itse käytät moottoripyörää johonkin hyödylliseen ympäri vuoden niin onneksi olkoon, kuulut promillen vähemmistöön!


    • Anonyymi

      Joku perus hybridi-Toyotakin kuluttaa tuon neljä litraa tai jopa vähemmän.

    • Anonyymi

      Motskarit ovat hyvin janoisia, josseivat ole diesel moottorilla?💸💸

      • Anonyymi

        Janoisia etenkin kokoonsa nähden. Painavat 200 kg, mutta kuluttavat jopa enemmän kuin monet 2000 kg painavat autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Janoisia etenkin kokoonsa nähden. Painavat 200 kg, mutta kuluttavat jopa enemmän kuin monet 2000 kg painavat autot.

        Vähentynyt kulutus ei katso suhteellista kulutusta. Autolla ajaminen on epärationaalista touhua, vaikka sen hyötysuhde olisi painoon verrattuna parempi. Hirveä määrä tarpeetonta materiaalia ympärillä. Moottoripyöräteollisuudella olisi toki tässä parantamisen paikka, mutta siltikin pienehköllä pyörällä ajaminen on hyväksi ympäristölle jos se tarkoittaa auton jättämistä pihaan. Vähemmän materiaalia, vähemmän kulutusta. Pyöräily ja kävely sitten ihan omassa luokassaan, mutta käytännössä niiden käyttö on rajoittunut suhteellisen lyhyille matkoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähentynyt kulutus ei katso suhteellista kulutusta. Autolla ajaminen on epärationaalista touhua, vaikka sen hyötysuhde olisi painoon verrattuna parempi. Hirveä määrä tarpeetonta materiaalia ympärillä. Moottoripyöräteollisuudella olisi toki tässä parantamisen paikka, mutta siltikin pienehköllä pyörällä ajaminen on hyväksi ympäristölle jos se tarkoittaa auton jättämistä pihaan. Vähemmän materiaalia, vähemmän kulutusta. Pyöräily ja kävely sitten ihan omassa luokassaan, mutta käytännössä niiden käyttö on rajoittunut suhteellisen lyhyille matkoille.

        Sen "tarpeettoman" materiaalin poistaminen aiheuttaa mm. sen, että moottoripyörällä kolaroidessa on henki pois pienestäkin tällistä.


    • Anonyymi

      Sähkömoottoripyörä säästää itsensä yhdessä kesässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe