CT tai 300h?

Anonyymi

Jos tuollaista etsii niin missä vuosissa tai km pitää katsoa että akut on vaihdettu eikä vaan testattu yms ?

Muuta hybridin ostajan tärkeä tietää jos ei ole iso budjetti ?

47

4415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei missään. Akuissa on ensinnäkin 10 v. / 350000 km takuu, ne on tehty kestämään koko auton elinikä ja jos niitä joutuu vaihtamaan kustannus on reilusti alle 2000€. Akut ovat kooltaan alle 1/10 lataushybridien akuista.

      • Anonyymi

        Noissa on muuten 10 v. / 160000 km takuu, kun ne on käytetty Toyotalla tai Lexuksella määräaikaishuolloissa. (Akkutakuu on 350000 km saakka.)


    • Anonyymi

      Mitä muuta pitää tietää:
      Ensinnäkin noista puuttuu vaihteisto, kytkin, starttimoottori, laturi ja kiilahihnat eli nuo eivät satavarmasti tuota ongelmia vaikka ajaisi 100 vuotta.
      Kylmällä säällä auto haluaa, että moottori ja matkustamo lämpenevät mahd. mopeasti joten tuona lämpenemisaikana ei kannata odottaa kummoista taloudellisuutta. Jos siis ajat talvisin pelkkää pätkäajoa niin kulutus nousee ihan perusauton tasolle.

      • Anonyymi

        Hihna löytyy is 300h alkupään autoista..2014 ja 2017 ollut niin vanhemmasta löytyi..mutta hyviä autoja..ei nuissa ollut vikaa..nyt ES alla ja tykkään


      • Anonyymi

        Luuletko, että teholektroniikka ja sähkömekaniikka on ikuista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että teholektroniikka ja sähkömekaniikka on ikuista?

        Luuletko että mikään on ikuista? Riittää että se kestää sen 25 v.


    • Anonyymi

      Kiitos näistä, ehkä IS vaihtuu tai ajan sen loppuun mikäli se on mahdollista.

      Harmi kun Suomessa on niin vähän Lexus malleja vrt USA

    • Anonyymi

      Lexuksen akuista ei kannata huolestua. Minun GS:ssä kaikki akut ovat vielä alkuperäiset 13 vuoden ja yli 200 tkm jälkeen jopa sähköisiä toimintoja ohjaavaa 60 Ah akkua myöten. Olen teettänyt akkutestin joka vuosi ja odottanut, milloin ne täytyy vaihtaa mutta auto pelaa aina vaan. Ehkä siellä kuitenkin jotain on koska polttomoottori lähtee mukaan turhan herkästi. Matka-ajossa rajoitusten mukaan ajettaessa kulutus kuitenkin kohtuullinen 7 l/100km.

      • Anonyymi

        Kommentoin itselleni. Vaihdoin juuri autoon "käytetyn" 1-2 v vanhoilla kennoilla kasatun akkupaketin. Matka-ajossa kulutus laski 7.2 l/100km litralla eli 6.1 l/100km. Pelkällä sähköllä pääsee nyt tasaisella maalla n. 1.5-2km. Mitään vikakoodia ei tullut vaikka 14 vuotta vanhan ajoakun kapasiteetti oli enää 45% ja nyt asennetun 95%. On muuten äärimmäisen luotettava auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoin itselleni. Vaihdoin juuri autoon "käytetyn" 1-2 v vanhoilla kennoilla kasatun akkupaketin. Matka-ajossa kulutus laski 7.2 l/100km litralla eli 6.1 l/100km. Pelkällä sähköllä pääsee nyt tasaisella maalla n. 1.5-2km. Mitään vikakoodia ei tullut vaikka 14 vuotta vanhan ajoakun kapasiteetti oli enää 45% ja nyt asennetun 95%. On muuten äärimmäisen luotettava auto.

        Mulla IS:ssä alkuperäiset 10 v. vanhat akut. Niillä pääsee pelkällä sähköllä sen saman 4 km pituisen tien päästä päähän niin kuin vuosia sitten kunhan ajaa kaasupolkimella eikä päästä tehomittaria nousemaan sähköajoalueen yläpuolelle. 10 vuodessa sähköajomatka ei ole muuttunut tippaakaan. Vakkarillahan tuo menee tuon 4 km ja 60 km/h tien siten että polttomoottori käy silloin kun on ylämäkeä ja on pysähtyneenä alamäessä ja tasaisella, eikä akkumittari laske niin kuin silloin jos oikein yrittämällä yrittää ajaa pelkällä sähköllä. Polttoainetalouden kannalta ei ole mitään järkeä tyhjentää akkua yrittämällä ajaa sähköllä mahdollisimman pitkään.


      • Anonyymi

        Näköjään.

        4,7 l/100km - aika hyvin melkein 1700 kiloiselta 223 heppaiselta bensaautolta!
        4,8 l/100 - ei niinkään hyvin 136 heppaiselta pikkuautolta.

        Olisiko tuon IS:n ilmanvastus pienempi kuin CT:n?

        Helkutti, tuo IS oliskin aika hyvä peli nyt kalliin bensan aikana, jos ei ole latausmahdollisuutta, takuutkin taitaa olla nykyään vanhoissakin kohallaan - jos vaan siinä tilat riittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään.

        4,7 l/100km - aika hyvin melkein 1700 kiloiselta 223 heppaiselta bensaautolta!
        4,8 l/100 - ei niinkään hyvin 136 heppaiselta pikkuautolta.

        Olisiko tuon IS:n ilmanvastus pienempi kuin CT:n?

        Helkutti, tuo IS oliskin aika hyvä peli nyt kalliin bensan aikana, jos ei ole latausmahdollisuutta, takuutkin taitaa olla nykyään vanhoissakin kohallaan - jos vaan siinä tilat riittää?

        Mulla CT: n kulutus on keskimäärin 4.3 litraa. Jos ajelen kahdeksaa kymppiä niin kulutus on 3.8 litraa. Talvella noihon kulutuksiin saa lisätä puoli litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla CT: n kulutus on keskimäärin 4.3 litraa. Jos ajelen kahdeksaa kymppiä niin kulutus on 3.8 litraa. Talvella noihon kulutuksiin saa lisätä puoli litraa.

        Hienosti! Minulla IS300h:n pitkän ajan todellinen keskikulutus nyt 5,3 l/100km. Normin mukaiseen 4,2 litraan ei sillä pääse kyllä kun joku superpihtaaja - ei ainakaan tälläinen jatkuvien pikku ylinopeuksien ajaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti! Minulla IS300h:n pitkän ajan todellinen keskikulutus nyt 5,3 l/100km. Normin mukaiseen 4,2 litraan ei sillä pääse kyllä kun joku superpihtaaja - ei ainakaan tälläinen jatkuvien pikku ylinopeuksien ajaja.

        IS:n kulutuslukemiin pitää suhtautua tietyllä varauksella. Kun ajaa lämpimällä autolla maantietä 110 lasissa, kulutus alkaa vitosella, 90 lasissa nelosella ja 70 lasissa kolmosella mutta kun ottaakin kylmän auton ja ajaa viileässä säässä 70 lasissa tasamaalla 10 km matkan niin kulutuslukema voi alkaakin vaikka seiskalla. Joo, on hyvinkin taloudellinen mutta vasta lämmettyään.


    • Anonyymi

      Missä muuten esim GS akut voi vaihtaa ja mihin hintaan jos on ihan pakko tai vain haluaa?

      • Anonyymi

        Minua kiinnostaisi vaihtaa GS:n takaistuin uuteen samanlaiseen. Vanhakin on yhtä hyvä kuin uusi olisi, mutta jos vain haluan vaihtaa.


      • Anonyymi

        Tai IS ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi vaihtaa GS:n takaistuin uuteen samanlaiseen. Vanhakin on yhtä hyvä kuin uusi olisi, mutta jos vain haluan vaihtaa.

        Pakko-oireista kärsivän kannattaa ensin ottaa yhteyttä jonnekin muualle, mutta luulisi noitten akkujen (ja takapenkin) vaihtuvan esim. Toyotan tai Lexuksen huollossa.


      • Anonyymi

        Ainakin Pistokehybridi.FI näyttää mainostavan akkujen vaihtoja ym.


      • Anonyymi

        Akut voi vaihdattaa esim. Saarijärvellä. Netistä löytyy, Pistokehybridi.fi.


    • Anonyymi

      Kääntyykö IS:n takapenkit alas niin kuin CT:n?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onks pakko vetää käteen jos ei taho, mitä?

      • Anonyymi

        Lapsena piti hanskat vetää käteen vaikkei tahtonut mutta ei kai aikuisilla mitään pakkoa ole.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olen ymmärtänyt että tuossa autossa pitäisi olla e-cvt vaihteisto mutta tuossa näyttää olevan tavallinen 8-portainen automaatto. Jokin ei nyt täsmää eli auto ei taida ollakaan hybridi. Myös tehomittarin tilalla näyttää olevan kierroslukumittari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että tuossa autossa pitäisi olla e-cvt vaihteisto mutta tuossa näyttää olevan tavallinen 8-portainen automaatto. Jokin ei nyt täsmää eli auto ei taida ollakaan hybridi. Myös tehomittarin tilalla näyttää olevan kierroslukumittari.

        Onhan siinä e-cvt, mutta Lexuksen insinöörit ovat keksineet pistää V8:n ja perinteisen momentinmuunninautomaatin äänet kuulumaan kaiuttimista matkustamoon ja tehomittarin paikallekin voi halutessaan vaihtaa kiekkamittarin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siinä e-cvt, mutta Lexuksen insinöörit ovat keksineet pistää V8:n ja perinteisen momentinmuunninautomaatin äänet kuulumaan kaiuttimista matkustamoon ja tehomittarin paikallekin voi halutessaan vaihtaa kiekkamittarin.

        Hieno auto (sille joka tuollaisen on sattunut ostamaan). Ilmeisestikin nuo Lexukset taitaa olla kaikista autoista vähiten vikaantuvia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siinä e-cvt, mutta Lexuksen insinöörit ovat keksineet pistää V8:n ja perinteisen momentinmuunninautomaatin äänet kuulumaan kaiuttimista matkustamoon ja tehomittarin paikallekin voi halutessaan vaihtaa kiekkamittarin.

        Saako tuon kaiutinäänen pois halutessaan jos ei murinat kiinnosta? Ilmeisesti auton oman moottorin ääni on aika hiljainen kun ei sitä tuossa videossa kuulunut ollenkaan vaikka kierrokset oli tapissa?


      • Anonyymi

        Siis mitä? Kiekkamittari näyttää kuutta tonnia ja hybridin pitäisi huutaa kuin pölynimuri mutta ääni videolla on jotain aivan muuta? Mihin Hooverin huuto on piilotettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä? Kiekkamittari näyttää kuutta tonnia ja hybridin pitäisi huutaa kuin pölynimuri mutta ääni videolla on jotain aivan muuta? Mihin Hooverin huuto on piilotettu?

        Lexus ei taida ollakaan Toyota - ainakaan ääni ei ole videolla Toyotaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Viis litraa maksaa kympin satasella kun sähkiksellä pääse parilla eurolla, ei kannata lexus. Diesel olis tosin vielä tyhmempi nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viis litraa maksaa kympin satasella kun sähkiksellä pääse parilla eurolla, ei kannata lexus. Diesel olis tosin vielä tyhmempi nykyään.

        Sitten voi hankkia sähkö Lexuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viis litraa maksaa kympin satasella kun sähkiksellä pääse parilla eurolla, ei kannata lexus. Diesel olis tosin vielä tyhmempi nykyään.

        Miten se muka voi olla noin saa...tanan vähäruokainen? Joku pikku Polokin vie enemmän.


      • Anonyymi

        "Käytetty Lexus on salaherkku"
        Kuka haluaa salaherkun? Herkun pitää näkyä niin että naapuritkin tietää mikä auto on pihassa. Siksi Mersu tai Bemari, ei audi!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itellä 2017 is300h, päässyt pitkällä matkalla 4.8l/100km.

    • Anonyymi

      IS 300h ollut kohta 5v. Ylivoimaisesti paras auto jonka olen omistanut. Matala kulutus, erittäin hyvä ajaa sekä ylipäätänsä helkutin laadukkaasti rakennettu auto. Luotettavuudesta ei tarvitse edes puhuaa, isoimmat jutut mitä pitänyt korjata oli 12V akku ja jumittunut jarrumäntä. Jarrumäntäremontti meni suoraan Relaxin piikkiin joten oli ilmaista. Vielä olisi vuosi Relax-takuuta jäljellä, ehkä voisi jo vaihtaa mutta uskomattoman hyvä auto kaikinpuolin. Voin suositella varauksetta kaikille.

      • Anonyymi

        Mutta toisaalta myös maksaa.
        Vuodessa tulleet kulut:
        Liikennevak. 198,40
        Täyskasko 257,11
        Huollot 268,44
        Ajoneuvovero 121,91
        (Noista kolmesta ekasta tosin saa vähentää S-bonuksen.)
        Ja tuohon vielä päälle keskimäärin melkein 5,5 litraa bensaa satasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta toisaalta myös maksaa.
        Vuodessa tulleet kulut:
        Liikennevak. 198,40
        Täyskasko 257,11
        Huollot 268,44
        Ajoneuvovero 121,91
        (Noista kolmesta ekasta tosin saa vähentää S-bonuksen.)
        Ja tuohon vielä päälle keskimäärin melkein 5,5 litraa bensaa satasella.

        Missähän autossa pienemmät kulut? Voidaan vielä huomioida lähes olemattomat korjauskulut.


      • Anonyymi

        Joo ne jarrut saattavat olla harvoin käytössä kun jarruttelee yleensä vain moottorilla että saa sitä akkua ladattua. Mulla on on ollut IS vasta 3 vuotta Relaksi on viel voimassa 5 vuotta mahtaako jaksaa samaa autoa pitää takuun loppumiseen asti=) ja minkä uskaltaa ostaa tilalle jos haluaa yhtä luotettavan pelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän autossa pienemmät kulut? Voidaan vielä huomioida lähes olemattomat korjauskulut.

        Eikä edes dieselveroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä edes dieselveroa.

        Polttoaineessapa sitten maksat joka litrasta enemmän veroa kun dieselllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoaineessapa sitten maksat joka litrasta enemmän veroa kun dieselllä.

        Sähköveropa on 0,028 €/kWh eli noin 0,4 €/100km eli mitätön verrattuna bensaan tai dieseliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      323
      7075
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4258
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3155
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2937
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      149
      1781
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      212
      1746
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      165
      1560
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1438
    Aihe