Jos tuollaista etsii niin missä vuosissa tai km pitää katsoa että akut on vaihdettu eikä vaan testattu yms ?
Muuta hybridin ostajan tärkeä tietää jos ei ole iso budjetti ?
CT tai 300h?
47
4415
Vastaukset
- Anonyymi
Ei missään. Akuissa on ensinnäkin 10 v. / 350000 km takuu, ne on tehty kestämään koko auton elinikä ja jos niitä joutuu vaihtamaan kustannus on reilusti alle 2000€. Akut ovat kooltaan alle 1/10 lataushybridien akuista.
- Anonyymi
Noissa on muuten 10 v. / 160000 km takuu, kun ne on käytetty Toyotalla tai Lexuksella määräaikaishuolloissa. (Akkutakuu on 350000 km saakka.)
- Anonyymi
Mitä muuta pitää tietää:
Ensinnäkin noista puuttuu vaihteisto, kytkin, starttimoottori, laturi ja kiilahihnat eli nuo eivät satavarmasti tuota ongelmia vaikka ajaisi 100 vuotta.
Kylmällä säällä auto haluaa, että moottori ja matkustamo lämpenevät mahd. mopeasti joten tuona lämpenemisaikana ei kannata odottaa kummoista taloudellisuutta. Jos siis ajat talvisin pelkkää pätkäajoa niin kulutus nousee ihan perusauton tasolle.- Anonyymi
Hihna löytyy is 300h alkupään autoista..2014 ja 2017 ollut niin vanhemmasta löytyi..mutta hyviä autoja..ei nuissa ollut vikaa..nyt ES alla ja tykkään
- Anonyymi
Luuletko, että teholektroniikka ja sähkömekaniikka on ikuista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko, että teholektroniikka ja sähkömekaniikka on ikuista?
Luuletko että mikään on ikuista? Riittää että se kestää sen 25 v.
- Anonyymi
Kiitos näistä, ehkä IS vaihtuu tai ajan sen loppuun mikäli se on mahdollista.
Harmi kun Suomessa on niin vähän Lexus malleja vrt USA - Anonyymi
Lexuksen akuista ei kannata huolestua. Minun GS:ssä kaikki akut ovat vielä alkuperäiset 13 vuoden ja yli 200 tkm jälkeen jopa sähköisiä toimintoja ohjaavaa 60 Ah akkua myöten. Olen teettänyt akkutestin joka vuosi ja odottanut, milloin ne täytyy vaihtaa mutta auto pelaa aina vaan. Ehkä siellä kuitenkin jotain on koska polttomoottori lähtee mukaan turhan herkästi. Matka-ajossa rajoitusten mukaan ajettaessa kulutus kuitenkin kohtuullinen 7 l/100km.
- Anonyymi
Kommentoin itselleni. Vaihdoin juuri autoon "käytetyn" 1-2 v vanhoilla kennoilla kasatun akkupaketin. Matka-ajossa kulutus laski 7.2 l/100km litralla eli 6.1 l/100km. Pelkällä sähköllä pääsee nyt tasaisella maalla n. 1.5-2km. Mitään vikakoodia ei tullut vaikka 14 vuotta vanhan ajoakun kapasiteetti oli enää 45% ja nyt asennetun 95%. On muuten äärimmäisen luotettava auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentoin itselleni. Vaihdoin juuri autoon "käytetyn" 1-2 v vanhoilla kennoilla kasatun akkupaketin. Matka-ajossa kulutus laski 7.2 l/100km litralla eli 6.1 l/100km. Pelkällä sähköllä pääsee nyt tasaisella maalla n. 1.5-2km. Mitään vikakoodia ei tullut vaikka 14 vuotta vanhan ajoakun kapasiteetti oli enää 45% ja nyt asennetun 95%. On muuten äärimmäisen luotettava auto.
Mulla IS:ssä alkuperäiset 10 v. vanhat akut. Niillä pääsee pelkällä sähköllä sen saman 4 km pituisen tien päästä päähän niin kuin vuosia sitten kunhan ajaa kaasupolkimella eikä päästä tehomittaria nousemaan sähköajoalueen yläpuolelle. 10 vuodessa sähköajomatka ei ole muuttunut tippaakaan. Vakkarillahan tuo menee tuon 4 km ja 60 km/h tien siten että polttomoottori käy silloin kun on ylämäkeä ja on pysähtyneenä alamäessä ja tasaisella, eikä akkumittari laske niin kuin silloin jos oikein yrittämällä yrittää ajaa pelkällä sähköllä. Polttoainetalouden kannalta ei ole mitään järkeä tyhjentää akkua yrittämällä ajaa sähköllä mahdollisimman pitkään.
- Anonyymi
Tuon mukaan CT kuluttaa enemmän(?) kuin IS
https://jadefansite.com/10929
https://www.google.com/search?q=lexus is 300h todellinen kulutus&client=ms-android-oneplus-rvo3&sxsrf=ALiCzsbdF9oIyGSaJxXCm6zEjPZqy048hA:1658913820594&ei=HAThYuL0I4ynrgSL7LCwBg&oq=is 300h kulutus&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAEYATIGCAAQHhAWMgYIABAeEBY6BwgjELADECc6BwgAEEcQsAM6BwgAELADEEM6DQguEMcBENEDELADEEM6BAgjECc6BQgAEIAEOgQIIRAVOgUIIRCgAToHCCEQChCgAUoECEEYAFCgEFjhLmDiQ2gBcAF4AIAB7wGIAb8KkgEFMS41LjKYAQCgAQHIARHAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-serp#sbfbu=1&pi=lexus is 300h todellinen kulutus- Anonyymi
Näköjään.
4,7 l/100km - aika hyvin melkein 1700 kiloiselta 223 heppaiselta bensaautolta!
4,8 l/100 - ei niinkään hyvin 136 heppaiselta pikkuautolta.
Olisiko tuon IS:n ilmanvastus pienempi kuin CT:n?
Helkutti, tuo IS oliskin aika hyvä peli nyt kalliin bensan aikana, jos ei ole latausmahdollisuutta, takuutkin taitaa olla nykyään vanhoissakin kohallaan - jos vaan siinä tilat riittää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään.
4,7 l/100km - aika hyvin melkein 1700 kiloiselta 223 heppaiselta bensaautolta!
4,8 l/100 - ei niinkään hyvin 136 heppaiselta pikkuautolta.
Olisiko tuon IS:n ilmanvastus pienempi kuin CT:n?
Helkutti, tuo IS oliskin aika hyvä peli nyt kalliin bensan aikana, jos ei ole latausmahdollisuutta, takuutkin taitaa olla nykyään vanhoissakin kohallaan - jos vaan siinä tilat riittää?Mulla CT: n kulutus on keskimäärin 4.3 litraa. Jos ajelen kahdeksaa kymppiä niin kulutus on 3.8 litraa. Talvella noihon kulutuksiin saa lisätä puoli litraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla CT: n kulutus on keskimäärin 4.3 litraa. Jos ajelen kahdeksaa kymppiä niin kulutus on 3.8 litraa. Talvella noihon kulutuksiin saa lisätä puoli litraa.
Hienosti! Minulla IS300h:n pitkän ajan todellinen keskikulutus nyt 5,3 l/100km. Normin mukaiseen 4,2 litraan ei sillä pääse kyllä kun joku superpihtaaja - ei ainakaan tälläinen jatkuvien pikku ylinopeuksien ajaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienosti! Minulla IS300h:n pitkän ajan todellinen keskikulutus nyt 5,3 l/100km. Normin mukaiseen 4,2 litraan ei sillä pääse kyllä kun joku superpihtaaja - ei ainakaan tälläinen jatkuvien pikku ylinopeuksien ajaja.
IS:n kulutuslukemiin pitää suhtautua tietyllä varauksella. Kun ajaa lämpimällä autolla maantietä 110 lasissa, kulutus alkaa vitosella, 90 lasissa nelosella ja 70 lasissa kolmosella mutta kun ottaakin kylmän auton ja ajaa viileässä säässä 70 lasissa tasamaalla 10 km matkan niin kulutuslukema voi alkaakin vaikka seiskalla. Joo, on hyvinkin taloudellinen mutta vasta lämmettyään.
- Anonyymi
Missä muuten esim GS akut voi vaihtaa ja mihin hintaan jos on ihan pakko tai vain haluaa?
- Anonyymi
Minua kiinnostaisi vaihtaa GS:n takaistuin uuteen samanlaiseen. Vanhakin on yhtä hyvä kuin uusi olisi, mutta jos vain haluan vaihtaa.
- Anonyymi
Tai IS ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua kiinnostaisi vaihtaa GS:n takaistuin uuteen samanlaiseen. Vanhakin on yhtä hyvä kuin uusi olisi, mutta jos vain haluan vaihtaa.
Pakko-oireista kärsivän kannattaa ensin ottaa yhteyttä jonnekin muualle, mutta luulisi noitten akkujen (ja takapenkin) vaihtuvan esim. Toyotan tai Lexuksen huollossa.
- Anonyymi
Ainakin Pistokehybridi.FI näyttää mainostavan akkujen vaihtoja ym.
- Anonyymi
Akut voi vaihdattaa esim. Saarijärvellä. Netistä löytyy, Pistokehybridi.fi.
- Anonyymi
Kääntyykö IS:n takapenkit alas niin kuin CT:n?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kääntyy. Tuossa videolla niitä käännellään.
https://www.youtube.com/watch?v=MWvofcbIaZUJoo, komea auto ja paljon kehuja sai.
- Anonyymi
Onks pakko vetää käteen jos ei taho, mitä?
- Anonyymi
Lapsena piti hanskat vetää käteen vaikkei tahtonut mutta ei kai aikuisilla mitään pakkoa ole.
- Anonyymi
Tuoltako kuulostaa Lexuksen hybridimotti? Eikös sen pitäisi ollaa samantapainen kun Tojossa?
https://www.youtube.com/watch?v=VTf66x8toPU- Anonyymi
Olen ymmärtänyt että tuossa autossa pitäisi olla e-cvt vaihteisto mutta tuossa näyttää olevan tavallinen 8-portainen automaatto. Jokin ei nyt täsmää eli auto ei taida ollakaan hybridi. Myös tehomittarin tilalla näyttää olevan kierroslukumittari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että tuossa autossa pitäisi olla e-cvt vaihteisto mutta tuossa näyttää olevan tavallinen 8-portainen automaatto. Jokin ei nyt täsmää eli auto ei taida ollakaan hybridi. Myös tehomittarin tilalla näyttää olevan kierroslukumittari.
Onhan siinä e-cvt, mutta Lexuksen insinöörit ovat keksineet pistää V8:n ja perinteisen momentinmuunninautomaatin äänet kuulumaan kaiuttimista matkustamoon ja tehomittarin paikallekin voi halutessaan vaihtaa kiekkamittarin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan siinä e-cvt, mutta Lexuksen insinöörit ovat keksineet pistää V8:n ja perinteisen momentinmuunninautomaatin äänet kuulumaan kaiuttimista matkustamoon ja tehomittarin paikallekin voi halutessaan vaihtaa kiekkamittarin.
Hieno auto (sille joka tuollaisen on sattunut ostamaan). Ilmeisestikin nuo Lexukset taitaa olla kaikista autoista vähiten vikaantuvia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan siinä e-cvt, mutta Lexuksen insinöörit ovat keksineet pistää V8:n ja perinteisen momentinmuunninautomaatin äänet kuulumaan kaiuttimista matkustamoon ja tehomittarin paikallekin voi halutessaan vaihtaa kiekkamittarin.
Saako tuon kaiutinäänen pois halutessaan jos ei murinat kiinnosta? Ilmeisesti auton oman moottorin ääni on aika hiljainen kun ei sitä tuossa videossa kuulunut ollenkaan vaikka kierrokset oli tapissa?
- Anonyymi
Siis mitä? Kiekkamittari näyttää kuutta tonnia ja hybridin pitäisi huutaa kuin pölynimuri mutta ääni videolla on jotain aivan muuta? Mihin Hooverin huuto on piilotettu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mitä? Kiekkamittari näyttää kuutta tonnia ja hybridin pitäisi huutaa kuin pölynimuri mutta ääni videolla on jotain aivan muuta? Mihin Hooverin huuto on piilotettu?
Lexus ei taida ollakaan Toyota - ainakaan ääni ei ole videolla Toyotaa.
- Anonyymi
Aika hyvän arvostelun antaa Tuulilasilahti-lehti käytetystä IS:stä.
https://www.apu.fi/artikkelit/kaytetty-lexus-is-hybridi-2018-taloudellista-luksusta-koeajo
Onko se käytännössä noin taloudellinen mitä Tuulilasi-lehti sanoo?- Anonyymi
Viis litraa maksaa kympin satasella kun sähkiksellä pääse parilla eurolla, ei kannata lexus. Diesel olis tosin vielä tyhmempi nykyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viis litraa maksaa kympin satasella kun sähkiksellä pääse parilla eurolla, ei kannata lexus. Diesel olis tosin vielä tyhmempi nykyään.
Sitten voi hankkia sähkö Lexuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viis litraa maksaa kympin satasella kun sähkiksellä pääse parilla eurolla, ei kannata lexus. Diesel olis tosin vielä tyhmempi nykyään.
Miten se muka voi olla noin saa...tanan vähäruokainen? Joku pikku Polokin vie enemmän.
- Anonyymi
"Käytetty Lexus on salaherkku"
Kuka haluaa salaherkun? Herkun pitää näkyä niin että naapuritkin tietää mikä auto on pihassa. Siksi Mersu tai Bemari, ei audi!
- Anonyymi
Mites tuommonen GS 450h? Onko jo liian loppuun ajettu? Näkyyhän tuossa kyllä ruostettakin jo myyntikuvissakin. Hinta aika kova? Ehkä jollain parilla tonnilla vois ottaa leluksi. Varmaan aikoinaan ollut kyllä ihan hyvä peli.
https://www.nettiauto.com/yritys/1917248/vaihtoautot/14425615
Toinenkin Lexus tuolla näkyy olevan tarjolla, CT 200h, mites tuo, loppuun ajettuko jo sekin vai vielä ihan käyttökelpoinen?
https://www.nettiauto.com/yritys/1917248/vaihtoautot/14469466 - Anonyymi
Itellä 2017 is300h, päässyt pitkällä matkalla 4.8l/100km.
- Anonyymi
IS 300h ollut kohta 5v. Ylivoimaisesti paras auto jonka olen omistanut. Matala kulutus, erittäin hyvä ajaa sekä ylipäätänsä helkutin laadukkaasti rakennettu auto. Luotettavuudesta ei tarvitse edes puhuaa, isoimmat jutut mitä pitänyt korjata oli 12V akku ja jumittunut jarrumäntä. Jarrumäntäremontti meni suoraan Relaxin piikkiin joten oli ilmaista. Vielä olisi vuosi Relax-takuuta jäljellä, ehkä voisi jo vaihtaa mutta uskomattoman hyvä auto kaikinpuolin. Voin suositella varauksetta kaikille.
- Anonyymi
Mutta toisaalta myös maksaa.
Vuodessa tulleet kulut:
Liikennevak. 198,40
Täyskasko 257,11
Huollot 268,44
Ajoneuvovero 121,91
(Noista kolmesta ekasta tosin saa vähentää S-bonuksen.)
Ja tuohon vielä päälle keskimäärin melkein 5,5 litraa bensaa satasella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta toisaalta myös maksaa.
Vuodessa tulleet kulut:
Liikennevak. 198,40
Täyskasko 257,11
Huollot 268,44
Ajoneuvovero 121,91
(Noista kolmesta ekasta tosin saa vähentää S-bonuksen.)
Ja tuohon vielä päälle keskimäärin melkein 5,5 litraa bensaa satasella.Missähän autossa pienemmät kulut? Voidaan vielä huomioida lähes olemattomat korjauskulut.
- Anonyymi
Joo ne jarrut saattavat olla harvoin käytössä kun jarruttelee yleensä vain moottorilla että saa sitä akkua ladattua. Mulla on on ollut IS vasta 3 vuotta Relaksi on viel voimassa 5 vuotta mahtaako jaksaa samaa autoa pitää takuun loppumiseen asti=) ja minkä uskaltaa ostaa tilalle jos haluaa yhtä luotettavan pelin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missähän autossa pienemmät kulut? Voidaan vielä huomioida lähes olemattomat korjauskulut.
Eikä edes dieselveroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä edes dieselveroa.
Polttoaineessapa sitten maksat joka litrasta enemmän veroa kun dieselllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoaineessapa sitten maksat joka litrasta enemmän veroa kun dieselllä.
Sähköveropa on 0,028 €/kWh eli noin 0,4 €/100km eli mitätön verrattuna bensaan tai dieseliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3237075Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss714258- 2083155
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242937- 741952
- 1491781
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2121746Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1651560Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201548- 891438