Muutama ystävä asuu kerrostalossa, missä vuokranantajana on Kotkan Asunnot Oy.
Tiedä sitten, mitkä ovat vuokrien perustelut, kun samalla kk-vuokralla saa niin erityyppisiä asuntoja.
Huvittavinta tässä on se, että naapurille tehdään remontti (Kotkan Asunnot Oy) ja toiselle ei, mutta vuokra on sama. Miksi? Miksei kaikille tehdä remonttia?
Tehdäänkö isot remontit asukkaan, vakuutusyhtiön vai Asunto Oy:n laskuun?
Mihin asuntokohtaiset remontti tarve perustuu? Vai vaikuttaako "hyvä veli"-kerho asiaan? Onko kohtelu tasapuolista ja oikeudenmukaista?
Huomioidaanko vuokrassa asunnon tavanomainen kuluminen? 40-60-vuotta vanhoissa kerrostalo-asunnoissa, kun tavanomaiset kulumiset, ilman remonttia ovat ihan normaalia.
Ilmeisesti vuokran hinnoittelussa, vain neliön ratkaisee, ei asunnon kunto.
Kuka haluaa seinien maalaukset, kuka haluaa uuden keittiön, kuka haluaa muovilattian sijaan parkettilattian jne.
Vai onko taustalla jotain muuta?
Kotkan Asunnot Oy on suuria voittoja tavoittelematon osakeyhtiö. Joskin vuoden 2020 tilin päätöksen mukaan voitto kertyi hiukka yli miljoona, sen hallituspaikat ovat varsin suosittuja. Hallituksessa istuu 10 jäsentä.
Jotain tarttis tehrä. Olisiko aika tutkia Kotkan Asunnot Oy:n toimintaa. Käsittääkseni Kotkan kaupugin edustajia on myös kyseisen asunto-osakeyhtiön hallituksessa eli edustamassa meitä veronmaksajia.
Oma etu vai asukkaan etu? Tasapuolisuus, rehellisyys ja oikeudenmukaisuus?
Kohteleeko Kotkan Asunnot Oy kaikkia tasapuolisesti?
10
1551
Vastaukset
- Anonyymi
https://kotkanasunnot.fi/hae-asuntoa/
Tuossa vielä vaihtoehtoja asunnoista ja vuokrien hinnoista. Tarjolla on rivitalo-tyyppistä asumista ja kerrostalo-asumista. Kuvia asunnoista tai pohjaratkaisuista ei ole. - Anonyymi
Kyllä se on se hyvä veli asenne......
- Anonyymi
Siel on hyvin kymeläistä se aspakin. Kysyin et mites ku entinen asukas kerto että jatkuvat tappelut pariskunnalla ja tappouhkaukset, niin totes et ne voipi olla vaan niitä subjektiiivisia kokemuksia et ei kannata välittää entisen asukkaan höpinöistä. Samalla tokas et otatko tän asunnon vai et? Niin ja alunperin oli joku 10 päivää aikaa päättää niin sitte ei ollutkaan kuin 5 päivää et alkokavat psykologisen painostuksen noh mä otin sen luukun ja ekan 2 viikon aikana boom henkirikos kunnon jackpot. Et siinä oli subjektiivista kokemusta kerrakseen. Sit asukasneuvoja soitti pari vuoden pääst et miten oot kotiutunut sinne niin totesin et alkuvaikeuksien jälkeen mennyt ihan hyvin. Sit kun ne jotkut hörhöt valtas mun saunavuoron ja ei päästäny mua sinne oma maksamalle vuorolle niin tekemässäni valituksessani niitä enemmän kiinnosti ketkä siel oli kuin se et mitä ois voinut mulle sattua kun uhkas se eukko kattoa nimen taululta ja pistää jotkut tyypit listimään mut. Niin hitostako minä tunsin ketä ne random ihmiset on, ottakoot ite selvää.
- Anonyymi
Kuulostaa tutulta, tuo saunavuoro......
- Anonyymi
Hyvin menee Kotkan Asunnot Oy, jos parkettia on vara laittaa vuokrakämppien lattioihin.
- Anonyymi
Juu, harmittaa kun yksi ukko on niin päällikköä, että hirvittää. Paljon lupaa ja puhuu, teot sitten jotain ihan muuta.
Jos kysyt, että millaista väkeä asuu, niin kaikki on hyviä vuokralaisia....kaikki???
Tosin, on varmaan taloja, missä on ihan mukavia asukkaitakin.
Kyllähän se on aika arpapeliä.
Mutta....onneksi en asu enään heidän kämpissä.
Onkohan Kotkan päättäjät kiinnostunut miten ne hoitaa hommansa?
Kannattaa olla tarkkoja ja varota vedätyksiä.
Vinkiksi vaan, ottakaa kuva joka nurkasta, jos meette vuokralle KA:n asuntoihin.
Tää huijari ukko voi vaatia, ihan perättömiä korvauksia ja sepittää, että vuokralainen joutuu maksamaan ylimääräistä.- Anonyymi
Onks se se mustiksen näköinen herrasmies..??? Jos tarkoitetaan samaa, niin olkaa tarkkoja. Kuin tuollaista ei saada sieltä pois? Suurin kusettaja.
- Anonyymi
Kyllä niissä heidän luukuissa näkee kaikenlaista hurjaa menoa ja tuuripeliä tosiaan on. Joku rappu saattaa olla ensimmäisen vuoden tai pari ihan rauahallinen, mutta sitten muuttaa joku joka yöllä metelöi ja häiriökäyttäytyy.
Se on vaan ikävää, että yksikin asukas voi häiritä koko rappua omalla musiikin soitolla ja vierailla sun muulla epäasiallisella käytöksellä. Monien asukkaiden suhtautuminen omassa rapussa olleeseen yölliseen häiriökäyttäytymiseen sekä tappeluun oli tähän tyyliiin, että aina täällä seudulla on semmoista ollut eli ihan normi menoa. Eivät he uskaltaneet/viitsineet edes valittaa asiasta mihinkään. Niin koita siinä sitten muita saada valittamaan yhdessä vaikkapa häiriköstä.
Eräällekin menin kärkkärissä asuessa itse sanomaan kohteliaasti arkena klo 01 aikaa, että voisitko laittaa musiikin pienemmälle kun kuuluu yläkertaan ja pitäisi itse herätä töihin klo 05 aamulla. Tyyppi avasi oven, mutta oli sekaisin kun seinäkello, oli vaan sillee suu auki ja hyvä, että pysyi pystyssä. Ei sanonut mitään, laittoi asuntonsa oven kiinni ja hetken oli hiljaista kunnes alkoi musa uudestaan entistä kovempana. Sitten soitin poliisit ja ne hiljensi huushollin. Sitten taas 2 kk päästä sama, mutta piti taukoja jolloin musiikki ei ollut kuultavissa. Kävin muutaman kerran potkimassa sen oven melkein solmuun ja rimputin ovikelloa minkä kerkesin, niin lopulta tajus retardi sammuttaa musiikin. Sitten vaan 3 h yöunilla töihin, samalla kun hän makasi lie työttömänä krapuloitaan kun arkena juuri ryyppäsi yöllä. Kyllä riitti nuo luukut.
Asukkaiden vaihtuvuus on lisäksi noissa asunnoissa melko suurta, mutta toki siellä on niitä eläkeläisiäkin ja muita jotka saattaneet asua vaikka 15 vuottakin. - Anonyymi
Koska tämä mielipidekirjoittelu on sen verran mielenkiintoista, että selvitin hieman Kotkan Asunnot Oy:n suhdetta Kotkan kaupunkiin.
Kotkan kaupunki veronmaksajien ja lainarahojen turvin vahvasti mukana Kotkan Asunnot Oy:n toiminnassa.
Otteet pöytäkirjasta 2022 (24.1.) Kotkan kaupunkivaltuusto:
Kotkan kaupungin antolainat Kotkan Asunnot Oy:lle tulevat olemaan 31-
.12.2021 n. 7,45 milj.€. Kaupungin takaamia lainoja Kotkan Asunnot Oy:llä
on 31.12.2021 n. 28,09 milj.€.
Nyt vuonna 2022 lainaa annettiin lisää 3,6 miljoonaa euroa.
Kotkan Asunnot Oy on osa kaupunkikonsernia.
Tytäryhteisöjen toiminnan lainoittamiseen sisältyvää riskiä pienentää se, että tytäryhteisöt ovat kaupungin omistajaohjauksessa ja konsernivalvonnan alla ja velvollisia noudattamaan toiminnassaan kaupungin
antamaa konserniohjausta
Poimittu: kotka.fi sivu/päätöksen teko.
Eli Kotkan Asunnot Oy:n palkkalistoilla olevien henkilöiden palkat maksaa osittain vuokralaiset ja Kotkan kaupunki eli me veronmaksajat. - Anonyymi
Ehdotan remonttien tarpeellisuuden tutkimisen, siellä on hyvä-veli verkosto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740