Missä vaiheessa väkivaltahaaveet poliisi asia?

Anonyymi

Perheenjäseneni on vainoharhainen skitsofreenikko. Hän pelkää, että lääkärit, poliisit ja vartijat yrittävät tappaa hänet. No kirjoittaa nettiin juttuja, kuinka nämä viranomaiset pitäisi tappaa.

Kuinka vakavasti ja tosissaan tämmöiset pitäisi ottaa? Milloin tällaisesta henkilöstä tulee yleisvaarallinen, josta pitää ilmoittaa poliisille?

Hänen vietiin pakkohoitoon, mutta ei tiedetä onko hän yhä siellä. Aiemmin päässyt liian pian pois eikä syö lääkkeitään.

6

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikään laki ei kiellä haaveita, olivatpa ne millaisia tahansa.

    • Anonyymi

      Voi olla koko elämänsä tuollainen. Kai ne ammattilaiset osaavat arvioida, jos päästävät pakkohoidosta pois. Heillä on käsittääkseni joku vastuu päätöksistään.
      Olisi hienoa kun nuo haaveet saisi käännettyä positiivisiksi. Kannustaisi poliiseja yms ja aina moikkailisi kaduilla jne.

      • Anonyymi

        Ei ammattilaisetkaan aina arvioi oikein.
        Itse kauan kauan sitten pääsin osastolta ulos täydessä psykoosissa, olin puhunutkin aivan sekavia, uhkaavia asioita.
        Kuinka ollakaan, ei mennyt kuin vajaa kaksi vuorokautta, kun yksi henkilö oli päästä takiani hengestään.
        Onneksi siltä ihmiseltä ei lähtenyt henki. Siis onni hänelle, mutta myös minulle.

        Väkivaltahaaveista sen verran, olivat ne millaisia tahansa, ne pitäisi aina ottaa tosissaan.
        Haaveilusta ja uhkailusta ei välttämättä ole pitkä matka tekoihin.
        Poliisit eivät yleensä puutu, ennenkuin on jo jotain tapahtunut, eli psykiatrian puolen kuuluisi hoitaa sellaiset sekavat väkivallalla uhkaavat ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ammattilaisetkaan aina arvioi oikein.
        Itse kauan kauan sitten pääsin osastolta ulos täydessä psykoosissa, olin puhunutkin aivan sekavia, uhkaavia asioita.
        Kuinka ollakaan, ei mennyt kuin vajaa kaksi vuorokautta, kun yksi henkilö oli päästä takiani hengestään.
        Onneksi siltä ihmiseltä ei lähtenyt henki. Siis onni hänelle, mutta myös minulle.

        Väkivaltahaaveista sen verran, olivat ne millaisia tahansa, ne pitäisi aina ottaa tosissaan.
        Haaveilusta ja uhkailusta ei välttämättä ole pitkä matka tekoihin.
        Poliisit eivät yleensä puutu, ennenkuin on jo jotain tapahtunut, eli psykiatrian puolen kuuluisi hoitaa sellaiset sekavat väkivallalla uhkaavat ihmiset.

        Mutta suurimmaksi osaksi he tietävät Pitääkö aina ruveta sössöttää tuota ei ne aina tiedä.

        Suurimmaksi osaksi tietävät


    • Anonyymi

      Lue uutisia meidän uutiset otettu selvinpäin Onhan Ihan varmasti on

    • Anonyymi

      Sori mutta en nyt ymmartanyt. Siis kenella oli vakivaltaisia haaveita? Eiko ole aivan normaalia ajaa netissa omaa poliittista linjaansa, niinhan maahanmuuttokriitikot ja anarkistit tekevat? Haluatko sina ottaa sananvapauden pois joltain?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe