Työnhakemisen raportoinnista viranomaiselle

Anonyymi

Huomasittehan muuten työttömät, että kun te-toimisto alkaa ilmeisesti vaatimaan raportteja työnhausta, kyse on myös siitä, että työnantajalle kuuluvia yksityisiä asioita aletaan vaatimaan työttömän raporttien kautta.

Ei työttömällä ole mitään oikeutta kertoa työnantajasta mitään tietoa te-toimistolle, vain sen perusteella että on ottanut jonkin yhteyden työnantajaan työnhaun merkeissä.

Eri juttu on sitten, jos työnantajan tiedot on tulleet te-toimistolta, tällöin voi jo lähtökohtaisestikin olettaa että työnantaja on jo hyväksynyt sen että te-toimisto saa tällöin työnantajastakin jotain tietoja.

Kyse on yksityisistä asioista joka tapauksessa, ja valtiolla on melko vähän oikeuksia tunkeilla niihin.

Työhistoriasta on varmasti lupa jo jotain kertoakin, koska asia on tullut julkishallinnolle esim. verotuksen ja muun asioinnin johdosta, mutta sehän vaatisi ensin sen että haku on johtanut työsopimukseen. Ilman sopimuksen aikaansaamista on paras pitää suunsa kiinni, te-toimisto voi itse pohtia että kannattaako kysellä tietoja joihin ei edes ole oikeutta.

Uskoakseni myöskään työhistoriasta ei ole te-toimistolle oikeutta kertoa, mikäli työsuhteen laatu on määritelty riittävän salaiseksi jollakin painavalla perusteella.

69

1190

    Vastaukset

    • Anonyymi

      0 hakemusta odotan ensimmäistä nuhtelua.

      • Anonyymi

        Kun kyse on oikeudellisesta asiasta, tuskinpa tulen työkkärille erittelemään työnhakuani yhtikäs millään tavoin.

        Työkkäri saa esittää vaatimuksia, mutta minulla ei ole oikeutta antaa mitään työnantajien tietoja johon mahdollisesti olen ollut yhteyksissä mutta sopimusta ei ole syntynyt.

        Jos karenssi niin sittenpä on, mutta tässähän se oikeusturva alkaa ottamaan isosti iskua kun karenssin uhalla yritetään pakottaa toimimaan lainvastaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kyse on oikeudellisesta asiasta, tuskinpa tulen työkkärille erittelemään työnhakuani yhtikäs millään tavoin.

        Työkkäri saa esittää vaatimuksia, mutta minulla ei ole oikeutta antaa mitään työnantajien tietoja johon mahdollisesti olen ollut yhteyksissä mutta sopimusta ei ole syntynyt.

        Jos karenssi niin sittenpä on, mutta tässähän se oikeusturva alkaa ottamaan isosti iskua kun karenssin uhalla yritetään pakottaa toimimaan lainvastaisesti.

        "...minulla ei ole oikeutta antaa mitään työnantajien tietoja johon mahdollisesti olen ollut yhteyksissä mutta sopimusta ei ole syntynyt."

        Sinulla on oikeus valita työpaikkasi ja asuinpaikkasi ja velvollisuus kertoa niistä TE-palveluille, mutta sinulla ei ole oikeutta kertoa, minne olet lähettänyt työhakemuksia?


      • Anonyymi

        "Kai te-täti luottaa hyvämaineisen nuhteettoman yhteiskunnan tukipilarin peruutuslaki-idiootin sanaan?"
        Pakko luottaa kun ei muuta voi, jos asiakas sanoo hakeneensa töitä niin sillä joka väittää ettei ole hakenut on näyttövelvollisuus siitä ettei ole hakenut. Syyttömyyttä ei tarvitse todistaa vaan syyllisyys, joten ei voi rangaista ilman näyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...minulla ei ole oikeutta antaa mitään työnantajien tietoja johon mahdollisesti olen ollut yhteyksissä mutta sopimusta ei ole syntynyt."

        Sinulla on oikeus valita työpaikkasi ja asuinpaikkasi ja velvollisuus kertoa niistä TE-palveluille, mutta sinulla ei ole oikeutta kertoa, minne olet lähettänyt työhakemuksia?

        "ei ole oikeutta kertoa, minne olet lähettänyt työhakemuksia?"

        Ei ole oikeutta kertoa tietoja niistä yrityksistä, joihin on ollut yhteydessä tai lähettänyt hakemuksiakaan.

        Kyse on niiden YRITYSTEN oikeuksista, eikä työttömällä ole oikeutta toimia lainvastaisesti niitä yrityksiä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ei ole oikeutta kertoa, minne olet lähettänyt työhakemuksia?"

        Ei ole oikeutta kertoa tietoja niistä yrityksistä, joihin on ollut yhteydessä tai lähettänyt hakemuksiakaan.

        Kyse on niiden YRITYSTEN oikeuksista, eikä työttömällä ole oikeutta toimia lainvastaisesti niitä yrityksiä kohtaan.

        Kannattaisi varmaan te-toimiston virkanilkkienkin alkaa ottamaan paremmin selvää siitä, mitä lakikirjassa lukee. Te-toimiston tehtävä palveluidensa ja suunnitelmiensa kera ei ole tunkeilla yksityisten ihmisten/yritysten sopimusasioihin.

        Tämä asia kannattanee selvittää, koska sanat "palvelu" ja "suunnitelma" löytyvät myös kansainvälisesti Suomen ratifioimista sopimuksista, ne eivät voi olla sisällöltään mitään te-toimiston mielivaltaisesti muunneltuja asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...minulla ei ole oikeutta antaa mitään työnantajien tietoja johon mahdollisesti olen ollut yhteyksissä mutta sopimusta ei ole syntynyt."

        Sinulla on oikeus valita työpaikkasi ja asuinpaikkasi ja velvollisuus kertoa niistä TE-palveluille, mutta sinulla ei ole oikeutta kertoa, minne olet lähettänyt työhakemuksia?

        Velvollisuudesta kertoa omista menneistä työpaikoistaan te-toimistolle, eipä taida sekään perustua mihinkään pakkoon, koska tietojen luovuttaminen voi aivan helposti olla täysin kielletty.

        Sen sijaan silloin, jos siinä on kyse vaikuttamisyrityiksestä esim. tukien maksamiseen väärillä perusteilla, se tietenkin on tuomittavaa.

        Ei te-toimistolle kaikki asiat kuulu, kunhan huolehtii että ei väärällä tiedolla aiheuta tilannetta jossa tukia maksetaan väärillä perusteilla.


      • Anonyymi

        Työlainsäädännössä kuitenkin säädetään rangaistuksista, vaikka kyse ei olekaan rikoslaista.

        Sanktio lienee oikea sana, ei niinkään rikoslaillinen rangaistus.

        Kun koko systeemi puolestaan perustuu poliittisiin mielipiteisiin, eli ideologiaan, silloin koko rankaisemismentaliteetti sanktioineen muuttuu pelkäksi mielivallaksi, ja se puolestaan johtaa siihen että koko systeemistä tulee epäluotettava.

        Laissa sanotaan, että julkisen sektorin toimintaan pitää voida luottaa, en viitsi hakea sanatarkkaa lain pykälää tähän nyt, voit sen itsekin hakea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työlainsäädännössä kuitenkin säädetään rangaistuksista, vaikka kyse ei olekaan rikoslaista.

        Sanktio lienee oikea sana, ei niinkään rikoslaillinen rangaistus.

        Kun koko systeemi puolestaan perustuu poliittisiin mielipiteisiin, eli ideologiaan, silloin koko rankaisemismentaliteetti sanktioineen muuttuu pelkäksi mielivallaksi, ja se puolestaan johtaa siihen että koko systeemistä tulee epäluotettava.

        Laissa sanotaan, että julkisen sektorin toimintaan pitää voida luottaa, en viitsi hakea sanatarkkaa lain pykälää tähän nyt, voit sen itsekin hakea.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L1P2
        Julkisen vallan käytön tulee perustua lakiin. Kaikessa julkisessa toiminnassa on noudatettava tarkoin lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ei ole oikeutta kertoa, minne olet lähettänyt työhakemuksia?"

        Ei ole oikeutta kertoa tietoja niistä yrityksistä, joihin on ollut yhteydessä tai lähettänyt hakemuksiakaan.

        Kyse on niiden YRITYSTEN oikeuksista, eikä työttömällä ole oikeutta toimia lainvastaisesti niitä yrityksiä kohtaan.

        "Ei ole oikeutta kertoa tietoja niistä yrityksistä, joihin on ollut yhteydessä tai lähettänyt hakemuksiakaan.

        Kyse on niiden YRITYSTEN oikeuksista, eikä työttömällä ole oikeutta toimia lainvastaisesti niitä yrityksiä kohtaan."

        Jos kerron TE-palveluille, että olen hakenut heille töihin, niin mitä lainkohtaa rikon? Ja mitkä ovat minuun kohdistuvat seuraamukset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole oikeutta kertoa tietoja niistä yrityksistä, joihin on ollut yhteydessä tai lähettänyt hakemuksiakaan.

        Kyse on niiden YRITYSTEN oikeuksista, eikä työttömällä ole oikeutta toimia lainvastaisesti niitä yrityksiä kohtaan."

        Jos kerron TE-palveluille, että olen hakenut heille töihin, niin mitä lainkohtaa rikon? Ja mitkä ovat minuun kohdistuvat seuraamukset?

        Luovutat yrityksen tietoja te-toimistolle ilman yrityksen lupaa.

        Lainkohdat voit kysyä lakimieheltä, mutta yrityksilläkin on oikeus pitää omat asiansa yksityisinä, työhön liittyvät sopimuskeskustelut - tai se että sellaisia edes on - eivät ole lähtökohtaisesti mitään julkista tietoa silloin kun kyse ei ole mistään julkisesta hausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luovutat yrityksen tietoja te-toimistolle ilman yrityksen lupaa.

        Lainkohdat voit kysyä lakimieheltä, mutta yrityksilläkin on oikeus pitää omat asiansa yksityisinä, työhön liittyvät sopimuskeskustelut - tai se että sellaisia edes on - eivät ole lähtökohtaisesti mitään julkista tietoa silloin kun kyse ei ole mistään julkisesta hausta.

        "Luovutat yrityksen tietoja te-toimistolle ilman yrityksen lupaa."

        Eli minun pitää siis pyytää lupa TE-palveluilta, että voin luovuttaa TE-palveluille TE-palveluitten nimen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luovutat yrityksen tietoja te-toimistolle ilman yrityksen lupaa."

        Eli minun pitää siis pyytää lupa TE-palveluilta, että voin luovuttaa TE-palveluille TE-palveluitten nimen?

        "Eli minun pitää siis pyytää lupa TE-palveluilta, että voin luovuttaa TE-palveluille TE-palveluitten nimen?"


        Ei te-toimisto voi antaa työttömälle mitään lupaa, mikä oikeuttaisi työtöntä antamaan yrityksen yksityisiä tietoja te-toimistolle.

        Yrityksen olisi annettava lupa työttömälle että työtön voi antaa tietoja te-toimistolle, mutta arvaatkin jo, että eihän kenelläkään työttömälle ole mitään oikeutta tai edes velvollisuutta kysellä tällaisia lupia.

        Onnea matkaan työkkärille tämänkin oikeus-soppansa kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kyse on oikeudellisesta asiasta, tuskinpa tulen työkkärille erittelemään työnhakuani yhtikäs millään tavoin.

        Työkkäri saa esittää vaatimuksia, mutta minulla ei ole oikeutta antaa mitään työnantajien tietoja johon mahdollisesti olen ollut yhteyksissä mutta sopimusta ei ole syntynyt.

        Jos karenssi niin sittenpä on, mutta tässähän se oikeusturva alkaa ottamaan isosti iskua kun karenssin uhalla yritetään pakottaa toimimaan lainvastaisesti.

        "Työkkäri saa esittää vaatimuksia, mutta minulla ei ole oikeutta antaa mitään työnantajien tietoja johon mahdollisesti olen ollut yhteyksissä mutta sopimusta ei ole syntynyt."

        Valitse työpaikkasi, niin loppuu työkkärin vaatimukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli minun pitää siis pyytää lupa TE-palveluilta, että voin luovuttaa TE-palveluille TE-palveluitten nimen?"


        Ei te-toimisto voi antaa työttömälle mitään lupaa, mikä oikeuttaisi työtöntä antamaan yrityksen yksityisiä tietoja te-toimistolle.

        Yrityksen olisi annettava lupa työttömälle että työtön voi antaa tietoja te-toimistolle, mutta arvaatkin jo, että eihän kenelläkään työttömälle ole mitään oikeutta tai edes velvollisuutta kysellä tällaisia lupia.

        Onnea matkaan työkkärille tämänkin oikeus-soppansa kanssa.

        "Ei te-toimisto voi antaa työttömälle mitään lupaa, mikä oikeuttaisi työtöntä antamaan yrityksen yksityisiä tietoja te-toimistolle."

        Ei TE-toimisto ole yksityinen yritys.

        Eli miten toimin, kun haen TE-toimistoon töihin? Voinko kertoa siitä TE-toimistolle vai pitääkö TE-toimistolta pyytää lupa, että olen hakenut heille töihin?


      • Anonyymi

        Minä olen hakenut olutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luovutat yrityksen tietoja te-toimistolle ilman yrityksen lupaa.

        Lainkohdat voit kysyä lakimieheltä, mutta yrityksilläkin on oikeus pitää omat asiansa yksityisinä, työhön liittyvät sopimuskeskustelut - tai se että sellaisia edes on - eivät ole lähtökohtaisesti mitään julkista tietoa silloin kun kyse ei ole mistään julkisesta hausta.

        Yrityksen nimi, sijainti, eivät ole minkään yrityksen salassapidettävää tietoa.


    • Anonyymi

      Kyllä työttömän on kerrottava mikä henkilöstöfirman nimi on jos me työkkärissä sitä kysytään. Mutta monet työttömät ei edes sitä ole tiennyt mistä on töitä hakenut. Siinä herääkin epäilys että työtön ei ole töitä hakenut. Siinä vaiheessa annakin uhan että karenssia tulee jos ei saman päivän aikana hae töihin.

      T: työvoimatoimiston virkailija

    • Anonyymi

      Kyllä riittää työttömän oma sana että on hakenut sinne ja tänne. Oli hakenut tai ei.

    • Anonyymi

      Et sinä voi kun omille tekemisille jos niillekään

    • Anonyymi

      "Huomasittehan muuten työttömät"

      MINÄ en ole työtön vaan perustuslakimies, ammattini perutuslain tulkinta tällä palstalla. Palkan maksaa kela.

      • Anonyymi

        Ja muuta perkele ei tule. Edes työnhakuun


    • Anonyymi

      Jos työkkäri alkaa vaatia kertomaan että minne olette hakeneet töihin niin heti rikosilmoitus. Monet ei vaan uskalla tehdä niin koska pelkäävät että häviävät. Itse olen uskaltanut uhkailla työkkärin virkailijaa rikosilmoituksella ja olen kopioinut paperille suomen lakia että että työkkärillä ei ole valtuuksia kysellä työttömältä työnantajasta tietoja. Vaatii vaivaa mutta sen kannattaa. En aio siis raportoida työkkäriin mitään töistä minne olen hakenut. Ainoastaan pitää sanoa että on hakenut töitä.

      • Anonyymi

        Olen hakenut olutta kaupasta. Käykö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hakenut olutta kaupasta. Käykö?

        Sandels merkkistä 5,3 %


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sandels merkkistä 5,3 %

        10 rainbow lageria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 rainbow lageria

        Raportoin sitten mitä haen perjantaina , ryyyyb


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raportoin sitten mitä haen perjantaina , ryyyyb

        Aina sitä selviää kun on pari päivää hakematta


      • Anonyymi

        Kerroitko työkkärille, minkä työpaikan valitsit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroitko työkkärille, minkä työpaikan valitsit?

        Haen vain kaupasta olutta , merkin voi valita


      • Anonyymi

        Tässä ehdotetaan tekemään rikosilmoituksia virkailijaa vastaan, mutta parempi tapa olisi edelleenkin hoitaa asiat siten että tekee asiasta kantelun hallintoon ylimmälle lainvalvojalle, jonka tehtävä on lainkin mukaan hoitaa rikosilmoitusten teko silloin jos sille oikeasti on syytä.

        Tämä vain siksi, että ette kuumapäiset työttömät lähtisi itse mokailemaan lakiasioissa koska te-toimistolla on valtio rahoittajana, ja valtion rahat ei lopu jos lakimiehiä tarvitaan taikomaan te-toimistolle heidät pälkähästä päästäviä laintulkintoja.

        Paras vain hoitaa asiat hallintoteitse, se on työttömällekin halvin ja turvallisin tapa turvata omaa oikeusturvaansa Suomessa, tästä syystähän valtiossa on vallan kolmijako siten että oikeuslaitos toimii itsenäisesti eikä ota esim. poliittisia komentoja vastaan (ainakaan teoriassa, huomioiden sen, että Suomessa ei ole esim. perustuslakituomioistuinta vaan perustuslakivaliokunta jossa häärii poliitikot)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroitko työkkärille, minkä työpaikan valitsit?

        Sehän kerrotaan työkkärille työllistymissuunnitelmassa.

        Jos olet valinnut työksesi autonkuljettajan työn, silloin työllistymissuunnitelmassa lukee että haet valitsemiasi autonkuljettajan töitä.

        Jos hyvä sopimus autonkuljettajan työstä syntyy, silloin valinta toteutuu, muutoin työttömyys jatkuu sosiaaliturvan varassa.

        Oikeudesta valita oma työpaikka on aika vaikea väittää sen olevan työvoimapoliittisesti moitittava oikeus. TIedätkin jo miksi, ja jos et tiedä, sitten ei tätä keskustelua sinun kannata jatkaa jos niin kyvytön olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän kerrotaan työkkärille työllistymissuunnitelmassa.

        Jos olet valinnut työksesi autonkuljettajan työn, silloin työllistymissuunnitelmassa lukee että haet valitsemiasi autonkuljettajan töitä.

        Jos hyvä sopimus autonkuljettajan työstä syntyy, silloin valinta toteutuu, muutoin työttömyys jatkuu sosiaaliturvan varassa.

        Oikeudesta valita oma työpaikka on aika vaikea väittää sen olevan työvoimapoliittisesti moitittava oikeus. TIedätkin jo miksi, ja jos et tiedä, sitten ei tätä keskustelua sinun kannata jatkaa jos niin kyvytön olet.

        "Jos olet valinnut työksesi autonkuljettajan työn, silloin työllistymissuunnitelmassa lukee että haet valitsemiasi autonkuljettajan töitä."

        Jos olen valinnut työkseni autonkuljettajan työn, niin silloinhan työskentelen autonkuljettajana, eikä ole enää tarvetta hakea töitä.


    • Anonyymi

      Uskoakseni myöskään työhistoriasta ei ole te-toimistolle oikeutta kertoa, mikäli työsuhteen laatu on määritelty riittävän salaiseksi jollakin painavalla perusteella.

      LOL

    • Anonyymi

      Jankuttamisen sijaan kerro nyt vihdoin ihan suoraan, mitä rikoslain pykälää rikon, kun kerron TE-toimistolle mistä olen hakenut töitä? Ja mitä yrityksen yksityisasioita silloin paljastan?

      • Anonyymi

        Minä olen hakenut olutta


      • Anonyymi

        Sen pykälän oikeuslaitoskin sinulle varmasti joskus aikanaan kertoo.

        Ei yritystoiminta ole mitään julkista toimintaa jonka tietoja saisi ihan vapaasti ilman lupia kertoa mihin vain. Eri asia on julkisten toimijoiden yritykset ja julkiselle toiminnalle lupansa antaneet yritykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen pykälän oikeuslaitoskin sinulle varmasti joskus aikanaan kertoo.

        Ei yritystoiminta ole mitään julkista toimintaa jonka tietoja saisi ihan vapaasti ilman lupia kertoa mihin vain. Eri asia on julkisten toimijoiden yritykset ja julkiselle toiminnalle lupansa antaneet yritykset.

        Olennaista olisi tietysti tajuta se, että yksityisistä yrityksistä tietojen kertominen te-toimistolle ei ole suinkaan te-toimiston rikos pyytäessään tietoja, vaan työtön on se joka syyllistyy asiassa.

        Tietysti isompi ongelma tulee siitä, että te-toimisto sellaisia tietoja vaatii rangaistuksen uhalla, joka asettaa työttömän tilanteeseen jossa kaikki vaihtoehdot johtavat rangaistukseen.

        Aivan päivänselvä oikeuslaitokselle kuuluva korjattava asia, ei epäilystäkään.


      • Anonyymi

        Tämä lainpykäliin liittyvä tivaaminenhan ei edes työttömälle kuulu, kunhan vain ymmärtää sen että yritykset ovat yksityisiä toimijoita joiden tietojen levittely edes hallinnolle ei ole työttömän oikeus.

        Jankuttamisen sijaan kannattaisi pikemminkin te-toimiston ottaa lusikka kauniiseen käteen ja todeta että onpa tulossa iso moka lain ja oikeusturvan kannalta, ja se on nimenomaan te-toimiston tehtävä selvittää oman toimintansa laillisuus ja korjata se ihan oma-aloitteisesti.

        Jos te-toimisto ei suostu itse korjaamaan selkeitä virheitä toiminnastaan, ja asia joudutaan viemään lainvalvojan kautta korjattavaksi, tällöin voidaan selkeän virheen korjaamatta jättämisestä alkaa vaatimaan myös hallinnollisia kurinpitotoimia ja lisäksi jos asiassa on tapahtunut mitä tahansa taloudellista vahinkoa te-toimiston väärän menettelyn johdosta, voidaan asiassa vaatia te-toimistolta ja sen virkamieheltä myös korvausvaatimuksia.

        Ymmärsitkö jo? Kansalla on tässä maassa valta, ei te-toimistolla.


      • Anonyymi

        Voi voi alkaako työkkärin trollilla loppumaan argumentit, varmasti jännäkakkaa housussa pian kun työttömät alkaa laittelemaan valituksia. Sitten saatkin tehdä oikeasti töitä kun lakikirjaa lueskelet ja mietit vihamielisiä ja vahingoittavia kommentteja ja haisevaa elämäntyyliäsi muutoinkin.

        Töihin siitä!


    • Anonyymi

      Monesti sanotaan että liian kauan työtön ollut vaikka vain 2 vuotta niin eivät voi palkata.

      • Anonyymi

        Näpertelyä koita 11 vuot


      • Anonyymi

        Se on vain nätti kiertoilmaisu sille, että olet osaamaton, jonka lisäksi mm. sosiaaliset taitosi ovat puutteelliset.


    • Anonyymi

      Ei oo raportoitavaa, 0 hakemusta, karenssia pukkaa

      • Anonyymi

        Oma vikasi. Olisit värkännyt muutaman hakemuksen, niin ei tulisi karenssia. Ei siihen olisi mennyt kuin vartti, korkeintaan puoli tuntia jos olet tosissasi hakemuksen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma vikasi. Olisit värkännyt muutaman hakemuksen, niin ei tulisi karenssia. Ei siihen olisi mennyt kuin vartti, korkeintaan puoli tuntia jos olet tosissasi hakemuksen kanssa.

        Harva niiden kanssa on tosissaan, vaan kun ei ollut sopivia paikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva niiden kanssa on tosissaan, vaan kun ei ollut sopivia paikkoja.

        Ei merkitse mitään. Suomessa on oikeus valita työpaikkansa. Hae vaikka terveyskeskuslääkäriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva niiden kanssa on tosissaan, vaan kun ei ollut sopivia paikkoja.

        Olisit lähetellyt 4 avointa hakemusta. Se olisi riittänyt.


    • Anonyymi

      Yritänpä uudelleen:

      mitä rikoslain pykälää rikon, kun kerron TE-toimistolle mistä olen hakenut töitä? Ja mitä yrityksen yksityisasioita silloin paljastan?

      Sen verran paljon olet käyttänyt aikaa ja energiaa asiasta jauhamiseen, ettäjotta sinulla on varmasti erittäin hyvä ja täsmällinen vastaus tähän kysymykseeni.

      Miksi et uskalla vastata?
      Pelkäätkö, että tietämättömyytesi paljastuu ja jos näin on, miksi? Olethan meille nimetön ja kasvoton. Vai pelkäätkö, että sen jälkeen viimeisetkin uskottavuutesi rippeet katoavat kuin...no, tiedät kyllä kuin mikä ja minne etkä enää saa vauhkoamisestasi samaa tyydytystä kuin nyt?

      • Anonyymi

        Palstan perustuslakimies on esimerkki mielenterveysongelmaisesta pitkäaikaistyöttömästä.

        "Pitkäaikaistyöttömien työ- ja toimintakykyä on selvitetty aikaisemmin useissa tutkimuksissa. Kerättären pitkäaikaistyöttömiä koskeneen väitöskirjatutkimuksen mukaan suurella osalla pitkäaikaistyöttömistä on heikko työkyky, joka vaikuttaa heidän työllistymiseensä. Työkyvyn heikentyminen johtuu huomattavan usein mielenterveyden häiriöistä. Sairaudet ovat johtaneet eriasteisiin työkyvyn heikentymisiin siten, että osa pitkäaikaistyöttömistä on pysyvästi työkyvyttömiä, mutta osan työkykyä olisi mahdollista parantaa hoidoilla ja kuntoutuksella."

        (https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/162948/Työmarkkinatuen_kehittäminen_Selvityshenkilön_raportti_Liite.pdf?sequence=3&isAllowed=y)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan perustuslakimies on esimerkki mielenterveysongelmaisesta pitkäaikaistyöttömästä.

        "Pitkäaikaistyöttömien työ- ja toimintakykyä on selvitetty aikaisemmin useissa tutkimuksissa. Kerättären pitkäaikaistyöttömiä koskeneen väitöskirjatutkimuksen mukaan suurella osalla pitkäaikaistyöttömistä on heikko työkyky, joka vaikuttaa heidän työllistymiseensä. Työkyvyn heikentyminen johtuu huomattavan usein mielenterveyden häiriöistä. Sairaudet ovat johtaneet eriasteisiin työkyvyn heikentymisiin siten, että osa pitkäaikaistyöttömistä on pysyvästi työkyvyttömiä, mutta osan työkykyä olisi mahdollista parantaa hoidoilla ja kuntoutuksella."

        (https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/162948/Työmarkkinatuen_kehittäminen_Selvityshenkilön_raportti_Liite.pdf?sequence=3&isAllowed=y)

        Vaikka pitkittinyt työttömyys ei ole syy kuntouttavaan esim mielenterveysongelmat voivat hyvinkin olla. Ja perustuslakimiehellä alkanut viiraa päässä saletisti. Ties kuinka monta vuotta ajatukset pyörineet perustuslain, te-toimiston, perustulon yms ympärillä. Muuta ei taida elämässä olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan perustuslakimies on esimerkki mielenterveysongelmaisesta pitkäaikaistyöttömästä.

        "Pitkäaikaistyöttömien työ- ja toimintakykyä on selvitetty aikaisemmin useissa tutkimuksissa. Kerättären pitkäaikaistyöttömiä koskeneen väitöskirjatutkimuksen mukaan suurella osalla pitkäaikaistyöttömistä on heikko työkyky, joka vaikuttaa heidän työllistymiseensä. Työkyvyn heikentyminen johtuu huomattavan usein mielenterveyden häiriöistä. Sairaudet ovat johtaneet eriasteisiin työkyvyn heikentymisiin siten, että osa pitkäaikaistyöttömistä on pysyvästi työkyvyttömiä, mutta osan työkykyä olisi mahdollista parantaa hoidoilla ja kuntoutuksella."

        (https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/162948/Työmarkkinatuen_kehittäminen_Selvityshenkilön_raportti_Liite.pdf?sequence=3&isAllowed=y)

        Vastaus on sakkomaksut, terveitä pakottavat kuntouttavaan työtoimintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka pitkittinyt työttömyys ei ole syy kuntouttavaan esim mielenterveysongelmat voivat hyvinkin olla. Ja perustuslakimiehellä alkanut viiraa päässä saletisti. Ties kuinka monta vuotta ajatukset pyörineet perustuslain, te-toimiston, perustulon yms ympärillä. Muuta ei taida elämässä olla.

        Monenlaisia asioita voi olla, ehkä ja mahdollisesti, aina voi jossitella kaikenlaista.

        Laittelehan vain rohkeasti mielenterveysongelmista väitöksiä liikkeelle, ja sitten niitä väitöksiä tullaan selvittämään.


      • Anonyymi

        No laita nyt vaan ihan niitä ihan miten vaan haluat, siis ihan oikeassa tosielämässä. Otan nauhurin mukaan, eikä minun edes tarvitse kertoa sitä että nauhoittelen viranomaisjorinasi, katsotaan sitten myöhemmin miten tuolle harhaiselle jorinallesi vastataan.


    • Anonyymi

      Kuuntele, kuinka
      hiljaa on 4
      työnhaku harteillaan.

    • Anonyymi

      Teen sinusta ilmoituksen

    Ketjusta on poistettu 69 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe