Jotain narsismista

Anonyymi

Narsismi ei ole aina suoraa, näkyvää, väkivaltaista. Olen pitkässä liitossa miehen kanssa, jonka narsistisen puolen tajusin vasta, kun olin lopettanut yrityksen, myynyt uutena ostamani auton, luopunut ystävistäni ja menettänyt luottotietoni ja itsetuntoni. Ennen tätä suhdetta kaikki elämäni osa-alueet olivat kunnossa. Sairastuin myös migreeniin ja kilpirauhasen vajaatoimintaan. Puhun nyt narsismista, joka on älykästä manipulointia. Narsismista, joka syö hiljaa uhriaan. Siinä kumppani saadaan tuntemaan arvottomuutta, heikkoutta, epäonnistumista. Siinä uhri saadaan syyllistämään itse itseään, anelemasn hyväksyntää. Siinä uhri saadaan kauas omasta persoonastaan, eristyksiin ongelman kanssa, jota ei osaa nimetä. Yhtäkkiä sun minäkuva on vääristynyt, sun elämä on narsistin antaman siiman varassa. Hän päättää paljonko annetaan ja koska. Välinpitämättömiä jaksoja seuraa rakkaudenosoitukset, mutta jos tällöin reagoit biihin lempeydellä, on edessä välinpitämättömyys. Jos et reagoi, on odotettavissa kipujen ja pahanolon kuuntelua. Myönnän, en ole osannut lähteä suhteesta, jossa et ole mitään. Suhteesta, jossa ei puhuta koskaan minusta tai minun tekemisistä, niitä ei yksinkertaisesti ole. Mutta, myönnän myös sen, että minulla on ollut sivusuhteita ikään kuin pelastusrenkaina. Olen hakenut niistä ensisijaisesti ystävyyttä ja hetkellistä turvaa ja kantanut nyös oman syntitaakkani. Ilman niitä olisin jo tappanut itseni. Tämä narsistini on alallaan laajasti tunnettu, tottunut taitojensa vuoksi ihailuun. Sen sijaan, että voisin seisoa hänen rinnallaan aitona ja kunnioittaen, on jokaisen ko. tilanteen taustalla käsi joka puristaa omaani, minun paniikin tunne ja sanaton viesti m

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      😋 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017455270vs

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe