Narsismi ei ole aina suoraa, näkyvää, väkivaltaista. Olen pitkässä liitossa miehen kanssa, jonka narsistisen puolen tajusin vasta, kun olin lopettanut yrityksen, myynyt uutena ostamani auton, luopunut ystävistäni ja menettänyt luottotietoni ja itsetuntoni. Ennen tätä suhdetta kaikki elämäni osa-alueet olivat kunnossa. Sairastuin myös migreeniin ja kilpirauhasen vajaatoimintaan. Puhun nyt narsismista, joka on älykästä manipulointia. Narsismista, joka syö hiljaa uhriaan. Siinä kumppani saadaan tuntemaan arvottomuutta, heikkoutta, epäonnistumista. Siinä uhri saadaan syyllistämään itse itseään, anelemasn hyväksyntää. Siinä uhri saadaan kauas omasta persoonastaan, eristyksiin ongelman kanssa, jota ei osaa nimetä. Yhtäkkiä sun minäkuva on vääristynyt, sun elämä on narsistin antaman siiman varassa. Hän päättää paljonko annetaan ja koska. Välinpitämättömiä jaksoja seuraa rakkaudenosoitukset, mutta jos tällöin reagoit biihin lempeydellä, on edessä välinpitämättömyys. Jos et reagoi, on odotettavissa kipujen ja pahanolon kuuntelua. Myönnän, en ole osannut lähteä suhteesta, jossa et ole mitään. Suhteesta, jossa ei puhuta koskaan minusta tai minun tekemisistä, niitä ei yksinkertaisesti ole. Mutta, myönnän myös sen, että minulla on ollut sivusuhteita ikään kuin pelastusrenkaina. Olen hakenut niistä ensisijaisesti ystävyyttä ja hetkellistä turvaa ja kantanut nyös oman syntitaakkani. Ilman niitä olisin jo tappanut itseni. Tämä narsistini on alallaan laajasti tunnettu, tottunut taitojensa vuoksi ihailuun. Sen sijaan, että voisin seisoa hänen rinnallaan aitona ja kunnioittaen, on jokaisen ko. tilanteen taustalla käsi joka puristaa omaani, minun paniikin tunne ja sanaton viesti m
Jotain narsismista
Anonyymi
2
133
Vastaukset
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
😋 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017455270vs
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞- Anonyymi
Onko Teiltä narsismiargumentit loppuneet?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.313942Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131523Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2421456Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1771203Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ80990Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254968Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲116965Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943- 62939
Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56775