Jotain narsismista

Anonyymi

Narsismi ei ole aina suoraa, näkyvää, väkivaltaista. Olen pitkässä liitossa miehen kanssa, jonka narsistisen puolen tajusin vasta, kun olin lopettanut yrityksen, myynyt uutena ostamani auton, luopunut ystävistäni ja menettänyt luottotietoni ja itsetuntoni. Ennen tätä suhdetta kaikki elämäni osa-alueet olivat kunnossa. Sairastuin myös migreeniin ja kilpirauhasen vajaatoimintaan. Puhun nyt narsismista, joka on älykästä manipulointia. Narsismista, joka syö hiljaa uhriaan. Siinä kumppani saadaan tuntemaan arvottomuutta, heikkoutta, epäonnistumista. Siinä uhri saadaan syyllistämään itse itseään, anelemasn hyväksyntää. Siinä uhri saadaan kauas omasta persoonastaan, eristyksiin ongelman kanssa, jota ei osaa nimetä. Yhtäkkiä sun minäkuva on vääristynyt, sun elämä on narsistin antaman siiman varassa. Hän päättää paljonko annetaan ja koska. Välinpitämättömiä jaksoja seuraa rakkaudenosoitukset, mutta jos tällöin reagoit biihin lempeydellä, on edessä välinpitämättömyys. Jos et reagoi, on odotettavissa kipujen ja pahanolon kuuntelua. Myönnän, en ole osannut lähteä suhteesta, jossa et ole mitään. Suhteesta, jossa ei puhuta koskaan minusta tai minun tekemisistä, niitä ei yksinkertaisesti ole. Mutta, myönnän myös sen, että minulla on ollut sivusuhteita ikään kuin pelastusrenkaina. Olen hakenut niistä ensisijaisesti ystävyyttä ja hetkellistä turvaa ja kantanut nyös oman syntitaakkani. Ilman niitä olisin jo tappanut itseni. Tämä narsistini on alallaan laajasti tunnettu, tottunut taitojensa vuoksi ihailuun. Sen sijaan, että voisin seisoa hänen rinnallaan aitona ja kunnioittaen, on jokaisen ko. tilanteen taustalla käsi joka puristaa omaani, minun paniikin tunne ja sanaton viesti m

2

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

😋 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017455270vs

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Onko Teiltä narsismiargumentit loppuneet?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2455
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      875
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe