Miksi et ole instassa, facebookissa, Twitterissä tai jossain muussa vastaavassa sometiliä vaativassa yhteisössä?
Miksi et ole somessa?
79
1753
Vastaukset
- Anonyymi
Olin facebookissa vuosia. Lähdin oikeastaan siksi, että siellä oli liikaa ihmisiä menneisyydestä. En halua elää menneisyydessä. Olen tehnyt monta insta tai twitter tiliä vuosien varrella, mutta ne on vaan jäänyt käyttämättä. Minulla saattaa olla jotain vanhoja tilejä, joista en edes tiedä. Olen ollut myös linkedissa, mutta sitä pitäisi pitää ajantasalla ja olla aktiivinen siellä. Siksi en ole missään. Turhaa stressiä. Minuun saa yhteyden puhelimalla, jos joku haluaa. Minulla ei ole tarpeen tietää mitä lapsuudenystäväni söi tänään.
- Anonyymi
Eikö mu eikös se ny ol tätä päivää et faceen laitetaan koska viimeksi kävi paskalla ja millanen oli tuotoksen koostumus voiko elämä vielä tylsemmäksi mennä
- Anonyymi
Mitä se sulle kuuluu??
- Anonyymi
On mulla facebook, mutta en käytä sitä juuri ollenkaan. Sama kun poistaisi sen koko tunnuksen :D
- Anonyymi
Eipä onnistu poisto kun ei tilille pääse ilman turvaselvityksiä. Jääköön tili haamuksi......
- Anonyymi
Se vähän niin kuin jäi hiljalleen pois. Olin joskus melkein addiktoitunut joka päiväinen facebook käyttäjä. Mutta jättäydyin pois exäni ollessa liian kiinnostunut yksityiskeskusteluistani ja murtautuen muutamia kertoja käyttäjätililleni omalta kotikoneeltaan, josta sain sähköpostiini tiedon.
Facebookissa oli sellainen toiminto silloin jonka pystyis laittaan päälle halutessaa. Se ilmoittaa kaikki vieraalta koneelta tulevat kirjautumiset. ilmoituksessa näkyi mistä sijainnista, IP-osoitteesta, käyttöjärjestelmästä ja millä päivämäärällä ja kellonajalla facebookkiini oli kirjauduttu.
Sain tiedon murroista tililleni ja tunnistin kenen koneelta ne olivat tehty. Vttuilin ja huvittelin hetken provoten omalle seinälle kaikkii shaissee huvikseen vain ärsyttääkseni murtautujaa jos sattuu lisää tirkisteleen. Tasailin vähän tilejä hänen kanssaan ja roiskin bensaa tuleen.
Luonteeni on varmasti täälläkin tullu aika selväksi, että mulla on vähän taipumusta ärsyyntyneenä kiusaamisesta ja rajojeni rikkomisesta alkaa roiskiin sinne tuleen vaan lisää bensaa ja haluten nähdä kuinka roihahtaa ja räjähtelee (röllille teen sitä täällä kun jyväskyläläisen randomin bimbot tunnistelut avautumisineen alkaneet ärsyttään)
No, mutta asiaan takasin.. mä kun olinexäni kustannuksella huvitellu, kirjottelemalla fb-seinälleni kaikkee shaipaa mistä tiesin sen hyppivän seinille, kyllästyin ja kun sen sain härnättyä stalkkaileen mun ystävienikin profiileja ottaakseen selvää mitä teen, kenen kanssa, koska ja mikä suhteeni kyseisiin henkilöihin oikein oli, niin alkoi tuleen olo et tää ei ehkä ookaan niin viisasta.
Lopetin sometilini ensin väliaikaisesti, mutta sitten se vaan jäi, kun ikä karttui tuosta 26 vuotiaasta vanhemmaksi.. Jotenkin aikuiseen makuun ei enää sopinutkaan jakaa elämästä niin yksityisiä asioita ja ottaa kuvia itsestään.. Se alkoi tuntuun vähän vieraalta.
Nykyisin jos loisin profiilin. Tekisin sen instaan, suojellakseni omaa yksityisyyttäni ja siitä tulisi enemmän joku työnhakuun keskittyvä kanava tai harrastuksiin. en jakaisi siellä kotini sisäisiä kuvia ja asioita jotka liittyy yksityiseen elämääni.
Koti on mun linnani ja koska sinne on exäni väkivalloin yrittänyt mustasukkaisuuksissa toistuvasti päästä sisälle riehuen oven takana potkien ovee, niin kodin yksityisyyden merkitys on mulle tärkeä ja suojelen kotiani ja kotini avaimia.- Anonyymi
Lisään vielä omaani kun unohdin tuosta että mulla on yleisesti ajatus että ehkä nuoremmat eli murrosiästä-30 vuotiaaksi saakka se on ehkä sellanen kiva leikkipaikka. Voi vanhemmatkin siellä hengailla, mutta ehkä se homma ei enää iske samoin kuin nuorisoon.
muuten mietin ja oon kohdannu itse facebookissa ollessa sillon 25-27 vuotiaana että jos ei ikäluokkaani oleva siellä ollut, niin hänellä oli rikostausta tai huumetausta ja piti piilotella siis näkyvistä tai olla jollain "Maija Mehiläinen joroisista " nimellä siellä.
Toinen syy miksi ikäiseni ei silloin ollut facebookissa oli sosiaalisten tilanteiden pelko, ahdistuneisuushäiriö, masennus tms. joka aiheutti niin voimakasta häpeää ja ujostelua että oli vaikee olla yhteisössä ja näkyä muille. - Anonyymi
Luonteeni on varmasti täälläkin tullu aika selväksi, että mulla on vähän taipumusta ärsyyntyneenä kiusaamisesta ja rajojeni rikkomisesta alkaa roiskiin sinne tuleen vaan lisää bensaa ja haluten nähdä kuinka roihahtaa ja räjähtelee (röllille teen sitä täällä kun jyväskyläläisen randomin bimbot tunnistelut avautumisineen alkaneet ärsyttään)
" Ihan kuin emme olisi jo puolesta sanasta ymmärtäneet, me viisaammat siis, että olet se sama mielikuvituselämää elävä herra kuin olit eilen, olet tänään ja tulet olemaan huomenna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Ihan kuin emme olisi jo puolesta sanasta ymmärtäneet, me viisaammat siis, että olet se sama mielikuvituselämää elävä herra kuin olit eilen, olet tänään ja tulet olemaan huomenna.Ihan niinkuin ei kukaan tosta lainaamisesta ymmärtäisi että olet itseäsi täynnä oleva eimia.
Olet parempi kuin muut, olet ihanampi kuin muut, kaivatumpi kuin muut.
Muut on kilo pelkkää paskaa kun sä saat alkaa kertoon mitä muut on.
Kiitti mutta puhu kädelle, Biach - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niinkuin ei kukaan tosta lainaamisesta ymmärtäisi että olet itseäsi täynnä oleva eimia.
Olet parempi kuin muut, olet ihanampi kuin muut, kaivatumpi kuin muut.
Muut on kilo pelkkää paskaa kun sä saat alkaa kertoon mitä muut on.
Kiitti mutta puhu kädelle, BiachIhan niinkuin ei olisi selvää, että sinun edelleen miespuolisen eimiamussutusta olisi koitettu hyödyntää ja rikastaa kaikin keinoin. Et siis sinä, sillä ei kasetti piisaa muuhun kuin räyhäämiseen järkeä vailla. Ei silä että nämä muidenkaan päähänpistot sen viisaampia olisi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niinkuin ei olisi selvää, että sinun edelleen miespuolisen eimiamussutusta olisi koitettu hyödyntää ja rikastaa kaikin keinoin. Et siis sinä, sillä ei kasetti piisaa muuhun kuin räyhäämiseen järkeä vailla. Ei silä että nämä muidenkaan päähänpistot sen viisaampia olisi
Läpäläpä diipadaapa. Oliko muuta? Jotain rakentavaakin? Vai pelkää suunsoittoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läpäläpä diipadaapa. Oliko muuta? Jotain rakentavaakin? Vai pelkää suunsoittoa?
Tarpeen mukaan mennään vakaalla harkinnalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä omaani kun unohdin tuosta että mulla on yleisesti ajatus että ehkä nuoremmat eli murrosiästä-30 vuotiaaksi saakka se on ehkä sellanen kiva leikkipaikka. Voi vanhemmatkin siellä hengailla, mutta ehkä se homma ei enää iske samoin kuin nuorisoon.
muuten mietin ja oon kohdannu itse facebookissa ollessa sillon 25-27 vuotiaana että jos ei ikäluokkaani oleva siellä ollut, niin hänellä oli rikostausta tai huumetausta ja piti piilotella siis näkyvistä tai olla jollain "Maija Mehiläinen joroisista " nimellä siellä.
Toinen syy miksi ikäiseni ei silloin ollut facebookissa oli sosiaalisten tilanteiden pelko, ahdistuneisuushäiriö, masennus tms. joka aiheutti niin voimakasta häpeää ja ujostelua että oli vaikee olla yhteisössä ja näkyä muille.Huomaa ettet ole fb:ssä ollut pitkään aikaan. Ei siellä nuoret viihdy eikä nuoret aikuiset. Instassa ja tik tokissa ne on. Keski-ikäisten ja sitä vanhempien temmellyskenttä fb on nykyään.
- Anonyymi
Nettiriippuvuus on aivan sama, kuin alkoholi- yms riippuvuus. Ei mitään eroa. Siksi.
- Anonyymi
Koska siellä leviää narsismi..
- Anonyymi
Ne tuhoaa parisuhteet.
- Anonyymi
Eihän se olisi mitään muuta kuin pilkkatekstejä. Miksi siis vaivautua olemaan yhtään missään?
- Anonyymi
Eivät saaneet seksiä ja pettyivät on syy jollekin.
- Anonyymi
Voi olla näinkin jokaisella on syynsä
- Anonyymi
Kyllä mä vaan olen. Laitoin uuden😊😘
- Anonyymi
Saa yhteyden puhelimellakin, jos haluaa.
- Anonyymi
Ei tupata kun ei tykätä
- Anonyymi
ihan vaan siksi etten tarvitse mitään tällaisia sovelluksia. No, fb:ssa olen, mutta ihan vaan siksi rttä voin osallistua minulle tärkeisiin asumiseen liittyviin keskusteluihin. Minulle tulee paljosn kaveriehdotuksia ja pyyntöjä, mutta olen blokannuy kaikki, joten minulla ei ole Facebookissa yhtään kaveria. :9
- Anonyymi
kaunista
- Anonyymi
Voi voi.. siellä pitää olla joitain kavereita muuten et saa yhtään ilmoitusta tai nää aloituksia😆
- Anonyymi
Turhaa potaskaa, miksi sen naamataulun tarvitsisi olla esillä joka paikassa? Että joku huomaisi? Miksi? Turhia julkkiksia maailma pullollaan.
- Anonyymi
Ei ole mun juttu.
- Anonyymi
Kaikki edellämainitut löytyy kyllä, mutta en ole noista mitään avannut useampaan vuoteen. En ole koskaan ollut minkään noista aktiivinen käyttäjä. Ei varsinaisesti kiinnosta muiden "tekemiset" siellä, eikä kiinnosta jakaa siellä omia.
- Anonyymi
Noista vain twatterissa en oo.
- Anonyymi
Siellä mun pitäis teeskennellä välittäväni ihmisistä ja niiden asioista
- Anonyymi
Minä en ole kanssa ollenkaan tuollaisissa, joskus kymmeniä vuosia sitten olin. Joskus voin käydä jos pitäisi saada yhteys johonkin vanhaan kaveriin ja jotain asiaa.
Väliaikaisesti, ehkä tunniksi teen jonkun tilin ja poistan sen heti sitten.- Anonyymi
Monta syytä, ehkä tärkein ammattini. Haluan pitää yksityiselämäni omana asiana. Läheiset ihmiset tavoittaa minut ja tietää mitä kuuluu. Se riittää minulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monta syytä, ehkä tärkein ammattini. Haluan pitää yksityiselämäni omana asiana. Läheiset ihmiset tavoittaa minut ja tietää mitä kuuluu. Se riittää minulle.
Juurikin näin.
On ajanhukkaa olla somessa.
Koko some mitä tarvii, on S24 :-)
- Anonyymi
Mua ei kiinnosta muiden tekemiset pätkänvertaa .viihdyn yksikseni vaikka ystäviä omistankin. En kävisi siellä kuitenkaan koskaan. En ole ikinä liittynyt mihinkään edes ystävien mieliksi. Tuskinpa olen mitään menettänyt😃
- Anonyymi
What's up-sovellus on ihan riittävä. Toisaalta käytän pinterestsiä. Minua ahdistaa somessa se, että lähes kokoajan pitäisi olla vuorovaukutuksessa. Tykkään viettää vapaa aikaa perheen kanssa ja yksin vietetyt hetket ovat timanttia. Yksin saan olla ehkä vain 1 h viikossa.
- Anonyymi
Hetki hiljaa https://youtu.be/3mTgqFzi7zQ
- Anonyymi
Tiettävästi ihminen kuuluu eläinkuntaan. Hiukan alemmalla tasolla toimivat sukalaisemme eivät käytä nettiä kaverin saadakseen.
Ihan sama jäppisellä. Ennen se hurmasi naiset hajullaan.
Kun ihmiset aukoivat liikaa käkättimiään mukaepäsiisteydestä, sen oli pakko alkaa käymään joka viikko suihkussa.
Jäppinen ei taho uskoo nettirakkauteen ja mitä niitä nyt onkaan...
J - Anonyymi
Eipä kiinnosta. B on ollut nyt hiljaa, ei sössi enää. Toivottavasti olet nyt tyytyväinen.
Beerit - Anonyymi
Koska minulla on oikea elämä.
Ei minulla ole aikaa notkua päivittämässä kuulumisia. - Anonyymi
Pysykää kaukana. Sulkee tilinne yllättäen tarjoten toimimattomia ratkaisuvaihtoehtoja. Joillakuilla vielä yritystoimintakin rakennettu tuon lottoamisen varaan.
- Anonyymi
Sairauden pelko ei kiinnosta tappaa aikaa enempää tämä riittää ja on liikaa taas.
- Anonyymi
Siksi että en halua kertoa muille missä meen mitä teen mitä syön ja millasta pskaa siitä tuli, eikä kiinnosta mitä muut ovat tehneet, olla niitä tykkäämässä vaikka ei kiinnostaiskaan ja päivittää omia tekemisiään, mitä se muille kuuluu mitä teen? elämässä on niin paljon muuta ja se on paljon rennompaa kun ei tarvi koko ajan olla puhelin kädessä, en edes omista älypuhelinta. Jos olisin työnantaja, niin töissä olisi ehdoton puhelin kielto, en maksais siitä että työntekijä on koko ajan puhelin toisessa kädessä, ei töistä tule mitään, kokemusta on, ei sellainen pysy työtahdissa mukana, sairasta touhua nyky sometus.
- Anonyymi
Kiusaamisen takia. Vapaa-ajalla haluan olla yksin.
- Anonyymi
Kateellisia riittää, jos vielä kertoisi ja kuvaisi kaiken niin paskamyrsky olis valmis.kun muutenkin jo on tehty ilkivaltaa omaisuudelle. Sitä monesti ihmetellyt että miten jotku uskaltaa kuvata kaiken mitä omistaa ja osoitteen ja ympäristön, kaiken, Joillekin on kyllä käynyt väärin ja putsattu autotallit ja talot ym.
saattaa olla etten käytä facea enkä mitään muutakaan paskapalvelua
- Anonyymi
Ei kiinnosta enää mikään.
- Anonyymi
Somessa manipuloidaan massoja.
- Anonyymi
Tatuoinneista on täälläkin ollut puhe, siinä on yksi somen aiheuttama villitys mihin liian moni, iästä riippumatta on mennyt mukaan. Tulevat vielä katumaan heikkouttaan, eivät varmasti myönnä sitä mutta kuitenkin..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tatuoinneista on täälläkin ollut puhe, siinä on yksi somen aiheuttama villitys mihin liian moni, iästä riippumatta on mennyt mukaan. Tulevat vielä katumaan heikkouttaan, eivät varmasti myönnä sitä mutta kuitenkin..
Tutkimuksissa on osoitettu että some lisää esimerkiksi kulutusta paljon!
- Anonyymi
Ei oikein kiinnosta
Miten niin en ole?
- Anonyymi
Siks, kun ei olisi siellä yhtään kaveria. Sukulaisten kaveri en edes tahtoisi olla. Niiden kanssa saanut aina vaan riidellä. Mitään positiivista kommenttia niiltä tuskin tulisi.
- Anonyymi
Tyhjäpäisten hommia
- Anonyymi
En koe, että siitä olisi konkreettista iloa tai hyötyä, koska en ole somevaikuttaja enkä myy pillukuvia.
Ei kiinnosta tylsät eikä vähä-älyiset jutut tai lapsellinen pelleily. Kyllästyn Instaan viidessä minuutissa.
Jos esittelee somessa jotain luovia ideoitaan, niin joku mielikuvitukseton wannabe pöllii ihan varmasti. Näin kävi kerran minulle ihan todistetusti, eikä kyseinen tyyppi edes kieltänyt kopioimistaan. Sanoi vaan, että hänellä on perhe elätettävänään. Ruotsalainen mies.
Minulla kyllä on vahvat todisteet kenen hahmoista on kyse ja olen sata kertaa lahjakkaampi muutenkin joten annoin jutun olla.
Somessa suosittuja ovat ne, keihin on helppo samaistua, eivät aidosti yksilölliset ja lahjakkaat ihmiset jotka vaan herättävät kateutta ja huonommuuden tunnetta taviksissa. - Anonyymi
Yksinäisenä oli vielä yksinäisempää olla sosiaalisissa medioissa. Varmaan siksi.
- Anonyymi
Minä olen somessa, jopa TikTokissa. Etsi sieltä...
- Anonyymi
Olin jonkun aikaa fb, mutta koin sen turhuuksien turhaksi. Pärjäävät siellä ilman minuakin ja minä ilman heitä.
Vastaan ja olen tavattavissa nykytekniikalla, ottanet vaan rohkeasti yhteyttä. - Anonyymi
Google tili on.
- Anonyymi
Facebook on ainakin kaveri sivu. Jos ei ole ikinä ollut kavereita niin mitä siellä tekee ja keneen pitäisi yhteyttä jos niitä ei ole. En käy töissä ja silloin kun olen käynyt töissä niin en ole luonut facebook tiliä.
- Anonyymi
Olin facebookissa joskus. Instaa ja twitteriä kokeillut molempia, mutta en innostunut kummastakaan, joten ne jäi käyttämättä. Facessa olin pitkään ja lähdin pois kun huomasin miten kivatkin ihmiset vaikuttaa siellä tosi kuspäältä. Tajusin ettei se ole totta, kukaan ei ole oikein oma itsensä. Lähdin enkä ole katunut.
- Anonyymi
Minä oon politiseen ja luovaan luovaan ympäristoon sopivalla salanimellä joka mediassa.
En löydy etunimellä enkä kokonimellä hakien syystä. - Anonyymi
Ei ne kiinnosta,vievät aikaa eikä mulla ole sinne annettavaa. Tänne eksyin kun sekosin yhdestä blondista. Ei ole somessa hänkään.
- Anonyymi
Miksi olisin mitä siitä olisi hyötyä kenellekään en mä ole niin hölmö että niihin mitään sellaista laittasin josta voi tarkan sijaintini selvittää enkä mä ole läheisiäni tai kavereitani koskaan kieltäny antamasta puhelinnumeroani kenellekkään ei o tarvinnu
- Anonyymi
Minulla oli luotu IG-tili, mutta poistin sen käyttämättömyyden takia. FB on vielä. Meta pitää kaikki oikeudet kuviin. Siksi sitä ei kannattaisi pitää, että antaa ilmaiseksi kuvat.
- Anonyymi
Mitään sen typerämpää en tiedäkkään. Kolme (3) vuotta sitten irtisanoin itseni täydellisestä typeryydestä ja elämänlaatuni parani heti.
- Anonyymi
Koska en koe että ketään kiinnostaa elämäni tai asiani. Ei itseänikään kiinnosta sillä tavalla että haluaisin kuvata tai kirjoittaa asioista. Olisin siellä vain kyttäämässä toisia kun ei ole mitään sanottavaa tai asioita joita haluaisin jakaa muiden kanssa.
- Anonyymi
Tyhmät ovat siellä jos sinulla on asiaa tule jutteleen suoraan mut ei varmaan kannata kun en avaa ovea tuollaiselle kiusankappaleelle
- Anonyymi
Itse suljin muutama vuosi sitten kaikki some-tilit, koska en kokenut niiden seuraamisen kohentavan elämänlaatuani millään tavoin. Nyt käytössä vain puhelin PUHELINSOITTOJA varten, ja työläppäri töiden tekemiseen. En ole katunut.
- Anonyymi
Miks olisin?
- Anonyymi
Onko sulla ikävä mua? laita nimesi alkukirjain.. ehkä ymmärrän tai parempi jos soitat
- Anonyymi
Huomasitko että aloitus on kesältä 2022. Et varmaan!
- Anonyymi
Päätin vaan että jätän somen. Se ei sovi mulle. Tykkään hiiviskellä ja välillä käydä näytillä jossakin ihan IRL.
- Anonyymi
Mulla on pitkä lista estoja omissa tiedoissa mutten ole estänyt ketään ns. kivaa!
- Anonyymi
Ei ole tarvetta.
- Anonyymi
Tavallaan valokuvafobia. Sen takia lähtenyt noihin aikoinaan. En ole katunut.
- Anonyymi
En ole katsonut millään muotoa tarpeelliseksi mitään noista. Tosiystävät löytyvät puhelimesta yhteystiedoista. Somealustoilla häärii vain stalkkerit ja kyylät, joiden omassa elämässä ei tapahdu mitään. Uutiset löytyvät muualta. Voin elää sujuvasti ilman jonkun turhaa kommentointia johonkin höpövideoon tai -uutiseen.
- Anonyymi
Kiusaamisen ja vainoamisen takia. Ihmiset ovat sairaita!
- Anonyymi
Elin nuoruuden ennen someaikaa. Nuoruus vietettiin porukalla kasvotusten jutellen, vitsaillen, tapellenkin, mutta yhdessä kasvettiin lapsesta kohti aikuisuutta. Mikään some ei voi yltää sille tasolle ikinä.
- Anonyymi
Kaksi vuotta olin Facebookissa kun se ilmestyi. Lähdin koska silloinen puoliso oli mustasukkainen. Mulla oli mm. kavereina pari entistä tyttöystävää, molempien kanssa seurustelin seitsemän vuotta. Ollaan edelleen ystäviä. Muttei somessa. Puoliso ei tiedä mitään. Wa, sähköposti tai joku muu toimii hyvin tälläisissa tilanteissa. Lopulta lähdin kaikilta some alustoilta.
En vain jaksa enää mustasukkaisia ja omistushaluisia naisia.
t. T
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 652957
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252083Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671668Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241520- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161267Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281150Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101107Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001