Toyota uutuus sähköauto ei toimi pakkasessa!

Anonyymi

Toyota on vahvistanut tiedon ja se tietysti yrittää korjata ongelmaa.
Mutta se vie taas muutaman vuoden että se saadaan toimimimaan kuten pitäisi.

https://www.torquenews.com/1083/toyota-says-it-bz4x-electric-car-may-not-charge-below-32-degrees-f

Jos olet ostanut peru kaupat ja osta joku muu toimiva auto.
Toyotan laatu on umpisurkeaa koko malliston osalta.
Jokaisen Suomalaisen pitää ymmärtää ettei tällä tavalla toimiva autoa voi käyttää Suoman talviolosuhteissa.

Peru kaupat kun vielä voit. Valitettavasti ostit täyttä pa'kaa.
Yritämme korjata ongelmaa joskus tulevaisuudessa kertoio Toyota.
Älä suostu olemaan täysin kusetettu vaan osta laatua.
Se ei muuten ole Toyota.

199

2494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota bZ4X
      Erottuvaa suorituskykyä, erinomaista akkukapasiteettia
      Alkaen (Sis. alv)
      48 290,00 €

      Eikä toimi pakkasessa ;D
      Vielä huonompi kuin mikään kilpailija.

      EV6
      EV6 ‑malli on monien mahdollisuuksien auto. Sinä päätät, miltä sisätilat näyttävät, millaisen voimansiirron haluat ja miten räätälöit ulkoasun. Tee autosta omasi. Alkaen 48 220 €.

      Toinen toimii talvellakin. Arvaa kumpi :DD

      • Anonyymi

        Tuo lämpötilamikä tuossa mainittiin on noin 20 astetta pakkasta. Täällä Etelä -Suomessa ei sellaisia ole juuei koskaan. Toyota BZ4X sopii hyvin Suomen talveen. Voi olla paras sähköauto talvisiin olosuhteisiin. Todennäköisesti tulee myymään hyvin.


    • Anonyymi

      Upeaaa Toyota teki taas menestyvän ei toimivan romun.

    • Anonyymi

      Ja tuon on vain ominaisuus eikä vika, joten ei tarvitse korjata mitenkään.
      Näin toimii Toyota/Subaru.

      • Anonyymi

        No viime talvenakin hinailin noita "toimivia" autoja hangesta pois Subarullani, kun ovat niin onnettomia kulkemaan vähänkään paksummassa lumessa. Mitä siis tekee "toimivalla" autolla, kun sillä ei pääse edes eteenpäin. 😜


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No viime talvenakin hinailin noita "toimivia" autoja hangesta pois Subarullani, kun ovat niin onnettomia kulkemaan vähänkään paksummassa lumessa. Mitä siis tekee "toimivalla" autolla, kun sillä ei pääse edes eteenpäin. 😜

        Hienoa et voi auttaa jos on joku pulassa. Nykyisin jopa käynnistysapu on melko kallista puhumattakaan hinauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa et voi auttaa jos on joku pulassa. Nykyisin jopa käynnistysapu on melko kallista puhumattakaan hinauksesta.

        Hinaukset kuuluu takuuseen ja vakuutuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinaukset kuuluu takuuseen ja vakuutuksiin.

        Ai Toyota korvaa takuuaikana hinaukset?
        Vai vakuutus?

        Mazda toimii näin:


        Mazda on liikkuvan henkilön auto. Mazda Europe Service -huoltopalvelut ovat käytössäsi automaattisesti ostettuasi uuden Mazda-ajoneuvon. Palvelu on käytettävissä yhden vuoden ajan rekisteröimisestä. Se aktivoidaan uudestaan aina, kun viet Mazdasi määräaikaishuoltoon. Palvelu on käytettävissä 20 vuoden ajan ajoneuvon rekisteröimisestä laskettuna.

        Mazda tiepalvelu kattaa seuraavat palvelut

        Mekaaniset sekä sähköiset vikatapaukset
        Kuljettajan tahattomat virheet
        Onnettomuudet
        Varkaus/varkauden yritys (rajoitetut palvelut)
        Vandalismi (rajoitetut palvelut)
        Vikatilanteet turvallisuuskomponenteissa (esim. kuljettajan

        turvavyö, tuulilasinpyyhkijät, suuntavilkku, etu- tai takavalot)

        MUUT EDUT


        Sijaisauto

        Mazdan tiepalvelu korvaa sijaisauton enintään 5 kalenteripäiväksi, jos autoa ei voida korjata saman päivän aikana.


        Kotiutus

        Korvaamme kotimatkanne, jos autonne ei tule kuntoon saman päivän kuluessa Mazda-jälleenmyyjällä. Kuljetusvaihtoehtoina voi olla esimerkiksi junalippu (1. luokka) tai lentolippu, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia.


        Majoitus

        Jos matkan keskeytyminen tapahtuu yli 50 km päässä kotoanne ja haluatte odottaa autonne korjauksen valmistumista, tarjoamme mahdollisuutta majoitukseen Suomessa 3 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala) tai ulkomailla 5 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala).


        Taksi

        Korvaamme myös taksikustannukset, jos matkan keskeytyminen on alle 50 km päässä asuinpaikasta, juna- tai lentoasemasta.


        Auton nouto

        Järjestämme veloituksetta kuljetuksen korjatun autonne luokse joko taksilla, jos matka on alle 50 km, tai junalla (1. luokka) tai lentäen, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia. Autonne voidaan myös toimittaa kotianne lähimpänä olevalle valtuutetulle Mazda-korjaamolle.

        Mitä vain tapahtuukaan ajoneuvollenne, soita ensimmäisenä tiepalveluun minä vuorokauden aikana tahansa. Suomessa numero on 0800 0 50 80 ja ulkomailla 358 800 0 50 80.

        Palveluun sisältyy ehtoja. Tarkemmat ehdot saat jälleenmyyjältäsi. Suomessa sekä Baltian maissa tiepalvelun tarjoaa Falck 0573845-0 ja on hyödynnettävissä seuraavissa maissa: Alankomaat, Andorra, Belgia, Bosnia-Herzegovina, Espanja, Färsaaret, Gibraltar, Irlannin tasavalta, Islanti, Italia, Itävalta, Kanariansaaret, Kreeta, Kreikka, Kroatia, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Luxemburg, Malta, Monaco, Montenegro, Norja, Pohjois-Makedonia, Portugali, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, San Marinon tasavalta, Serbia, Slovakian tasavalta, Slovenia, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tšekin tasavalta, Turkki (Euroopan puoleinen osa), Unkari, Vatikaani, Viro, Yhdistynyt kuningaskunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai Toyota korvaa takuuaikana hinaukset?
        Vai vakuutus?

        Mazda toimii näin:


        Mazda on liikkuvan henkilön auto. Mazda Europe Service -huoltopalvelut ovat käytössäsi automaattisesti ostettuasi uuden Mazda-ajoneuvon. Palvelu on käytettävissä yhden vuoden ajan rekisteröimisestä. Se aktivoidaan uudestaan aina, kun viet Mazdasi määräaikaishuoltoon. Palvelu on käytettävissä 20 vuoden ajan ajoneuvon rekisteröimisestä laskettuna.

        Mazda tiepalvelu kattaa seuraavat palvelut

        Mekaaniset sekä sähköiset vikatapaukset
        Kuljettajan tahattomat virheet
        Onnettomuudet
        Varkaus/varkauden yritys (rajoitetut palvelut)
        Vandalismi (rajoitetut palvelut)
        Vikatilanteet turvallisuuskomponenteissa (esim. kuljettajan

        turvavyö, tuulilasinpyyhkijät, suuntavilkku, etu- tai takavalot)

        MUUT EDUT


        Sijaisauto

        Mazdan tiepalvelu korvaa sijaisauton enintään 5 kalenteripäiväksi, jos autoa ei voida korjata saman päivän aikana.


        Kotiutus

        Korvaamme kotimatkanne, jos autonne ei tule kuntoon saman päivän kuluessa Mazda-jälleenmyyjällä. Kuljetusvaihtoehtoina voi olla esimerkiksi junalippu (1. luokka) tai lentolippu, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia.


        Majoitus

        Jos matkan keskeytyminen tapahtuu yli 50 km päässä kotoanne ja haluatte odottaa autonne korjauksen valmistumista, tarjoamme mahdollisuutta majoitukseen Suomessa 3 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala) tai ulkomailla 5 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala).


        Taksi

        Korvaamme myös taksikustannukset, jos matkan keskeytyminen on alle 50 km päässä asuinpaikasta, juna- tai lentoasemasta.


        Auton nouto

        Järjestämme veloituksetta kuljetuksen korjatun autonne luokse joko taksilla, jos matka on alle 50 km, tai junalla (1. luokka) tai lentäen, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia. Autonne voidaan myös toimittaa kotianne lähimpänä olevalle valtuutetulle Mazda-korjaamolle.

        Mitä vain tapahtuukaan ajoneuvollenne, soita ensimmäisenä tiepalveluun minä vuorokauden aikana tahansa. Suomessa numero on 0800 0 50 80 ja ulkomailla 358 800 0 50 80.

        Palveluun sisältyy ehtoja. Tarkemmat ehdot saat jälleenmyyjältäsi. Suomessa sekä Baltian maissa tiepalvelun tarjoaa Falck 0573845-0 ja on hyödynnettävissä seuraavissa maissa: Alankomaat, Andorra, Belgia, Bosnia-Herzegovina, Espanja, Färsaaret, Gibraltar, Irlannin tasavalta, Islanti, Italia, Itävalta, Kanariansaaret, Kreeta, Kreikka, Kroatia, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Luxemburg, Malta, Monaco, Montenegro, Norja, Pohjois-Makedonia, Portugali, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, San Marinon tasavalta, Serbia, Slovakian tasavalta, Slovenia, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tšekin tasavalta, Turkki (Euroopan puoleinen osa), Unkari, Vatikaani, Viro, Yhdistynyt kuningaskunta.

        Oletko käyttänyt Mazdan palvelua? Voin kertoa, ei toimi.


    • Anonyymi

      eikös ID vw ollut sama ongelma jo -15 pakkasessa?

      • Anonyymi

        ei vag konsernilla ole mitään ongelmia toyotan ostajilla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei vag konsernilla ole mitään ongelmia toyotan ostajilla on.

        No Toyota onkin melkoinen vikapesä.


    • Anonyymi

      Eihän ne Tojon muutkaan autot talvella toimi. Talvitestistäkin veivät hinausautolla pois.

      • Anonyymi

        Toyota Corolla on TM-talvitestin voittaja!


      • Anonyymi

        Myyjä kertoi että bz4X:ään saa varmasti hieman myöhemmin nettipäivityksenä akuston lämmityksen, joten nou hätä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyjä kertoi että bz4X:ään saa varmasti hieman myöhemmin nettipäivityksenä akuston lämmityksen, joten nou hätä!

        Tojossa siis on akuston lämmitysjärjestelmä valmiina , mutta sitä ei voi käyttää ? Käyttöjärjestelmä tulee myöhemmin , kun 10 vuoden kehitystyöhön ei juuri tuo ehtinyt . " nou hätä "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojossa siis on akuston lämmitysjärjestelmä valmiina , mutta sitä ei voi käyttää ? Käyttöjärjestelmä tulee myöhemmin , kun 10 vuoden kehitystyöhön ei juuri tuo ehtinyt . " nou hätä "

        Myyjäni on pitkän linjan luottomyyjäni (ostanut vuosittain uuden Toyotan vuodesta 2002 alkaen!) ja tietää. Akustolämmitys saatavilla ota-pilvipäivityksenä myöhemmin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla on TM-talvitestin voittaja!

        Corolla voitti talvitestin täysin ylivoimaisesti. Siinä oli paras lämmityslaite ja hyvä etenemään.


    • Anonyymi

      Peru vaan ite omia hölmöjä autokauppojasi äläkä puutu toisten asioihin.

      • Anonyymi

        Peruin jo itse. Takkiin tuli yli 2200 eur. Vituttaa mutta ajan mieluummin nyt sitten Corolla 2,0 hybridillä edelleen...


    • Anonyymi

      Puolivalmiste Toyotan myyntii suorastaan jäätyy kun tieto ongelmista leviää ostajille. Jos myyjä kieltää vian olemassaolon se on vale ja sillä perusteella voi purkaa kaupan.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tojotisti menee taas luottomyyjän halpaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyotan sähköauto kyllä toimii varmasti pakkasessa. Pikalataus pakkasessa vain on yhtä heikko kuin Huyndai/KIA:ssa.

      Auto lataa silti AC laturilla kovallakin pakkasella 22kW teholla.
      Ero tulee vain DC-latauksella pikalatausasemalla.

      Asian vaikutus riippuu siis siitä kuinka paljon on tarvetta pikaladata.
      Jos lataa käytännössä vain kotona niin autojen välillä ei ole eroa latauksessa.

      • Anonyymi

        Eli Toyota rakennettu vain työmatka käyttöön. Mikä sekään ei tavella onnistu jos et omista lämmintä tallia. Pikalatauksen puuttuminen vaikeuttaa huomattavasti auton normaalia käyttöä matka-ajossa. Nopeasti latautuvat Korealaiset ovat täysin ylivoimaisia tässä.
        https://www.youtube.com/watch?v=r7d_HHlf32M


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Toyota rakennettu vain työmatka käyttöön. Mikä sekään ei tavella onnistu jos et omista lämmintä tallia. Pikalatauksen puuttuminen vaikeuttaa huomattavasti auton normaalia käyttöä matka-ajossa. Nopeasti latautuvat Korealaiset ovat täysin ylivoimaisia tässä.
        https://www.youtube.com/watch?v=r7d_HHlf32M

        Et nyt ymmärrä ollenkaan mistä on kysymys. TUo asia liittyy vain ja ainoastaan akun pikalataukseen. Ilman akun esilämmitystä ajon aikana akkua ei voi pikaladata, tai voi mutta virta latausasemalla nousee vasta sitä mukaa kun akku lämpiää latauksen vuoksi.
        Ilmiö ihan sama mikä näkyi KIA/Huyndaissa TM talvitestissä.

        Tällä ei ole mitään tekemistä akun purkamisen kanssa. Sähköä saa ulos ja maksimi tehoa ihan normaalisti.

        Myös siis auton lämmittimet ym. toimii normaalista. Tämä ei myöskään vaikuta auton rangeen talvella mitenkään.


      • Anonyymi

        > Auto lataa silti AC laturilla kovallakin pakkasella 22kW teholla.

        Taas tojohönöä viedään kuin litran mittaa. Kaikki alle 50 kW laturit ovat tosiasiassa vain liitäntöjä sähköverkkoon ja lataus tapahtuu tällöin auton sisäänrakennetulla laturilla. Täyssähköautoissa yleensä 3x16 A = 11 kW teholla. Jolloin ihan se ja sama, onko auto kiinni 11 vai 22 kW "latausasemassa"

        Tolloloota tarvitsee "22 kW" latauspisteen eli 3x32 A ladatakseen täydellä teholla. Haiskahtaa itäautoissa yleiseltä 1-vaihelaturilta, jolloin latausteho on 3,7 kW, kun ladataan "11 kW latausasemasta" ja 7,4 kW, kun ladataan "22 kW latausasemasta".

        Tällä autolla näkyy myös DC lataus olevan hitaanpuoleinen eli se ei kykene tosiasiassa lataamaan DC latauksenakaan edes köykäisimpien pikalaturien 50 kW teholla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Auto lataa silti AC laturilla kovallakin pakkasella 22kW teholla.

        Taas tojohönöä viedään kuin litran mittaa. Kaikki alle 50 kW laturit ovat tosiasiassa vain liitäntöjä sähköverkkoon ja lataus tapahtuu tällöin auton sisäänrakennetulla laturilla. Täyssähköautoissa yleensä 3x16 A = 11 kW teholla. Jolloin ihan se ja sama, onko auto kiinni 11 vai 22 kW "latausasemassa"

        Tolloloota tarvitsee "22 kW" latauspisteen eli 3x32 A ladatakseen täydellä teholla. Haiskahtaa itäautoissa yleiseltä 1-vaihelaturilta, jolloin latausteho on 3,7 kW, kun ladataan "11 kW latausasemasta" ja 7,4 kW, kun ladataan "22 kW latausasemasta".

        Tällä autolla näkyy myös DC lataus olevan hitaanpuoleinen eli se ei kykene tosiasiassa lataamaan DC latauksenakaan edes köykäisimpien pikalaturien 50 kW teholla.

        Jaha, vähän enemmän piti tonkia. Eihän tekniikasta ymmärtämättömiä tojovaareja haluta kiusata sellaisilla yksityiskohdilla kuin akun koko tai latausnopeus, mutta löytyi ne speksit lopulta

        Max. Latausteho AC (kW), (vaiheet) 6,6 (1-v) kW

        Eli nyt myytävissä autoissa on 1 vaihelaturi, jonka teho on 6,6 kW ja sehän vaatii noin 29 A. "22 kW" latauspisteestä ladataan 6,6 kW maksimiteholla ja 11 kW eli 3x16 A latauspisteestä 3,7 kW (1x16 A) maksimiteholla.

        Kotilataus huikealla 3,7 kW teholla. 29 A latausvirran saisi järjestettyä vain 3x32 latauspisteellä, mikä edellyttäisi väh. 35 A ja mieluummin 50/63 A pääsulakkeita.

        30->80 % lataus ottaa 3,7 teholla aikaa 10 h ja 6,6 kW teholla vajaat 6 h. Että semmoinen pikalataus. No, tojovaareilla on aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha, vähän enemmän piti tonkia. Eihän tekniikasta ymmärtämättömiä tojovaareja haluta kiusata sellaisilla yksityiskohdilla kuin akun koko tai latausnopeus, mutta löytyi ne speksit lopulta

        Max. Latausteho AC (kW), (vaiheet) 6,6 (1-v) kW

        Eli nyt myytävissä autoissa on 1 vaihelaturi, jonka teho on 6,6 kW ja sehän vaatii noin 29 A. "22 kW" latauspisteestä ladataan 6,6 kW maksimiteholla ja 11 kW eli 3x16 A latauspisteestä 3,7 kW (1x16 A) maksimiteholla.

        Kotilataus huikealla 3,7 kW teholla. 29 A latausvirran saisi järjestettyä vain 3x32 latauspisteellä, mikä edellyttäisi väh. 35 A ja mieluummin 50/63 A pääsulakkeita.

        30->80 % lataus ottaa 3,7 teholla aikaa 10 h ja 6,6 kW teholla vajaat 6 h. Että semmoinen pikalataus. No, tojovaareilla on aikaa.

        DC max lataustehoksi luvataan 150 kW, mutta sehän on näissä itäautoissa usein ollut tyhjää puhetta. Jos akun esilämmitys puuttuu, latausteho jää kylmällä säällä murto osaan tuosta.

        Sekin on aika tyypillistä, että 150 kW nimellinen teho tarkoittaa oikeasti., että lähes tyhjään akkuun pukataan hetkellisesti reilu 130 kW, mutta lataustason noustessa teho hiipuu nopeasti ja keskitehon onkin luokkaa puolet luvatusta maksimitehosta. Lämpimällä säällä. Pakkasilla ei ilman esilämmitystä mene edes 50 kW rikki.

        Vrt. Mersulla on tyylinä, että maksimiteho on "pieni", vaikkapa 100 kW, mutta auto lataa tällä teholla lähes koko ajan (~80 % varaukseen asti). Tällöin akkuun saa ½ h pikalatauksella enemmän energiaa kuin "150 kW" autolla, joka lataa yli 100 kW teholla vain lyhyen hetken. Lisäbonuksena 100 kW vakioteholla lataavalle riittää nopeaan lataukseen 100 kW laturi. 150 kW latureita ei valtakunassa montaa ole.


      • Anonyymi

        Jos ajaa bensalla , niin ei tarvi ladata ollenkaan . Yms . Seli seli .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Toyota rakennettu vain työmatka käyttöön. Mikä sekään ei tavella onnistu jos et omista lämmintä tallia. Pikalatauksen puuttuminen vaikeuttaa huomattavasti auton normaalia käyttöä matka-ajossa. Nopeasti latautuvat Korealaiset ovat täysin ylivoimaisia tässä.
        https://www.youtube.com/watch?v=r7d_HHlf32M

        Köyhien ongelma, itselläni lämmin autohalli 20 astetta ja lataustolpat rakennettiin 1,5 v sitten.


    • Anonyymi

      Ei kai se asia miksikään muutu, eihän Tojotan muutkaan autot toimi pakkasella. Hinurin lavalla piti viedä talvitestistä pois.

      • Anonyymi

        Se on omituista ettei Toyota saa oikein mitään mallia valmiina markkinoille.
        Todella isoja vikoja ilmenee kaikissa maiileissa. Eikä ole vain yhden vian juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on omituista ettei Toyota saa oikein mitään mallia valmiina markkinoille.
        Todella isoja vikoja ilmenee kaikissa maiileissa. Eikä ole vain yhden vian juttuja.

        olikos se ID.3 kuinka valmis kun tuli markkinoille? Siinähän ei toimi vieläkään kaikki asiat, näin ainakin TM testin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olikos se ID.3 kuinka valmis kun tuli markkinoille? Siinähän ei toimi vieläkään kaikki asiat, näin ainakin TM testin mukaan.

        Vanhaa asiaa. Kaikki toimii loistavasti. Tökkivä tietoviihdejärjestelmä on päivitetty aikoja sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhaa asiaa. Kaikki toimii loistavasti. Tökkivä tietoviihdejärjestelmä on päivitetty aikoja sitten.

        Kumma kyllä sitä haukutaan edelleen kaikissa koeajoissa.

        Saatiinko päivityksellä myös valaistus kaikkiin säätimiin?


      • Anonyymi

        Noloin testin lopetus koko tm:n historian aikana, siihen vain Toyota pystyy.


    • Anonyymi

      Ei voi Toyotaa suositelle oikein mihinkään käyttöön. On ne vaa nii surkeita kaikessa.

    • Anonyymi

      Huomaa että poikaset ei tiedä mitään sähköautoista. Tuo vaikuttaa vain auton pikalataukseen. Ei mihinkään muuhun.

      Lukekaan TM talvitesti. Siinä KIAssa aivan sama ongelma/ilmiö.

      • Anonyymi

        Eli reissuun ei sitten lähde talvella kun lataus kestää ihan liian kauan, eikä lounaalla saa kulututtua aikaa, eli väli öitä pitää sisällyttää matkaan.
        Kyllä noin kalliissa autossa pitäisi olla paremmat latausominaisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli reissuun ei sitten lähde talvella kun lataus kestää ihan liian kauan, eikä lounaalla saa kulututtua aikaa, eli väli öitä pitää sisällyttää matkaan.
        Kyllä noin kalliissa autossa pitäisi olla paremmat latausominaisuudet.

        Samaan hintaan saa paljon parempia milta merkeiltä.
        Se on pahin juttu etteiToyota akut toimi ollenkaan pakkasessa.
        Mutta ehkä ne joskus toimii, jos ilmastyo tarpeeksi lämpenee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli reissuun ei sitten lähde talvella kun lataus kestää ihan liian kauan, eikä lounaalla saa kulututtua aikaa, eli väli öitä pitää sisällyttää matkaan.
        Kyllä noin kalliissa autossa pitäisi olla paremmat latausominaisuudet.

        Sinun on tehtävä oma valinta mitä sähköautolta haluta, jos siis sinulla on varaa uuteen autoon ylipäänsä.
        Jos sinulla ei ole varaa niin miksi vaivaat pientä päätäsi moisella.


    • Anonyymi

      On tuo muutenkin niin surkea kötöstys, että sitä ostaa vain paatunein Tojohönö.

      • Anonyymi

        Lupaukset taas kovia toteutus ihan kökkö.
        Ihmetellä voi et miksi kukaan haluais ostaa huonoa laatua mikä ei edes toimi kaikissa olosuhteissa missä sillä pitäisi voida ajaa vailla huolta siitä et jää pulaan ensimmäisessä pakkasessa. Toivottavasti ne maat kieltää myynnin missä pakkasia on jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lupaukset taas kovia toteutus ihan kökkö.
        Ihmetellä voi et miksi kukaan haluais ostaa huonoa laatua mikä ei edes toimi kaikissa olosuhteissa missä sillä pitäisi voida ajaa vailla huolta siitä et jää pulaan ensimmäisessä pakkasessa. Toivottavasti ne maat kieltää myynnin missä pakkasia on jatkuvasti.

        Tosi kovia on lupaukset.

        22 kW laturilla latausaika tyhjästä täyteen 11 h, koska max. latausteho kuitenkin 6,6 kW nyt myynnissä olevilla autoilla. Myöhemmin tulee tarjolle myös 11 kW lataustehoon yltävä malli.

        Kotilataus enintään 3,7 kW teholla.


    • Anonyymi

      Heh, johan minä sanoin. Polestar 2, Skoda Enyaq, Tesla model 3, siinä parhaat. Tojottimen hökötys on kauhea ja susi jo syntyessään.

    • Anonyymi

      Ei mikään ihme et Toyota ei toimi. Ei Tojotisteilla toimi mikään.

    • Anonyymi

      Muuten Toyota vois olla hyvä auto, mutta kun se ei toimi-

      • Anonyymi

        palstan asiantumntijat vois esittää arvauksia kuinka piotkä aika menee et Toyota saa akut toimimaan niin kuin ne pitäis toimia.


    • Anonyymi

      Miksi muut autot toimii mutta Toyota ei?

      • Anonyymi

        Muut autot suunnitellaan.


      • Anonyymi

        Tolloloota on halpuutukseen erikoistunut itäautovalmistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolloloota on halpuutukseen erikoistunut itäautovalmistaja.

        Ei Toyota ole edes halpa. Mutta halvalla tehdyt osat tekee iitä huonon.


      • Anonyymi

        Miten niin ei toimi? Mikä siinä ei toimi pakkasessa?

        Linkki, kiitos.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toimi lataus
        https://www.evnewsdaily.com/2022/05/09/09-may-2022-toyota-says-bz4x-may-not-work-if-charging-in-cold-weather/

        Eikä käynnistys
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16732978/corolla-2-0--ja-rav4-2-5--hybrideissa-relevikaa!

        "“Charging times are estimated based on ideal charging conditions. As temperatures decrease below 50 degrees Fahrenheit, charging time will increase significantly. "

        Lataus hidastuu merkittävästi alle 50 °F eli alle 10 °C lämpötilassa. Suomen keskilämpötila on noin 5 °C astetta, joten merkittävän hidasta latausta pukkaa suurimman osan vuodesta.

        "DC charging may not work on AWD bz4x when the temperature is below 32 degrees Fahrenhei"

        Tasavirtalataus (pikalataus) ei ehkä ole lainkaan mahdollista alle 32 °F eli 0 °C lämpötilassa.

        Mahtaa tulla kiva ylläri näille 700 auton ostajalle. Onneksi nämä ostajat ovat vain tojohönön märkä päiväuni. Ei näillä speksiella montaa autoa kaupaksi mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "“Charging times are estimated based on ideal charging conditions. As temperatures decrease below 50 degrees Fahrenheit, charging time will increase significantly. "

        Lataus hidastuu merkittävästi alle 50 °F eli alle 10 °C lämpötilassa. Suomen keskilämpötila on noin 5 °C astetta, joten merkittävän hidasta latausta pukkaa suurimman osan vuodesta.

        "DC charging may not work on AWD bz4x when the temperature is below 32 degrees Fahrenhei"

        Tasavirtalataus (pikalataus) ei ehkä ole lainkaan mahdollista alle 32 °F eli 0 °C lämpötilassa.

        Mahtaa tulla kiva ylläri näille 700 auton ostajalle. Onneksi nämä ostajat ovat vain tojohönön märkä päiväuni. Ei näillä speksiella montaa autoa kaupaksi mene.

        Höpöhöpö. DC lataus toimii kuten KIA/Huyndai joissa niissäkään ei ole akun lämmitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. DC lataus toimii kuten KIA/Huyndai joissa niissäkään ei ole akun lämmitystä.

        Eli siisi Ioniq 5 ja EV6


    • Anonyymi

      Miksi Toyota ainoana kestää eniten kovaa käyttöä?

      • Anonyymi

        Ei uudet Toyotat lähde edes käyntiin pakkasella. Miten niitä vois käyttää?


    • Anonyymi

      Kaikki Tojottimet on keskeneräisiä markkinoille tullessaan.

      • Anonyymi

        Vähän kuin ID.3 jonka softa ei vieläkään ole kunnossa ja jotka odotti Saksassa tarhatuna ulkona puoli vuotta kun softa on niin keskeneräinen ettei autoja edes voinut käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän kuin ID.3 jonka softa ei vieläkään ole kunnossa ja jotka odotti Saksassa tarhatuna ulkona puoli vuotta kun softa on niin keskeneräinen ettei autoja edes voinut käyttää.

        Omistajien mukaan ovat toimineet hyvin ja samoin Skodat ja Audit.


    • Anonyymi

      Akkutekniikka on Toyotan heikkous. Eikä uutta tekniikkaa tule nopeasti vaikka sitä on tarjolla markkinoilla.

      • Anonyymi

        Mitä oikeasti Toimivaa Toyota on tehnyt viimeisen 10v aikana?
        - Ei oikeasti mitään hyvin toimivaa.


    • Anonyymi

      Älä osta kesäauto Tojotaa osta talviauto.

    • Anonyymi

      Toyota uutuus sähköauto viettää koko TM:n talvitestin lämpim ässä tallissa ja osallistuu vasta kesätestiin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota ei tee akkuja ne tulee Panasonicilta. Onko Panasonic huono akkuvalmistaja?

      Mikä Toyotan sähköautossa ei toimi talvella? Kertokaa yksityiskohtia.

      Se tiedetään että KIA ja Huydai ei toimi talvella koska niissä on sama puute kuin Toyotan sähköautossa.

      • Anonyymi

        Kia ja Hyundai on parasta mitä kyseisten autojen hintaluokassa on tarjolla.
        Ja toimii taatusti talvella. En väitä että ne olisi täydellisiä mutta kyllä ne Toyotan voittaa ihan 100-0.

        Taattua laatua talveksi: https://www.youtube.com/watch?v=LJiIjEpky54


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kia ja Hyundai on parasta mitä kyseisten autojen hintaluokassa on tarjolla.
        Ja toimii taatusti talvella. En väitä että ne olisi täydellisiä mutta kyllä ne Toyotan voittaa ihan 100-0.

        Taattua laatua talveksi: https://www.youtube.com/watch?v=LJiIjEpky54

        KIA ja Huyndai ei myöskään käytä akun esilämitystä pikalatausta varten mikä on se asia minkä vuoksi trollit tässäkin ketjussa hölöttää BZ:sta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KIA ja Huyndai ei myöskään käytä akun esilämitystä pikalatausta varten mikä on se asia minkä vuoksi trollit tässäkin ketjussa hölöttää BZ:sta.

        Kuitenkin ne toimii ja Toyotalla ei, jossain osataan tehdä parempaa kuin Toyota ja nyt puhutaan uusimmasta Toyotasta jossa pitäisi olla se uusin tieto ja taito, mutta se on valitettavasti ainakin 3 vuotta jäljessä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Miten se nyt taas meni? Uusi Toyota tuli markkinoille ja heti alkoi vikatilasto täyttyä.

      • Anonyymi

        Toyota on aina aiheuttanut tuskaa ja pelkoa..........
        etenkin vikavagen konsernissa! Suoranaista kauhua ovat joutuneet kokemaan suomessa automyyjät kun ei kauppa käy eikä hilloa näy!


      • Anonyymi

        No minkäs volkkarin vioille voi. Niiden tilasto täyttää jatkuvasti muista riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minkäs volkkarin vioille voi. Niiden tilasto täyttää jatkuvasti muista riippumatta.

        Joo VW vois korjata Toyotan viat kun ne ei itse osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on aina aiheuttanut tuskaa ja pelkoa..........
        etenkin vikavagen konsernissa! Suoranaista kauhua ovat joutuneet kokemaan suomessa automyyjät kun ei kauppa käy eikä hilloa näy!

        Hihii, hauska poika.
        VW:llä kauppa käy ja kaikki tuotanto on myyty pitkälle eteenpäin, mutta jos osia olisi saatavana, niin niitä menisi paljon enemmän. Se on alkanut pelottaa Toyotan omapoikaa ja dissausyritykset on kasvaneet ja jutut entistä vanhempia.


    • Anonyymi

      Toyta uutuus sähköauto kaatuu taas väistökokeessa kuten RAV 4 ?
      Kyllä Toyota osaa tehdä hyviä autoja tosiaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=VtQ24W_lamY

      Eikä ole ainoa huonosti tehty auto mitä Toyota on tehnyt.
      Miksi Nissan toimii mutta Toyota ei?
      Samoin Kia toimii mutta Toyota ei?

      Selkeä osoitus siitä ettei Toyotaan voi luottaa. Taattua pa*kaa markkinoille, eikä mitään korjata vaikka luvataan. Toyotalla on eniten keskeneräisiä takaisinkutsuja trafin tilastoissa. Ihan selvä asia ettei valmiita autoja Toyota saa markkinoille.
      Todisteet puhuu mutta Toyota ei tee mitään muuttaakseen autoja paremmiksi.

      Toyota on eniten oikeuteen haastettu automerkki. Todisteet:
      https://www.abc.net.au/news/2014-03-20/toyota-pays-1-3-billion-for-defect-cover-up-statements/5332894?nw=0&r=HtmlFragment

      https://electrek.co/2021/01/14/toyotas-greenwashing-leads-to-record-180m-fine-for-emissions-lies/

      https://www.motorbiscuit.com/avoid-these-used-toyota-tacoma-models-unless-you-love-rust/

      https://www.industryweek.com/the-economy/article/21963002/toyota-recalls-227-million-vehicles-over-airbag-defect

      https://www.reuters.com/article/us-toyota-recall-idUSKBN1ZL24H

      Ei ole mikään luotettava auto tai firma. Jos muuta väität valehtelet.

      • Anonyymi

        Mutta kun meillä etukäteen korjatut ja huolletut Toyotat menee hyvin läpi katsastuksesta, yhyy nyyhkis pettymys itsetunnon menetys vitutus ja nöyryytys.


      • Anonyymi

        Missä linkki BZ4X hirvitestiin?

        Ei missään koska tuollaista testiä ei ole lehtien toimesta tehty.


    • Anonyymi

      Hyvin toimii vaikka vikoja riittää?

      • Anonyymi

        Huoltokulut on älyttömät vaikka toimisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoltokulut on älyttömät vaikka toimisi?

        No ei. Suositeltava ensihuolto 1000-1500 km kohdalla bZ4X:ään maksaa vain 200 eur (sisältää jarrujen tarkistus, akuston kuntotesti, lasinpesunesteen tarkistus ja täyttö jne) ja sen jälkeiset huollot 300-450 eur kpl. Jarrujen herkistys vuosittain.


    • Anonyymi

      No ei yllätä, ettei toimi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muuten upeita autoja molemmat.
        Parempiakin videoita löytyy youtubesta.
        Tässä yksi niistä: https://www.youtube.com/watch?v=jqdByCvnNQA

        Vikatojotan vanha tekniikka ei pelaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikatojotan vanha tekniikka ei pelaa.

        Kai ne sen 3v niitä korjailee kun takuu on voimassa?
        Sitten äkkiä uusi alle.


    • Anonyymi

      Tojotissiposkiteroilta loppuu paukut.
      Ei se ole ihme kun totuus lyödään vasten tissipuskia ja äiti ei ole auttamassa.

    • Anonyymi

      Tosi säälittäviä räpellyksiä Toyotat on nykyisin.

      • Anonyymi

        Korjaus-sarjaa taas saa omistajat odottaa.


    • Anonyymi

      Mioten Toyota voi tehdä näin huonoja autoja?

      • Anonyymi

        Voi voi kun toimisi Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi kun toimisi Toyota.

        oivoi toimispa joku muuki ku vain Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oivoi toimispa joku muuki ku vain Toyota.

        Toimivia Tojottimia odotellaan vielä pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimivia Tojottimia odotellaan vielä pitkään.

        Valmistaja Toyota on täysin viaton kaikkiin ilmeneviin vikoihin.
        Vain oikeudessa todistetut viat on todellisia ja niistä Toyota on maksanut usein korvauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmistaja Toyota on täysin viaton kaikkiin ilmeneviin vikoihin.
        Vain oikeudessa todistetut viat on todellisia ja niistä Toyota on maksanut usein korvauksia.

        Ei voi toimia kolmivaihe lataus tai aa kkujen lämmitys kun niitä ei tojossaole. Kysymys on puutteellisesta varustuksesta. Ei siitä että tojo menisi rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmistaja Toyota on täysin viaton kaikkiin ilmeneviin vikoihin.
        Vain oikeudessa todistetut viat on todellisia ja niistä Toyota on maksanut usein korvauksia.

        On maksanut kyllä, mutta kovin nihkeästi korjaa sellaiset viat jotka pitäisi tehdä mahdollisimman nopeasti takasinkutsuina.


    • Anonyymi

      Kun se joskus toimii on se niin hyvää ettei sanotuksi saa.

      • Anonyymi

        Siinä se haaste onkin, halpuutettu auto jota pitää parantaa jo ennen kuin ensimmästäkään on luovutettu asiakkaalle ja nuo asiat on kuitenkin ollut jo tiedossa alusta asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se haaste onkin, halpuutettu auto jota pitää parantaa jo ennen kuin ensimmästäkään on luovutettu asiakkaalle ja nuo asiat on kuitenkin ollut jo tiedossa alusta asti.

        Talvella riittää taas hinureille töitä kun Tojotia viedään lämpimään "sulamaan" :D
        kesäällä niitä viedään ilmastituun tilaan viilenemään! :D


    • Anonyymi

      Toyotan sähköauto kyllä toimii varmasti pakkasessa. Pikalataus pakkasessa vain on yhtä heikko kuin Huyndai/KIA:ssa.

      Auto lataa silti AC laturilla kovallakin pakkasella 22kW teholla.
      Ero tulee vain DC-latauksella pikalatausasemalla.

      Asian vaikutus riippuu siis siitä kuinka paljon on tarvetta pikaladata.
      Jos lataa käytännössä vain kotona niin autojen välillä ei ole eroa latauksessa.

      • Anonyymi

        Jos ei tarvi koskaan muuta , kuin kotilatausta , niin tuo sähkötojo toimii lyhyillä työmatkoilla .


    • Anonyymi

      Miksi ostaa auto mikä ei toimi?

      • Anonyymi

        Hölmöt ostaa kun siinä lukee Toyota, vaikka on Subarun tekemä. Sama on pakuissa. Proace myy, vaikka se on PSA:n tekemä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöt ostaa kun siinä lukee Toyota, vaikka on Subarun tekemä. Sama on pakuissa. Proace myy, vaikka se on PSA:n tekemä.

        Proace taitaa olla ainoa hyvä Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Proace taitaa olla ainoa hyvä Toyota.

        Totta, kaikki muiden tekemät on parempia kuin Toyotan omat sätökset.
        Tosin tämä sähkö Subarussa on paljon puutteita, kuten akunlämmitys ja kolmivaihe lataus, noin tärkeimmät mainitakseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöt ostaa kun siinä lukee Toyota, vaikka on Subarun tekemä. Sama on pakuissa. Proace myy, vaikka se on PSA:n tekemä.

        Toyota laittaa Proaceen omat sähkölaitteet kertoi myyjä. Kullatut liittimet sähköjohdoissa ja Nippon Denson sähkölaitteet, kestää. Ranskanpullat laittaa kaikkea Lucasta ja Valeota.


    • Anonyymi

      Törkyinen hinta kinkku kaaralla, jossei toimi siberian lämmössä ja köyhäs suomes?🤭🤭

    • Anonyymi

      Voi kun Toyota tekis jotain oikeasti toimivaa joskus...?

      • Anonyymi

        Toyotasta saa kertoa vain valheellista jaa ylistävää informaatiota.
        Tosiasioidenkertominen on ehdottomasti kielletty.


      • Anonyymi

        DC-latauksestahan tuossa jutussa kerrottiin. Normaali 11kW tehoinen TYpe2 lataus toimii normaalisti joka tapauksessa.

        VW sanoo ID:n manuaalissa että takuu raukeaa jos auto on yli 24h -30 pakkasessa.
        Mitähän se kertoo pakkastoimivuudesta?


    • Anonyymi

      Muilla valmistajilla sentään akkuautot toimii jotenkin.
      Mutta toki toyota mokaa senkin kokonaan toimimattomaksi.

      • Anonyymi

        toyota takuu loppuu heti kun takavalot lakkaa näkymästä liikkeeseen.


    • Anonyymi

      Kopiovalmistaja Toyota ei saa vehkeitä toimimaan.
      Jotain vikaa jos ei osaa parempaa autoa valita.

    • Anonyymi

      Kivaa varmasti tulla huijatuksi markkinoinnin takia?
      Eniten myyty on aina heikkolaatuisin.

      • Anonyymi

        Aina sama juttu. huijarit menestyy parahaiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina sama juttu. huijarit menestyy parahaiten.

        Ei aina, mutta Toyotan kohdalla kyllä. Syynä on toisin Toyotan käyttämät vanhentuneet osat joita on maailmalta saanut helposti kun ne jotka käyttävät uutta ja nykyaikaista osaa ovat kärsineet osapulasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aina, mutta Toyotan kohdalla kyllä. Syynä on toisin Toyotan käyttämät vanhentuneet osat joita on maailmalta saanut helposti kun ne jotka käyttävät uutta ja nykyaikaista osaa ovat kärsineet osapulasta.

        Ei vikoja saa selitellä vaan jättää vialliset vehkeet kauppaan.
        Oikeasti niitä ei pitäisi edes myydä. Mutta kuluttajat taitaa olla vaa huijattavissa ostamaan huonoja tuotteita vaikka ei pitäis olla niin tyhmä et tulee huijatuksi.


    • Anonyymi

      Viattomien autojen pitäis toimia aina?

    • Anonyymi

      BZZZZZZz autojen toiminta ei ole talvella muuta kuin nax nax ja omistaja soittaa ilmatieteenlaitokselle kysyäkseen milloin kesä taas alkaa. Toyotat vaatii 20 kelit toimiakseen.

    • Anonyymi

      Toyota ei toimi eikä sitä saada kuntoon, vaikka kuinka yritetään huoltaa Toyotan merkkikorjaamossa.

    • Anonyymi

      Toyota ei toimi ollenkaan pakkasella, siksi se tuli kesällä myyntiin.

    • Anonyymi

      Toimivan Toyotan kehitystyö onkesken odotetaan 10-29v niin ehkä sitten se jo toimii?

    • Anonyymi

      Mikään Toyota ei oikeasti toimi.

    • Anonyymi

      Vain typerät ontaa Toyotan puolivalmisteita.

    • Anonyymi

      Toyota toimii esikuvana muille autovalmistajille.

    • Anonyymi

      Skoda toimii Toyota ei toimi ollenkaan.

      • Anonyymi

        Näin on.


    • Anonyymi

      Missä olosuhteissa Toyota muka toimii?

    • Anonyymi

      Uusi Toyota ja korjataan 10v et tulee käyttökuntoon.

    • Anonyymi

      Toyota, Suomenkin ykkönen. Vieläpä ylivoimaisesti.

    • Anonyymi

      Mitä IDn manuaali sanoo pakkasesta?

      • Anonyymi

        Älä aja jos on miinuksella.


    • Anonyymi

      Hyvää ja toimivaa toyotaa ei ole vielä keksitty.

    • Anonyymi

      Näytä mulle toimiva Toyota ja mä näytän sulle valehtelijan.

      • Anonyymi

        Tämän valossa olet itse valehtelija:

        Toyota on maailman arvostetuin ja luotetuin automerkki, ja useat puolueettomat tutkimukset todistavat Toyotan laadun. Vuodesta toiseen Toyota on ollut kestomenestyjä niin maailmanlaajuisissa kuin kotimaisissa arvostusmittauksissa ja laatuvertailuissa sekä katsastustilastoissa. Auton ostajalle Toyotan menestys ja tunnustettu laatu merkitsee varmuutta, luotettavuutta, edullisia käyttö- ja huoltokustannuksia sekä parempaa jälleenmyyntiarvoa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      VW sähköautot sentään toimii, mutta Toyotan toimivuus on olematonb käsite.

      • Anonyymi

        Epäiletkö, että autosi kuluttaa liikaa öljyä? Tiedämme, että liiallinen öljynkulutus on rasittava ongelma ja se voi esiintyä myös uusissa autoissa. On todella ärsyttävää olla jatkuvasti öljyostoksilla ja lisäämässä moottoriin öljyä. Öljynkulutusongelma on sekä Audien että muiden VAG-konsernin autojen haaste. Pahimmillaan edessä on 8000 euron arvoinen remontti, mutta vielä ei kannata hätäillä. Hyvä lähtökohta normaalille öljynkulutukselle on se, että öljyä ei pitäisi joutua täyttämään autoon vuotuisten huoltojen ulkopuolella. Me kasasimme sinulle tietopaketin avuksi öljynkulutusongelmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäiletkö, että autosi kuluttaa liikaa öljyä? Tiedämme, että liiallinen öljynkulutus on rasittava ongelma ja se voi esiintyä myös uusissa autoissa. On todella ärsyttävää olla jatkuvasti öljyostoksilla ja lisäämässä moottoriin öljyä. Öljynkulutusongelma on sekä Audien että muiden VAG-konsernin autojen haaste. Pahimmillaan edessä on 8000 euron arvoinen remontti, mutta vielä ei kannata hätäillä. Hyvä lähtökohta normaalille öljynkulutukselle on se, että öljyä ei pitäisi joutua täyttämään autoon vuotuisten huoltojen ulkopuolella. Me kasasimme sinulle tietopaketin avuksi öljynkulutusongelmaan.

        Toyotaan sama remontti maksaa tuplasti enemmän. Eli vähintään 16.000€ !!
        Omistajalle kiva yllätys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaan sama remontti maksaa tuplasti enemmän. Eli vähintään 16.000€ !!
        Omistajalle kiva yllätys.

        Ensimmäistä remonttia yhä odotellaan kymmenien miljoonien Toyotien joukossa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ihme et edes joskus toimii.

    • Anonyymi

      Ihanan paljon ongelmia aina uutuus tojoissa.

      • Anonyymi

        Ehkä ihmiset tykkää ongelmaautoista ettei elämä olis liian helppoa.


    • Anonyymi

      Hinaustilasto, aina audei, bemareit, mersui.

      • Anonyymi

        Tojon on nii kevyitä ettei niiden hinauksia tilastoida.


      • Anonyymi

        Tojot piti hinata talvitestistä pois kun eivät toimineet. Ruahahhaahhaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojot piti hinata talvitestistä pois kun eivät toimineet. Ruahahhaahhaa!

        Naurettavaa ettei Toyota osaa tehdä hyvää autoa.


      • Anonyymi

        Kuten noissa artikkeleissa kerrottiin, että tilasto kertoo käytännössä vain sen millä ajetaan eniten ja ollaan liikenteessä kaikissa olosuhteissa.


    • Anonyymi

      Hinaustilasto, aina audei, bemareit, mersui hinataan eniten, poor quality.

    • Anonyymi

      Toyota ei kestä Suomen pakkasia.

      • Anonyymi

        Toyotat kestävät parhaiten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat kestävät parhaiten!

        Sinä se osaat vakuuttaa ja perustella asiasi, hihii!


    • Anonyymi

      Eihän se toimi Tojon polttomoottoriautokaan kun pitää talvitestistä hinausauton lavalla kuskata pois.

    • Anonyymi

      Olisi tosi hyvä jos edes joskus toimis Toyota.

    • Anonyymi

      Tojo jos toimii se on ihme.

    • Anonyymi

      hajoaa käsiin taattua Toyota laatua.

    • Anonyymi

      Toyotalla pisin kokemus sähköautoista!

      • Anonyymi

        Ja viimeisenä markkinoilla ja silloinkin muiden avustamana, aika noloa!


    • Anonyymi

      Suomalaiset on niin tyhmiä, että ne tilaa luottomyyjän suosituksesta melkein mitä vaan, jopa näkemättä. Tojotisti on täysin luottomyyjän kusetettavissa.

      • Anonyymi

        Tuo on niin totta ja panttimaksu pitää koukussa tyhmimmät.


    • Anonyymi

      Edes Toyota uutuussähköauto ei toimi ollenkaan talvikelissä.

      • Anonyymi

        Volkkarin öljynsyönti on iso ongelma, audia hinataan eniten koska moottorit menevät rikki ihan pienillä kilometreillä.
        Itäskoodaa vaivaa pakotteet.


      • Anonyymi

        Taas näitä mistään mitään tietämättömiä pellejä.

        Mitenkäs VW ID5? Siinä ei ole akun lämmitystä ollenkaan ja takuuehdoissa mainitaan että takuu raukeaa jos auto on yli 24h -30 asteen pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas näitä mistään mitään tietämättömiä pellejä.

        Mitenkäs VW ID5? Siinä ei ole akun lämmitystä ollenkaan ja takuuehdoissa mainitaan että takuu raukeaa jos auto on yli 24h -30 asteen pakkasessa.

        Vw;llä ajaa talvella jopa 200 km, sitten on 11 tunnin lataus.


      • Anonyymi

        Hyvinhän tuo on tuntunut toimivan? Mitä ihmettä valitatte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas näitä mistään mitään tietämättömiä pellejä.

        Mitenkäs VW ID5? Siinä ei ole akun lämmitystä ollenkaan ja takuuehdoissa mainitaan että takuu raukeaa jos auto on yli 24h -30 asteen pakkasessa.

        mitäs takuusta, VW toimii ja toimii mutta aasialaiskipot tarvitsee takuun kun vikoja on!


    • Anonyymi

      Eihän se toimi, sehän on Tolloloota.

    • Anonyymi

      Toyotat tuntuvat toimivan maailman tappiin saakka.

    • Anonyymi

      Miksi toimisi, talvitestistäkin Toyotat kotiutetaan hinausauton lavalla.

    • Anonyymi

      Toyota on aina askeleen edellä kilpailijoitansa, onhan Toyotalla pisin kokemus sähköisestä liikkumisesta.

    • Anonyymi

      Tuo uusi tojon sähköauto on katastrofi. Akku ei lataa pakkasilla, ei navissa optimaalista reititystä akun lataustilanteen mukaan kuten mm Mersuissa, lyhyt range, nyt jo myyntikiellossa pyöränpulttien vian takia! Ruma vielä päälle. Hirveä kötöstys. Mieluiten Tesla Model 3 tai Y, valmistajalla kokemusta täyssähköistä.

      • Anonyymi

        Taas näitä mistään mitään tietämättömiä pellejä.

        Mitenkäs VW ID5? Siinä ei ole akun lämmitystä ollenkaan ja takuuehdoissa mainitaan että takuu raukeaa jos auto on yli 24h -30 asteen pakkasessa.


      • Anonyymi

        Teslalla ei tee kyllä yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslalla ei tee kyllä yhtään mitään.

        Teslalla ajoi TM, siperian kylmyys mainittu ja onneton range.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslalla ajoi TM, siperian kylmyys mainittu ja onneton range.

        Mitä tekee Toyoitalla? Saa hävetä jokapaikassa alempiarvoisuuttaan.
        Leimautuu äkkiä alisuorittajaksi ja yhteiskunta reagoi niin et jättää syrjään.
        Tulevaisuudessa syrjäytyvän auto on todennäköisesti Toyota.
        Tilastot sen todistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslalla ei tee kyllä yhtään mitään.

        Kateutta se ainakin aiheuttaa, vai mitä Tero?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas näitä mistään mitään tietämättömiä pellejä.

        Mitenkäs VW ID5? Siinä ei ole akun lämmitystä ollenkaan ja takuuehdoissa mainitaan että takuu raukeaa jos auto on yli 24h -30 asteen pakkasessa.

        Väärää tietoa, tuo korjattiin jo aikaa sitten.
        Toyotan härpäke on sentään uutuus ja siitä puuttuu se oleellinen akun lämmitys ja kolmivaihelataus.


    • Anonyymi

      Kova kateus vaivaa jo kohti uutta Toyotan sähköautoa.

      • Anonyymi

        Vain ystävällistä neuvontaa, ettei osta sitä huonointa vaihtoehtoa.
        Ei se ole kateutta, se on ystävällistä paljastaa totuus kaikille.
        Vaikutat olevan aika paniikissa siitä. Mutta miksi?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kaikissa uusissa Toyota malleissa on järkyttävä määrä ongelmia. -Mistä johtuu?

      Ei voi kuin ihmetellä et miten se muka on kestävä ja luotettava?
      -Vaikea ymmärtää näitä tosiasioita.

      • Anonyymi

        Kaikissa uusissa Toyota malleissa on nolla kpl ongelmia. -Mistä johtuu?

        Ei voi kuin ihmetellä et miten se on niin kestävä ja luotettava?
        -Vaikea ymmärtää näitä tosiasioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa uusissa Toyota malleissa on nolla kpl ongelmia. -Mistä johtuu?

        Ei voi kuin ihmetellä et miten se on niin kestävä ja luotettava?
        -Vaikea ymmärtää näitä tosiasioita.

        Eivät vaan käynnisty talvella ja testistäkin pitää viedä hinausautolla pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät vaan käynnisty talvella ja testistäkin pitää viedä hinausautolla pois.

        Kaikki Toyotat käynnistyvät ja ovat kaikista varmimpia autoja,
        https://www.kaleva.fi/yksi-automerkki-kestaa-varmimmin-kovaa-kayttoa-kat/1647683


    • Anonyymi

      Eiväthän ne Toyotan hybriditkään toimi pakkasella.

    • Anonyymi

      Minäkin oston ennakkovaraabana Toyotan EV:n. Talvi range on yllättänyt niikuin lehdissä lukee.

      Kysyi tekoälyltä rangesta Pohjoismaiden talvessa onnistumisesta. Alla tulos:
      The official driving range for the Toyota Bz4x is about 270 km (168 miles) when fully charged. However, due to the cold temperatures in Nordic winter climates, electric vehicles often experience a decrease in the driving range of between 10-30%, depending on the ambient temperatures experienced and the length of the drive. To maximize your driving range in colder climates, it is wise to plan your trips ahead of time and keep the battery topped off with a charging station when possible.

    • Anonyymi

      Sähköauto ei ole viisas valinta ankariin talviolosuhteisiin.
      Näitä poliittiseen agendaa lankeavia ovat pikkujuppeja joiden on pakko elää "ajan hermolla" ja tehdä juuri sitä mikä on milloinkin IN. Omaa päätä tämä kyseinen ihmisryhmä ei liiemmin käytä.

      • Anonyymi

        Itäkoppura Tojota ei ainakaan toimi ankarissa talviolosuhteissa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe