Toyota on vahvistanut tiedon ja se tietysti yrittää korjata ongelmaa.
Mutta se vie taas muutaman vuoden että se saadaan toimimimaan kuten pitäisi.
https://www.torquenews.com/1083/toyota-says-it-bz4x-electric-car-may-not-charge-below-32-degrees-f
Jos olet ostanut peru kaupat ja osta joku muu toimiva auto.
Toyotan laatu on umpisurkeaa koko malliston osalta.
Jokaisen Suomalaisen pitää ymmärtää ettei tällä tavalla toimiva autoa voi käyttää Suoman talviolosuhteissa.
Peru kaupat kun vielä voit. Valitettavasti ostit täyttä pa'kaa.
Yritämme korjata ongelmaa joskus tulevaisuudessa kertoio Toyota.
Älä suostu olemaan täysin kusetettu vaan osta laatua.
Se ei muuten ole Toyota.
Toyota uutuus sähköauto ei toimi pakkasessa!
199
2494
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota bZ4X
Erottuvaa suorituskykyä, erinomaista akkukapasiteettia
Alkaen (Sis. alv)
48 290,00 €
Eikä toimi pakkasessa ;D
Vielä huonompi kuin mikään kilpailija.
EV6
EV6 ‑malli on monien mahdollisuuksien auto. Sinä päätät, miltä sisätilat näyttävät, millaisen voimansiirron haluat ja miten räätälöit ulkoasun. Tee autosta omasi. Alkaen 48 220 €.
Toinen toimii talvellakin. Arvaa kumpi :DD- Anonyymi
Tuo lämpötilamikä tuossa mainittiin on noin 20 astetta pakkasta. Täällä Etelä -Suomessa ei sellaisia ole juuei koskaan. Toyota BZ4X sopii hyvin Suomen talveen. Voi olla paras sähköauto talvisiin olosuhteisiin. Todennäköisesti tulee myymään hyvin.
- Anonyymi
Upeaaa Toyota teki taas menestyvän ei toimivan romun.
- Anonyymi
Ja tuon on vain ominaisuus eikä vika, joten ei tarvitse korjata mitenkään.
Näin toimii Toyota/Subaru.- Anonyymi
No viime talvenakin hinailin noita "toimivia" autoja hangesta pois Subarullani, kun ovat niin onnettomia kulkemaan vähänkään paksummassa lumessa. Mitä siis tekee "toimivalla" autolla, kun sillä ei pääse edes eteenpäin. 😜
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No viime talvenakin hinailin noita "toimivia" autoja hangesta pois Subarullani, kun ovat niin onnettomia kulkemaan vähänkään paksummassa lumessa. Mitä siis tekee "toimivalla" autolla, kun sillä ei pääse edes eteenpäin. 😜
Hienoa et voi auttaa jos on joku pulassa. Nykyisin jopa käynnistysapu on melko kallista puhumattakaan hinauksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa et voi auttaa jos on joku pulassa. Nykyisin jopa käynnistysapu on melko kallista puhumattakaan hinauksesta.
Hinaukset kuuluu takuuseen ja vakuutuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hinaukset kuuluu takuuseen ja vakuutuksiin.
Ai Toyota korvaa takuuaikana hinaukset?
Vai vakuutus?
Mazda toimii näin:
Mazda on liikkuvan henkilön auto. Mazda Europe Service -huoltopalvelut ovat käytössäsi automaattisesti ostettuasi uuden Mazda-ajoneuvon. Palvelu on käytettävissä yhden vuoden ajan rekisteröimisestä. Se aktivoidaan uudestaan aina, kun viet Mazdasi määräaikaishuoltoon. Palvelu on käytettävissä 20 vuoden ajan ajoneuvon rekisteröimisestä laskettuna.
Mazda tiepalvelu kattaa seuraavat palvelut
Mekaaniset sekä sähköiset vikatapaukset
Kuljettajan tahattomat virheet
Onnettomuudet
Varkaus/varkauden yritys (rajoitetut palvelut)
Vandalismi (rajoitetut palvelut)
Vikatilanteet turvallisuuskomponenteissa (esim. kuljettajan
turvavyö, tuulilasinpyyhkijät, suuntavilkku, etu- tai takavalot)
MUUT EDUT
Sijaisauto
Mazdan tiepalvelu korvaa sijaisauton enintään 5 kalenteripäiväksi, jos autoa ei voida korjata saman päivän aikana.
Kotiutus
Korvaamme kotimatkanne, jos autonne ei tule kuntoon saman päivän kuluessa Mazda-jälleenmyyjällä. Kuljetusvaihtoehtoina voi olla esimerkiksi junalippu (1. luokka) tai lentolippu, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia.
Majoitus
Jos matkan keskeytyminen tapahtuu yli 50 km päässä kotoanne ja haluatte odottaa autonne korjauksen valmistumista, tarjoamme mahdollisuutta majoitukseen Suomessa 3 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala) tai ulkomailla 5 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala).
Taksi
Korvaamme myös taksikustannukset, jos matkan keskeytyminen on alle 50 km päässä asuinpaikasta, juna- tai lentoasemasta.
Auton nouto
Järjestämme veloituksetta kuljetuksen korjatun autonne luokse joko taksilla, jos matka on alle 50 km, tai junalla (1. luokka) tai lentäen, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia. Autonne voidaan myös toimittaa kotianne lähimpänä olevalle valtuutetulle Mazda-korjaamolle.
Mitä vain tapahtuukaan ajoneuvollenne, soita ensimmäisenä tiepalveluun minä vuorokauden aikana tahansa. Suomessa numero on 0800 0 50 80 ja ulkomailla 358 800 0 50 80.
Palveluun sisältyy ehtoja. Tarkemmat ehdot saat jälleenmyyjältäsi. Suomessa sekä Baltian maissa tiepalvelun tarjoaa Falck 0573845-0 ja on hyödynnettävissä seuraavissa maissa: Alankomaat, Andorra, Belgia, Bosnia-Herzegovina, Espanja, Färsaaret, Gibraltar, Irlannin tasavalta, Islanti, Italia, Itävalta, Kanariansaaret, Kreeta, Kreikka, Kroatia, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Luxemburg, Malta, Monaco, Montenegro, Norja, Pohjois-Makedonia, Portugali, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, San Marinon tasavalta, Serbia, Slovakian tasavalta, Slovenia, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tšekin tasavalta, Turkki (Euroopan puoleinen osa), Unkari, Vatikaani, Viro, Yhdistynyt kuningaskunta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai Toyota korvaa takuuaikana hinaukset?
Vai vakuutus?
Mazda toimii näin:
Mazda on liikkuvan henkilön auto. Mazda Europe Service -huoltopalvelut ovat käytössäsi automaattisesti ostettuasi uuden Mazda-ajoneuvon. Palvelu on käytettävissä yhden vuoden ajan rekisteröimisestä. Se aktivoidaan uudestaan aina, kun viet Mazdasi määräaikaishuoltoon. Palvelu on käytettävissä 20 vuoden ajan ajoneuvon rekisteröimisestä laskettuna.
Mazda tiepalvelu kattaa seuraavat palvelut
Mekaaniset sekä sähköiset vikatapaukset
Kuljettajan tahattomat virheet
Onnettomuudet
Varkaus/varkauden yritys (rajoitetut palvelut)
Vandalismi (rajoitetut palvelut)
Vikatilanteet turvallisuuskomponenteissa (esim. kuljettajan
turvavyö, tuulilasinpyyhkijät, suuntavilkku, etu- tai takavalot)
MUUT EDUT
Sijaisauto
Mazdan tiepalvelu korvaa sijaisauton enintään 5 kalenteripäiväksi, jos autoa ei voida korjata saman päivän aikana.
Kotiutus
Korvaamme kotimatkanne, jos autonne ei tule kuntoon saman päivän kuluessa Mazda-jälleenmyyjällä. Kuljetusvaihtoehtoina voi olla esimerkiksi junalippu (1. luokka) tai lentolippu, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia.
Majoitus
Jos matkan keskeytyminen tapahtuu yli 50 km päässä kotoanne ja haluatte odottaa autonne korjauksen valmistumista, tarjoamme mahdollisuutta majoitukseen Suomessa 3 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala) tai ulkomailla 5 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala).
Taksi
Korvaamme myös taksikustannukset, jos matkan keskeytyminen on alle 50 km päässä asuinpaikasta, juna- tai lentoasemasta.
Auton nouto
Järjestämme veloituksetta kuljetuksen korjatun autonne luokse joko taksilla, jos matka on alle 50 km, tai junalla (1. luokka) tai lentäen, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia. Autonne voidaan myös toimittaa kotianne lähimpänä olevalle valtuutetulle Mazda-korjaamolle.
Mitä vain tapahtuukaan ajoneuvollenne, soita ensimmäisenä tiepalveluun minä vuorokauden aikana tahansa. Suomessa numero on 0800 0 50 80 ja ulkomailla 358 800 0 50 80.
Palveluun sisältyy ehtoja. Tarkemmat ehdot saat jälleenmyyjältäsi. Suomessa sekä Baltian maissa tiepalvelun tarjoaa Falck 0573845-0 ja on hyödynnettävissä seuraavissa maissa: Alankomaat, Andorra, Belgia, Bosnia-Herzegovina, Espanja, Färsaaret, Gibraltar, Irlannin tasavalta, Islanti, Italia, Itävalta, Kanariansaaret, Kreeta, Kreikka, Kroatia, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Luxemburg, Malta, Monaco, Montenegro, Norja, Pohjois-Makedonia, Portugali, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, San Marinon tasavalta, Serbia, Slovakian tasavalta, Slovenia, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tšekin tasavalta, Turkki (Euroopan puoleinen osa), Unkari, Vatikaani, Viro, Yhdistynyt kuningaskunta.Oletko käyttänyt Mazdan palvelua? Voin kertoa, ei toimi.
- Anonyymi
eikös ID vw ollut sama ongelma jo -15 pakkasessa?
- Anonyymi
ei vag konsernilla ole mitään ongelmia toyotan ostajilla on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei vag konsernilla ole mitään ongelmia toyotan ostajilla on.
No Toyota onkin melkoinen vikapesä.
- Anonyymi
Eihän ne Tojon muutkaan autot talvella toimi. Talvitestistäkin veivät hinausautolla pois.
- Anonyymi
Toyota Corolla on TM-talvitestin voittaja!
- Anonyymi
Myyjä kertoi että bz4X:ään saa varmasti hieman myöhemmin nettipäivityksenä akuston lämmityksen, joten nou hätä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myyjä kertoi että bz4X:ään saa varmasti hieman myöhemmin nettipäivityksenä akuston lämmityksen, joten nou hätä!
Tojossa siis on akuston lämmitysjärjestelmä valmiina , mutta sitä ei voi käyttää ? Käyttöjärjestelmä tulee myöhemmin , kun 10 vuoden kehitystyöhön ei juuri tuo ehtinyt . " nou hätä "
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojossa siis on akuston lämmitysjärjestelmä valmiina , mutta sitä ei voi käyttää ? Käyttöjärjestelmä tulee myöhemmin , kun 10 vuoden kehitystyöhön ei juuri tuo ehtinyt . " nou hätä "
Myyjäni on pitkän linjan luottomyyjäni (ostanut vuosittain uuden Toyotan vuodesta 2002 alkaen!) ja tietää. Akustolämmitys saatavilla ota-pilvipäivityksenä myöhemmin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Corolla on TM-talvitestin voittaja!
Corolla voitti talvitestin täysin ylivoimaisesti. Siinä oli paras lämmityslaite ja hyvä etenemään.
- Anonyymi
Peru vaan ite omia hölmöjä autokauppojasi äläkä puutu toisten asioihin.
- Anonyymi
Peruin jo itse. Takkiin tuli yli 2200 eur. Vituttaa mutta ajan mieluummin nyt sitten Corolla 2,0 hybridillä edelleen...
- Anonyymi
Puolivalmiste Toyotan myyntii suorastaan jäätyy kun tieto ongelmista leviää ostajille. Jos myyjä kieltää vian olemassaolon se on vale ja sillä perusteella voi purkaa kaupan.
- Anonyymi
Toyota on merkki mistä valitetaan eniten kuluttaja-asimiehille.
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttaja-asiamies/
Tämä oli jo hybridien ominaisuus ja sama jatkuu näköjään sähköautojen kanssa. - Anonyymi
Tojotisti menee taas luottomyyjän halpaan.
- Anonyymi
Kaikki merkit viittaa siihen ettei Toyota ole luotettava auto enää nykyisin.
https://www.leafscore.com/auto/most-reliable-electric-vehicles/ - Anonyymi
Toyotan sähköauto kyllä toimii varmasti pakkasessa. Pikalataus pakkasessa vain on yhtä heikko kuin Huyndai/KIA:ssa.
Auto lataa silti AC laturilla kovallakin pakkasella 22kW teholla.
Ero tulee vain DC-latauksella pikalatausasemalla.
Asian vaikutus riippuu siis siitä kuinka paljon on tarvetta pikaladata.
Jos lataa käytännössä vain kotona niin autojen välillä ei ole eroa latauksessa.- Anonyymi
Eli Toyota rakennettu vain työmatka käyttöön. Mikä sekään ei tavella onnistu jos et omista lämmintä tallia. Pikalatauksen puuttuminen vaikeuttaa huomattavasti auton normaalia käyttöä matka-ajossa. Nopeasti latautuvat Korealaiset ovat täysin ylivoimaisia tässä.
https://www.youtube.com/watch?v=r7d_HHlf32M - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli Toyota rakennettu vain työmatka käyttöön. Mikä sekään ei tavella onnistu jos et omista lämmintä tallia. Pikalatauksen puuttuminen vaikeuttaa huomattavasti auton normaalia käyttöä matka-ajossa. Nopeasti latautuvat Korealaiset ovat täysin ylivoimaisia tässä.
https://www.youtube.com/watch?v=r7d_HHlf32MEt nyt ymmärrä ollenkaan mistä on kysymys. TUo asia liittyy vain ja ainoastaan akun pikalataukseen. Ilman akun esilämmitystä ajon aikana akkua ei voi pikaladata, tai voi mutta virta latausasemalla nousee vasta sitä mukaa kun akku lämpiää latauksen vuoksi.
Ilmiö ihan sama mikä näkyi KIA/Huyndaissa TM talvitestissä.
Tällä ei ole mitään tekemistä akun purkamisen kanssa. Sähköä saa ulos ja maksimi tehoa ihan normaalisti.
Myös siis auton lämmittimet ym. toimii normaalista. Tämä ei myöskään vaikuta auton rangeen talvella mitenkään. - Anonyymi
> Auto lataa silti AC laturilla kovallakin pakkasella 22kW teholla.
Taas tojohönöä viedään kuin litran mittaa. Kaikki alle 50 kW laturit ovat tosiasiassa vain liitäntöjä sähköverkkoon ja lataus tapahtuu tällöin auton sisäänrakennetulla laturilla. Täyssähköautoissa yleensä 3x16 A = 11 kW teholla. Jolloin ihan se ja sama, onko auto kiinni 11 vai 22 kW "latausasemassa"
Tolloloota tarvitsee "22 kW" latauspisteen eli 3x32 A ladatakseen täydellä teholla. Haiskahtaa itäautoissa yleiseltä 1-vaihelaturilta, jolloin latausteho on 3,7 kW, kun ladataan "11 kW latausasemasta" ja 7,4 kW, kun ladataan "22 kW latausasemasta".
Tällä autolla näkyy myös DC lataus olevan hitaanpuoleinen eli se ei kykene tosiasiassa lataamaan DC latauksenakaan edes köykäisimpien pikalaturien 50 kW teholla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Auto lataa silti AC laturilla kovallakin pakkasella 22kW teholla.
Taas tojohönöä viedään kuin litran mittaa. Kaikki alle 50 kW laturit ovat tosiasiassa vain liitäntöjä sähköverkkoon ja lataus tapahtuu tällöin auton sisäänrakennetulla laturilla. Täyssähköautoissa yleensä 3x16 A = 11 kW teholla. Jolloin ihan se ja sama, onko auto kiinni 11 vai 22 kW "latausasemassa"
Tolloloota tarvitsee "22 kW" latauspisteen eli 3x32 A ladatakseen täydellä teholla. Haiskahtaa itäautoissa yleiseltä 1-vaihelaturilta, jolloin latausteho on 3,7 kW, kun ladataan "11 kW latausasemasta" ja 7,4 kW, kun ladataan "22 kW latausasemasta".
Tällä autolla näkyy myös DC lataus olevan hitaanpuoleinen eli se ei kykene tosiasiassa lataamaan DC latauksenakaan edes köykäisimpien pikalaturien 50 kW teholla.Jaha, vähän enemmän piti tonkia. Eihän tekniikasta ymmärtämättömiä tojovaareja haluta kiusata sellaisilla yksityiskohdilla kuin akun koko tai latausnopeus, mutta löytyi ne speksit lopulta
Max. Latausteho AC (kW), (vaiheet) 6,6 (1-v) kW
Eli nyt myytävissä autoissa on 1 vaihelaturi, jonka teho on 6,6 kW ja sehän vaatii noin 29 A. "22 kW" latauspisteestä ladataan 6,6 kW maksimiteholla ja 11 kW eli 3x16 A latauspisteestä 3,7 kW (1x16 A) maksimiteholla.
Kotilataus huikealla 3,7 kW teholla. 29 A latausvirran saisi järjestettyä vain 3x32 latauspisteellä, mikä edellyttäisi väh. 35 A ja mieluummin 50/63 A pääsulakkeita.
30->80 % lataus ottaa 3,7 teholla aikaa 10 h ja 6,6 kW teholla vajaat 6 h. Että semmoinen pikalataus. No, tojovaareilla on aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaha, vähän enemmän piti tonkia. Eihän tekniikasta ymmärtämättömiä tojovaareja haluta kiusata sellaisilla yksityiskohdilla kuin akun koko tai latausnopeus, mutta löytyi ne speksit lopulta
Max. Latausteho AC (kW), (vaiheet) 6,6 (1-v) kW
Eli nyt myytävissä autoissa on 1 vaihelaturi, jonka teho on 6,6 kW ja sehän vaatii noin 29 A. "22 kW" latauspisteestä ladataan 6,6 kW maksimiteholla ja 11 kW eli 3x16 A latauspisteestä 3,7 kW (1x16 A) maksimiteholla.
Kotilataus huikealla 3,7 kW teholla. 29 A latausvirran saisi järjestettyä vain 3x32 latauspisteellä, mikä edellyttäisi väh. 35 A ja mieluummin 50/63 A pääsulakkeita.
30->80 % lataus ottaa 3,7 teholla aikaa 10 h ja 6,6 kW teholla vajaat 6 h. Että semmoinen pikalataus. No, tojovaareilla on aikaa.DC max lataustehoksi luvataan 150 kW, mutta sehän on näissä itäautoissa usein ollut tyhjää puhetta. Jos akun esilämmitys puuttuu, latausteho jää kylmällä säällä murto osaan tuosta.
Sekin on aika tyypillistä, että 150 kW nimellinen teho tarkoittaa oikeasti., että lähes tyhjään akkuun pukataan hetkellisesti reilu 130 kW, mutta lataustason noustessa teho hiipuu nopeasti ja keskitehon onkin luokkaa puolet luvatusta maksimitehosta. Lämpimällä säällä. Pakkasilla ei ilman esilämmitystä mene edes 50 kW rikki.
Vrt. Mersulla on tyylinä, että maksimiteho on "pieni", vaikkapa 100 kW, mutta auto lataa tällä teholla lähes koko ajan (~80 % varaukseen asti). Tällöin akkuun saa ½ h pikalatauksella enemmän energiaa kuin "150 kW" autolla, joka lataa yli 100 kW teholla vain lyhyen hetken. Lisäbonuksena 100 kW vakioteholla lataavalle riittää nopeaan lataukseen 100 kW laturi. 150 kW latureita ei valtakunassa montaa ole. - Anonyymi
Jos ajaa bensalla , niin ei tarvi ladata ollenkaan . Yms . Seli seli .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli Toyota rakennettu vain työmatka käyttöön. Mikä sekään ei tavella onnistu jos et omista lämmintä tallia. Pikalatauksen puuttuminen vaikeuttaa huomattavasti auton normaalia käyttöä matka-ajossa. Nopeasti latautuvat Korealaiset ovat täysin ylivoimaisia tässä.
https://www.youtube.com/watch?v=r7d_HHlf32MKöyhien ongelma, itselläni lämmin autohalli 20 astetta ja lataustolpat rakennettiin 1,5 v sitten.
- Anonyymi
Ei kai se asia miksikään muutu, eihän Tojotan muutkaan autot toimi pakkasella. Hinurin lavalla piti viedä talvitestistä pois.
- Anonyymi
Se on omituista ettei Toyota saa oikein mitään mallia valmiina markkinoille.
Todella isoja vikoja ilmenee kaikissa maiileissa. Eikä ole vain yhden vian juttuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on omituista ettei Toyota saa oikein mitään mallia valmiina markkinoille.
Todella isoja vikoja ilmenee kaikissa maiileissa. Eikä ole vain yhden vian juttuja.olikos se ID.3 kuinka valmis kun tuli markkinoille? Siinähän ei toimi vieläkään kaikki asiat, näin ainakin TM testin mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olikos se ID.3 kuinka valmis kun tuli markkinoille? Siinähän ei toimi vieläkään kaikki asiat, näin ainakin TM testin mukaan.
Vanhaa asiaa. Kaikki toimii loistavasti. Tökkivä tietoviihdejärjestelmä on päivitetty aikoja sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhaa asiaa. Kaikki toimii loistavasti. Tökkivä tietoviihdejärjestelmä on päivitetty aikoja sitten.
Kumma kyllä sitä haukutaan edelleen kaikissa koeajoissa.
Saatiinko päivityksellä myös valaistus kaikkiin säätimiin? - Anonyymi
Noloin testin lopetus koko tm:n historian aikana, siihen vain Toyota pystyy.
- Anonyymi
Ei voi Toyotaa suositelle oikein mihinkään käyttöön. On ne vaa nii surkeita kaikessa.
- Anonyymi
Huomaa että poikaset ei tiedä mitään sähköautoista. Tuo vaikuttaa vain auton pikalataukseen. Ei mihinkään muuhun.
Lukekaan TM talvitesti. Siinä KIAssa aivan sama ongelma/ilmiö.- Anonyymi
Eli reissuun ei sitten lähde talvella kun lataus kestää ihan liian kauan, eikä lounaalla saa kulututtua aikaa, eli väli öitä pitää sisällyttää matkaan.
Kyllä noin kalliissa autossa pitäisi olla paremmat latausominaisuudet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli reissuun ei sitten lähde talvella kun lataus kestää ihan liian kauan, eikä lounaalla saa kulututtua aikaa, eli väli öitä pitää sisällyttää matkaan.
Kyllä noin kalliissa autossa pitäisi olla paremmat latausominaisuudet.Samaan hintaan saa paljon parempia milta merkeiltä.
Se on pahin juttu etteiToyota akut toimi ollenkaan pakkasessa.
Mutta ehkä ne joskus toimii, jos ilmastyo tarpeeksi lämpenee? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli reissuun ei sitten lähde talvella kun lataus kestää ihan liian kauan, eikä lounaalla saa kulututtua aikaa, eli väli öitä pitää sisällyttää matkaan.
Kyllä noin kalliissa autossa pitäisi olla paremmat latausominaisuudet.Sinun on tehtävä oma valinta mitä sähköautolta haluta, jos siis sinulla on varaa uuteen autoon ylipäänsä.
Jos sinulla ei ole varaa niin miksi vaivaat pientä päätäsi moisella.
- Anonyymi
On tuo muutenkin niin surkea kötöstys, että sitä ostaa vain paatunein Tojohönö.
- Anonyymi
Lupaukset taas kovia toteutus ihan kökkö.
Ihmetellä voi et miksi kukaan haluais ostaa huonoa laatua mikä ei edes toimi kaikissa olosuhteissa missä sillä pitäisi voida ajaa vailla huolta siitä et jää pulaan ensimmäisessä pakkasessa. Toivottavasti ne maat kieltää myynnin missä pakkasia on jatkuvasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lupaukset taas kovia toteutus ihan kökkö.
Ihmetellä voi et miksi kukaan haluais ostaa huonoa laatua mikä ei edes toimi kaikissa olosuhteissa missä sillä pitäisi voida ajaa vailla huolta siitä et jää pulaan ensimmäisessä pakkasessa. Toivottavasti ne maat kieltää myynnin missä pakkasia on jatkuvasti.Tosi kovia on lupaukset.
22 kW laturilla latausaika tyhjästä täyteen 11 h, koska max. latausteho kuitenkin 6,6 kW nyt myynnissä olevilla autoilla. Myöhemmin tulee tarjolle myös 11 kW lataustehoon yltävä malli.
Kotilataus enintään 3,7 kW teholla.
- Anonyymi
Heh, johan minä sanoin. Polestar 2, Skoda Enyaq, Tesla model 3, siinä parhaat. Tojottimen hökötys on kauhea ja susi jo syntyessään.
- Anonyymi
Hummer se toimii kuitenkin kaikkein parhaiten, Kuten jenkkien aseapu Ukrainassakin.
Euromopot aloittelijoille.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tayssahkoinen-hummer-tulee-hurjana-vaantoa-aivan-tolkuttomasti-tehoa-830-hevosvoimaa-ja-sahkomatkaakin-480-kilometria/f2801798-1a37-44f2-b0c6-33f299d30c6b - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hummer se toimii kuitenkin kaikkein parhaiten, Kuten jenkkien aseapu Ukrainassakin.
Euromopot aloittelijoille.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tayssahkoinen-hummer-tulee-hurjana-vaantoa-aivan-tolkuttomasti-tehoa-830-hevosvoimaa-ja-sahkomatkaakin-480-kilometria/f2801798-1a37-44f2-b0c6-33f299d30c6bTää on parempi: https://www.youtube.com/watch?v=81-jJ4LIxbQ
- Anonyymi
Ei mikään ihme et Toyota ei toimi. Ei Tojotisteilla toimi mikään.
- Anonyymi
Muuten Toyota vois olla hyvä auto, mutta kun se ei toimi-
- Anonyymi
palstan asiantumntijat vois esittää arvauksia kuinka piotkä aika menee et Toyota saa akut toimimaan niin kuin ne pitäis toimia.
- Anonyymi
Miksi muut autot toimii mutta Toyota ei?
- Anonyymi
Muut autot suunnitellaan.
- Anonyymi
Tolloloota on halpuutukseen erikoistunut itäautovalmistaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tolloloota on halpuutukseen erikoistunut itäautovalmistaja.
Ei Toyota ole edes halpa. Mutta halvalla tehdyt osat tekee iitä huonon.
- Anonyymi
Miten niin ei toimi? Mikä siinä ei toimi pakkasessa?
Linkki, kiitos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ei toimi? Mikä siinä ei toimi pakkasessa?
Linkki, kiitos.Ei toimi lataus
https://www.evnewsdaily.com/2022/05/09/09-may-2022-toyota-says-bz4x-may-not-work-if-charging-in-cold-weather/
Eikä käynnistys
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16732978/corolla-2-0--ja-rav4-2-5--hybrideissa-relevikaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toimi lataus
https://www.evnewsdaily.com/2022/05/09/09-may-2022-toyota-says-bz4x-may-not-work-if-charging-in-cold-weather/
Eikä käynnistys
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16732978/corolla-2-0--ja-rav4-2-5--hybrideissa-relevikaa!Pikku pakkaseen hyytyy itäautot
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toimi lataus
https://www.evnewsdaily.com/2022/05/09/09-may-2022-toyota-says-bz4x-may-not-work-if-charging-in-cold-weather/
Eikä käynnistys
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16732978/corolla-2-0--ja-rav4-2-5--hybrideissa-relevikaa!"“Charging times are estimated based on ideal charging conditions. As temperatures decrease below 50 degrees Fahrenheit, charging time will increase significantly. "
Lataus hidastuu merkittävästi alle 50 °F eli alle 10 °C lämpötilassa. Suomen keskilämpötila on noin 5 °C astetta, joten merkittävän hidasta latausta pukkaa suurimman osan vuodesta.
"DC charging may not work on AWD bz4x when the temperature is below 32 degrees Fahrenhei"
Tasavirtalataus (pikalataus) ei ehkä ole lainkaan mahdollista alle 32 °F eli 0 °C lämpötilassa.
Mahtaa tulla kiva ylläri näille 700 auton ostajalle. Onneksi nämä ostajat ovat vain tojohönön märkä päiväuni. Ei näillä speksiella montaa autoa kaupaksi mene. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"“Charging times are estimated based on ideal charging conditions. As temperatures decrease below 50 degrees Fahrenheit, charging time will increase significantly. "
Lataus hidastuu merkittävästi alle 50 °F eli alle 10 °C lämpötilassa. Suomen keskilämpötila on noin 5 °C astetta, joten merkittävän hidasta latausta pukkaa suurimman osan vuodesta.
"DC charging may not work on AWD bz4x when the temperature is below 32 degrees Fahrenhei"
Tasavirtalataus (pikalataus) ei ehkä ole lainkaan mahdollista alle 32 °F eli 0 °C lämpötilassa.
Mahtaa tulla kiva ylläri näille 700 auton ostajalle. Onneksi nämä ostajat ovat vain tojohönön märkä päiväuni. Ei näillä speksiella montaa autoa kaupaksi mene.Höpöhöpö. DC lataus toimii kuten KIA/Huyndai joissa niissäkään ei ole akun lämmitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö. DC lataus toimii kuten KIA/Huyndai joissa niissäkään ei ole akun lämmitystä.
Eli siisi Ioniq 5 ja EV6
- Anonyymi
Miksi Toyota ainoana kestää eniten kovaa käyttöä?
- Anonyymi
Ei uudet Toyotat lähde edes käyntiin pakkasella. Miten niitä vois käyttää?
- Anonyymi
Kaikki Tojottimet on keskeneräisiä markkinoille tullessaan.
- Anonyymi
Vähän kuin ID.3 jonka softa ei vieläkään ole kunnossa ja jotka odotti Saksassa tarhatuna ulkona puoli vuotta kun softa on niin keskeneräinen ettei autoja edes voinut käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän kuin ID.3 jonka softa ei vieläkään ole kunnossa ja jotka odotti Saksassa tarhatuna ulkona puoli vuotta kun softa on niin keskeneräinen ettei autoja edes voinut käyttää.
Omistajien mukaan ovat toimineet hyvin ja samoin Skodat ja Audit.
- Anonyymi
Akkutekniikka on Toyotan heikkous. Eikä uutta tekniikkaa tule nopeasti vaikka sitä on tarjolla markkinoilla.
- Anonyymi
Mitä oikeasti Toimivaa Toyota on tehnyt viimeisen 10v aikana?
- Ei oikeasti mitään hyvin toimivaa.
- Anonyymi
Älä osta kesäauto Tojotaa osta talviauto.
- Anonyymi
Toyota uutuus sähköauto viettää koko TM:n talvitestin lämpim ässä tallissa ja osallistuu vasta kesätestiin.
- Anonyymi
Kuvissa Toyota viihtyy lumisissa maisemissa, mutta oikeasti se ei taida oikein niissä keleissä toimia. https://www.toyota.fi/autot/bz4x
- Anonyymi
Toyota ei tee akkuja ne tulee Panasonicilta. Onko Panasonic huono akkuvalmistaja?
Mikä Toyotan sähköautossa ei toimi talvella? Kertokaa yksityiskohtia.
Se tiedetään että KIA ja Huydai ei toimi talvella koska niissä on sama puute kuin Toyotan sähköautossa.- Anonyymi
Kia ja Hyundai on parasta mitä kyseisten autojen hintaluokassa on tarjolla.
Ja toimii taatusti talvella. En väitä että ne olisi täydellisiä mutta kyllä ne Toyotan voittaa ihan 100-0.
Taattua laatua talveksi: https://www.youtube.com/watch?v=LJiIjEpky54 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kia ja Hyundai on parasta mitä kyseisten autojen hintaluokassa on tarjolla.
Ja toimii taatusti talvella. En väitä että ne olisi täydellisiä mutta kyllä ne Toyotan voittaa ihan 100-0.
Taattua laatua talveksi: https://www.youtube.com/watch?v=LJiIjEpky54KIA ja Huyndai ei myöskään käytä akun esilämitystä pikalatausta varten mikä on se asia minkä vuoksi trollit tässäkin ketjussa hölöttää BZ:sta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KIA ja Huyndai ei myöskään käytä akun esilämitystä pikalatausta varten mikä on se asia minkä vuoksi trollit tässäkin ketjussa hölöttää BZ:sta.
Kuitenkin ne toimii ja Toyotalla ei, jossain osataan tehdä parempaa kuin Toyota ja nyt puhutaan uusimmasta Toyotasta jossa pitäisi olla se uusin tieto ja taito, mutta se on valitettavasti ainakin 3 vuotta jäljessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin ne toimii ja Toyotalla ei, jossain osataan tehdä parempaa kuin Toyota ja nyt puhutaan uusimmasta Toyotasta jossa pitäisi olla se uusin tieto ja taito, mutta se on valitettavasti ainakin 3 vuotta jäljessä.
Eikä pärjää Toyota edes huoltojen hintavertailussa.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hyundai-ioniq-5-todisti-sahkoauto-on-halpa-huoltaa/
- Anonyymi
Miten se nyt taas meni? Uusi Toyota tuli markkinoille ja heti alkoi vikatilasto täyttyä.
- Anonyymi
Toyota on aina aiheuttanut tuskaa ja pelkoa..........
etenkin vikavagen konsernissa! Suoranaista kauhua ovat joutuneet kokemaan suomessa automyyjät kun ei kauppa käy eikä hilloa näy! - Anonyymi
No minkäs volkkarin vioille voi. Niiden tilasto täyttää jatkuvasti muista riippumatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minkäs volkkarin vioille voi. Niiden tilasto täyttää jatkuvasti muista riippumatta.
Joo VW vois korjata Toyotan viat kun ne ei itse osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on aina aiheuttanut tuskaa ja pelkoa..........
etenkin vikavagen konsernissa! Suoranaista kauhua ovat joutuneet kokemaan suomessa automyyjät kun ei kauppa käy eikä hilloa näy!Hihii, hauska poika.
VW:llä kauppa käy ja kaikki tuotanto on myyty pitkälle eteenpäin, mutta jos osia olisi saatavana, niin niitä menisi paljon enemmän. Se on alkanut pelottaa Toyotan omapoikaa ja dissausyritykset on kasvaneet ja jutut entistä vanhempia.
- Anonyymi
Toyta uutuus sähköauto kaatuu taas väistökokeessa kuten RAV 4 ?
Kyllä Toyota osaa tehdä hyviä autoja tosiaan.
https://www.youtube.com/watch?v=VtQ24W_lamY
Eikä ole ainoa huonosti tehty auto mitä Toyota on tehnyt.
Miksi Nissan toimii mutta Toyota ei?
Samoin Kia toimii mutta Toyota ei?
Selkeä osoitus siitä ettei Toyotaan voi luottaa. Taattua pa*kaa markkinoille, eikä mitään korjata vaikka luvataan. Toyotalla on eniten keskeneräisiä takaisinkutsuja trafin tilastoissa. Ihan selvä asia ettei valmiita autoja Toyota saa markkinoille.
Todisteet puhuu mutta Toyota ei tee mitään muuttaakseen autoja paremmiksi.
Toyota on eniten oikeuteen haastettu automerkki. Todisteet:
https://www.abc.net.au/news/2014-03-20/toyota-pays-1-3-billion-for-defect-cover-up-statements/5332894?nw=0&r=HtmlFragment
https://electrek.co/2021/01/14/toyotas-greenwashing-leads-to-record-180m-fine-for-emissions-lies/
https://www.motorbiscuit.com/avoid-these-used-toyota-tacoma-models-unless-you-love-rust/
https://www.industryweek.com/the-economy/article/21963002/toyota-recalls-227-million-vehicles-over-airbag-defect
https://www.reuters.com/article/us-toyota-recall-idUSKBN1ZL24H
Ei ole mikään luotettava auto tai firma. Jos muuta väität valehtelet.- Anonyymi
Mutta kun meillä etukäteen korjatut ja huolletut Toyotat menee hyvin läpi katsastuksesta, yhyy nyyhkis pettymys itsetunnon menetys vitutus ja nöyryytys.
- Anonyymi
Missä linkki BZ4X hirvitestiin?
Ei missään koska tuollaista testiä ei ole lehtien toimesta tehty.
- Anonyymi
Hyvin toimii vaikka vikoja riittää?
- Anonyymi
Huoltokulut on älyttömät vaikka toimisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoltokulut on älyttömät vaikka toimisi?
No ei. Suositeltava ensihuolto 1000-1500 km kohdalla bZ4X:ään maksaa vain 200 eur (sisältää jarrujen tarkistus, akuston kuntotesti, lasinpesunesteen tarkistus ja täyttö jne) ja sen jälkeiset huollot 300-450 eur kpl. Jarrujen herkistys vuosittain.
- Anonyymi
No ei yllätä, ettei toimi.
- Anonyymi
Kilpailu vain kovenee kun jatkuvasti tulee laatusähköautoja markkinoille.
Nissan ja Rellu esitelleet parempia luomuksia kuin Toyota.
RENAULT MEGANE E-TECH https://www.youtube.com/watch?v=Z8rqoKjHARA
Nissan Ariya https://www.youtube.com/watch?v=k4omK8fEirY
Hyviä haastajia Tohjottimelle ja laatua koko rahalkasalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kilpailu vain kovenee kun jatkuvasti tulee laatusähköautoja markkinoille.
Nissan ja Rellu esitelleet parempia luomuksia kuin Toyota.
RENAULT MEGANE E-TECH https://www.youtube.com/watch?v=Z8rqoKjHARA
Nissan Ariya https://www.youtube.com/watch?v=k4omK8fEirY
Hyviä haastajia Tohjottimelle ja laatua koko rahalkasalla.On muuten upeita autoja molemmat.
Parempiakin videoita löytyy youtubesta.
Tässä yksi niistä: https://www.youtube.com/watch?v=jqdByCvnNQA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On muuten upeita autoja molemmat.
Parempiakin videoita löytyy youtubesta.
Tässä yksi niistä: https://www.youtube.com/watch?v=jqdByCvnNQAVikatojotan vanha tekniikka ei pelaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vikatojotan vanha tekniikka ei pelaa.
Kai ne sen 3v niitä korjailee kun takuu on voimassa?
Sitten äkkiä uusi alle.
- Anonyymi
Tojotissiposkiteroilta loppuu paukut.
Ei se ole ihme kun totuus lyödään vasten tissipuskia ja äiti ei ole auttamassa. - Anonyymi
Tosi säälittäviä räpellyksiä Toyotat on nykyisin.
- Anonyymi
Korjaus-sarjaa taas saa omistajat odottaa.
- Anonyymi
Mioten Toyota voi tehdä näin huonoja autoja?
- Anonyymi
Voi voi kun toimisi Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi kun toimisi Toyota.
oivoi toimispa joku muuki ku vain Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oivoi toimispa joku muuki ku vain Toyota.
Toimivia Tojottimia odotellaan vielä pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimivia Tojottimia odotellaan vielä pitkään.
Valmistaja Toyota on täysin viaton kaikkiin ilmeneviin vikoihin.
Vain oikeudessa todistetut viat on todellisia ja niistä Toyota on maksanut usein korvauksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmistaja Toyota on täysin viaton kaikkiin ilmeneviin vikoihin.
Vain oikeudessa todistetut viat on todellisia ja niistä Toyota on maksanut usein korvauksia.Ei voi toimia kolmivaihe lataus tai aa kkujen lämmitys kun niitä ei tojossaole. Kysymys on puutteellisesta varustuksesta. Ei siitä että tojo menisi rikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmistaja Toyota on täysin viaton kaikkiin ilmeneviin vikoihin.
Vain oikeudessa todistetut viat on todellisia ja niistä Toyota on maksanut usein korvauksia.On maksanut kyllä, mutta kovin nihkeästi korjaa sellaiset viat jotka pitäisi tehdä mahdollisimman nopeasti takasinkutsuina.
- Anonyymi
Kun se joskus toimii on se niin hyvää ettei sanotuksi saa.
- Anonyymi
Siinä se haaste onkin, halpuutettu auto jota pitää parantaa jo ennen kuin ensimmästäkään on luovutettu asiakkaalle ja nuo asiat on kuitenkin ollut jo tiedossa alusta asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä se haaste onkin, halpuutettu auto jota pitää parantaa jo ennen kuin ensimmästäkään on luovutettu asiakkaalle ja nuo asiat on kuitenkin ollut jo tiedossa alusta asti.
Talvella riittää taas hinureille töitä kun Tojotia viedään lämpimään "sulamaan" :D
kesäällä niitä viedään ilmastituun tilaan viilenemään! :D
- Anonyymi
Toyotan sähköauto kyllä toimii varmasti pakkasessa. Pikalataus pakkasessa vain on yhtä heikko kuin Huyndai/KIA:ssa.
Auto lataa silti AC laturilla kovallakin pakkasella 22kW teholla.
Ero tulee vain DC-latauksella pikalatausasemalla.
Asian vaikutus riippuu siis siitä kuinka paljon on tarvetta pikaladata.
Jos lataa käytännössä vain kotona niin autojen välillä ei ole eroa latauksessa.- Anonyymi
Jos ei tarvi koskaan muuta , kuin kotilatausta , niin tuo sähkötojo toimii lyhyillä työmatkoilla .
- Anonyymi
Miksi ostaa auto mikä ei toimi?
- Anonyymi
Hölmöt ostaa kun siinä lukee Toyota, vaikka on Subarun tekemä. Sama on pakuissa. Proace myy, vaikka se on PSA:n tekemä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmöt ostaa kun siinä lukee Toyota, vaikka on Subarun tekemä. Sama on pakuissa. Proace myy, vaikka se on PSA:n tekemä.
Proace taitaa olla ainoa hyvä Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Proace taitaa olla ainoa hyvä Toyota.
Totta, kaikki muiden tekemät on parempia kuin Toyotan omat sätökset.
Tosin tämä sähkö Subarussa on paljon puutteita, kuten akunlämmitys ja kolmivaihe lataus, noin tärkeimmät mainitakseni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmöt ostaa kun siinä lukee Toyota, vaikka on Subarun tekemä. Sama on pakuissa. Proace myy, vaikka se on PSA:n tekemä.
Toyota laittaa Proaceen omat sähkölaitteet kertoi myyjä. Kullatut liittimet sähköjohdoissa ja Nippon Denson sähkölaitteet, kestää. Ranskanpullat laittaa kaikkea Lucasta ja Valeota.
- Anonyymi
Törkyinen hinta kinkku kaaralla, jossei toimi siberian lämmössä ja köyhäs suomes?🤭🤭
- Anonyymi
Voi kun Toyota tekis jotain oikeasti toimivaa joskus...?
- Anonyymi
Ei mene eikä toimi ollenkaan.
https://www.carscoops.com/2022/05/the-toyota-bz4x-might-charge-much-slower-when-its-literally-freezing-outside/- Anonyymi
Toyotasta saa kertoa vain valheellista jaa ylistävää informaatiota.
Tosiasioidenkertominen on ehdottomasti kielletty. - Anonyymi
DC-latauksestahan tuossa jutussa kerrottiin. Normaali 11kW tehoinen TYpe2 lataus toimii normaalisti joka tapauksessa.
VW sanoo ID:n manuaalissa että takuu raukeaa jos auto on yli 24h -30 pakkasessa.
Mitähän se kertoo pakkastoimivuudesta?
- Anonyymi
Muilla valmistajilla sentään akkuautot toimii jotenkin.
Mutta toki toyota mokaa senkin kokonaan toimimattomaksi.- Anonyymi
toyota takuu loppuu heti kun takavalot lakkaa näkymästä liikkeeseen.
- Anonyymi
Kopiovalmistaja Toyota ei saa vehkeitä toimimaan.
Jotain vikaa jos ei osaa parempaa autoa valita. - Anonyymi
Kivaa varmasti tulla huijatuksi markkinoinnin takia?
Eniten myyty on aina heikkolaatuisin.- Anonyymi
Aina sama juttu. huijarit menestyy parahaiten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina sama juttu. huijarit menestyy parahaiten.
Ei aina, mutta Toyotan kohdalla kyllä. Syynä on toisin Toyotan käyttämät vanhentuneet osat joita on maailmalta saanut helposti kun ne jotka käyttävät uutta ja nykyaikaista osaa ovat kärsineet osapulasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei aina, mutta Toyotan kohdalla kyllä. Syynä on toisin Toyotan käyttämät vanhentuneet osat joita on maailmalta saanut helposti kun ne jotka käyttävät uutta ja nykyaikaista osaa ovat kärsineet osapulasta.
Ei vikoja saa selitellä vaan jättää vialliset vehkeet kauppaan.
Oikeasti niitä ei pitäisi edes myydä. Mutta kuluttajat taitaa olla vaa huijattavissa ostamaan huonoja tuotteita vaikka ei pitäis olla niin tyhmä et tulee huijatuksi.
- Anonyymi
Viattomien autojen pitäis toimia aina?
- Anonyymi
BZZZZZZz autojen toiminta ei ole talvella muuta kuin nax nax ja omistaja soittaa ilmatieteenlaitokselle kysyäkseen milloin kesä taas alkaa. Toyotat vaatii 20 kelit toimiakseen.
- Anonyymi
Toyota ei toimi eikä sitä saada kuntoon, vaikka kuinka yritetään huoltaa Toyotan merkkikorjaamossa.
- Anonyymi
Toyota ei toimi ollenkaan pakkasella, siksi se tuli kesällä myyntiin.
- Anonyymi
Toimivan Toyotan kehitystyö onkesken odotetaan 10-29v niin ehkä sitten se jo toimii?
- Anonyymi
Mikään Toyota ei oikeasti toimi.
- Anonyymi
Vain typerät ontaa Toyotan puolivalmisteita.
- Anonyymi
Toyota toimii esikuvana muille autovalmistajille.
- Anonyymi
Skoda toimii Toyota ei toimi ollenkaan.
- Anonyymi
Näin on.
- Anonyymi
Missä olosuhteissa Toyota muka toimii?
- Anonyymi
Uusi Toyota ja korjataan 10v et tulee käyttökuntoon.
- Anonyymi
Toyota, Suomenkin ykkönen. Vieläpä ylivoimaisesti.
- Anonyymi
Mitä IDn manuaali sanoo pakkasesta?
- Anonyymi
Älä aja jos on miinuksella.
- Anonyymi
Hyvää ja toimivaa toyotaa ei ole vielä keksitty.
- Anonyymi
Näytä mulle toimiva Toyota ja mä näytän sulle valehtelijan.
- Anonyymi
Tämän valossa olet itse valehtelija:
Toyota on maailman arvostetuin ja luotetuin automerkki, ja useat puolueettomat tutkimukset todistavat Toyotan laadun. Vuodesta toiseen Toyota on ollut kestomenestyjä niin maailmanlaajuisissa kuin kotimaisissa arvostusmittauksissa ja laatuvertailuissa sekä katsastustilastoissa. Auton ostajalle Toyotan menestys ja tunnustettu laatu merkitsee varmuutta, luotettavuutta, edullisia käyttö- ja huoltokustannuksia sekä parempaa jälleenmyyntiarvoa. - Anonyymi
Luotettavimmaksi arvioidaan Toyota ennen Volvoa ja Mercedes-Benziä.
https://www.kamux.fi/news/tutkimus-selvitti-mita-eri-automerkeista-ajatellaan-arvaatko-mika-mielletaan-useimmin
- Anonyymi
VW sähköautot sentään toimii, mutta Toyotan toimivuus on olematonb käsite.
- Anonyymi
Epäiletkö, että autosi kuluttaa liikaa öljyä? Tiedämme, että liiallinen öljynkulutus on rasittava ongelma ja se voi esiintyä myös uusissa autoissa. On todella ärsyttävää olla jatkuvasti öljyostoksilla ja lisäämässä moottoriin öljyä. Öljynkulutusongelma on sekä Audien että muiden VAG-konsernin autojen haaste. Pahimmillaan edessä on 8000 euron arvoinen remontti, mutta vielä ei kannata hätäillä. Hyvä lähtökohta normaalille öljynkulutukselle on se, että öljyä ei pitäisi joutua täyttämään autoon vuotuisten huoltojen ulkopuolella. Me kasasimme sinulle tietopaketin avuksi öljynkulutusongelmaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäiletkö, että autosi kuluttaa liikaa öljyä? Tiedämme, että liiallinen öljynkulutus on rasittava ongelma ja se voi esiintyä myös uusissa autoissa. On todella ärsyttävää olla jatkuvasti öljyostoksilla ja lisäämässä moottoriin öljyä. Öljynkulutusongelma on sekä Audien että muiden VAG-konsernin autojen haaste. Pahimmillaan edessä on 8000 euron arvoinen remontti, mutta vielä ei kannata hätäillä. Hyvä lähtökohta normaalille öljynkulutukselle on se, että öljyä ei pitäisi joutua täyttämään autoon vuotuisten huoltojen ulkopuolella. Me kasasimme sinulle tietopaketin avuksi öljynkulutusongelmaan.
Toyotaan sama remontti maksaa tuplasti enemmän. Eli vähintään 16.000€ !!
Omistajalle kiva yllätys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotaan sama remontti maksaa tuplasti enemmän. Eli vähintään 16.000€ !!
Omistajalle kiva yllätys.Ensimmäistä remonttia yhä odotellaan kymmenien miljoonien Toyotien joukossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäistä remonttia yhä odotellaan kymmenien miljoonien Toyotien joukossa.
Saa odottaa tosi pitkään. Toyota vain selittelee ja valohoitaa vikoja.
Autoja aletaan oikeasti korjata vasta oikeudenkäyntien jälkeen.
https://www.edn.com/toyotas-killer-firmware-bad-design-and-its-consequences/
- Anonyymi
Ihme et edes joskus toimii.
- Anonyymi
Ihanan paljon ongelmia aina uutuus tojoissa.
- Anonyymi
Ehkä ihmiset tykkää ongelmaautoista ettei elämä olis liian helppoa.
- Anonyymi
Hinaustilasto, aina audei, bemareit, mersui.
- Anonyymi
Tojon on nii kevyitä ettei niiden hinauksia tilastoida.
- Anonyymi
Tojot piti hinata talvitestistä pois kun eivät toimineet. Ruahahhaahhaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojot piti hinata talvitestistä pois kun eivät toimineet. Ruahahhaahhaa!
Naurettavaa ettei Toyota osaa tehdä hyvää autoa.
- Anonyymi
Kuten noissa artikkeleissa kerrottiin, että tilasto kertoo käytännössä vain sen millä ajetaan eniten ja ollaan liikenteessä kaikissa olosuhteissa.
- Anonyymi
Hinaustilasto, aina audei, bemareit, mersui hinataan eniten, poor quality.
- Anonyymi
Toyota ei kestä Suomen pakkasia.
- Anonyymi
Toyotat kestävät parhaiten!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotat kestävät parhaiten!
Sinä se osaat vakuuttaa ja perustella asiasi, hihii!
- Anonyymi
Eihän se toimi Tojon polttomoottoriautokaan kun pitää talvitestistä hinausauton lavalla kuskata pois.
- Anonyymi
Olisi tosi hyvä jos edes joskus toimis Toyota.
- Anonyymi
Tojo jos toimii se on ihme.
- Anonyymi
hajoaa käsiin taattua Toyota laatua.
- Anonyymi
Toyotalla pisin kokemus sähköautoista!
- Anonyymi
Ja viimeisenä markkinoilla ja silloinkin muiden avustamana, aika noloa!
- Anonyymi
Suomalaiset on niin tyhmiä, että ne tilaa luottomyyjän suosituksesta melkein mitä vaan, jopa näkemättä. Tojotisti on täysin luottomyyjän kusetettavissa.
- Anonyymi
Tuo on niin totta ja panttimaksu pitää koukussa tyhmimmät.
- Anonyymi
Edes Toyota uutuussähköauto ei toimi ollenkaan talvikelissä.
- Anonyymi
Volkkarin öljynsyönti on iso ongelma, audia hinataan eniten koska moottorit menevät rikki ihan pienillä kilometreillä.
Itäskoodaa vaivaa pakotteet. - Anonyymi
Taas näitä mistään mitään tietämättömiä pellejä.
Mitenkäs VW ID5? Siinä ei ole akun lämmitystä ollenkaan ja takuuehdoissa mainitaan että takuu raukeaa jos auto on yli 24h -30 asteen pakkasessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas näitä mistään mitään tietämättömiä pellejä.
Mitenkäs VW ID5? Siinä ei ole akun lämmitystä ollenkaan ja takuuehdoissa mainitaan että takuu raukeaa jos auto on yli 24h -30 asteen pakkasessa.Vw;llä ajaa talvella jopa 200 km, sitten on 11 tunnin lataus.
- Anonyymi
Hyvinhän tuo on tuntunut toimivan? Mitä ihmettä valitatte?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas näitä mistään mitään tietämättömiä pellejä.
Mitenkäs VW ID5? Siinä ei ole akun lämmitystä ollenkaan ja takuuehdoissa mainitaan että takuu raukeaa jos auto on yli 24h -30 asteen pakkasessa.mitäs takuusta, VW toimii ja toimii mutta aasialaiskipot tarvitsee takuun kun vikoja on!
- Anonyymi
Eihän se toimi, sehän on Tolloloota.
- Anonyymi
Toyotat tuntuvat toimivan maailman tappiin saakka.
- Anonyymi
Miksi toimisi, talvitestistäkin Toyotat kotiutetaan hinausauton lavalla.
- Anonyymi
Toyota on aina askeleen edellä kilpailijoitansa, onhan Toyotalla pisin kokemus sähköisestä liikkumisesta.
- Anonyymi
Tuo uusi tojon sähköauto on katastrofi. Akku ei lataa pakkasilla, ei navissa optimaalista reititystä akun lataustilanteen mukaan kuten mm Mersuissa, lyhyt range, nyt jo myyntikiellossa pyöränpulttien vian takia! Ruma vielä päälle. Hirveä kötöstys. Mieluiten Tesla Model 3 tai Y, valmistajalla kokemusta täyssähköistä.
- Anonyymi
Taas näitä mistään mitään tietämättömiä pellejä.
Mitenkäs VW ID5? Siinä ei ole akun lämmitystä ollenkaan ja takuuehdoissa mainitaan että takuu raukeaa jos auto on yli 24h -30 asteen pakkasessa. - Anonyymi
Teslalla ei tee kyllä yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslalla ei tee kyllä yhtään mitään.
Teslalla ajoi TM, siperian kylmyys mainittu ja onneton range.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslalla ajoi TM, siperian kylmyys mainittu ja onneton range.
Mitä tekee Toyoitalla? Saa hävetä jokapaikassa alempiarvoisuuttaan.
Leimautuu äkkiä alisuorittajaksi ja yhteiskunta reagoi niin et jättää syrjään.
Tulevaisuudessa syrjäytyvän auto on todennäköisesti Toyota.
Tilastot sen todistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslalla ei tee kyllä yhtään mitään.
Kateutta se ainakin aiheuttaa, vai mitä Tero?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas näitä mistään mitään tietämättömiä pellejä.
Mitenkäs VW ID5? Siinä ei ole akun lämmitystä ollenkaan ja takuuehdoissa mainitaan että takuu raukeaa jos auto on yli 24h -30 asteen pakkasessa.Väärää tietoa, tuo korjattiin jo aikaa sitten.
Toyotan härpäke on sentään uutuus ja siitä puuttuu se oleellinen akun lämmitys ja kolmivaihelataus.
- Anonyymi
Kova kateus vaivaa jo kohti uutta Toyotan sähköautoa.
- Anonyymi
Vain ystävällistä neuvontaa, ettei osta sitä huonointa vaihtoehtoa.
Ei se ole kateutta, se on ystävällistä paljastaa totuus kaikille.
Vaikutat olevan aika paniikissa siitä. Mutta miksi?
- Anonyymi
Hyvä että Toyota näyttää esimerkkiä Teslalle kuinka talviauto tehdään. https://tekniikanmaailma.fi/tmn-team-teslan-kotimatka-alkoi-autossa-oli-kylmempi-kuin-siperian-junassa-mutta-ouluun-paastiin-takaiskujen-kautta/
- Anonyymi
Kaikissa uusissa Toyota malleissa on järkyttävä määrä ongelmia. -Mistä johtuu?
Ei voi kuin ihmetellä et miten se muka on kestävä ja luotettava?
-Vaikea ymmärtää näitä tosiasioita.- Anonyymi
Kaikissa uusissa Toyota malleissa on nolla kpl ongelmia. -Mistä johtuu?
Ei voi kuin ihmetellä et miten se on niin kestävä ja luotettava?
-Vaikea ymmärtää näitä tosiasioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa uusissa Toyota malleissa on nolla kpl ongelmia. -Mistä johtuu?
Ei voi kuin ihmetellä et miten se on niin kestävä ja luotettava?
-Vaikea ymmärtää näitä tosiasioita.Eivät vaan käynnisty talvella ja testistäkin pitää viedä hinausautolla pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät vaan käynnisty talvella ja testistäkin pitää viedä hinausautolla pois.
Kaikki Toyotat käynnistyvät ja ovat kaikista varmimpia autoja,
https://www.kaleva.fi/yksi-automerkki-kestaa-varmimmin-kovaa-kayttoa-kat/1647683
- Anonyymi
Eiväthän ne Toyotan hybriditkään toimi pakkasella.
- Anonyymi
Minäkin oston ennakkovaraabana Toyotan EV:n. Talvi range on yllättänyt niikuin lehdissä lukee.
Kysyi tekoälyltä rangesta Pohjoismaiden talvessa onnistumisesta. Alla tulos:
The official driving range for the Toyota Bz4x is about 270 km (168 miles) when fully charged. However, due to the cold temperatures in Nordic winter climates, electric vehicles often experience a decrease in the driving range of between 10-30%, depending on the ambient temperatures experienced and the length of the drive. To maximize your driving range in colder climates, it is wise to plan your trips ahead of time and keep the battery topped off with a charging station when possible. - Anonyymi
Sähköauto ei ole viisas valinta ankariin talviolosuhteisiin.
Näitä poliittiseen agendaa lankeavia ovat pikkujuppeja joiden on pakko elää "ajan hermolla" ja tehdä juuri sitä mikä on milloinkin IN. Omaa päätä tämä kyseinen ihmisryhmä ei liiemmin käytä.- Anonyymi
Itäkoppura Tojota ei ainakaan toimi ankarissa talviolosuhteissa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 666402
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap274123Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2682543Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei262000MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna301508- 971367
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3041107Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee541080Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.771026Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..391011