kyllä kristittykin saa pyrkiä täydellisyyteen

Anonyymi

Mutta sitä ei voi tehdä omalla voimalla, vaan hengen voiman jälkeen joka on Jeesuksessa Kristuksessa ilmoitettu kullekin omakohtaisen uskon kautta ja syntien anteeksi saamisen armon kautta ja voimasta parannuksen armo ja valta saatanan henkien ylitse.
Mutta jos tulee lankeemuksia, niin se on aina lihassa lankeemus ja silloin ei voi ajatella että pitäisi nyt niinkuin farisealaiset lihassa taistella lihaa vastaan että lihan voimasta lihassa täydelliseksi tulisimme, se on lain henki ja farisealaisuutta.

Mutta jos kristitty saa Jeesuksen Kristuksen hengen parannuksen armon kautta, niin se on varma että Jeesuksen henki sotii syntiä vastaan lihassa!

Mutta 2 eri asiaa, sotia omalla voimalla saatanan henkiä vastaa, ja niin yrittää olla lihan jälkeen lihassa täydellinen,

Kuin että puet Kristuksen Jeesuksen häävaatteet päällesi ja hänen henkensä sotii sinun edessäsi!
Ja jos silloin tulee lankeemuksia, niin ei liha lankea, koska emme lain eli lihan alla ole, vaan hengen lain alla,
Ja sen takia pitää silloin uudistaa sitä armoliittoa josta me olemme hengen ja elämän saaneet, ja siinä on salaisuus,
Että ainoastaan Jeesuksen Kristuksen henki voi sotia syntiä vastaan, farisealaiset kyllä yrittävät mutta eivät voi, koska lihassa on perisynti, ei voi liha syntiä voittaa,
Jos haluamme jotakin voittoja saada saatanasta niin se täytyy aina tapahtua Jeesuksen Kristuksen hengen voimasta,
Ja sen hengen me saamme vain ja ainoastaan parannuksen armosta, että tunnustamme lihamme lankeemuksen, ja uskomme syntimme anteeksi Jeesuksen sovitustyön ja kuoleman tähden, ja puemme päälle uskon vanhuskauden Jeesuksessa Kristuksessa! Joka on Jeesuksen veri, joka todistaa synnit anteeksi ja puhdistaa omattunnot, ja siinä voima voittaa synti ja syntielämä,
Mutta se ei tarkoita sitä, että me lihassa tulisimme pyhiksi vaan se tarkoittaa, että Jeesus Kristus on pyhä, ja kun hän asuu meissä, niin sen takia meistäkin tulee pyhiä ja Jeesuksen Kristuksen pyhyyden takia saamme mekin voiman voittaa saatanan henkiä,
Mutta jos Jeesuksen Kristuksen henki menee meistä pois, silloin meillä ei ole voimaa syntiä vastaan, koska silloin meissä on vain oma voima joka on liha, ja lihassa asuu synti, ja silloin lankeamme,
Siksi on tärkeätä uudistaa niitä liittoja, josta olemme hengen ja elämän saaneet,
Siksi ovat vanhat kristityt sanoneet ennen että kristillisyys lähtee sieltä jo kotielämästä että olisimme parannuksen tekijöinä jo siellä arki ja kotielämässä ja silloin kun uudistamme niitä liittoja joka päivä, silloin Kristuksen henki se asuu meissä, ja silloin meillä on voima syntiä vastaan,
Mutta minun täytyy tunnustaa että olen ollut huono tässä kristillisyydessä ja on täytynyt langeta monta kertaa syntiin,
Ja johtuu siitä, että en voi omalla voimalla sotia syntiä vastaan, koska lihassani ei asu muuta kuin syntiä,
Siksi täytyisi käyttää sitä matkasauvaa jo kotielämässä että Kristuksen henki asuisi meissä ja saisimme Jeesuksen Kristuksen hengen kautta voiman sotia syntiä vastaan!
Mutta jos joku on saanut Jeesuksen Kristuksen hengen pelkästään uskon kautta, ja voit sanoa, että synti ei sinua niin kiusaa, koska Jeesuksen henki sotii lihaa vastaan, niin se on hyvä että sinulla on hyvin mennyt, mutta on paljon kristityitä joilla vaellus ei ole mennyt niin hyvin ja siksi täytyy vielä käyttää matkasauvaa, että hekin jotka uskossaan ovat heikkoja olleet ja ovat Jeesuksen Kristuksen hengen pois ruumistaan ajaneet, saisivat ja löytäisivät vielä Jeesuksen helmaan, ja siksi on myös matkasauva, toiset voivat saada kaiken uskon kautta, mutta toiset tarvivat vielä sen todistuksen,
Kun ihminen on kuitenki sellainen että sitä tahtoo yhteen sun toiseen vikaan valvomattomuudessa joutua ja niin sitä ajaa voipi Jeesuksen hengen pois ruumistaan kuin vanhingossa ja varkain ja silloin täytyy taas uudistaa niitä liittoja ja tunnustaa syntisyys ja uskoa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä! Ja silloin saa taas tuntea Jumalan pojan rauhaa omallatunnollaan ja saa taas uutta voimaa saatanan henkiä vastaan!

8

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Silti haluan korostaa ja erityisesti korostaa että liha ei ole pyhä ja ei ole tarkoitus sanoa että joka lihassa on epäpyhä ei olisi kristitty vaan halusin vain sanoa, että kun on niin että Jeesus ei ole aina meidän kansamme, niin siksi me joudumme välillä lankeemuksiin eli synteihin joita kristitty ei tee Jeesuksen hengen vaikutuksesta. Vaikka on totta että kaikki olemme lihassa syntisiä. Niin silti ei meidän tule tehdä tekoja joita saatanan orjat tekevät. Kyllä kaikki ymmärrämme mistä puhutaan nyt!

      Liha ei pyhity,
      Mutta se olisi kaunista jos Jeesuksen henki olisi aina meidän matkassamme, siksi puhun näitä,

      Silti se on niin, vaikka puhuin nyt kovempia sanoa,
      Silti haluan sanoa vielä
      Että ei synti kadota vaan synnittömyys,
      Eli se, että emme tunnusta syntisyyttämme ja emme usko Herraan Jeesukseen! Vain epäusko ja farisealaisuus eli itseensä turvaaminen joka on myös epäuskoa Jeesusta kohtaan, vain ne kaksi eli yksi ovat kadottavia syntejä!

    • Anonyymi

      Minulla on ongelma kun en osaa lyhyesti puhua, mutta yritän tiivistää tuon aloituksen;

      Tarkoitin että täydellisyyteen Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa!

      Koska silloin kristitty saa uuden voiman ja uuden mielen!

    • Anonyymi

      Kirjoitin avauksen vain koska rupesi häiritsemään nuo pilvet taivaalla, on kirjoitettu että kun vanhurskaat profetoivat niin silloin pitää auringon paistaman eikä taivaalla ole pilviä. Mutta saas nyt nähdä lähteekö ne minnekään:)
      En mä edes tiedä mitä on profetoiminen:/

      • Anonyymi

        Selittääkö joku tietävä mitä on profetoiminen, saadaan jatkossa pelkkää auringon paistetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selittääkö joku tietävä mitä on profetoiminen, saadaan jatkossa pelkkää auringon paistetta!

        Mä vaan toivon etten oo väärä profeetta muuten tulee pelkkää vesisadetta :)

        Mut riittää yks meistä profetoi oikein ni uskon jälkeen niinku Paavali sanoo, sitte rupee aurinko paistaa, näin olen ymmärtänyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä vaan toivon etten oo väärä profeetta muuten tulee pelkkää vesisadetta :)

        Mut riittää yks meistä profetoi oikein ni uskon jälkeen niinku Paavali sanoo, sitte rupee aurinko paistaa, näin olen ymmärtänyt!

        Jatkan
        Siihen se muinainen intiaanien sadetanssikin varmaan perustui:)
        ku ne oli vääriä profeettoja sai auringon sijasta pelkkää vettä taivaan täydeltä :)

        Vaikka viljelijät saattaa kyllä suuttua meille jos profetoidaan pelkkää aurinkoa seuraavat 2vuotta 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selittääkö joku tietävä mitä on profetoiminen, saadaan jatkossa pelkkää auringon paistetta!

        Sieltähän se aurinko taas pilkistää, Jumalan sana ei voi tehdä itseään tyhjäksi jos siellä lukee niin että aurinko paistaa ku profetoidaan sit se paistaa. Tän takii viimeisinä aikoina varmaan tuleekin vääriä profeettoja ku kaikki haluu auringon paistetta:)


    • Anonyymi

      Ensimmäiseksi kristityn pitäisi tulla rehelliseksi. Eikä yrittää kaikenlaisten vippaskonstien avulla olla ihan muuta kun oikeasti on. Kuten tiedämme, valhe on saatanasta. Ja saatanan suurin haave on näyttää ihmisten silmissä Jumalalta.

      Jotta mitään uutta voi tulla, ihmisen on suostuttava tyhjenemään kaikesta kuvittelemastaan hyvästä, tullakseen sellaiseksi kun OIKEASTI on. Heikoille erehtyville on apu tarjolla Jeesuksessa Kristuksessa. Siksi on kirjoitettu:

      Ps. 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

      Jer. 33:3 Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle ja ilmoitan sinulle suuria ja salattuja asioita, joita sinä et tiedä.

      Ap. t. 2:21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

      Room. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

      Ihmispolo huutaa avukseen melkein mitä nimiä hyvänsä, mutta hylkää Jumalan Sanan.

      Jumalan Sana on kaikkivaltias Jumala Isä Poika ja Pyhä Henki.

      Totuus sattuu langenneeseen ihmiseen kuin rautainen ruoska, siksi ihmiset pakenevat totuutta ja turvautuvat valheisiin.

      "Olen riittävän hyvä". "Olen siivosyntinen". "Teen usein parannuksia". "Olen tehnyt enemmän hyvää kuin pahaa". etc etc

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10142
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2934
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      192
      2747
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1556
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe