Salakuuntelun analyysi suomalaisen tytön ja etelämaalaisen välillä

Anonyymi

Nuorten välinen kommunikointi kirjastotyössä kirjoja lajitellessaan

suomalainen tyttö ja jostakin lähi-idästä oleva kurttukulmakarvainen nuori mies
ikä noin 17 v

Mies tahtoo keskustella. Tyttö on ujo, hiljaisempi.
Poika korottaa ääntä ja teatralisoi kirjojen lajittelun tilanteita.

Pohjoismaalainen tapa kommunikoida on hiljainen rujous.
Ollaan vain läsnä, seurataan.

Näyttää, että etelämaalaiselle se ei riitä, mutta hän tahtoo keskustella.

Hän teatralisaation kautta saa kuin saakin tytön avautumaan.

Itse pohjoismaalaisena en välttämättä osaisi edelleen avata hyvin tyttöjä,
koska sellainen itsevarmuus ei kuuluu kulttuurin, jonka kantajaa ovat olleet lukuisat esi-isämme.

Etelämaalaisella puuttuu hiljainen kokemus, mutta sen sijaan sillä on puhelias lähestyminen. Hän vaatii tyttöä avautumaan.
Epäilemättä sellainen asennoituminen edesauttaa toisiin ihmisiin tutustumista, toisin kuin minulla.

Poika painaa tyttöä. Tilanne on outo, koska poika käyttäytyy sopimattomasti tai epäkonventionaalisesti. Pojan kova ääni kuuluu läpi kirjaston, mikä on pohjoismaalaisittan outoa.

Lopulta rajapyykki rikkoutuu ja tyttö tulee kuorestaan ulos ja alkaa puhumaan. Hän puhuu avoimemmin ja sanoo mielipiteensä.

Poika sai haluamansa. Tyttö nyt uskoutuu.

Tulin samassa miettineeksi, että kannattaako vieraita naisia availemaan?
Mitä se maksaa ja mitä siitä seuraa?

Tyttö on avoin ja hän kuin luottaisi poikaan ja pojan on nyt kannettava vastuuta tytöstä.

Mutta.

Etelämaalainen nuori poika muuttui hiljaiseksi.
Hän ei enää puhuu, mutta kuuntelee, mitä tytöllä on sanottavaa.
He lajittelevat kirjoja.
Tyttö ei enää osaa olla hiljaa, mutta aina löytyy sanottavaa.
Mutta tyttö puhuu monologia.
Poika nyökkäilee, mumisee.

Miksi poika ei kerro enempää, koska hänhän sai tytön avautumaan?

Mitä poika miettii, minkälaisia suunnitelmia hänellä on nyt?
Tai minkälaisia tuntemuksia on hänellä?

Itse salakuuntelijana vaistosin, sen taakan, mitä mies saa niskaan, kun saa vieraita tyttöjä avautumaan. Uskoutuva tyttö....ainakin itse tahdon itkeä ja paeta paikalta, koska en kestäisi sellaista turhuutta. En kestäisi tytön läsnäoloa ja naiivisuutta.

En kestäisi varsinkin silloin kun tyttö olisi ollut vain kaveri, eikä tyttökaveri, siis sellainen josta minä pitäisin enemmän ja rakastaisin ja tahtoisin tutustua.

En rupaisi avaamaan vieraita naisia, koska sellainen käy sydämen päälle.
Sydän ei kestäisi liikaa naisia.
Kun avaisin yhden naisen, en välttämättä avaisi enää toista.
Siksi valitsen ketä naista minä avaan, kenen naisen luottamusta voitan puolelleen.
Koska kaikkia naisia ei kannata puhutella.
Kuuntelisin ensin, kastelisin ensin pitkään, minkälainen nainen kyseessä.
Antaisin pitkään energioiden vaikuttaa ja mielen hahmottaa, olemmeko naisen kanssa samalla aallon pituudella.
Vasta kun ymmärtäisin naisen intuitiivisesti, vasta silloin lähtisin etsimään loogisia verbaalisia kohtaamisia.

Koko väittämäni on se, että jokaista naista ei kannata seurailla.

Mutta kyse voi olla kanssa etelämaalaisen sosiaalisuudesta ja suomalaisen kulttuurin tuntemattomuudesta, että loppupellissä etelämaalainen vain on oppimassa, mitä on sopivaa ja mitä ei.
Toisaalta on vaaraa, kuinka itsensä uskottanut nainen käyttäytyy.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuitenkin on huomattu, että muslimi aina tahtoo suomalaista, pohjoismaalaista naista. Hän tahtoo sellaisen jopa kun kotona on vaimo ja lapset.

      En usko, että suurin osa etelämaalaisista kuitenkin ovat tosissaan, koska saattavat loppupelissä valita aviovaimokseen oman heimonsa puolisoja ja jättävät pohjoismaalaisia pois.

      Moni etelämaalainen on mielestäni törkeä kusettaja, mutta naiset katsovat siihen läpi sormien.

      Huomio kohdistuu naisiin ja huomiosta naiset nauttivat.
      Kun kyse iste naisista, niin se käy päinsä, mutta kun kyse jostakin muusta asiasta mutta miesten osalta, niin se ei välttämättä.

      Kuinka lähiitäläinen nainen taas valitsee pohjoismaalaisen miehen, niin ei ole selvää, koska etelän nainen joutuu puskemaan päälle vuorostaan, mikä rooli ei ole naisen rooli. Naisen rooli on passiivisesti seurata miestä, mutta pohjoismaalainen mies on naista passiivisempi ja etelämaalainen nainen tuntee, että ei saa riittävästi huomiota.

      Minä pohjoismaalaisena en edes tahdo kilpailla etelämaalaisen miehen kanssa etelämaalaisesta naisesta, koska tiedän ennakkoon, että en voita.

      Lisäkseen etelämaalaisilla on tosi vahva, ellei meitä vahvempi OMAN HEIMONSA KUULUVUUDEN TUNNE. Oma heimon kuuluvuus myös pitää heitä omaan heimoonsa rajoittuneina kun taas valkolakit ovat vapaampia seurustelemaan ja olemaan. Vaarana on aina, että etelämaalainen käyttää pohjoismaalaisten vain väliaikaisesti hyväkseen ja jättää hänet sen jälkeen.

      • Anonyymi

        Neitsyt kultti olisi voinut kukoistaa joissakin etelän maissa.
        Iskevät vain neitsyeitä.
        Silloin asia on vaikea, koska etelämaalaiset tieteen tahtoen pistävän lusikansa soppaan ennen kuin suomalaiset ja pohjoismaalaiset kerkeävät.

        Silloin asia on vittumainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      158
      1561
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1235
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      199
      1086
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      987
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      852
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      852
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      56
      798
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      786
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      49
      687
    Aihe