ymmärrättekö te

Anonyymi

Lampun ja öljyn eron?
Koska usko ja armo eivät ole sama asia!

Niin tulee usko armosta ja armo Jeesuksesta!
Joka uskosta puhuu, kuinka eli miksi kiellät armon eli öljyn! Kun öljy kuitenkin valaisee huoneen eikä tyhjä lamppu!

Käsitättekö näitä puheita?!

Ei ole Jeesus tullut maan päälle tyhjän takia vaan valaisemaan, tuodakseen pimeyteen valkeutta!

Ja valkeus on meissä kun me otamme Jeesuksen asumaan meidän uskomme lamppuihin!

Puhunko sekavasti?

Kuinka et ymmärrä, jos et ymmärrä, että pimeä ja päällä oleva lamppu ei ole sama asia!
Niin on myös meidän uskomme kanssa, koetelkaa onko meidän uskomme elävä, palaako meidän lamppumme todella! Vai onko se sammunut!

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan nuo sekavia jos ei ole kokemusta kuin sammuneesta lampusta. Mutta yritän silti vääntää rautalangasta. Koska en tässä mitään häviäkään.

    • Anonyymi

      Eli ÖLJY ON JEESUS ITSE FYYSISESTI SE OLE MITÄÄN 2000 VUOTTA SITTEN VAAN HÄN ON YHÄ MEIDÄN KESKELLÄ. SIKSI TÄYTYY HUUTAA KUN EI OLE SAMA ASIA OLLA ILMAN ÖLJYÄ,OLET ILMAN JEESUSTA FYYSISESTI!
      ymmärrättekö nyt?

      • Anonyymi

        Näkeekö paremmin ku kirjoitan isolla?


    • Anonyymi

      Eivät he ymmärrä. Mitä voin tehdä?
      Omasta mielestäni puhun ihan selkeätä suomenkieltä!
      Mutta he eivät varmaan ole samalta planeetalta, ovat varmaan niitä Internetin botteja tai bittejä.


      Kun oli ja on fyysisesti läsnä useastikin niin siitä tiedän että Jeesus on itse öljy ja fyysisesti yhä täällä meidän kanssamme.

      Uus uskovaiset antikristukset eivät näe öljyä eli Jeesusta puhuvat vain kuolleesta uskosta.

      • Anonyymi

        Mihin on Jeesus sidottu? Onko Jeesus sidottu?

        Jeesus asuu murheellisissa opetuslapsissaan, Jeesus itse sanoo, minä tulin syntisten takia.

        Mutta eivät kaikki tunnusta syntejään, ja heistäkin harvoista jotka tunnustavat vain harva ottaa lahjan vastaan synnit on anteeksi annettu Golgatan ristillä!


        Ja siksi ovat ilmanöljyä


    • Anonyymi

      Kommentoit kovasti muita? Korostat itseäsi? Itsestäsi sinä voit puhua, - et muista.

      Kristitythän todistavat Kristuksesta, joka odottaa syli avoimena, että syntiset ottaisivat hänen lahjansa vastaan. Ja he jotka ovat jo ottaneet vastaan Kristuksen syntivelkansa sovittajana iloitsevat ja ylistävät häntä.

      • Anonyymi

        Nimenomaan,nyt sen äkäsit, puhun omista kokemuksista.


      • Anonyymi

        Enkä puhu kristityille vaan farisealaisille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä puhu kristityille vaan farisealaisille!

        Koska olin itse farisealainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olin itse farisealainen!

        Siksi saarnaan farisealaisille, jos olet vapaa siitä, ole hyvässä turvassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi saarnaan farisealaisille, jos olet vapaa siitä, ole hyvässä turvassa!

        Mutta farisealaisen turva ei ole Jeesuksessa Kristuksessa vaan omassa lihassaan.
        Ja kun puhun Jeesuksesta puhun kuin todellisesta eli fyysisestä, joka on ollut, joka oli, ja joka on yhä meidän kanssamme siis fyysisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta farisealaisen turva ei ole Jeesuksessa Kristuksessa vaan omassa lihassaan.
        Ja kun puhun Jeesuksesta puhun kuin todellisesta eli fyysisestä, joka on ollut, joka oli, ja joka on yhä meidän kanssamme siis fyysisesti.

        ...henkensä kautta. Ja henki sotii syntiä vastaan.

        Mutta onko hengessä pelastus?
        Vai uskossa?
        Niin Raamattu sanoo;
        Tyhmillä oli lamppu,
        Viisailla lampussa öljyä!
        Vaikka tämä on julmasti sanottu niin Raamatun mukaan pelkkä lamppu eli usko ei pelasta!
        Vaan tarvitaan myös sisäinen voitelu eli Jeesus Kristus asumaan ruumiisemme!
        Uskon lamppuun öljyä eli Jeesus Kristus!

        Mutta vaikka kuulostaa järjettömältä voin kokemuksesta sanoa, että on mahdollista olla uskon kanssa ilman öljyä,

        On mahdollista että on vain lamppu mikä ei pala!

        SEN TAKIA!
        Tunnustakaa syntisyytenne ja uskokaa että Jeesus on sovittanut ne Golgatan ristillä! Ja ottakaa pyhän hengen vuodatus päällenne kätten päälle panemisen armolahjan kautta!

        Tuo kätten päälle paneminen on se asia mikä herättää tunteita,mutta
        Jos joku näkee että pelkästä uskosta eli lampusta saat öljyn itsestään niin kyllä petät itseäsi, koska lamppu on fyysisesti eri asia kuin öljy, öljyä saat vain öljylähteeltä!

        Elämän veden lähteelle!
        Tulkaa karitsan häihin, syökää tapettu uhrilammas ja karitsa ja juokaa hänen verensä ja syökää hänen lihansa, tulkaa osallisiksi Jeesuksen Kristuksen ruumiista ja olkaa täytetyt pyhällä hengellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...henkensä kautta. Ja henki sotii syntiä vastaan.

        Mutta onko hengessä pelastus?
        Vai uskossa?
        Niin Raamattu sanoo;
        Tyhmillä oli lamppu,
        Viisailla lampussa öljyä!
        Vaikka tämä on julmasti sanottu niin Raamatun mukaan pelkkä lamppu eli usko ei pelasta!
        Vaan tarvitaan myös sisäinen voitelu eli Jeesus Kristus asumaan ruumiisemme!
        Uskon lamppuun öljyä eli Jeesus Kristus!

        Mutta vaikka kuulostaa järjettömältä voin kokemuksesta sanoa, että on mahdollista olla uskon kanssa ilman öljyä,

        On mahdollista että on vain lamppu mikä ei pala!

        SEN TAKIA!
        Tunnustakaa syntisyytenne ja uskokaa että Jeesus on sovittanut ne Golgatan ristillä! Ja ottakaa pyhän hengen vuodatus päällenne kätten päälle panemisen armolahjan kautta!

        Tuo kätten päälle paneminen on se asia mikä herättää tunteita,mutta
        Jos joku näkee että pelkästä uskosta eli lampusta saat öljyn itsestään niin kyllä petät itseäsi, koska lamppu on fyysisesti eri asia kuin öljy, öljyä saat vain öljylähteeltä!

        Elämän veden lähteelle!
        Tulkaa karitsan häihin, syökää tapettu uhrilammas ja karitsa ja juokaa hänen verensä ja syökää hänen lihansa, tulkaa osallisiksi Jeesuksen Kristuksen ruumiista ja olkaa täytetyt pyhällä hengellä!

        Siis lamppu kuvastaa meidän ruumiistamme jossa me uskomme
        Mutta kun otamme öljyä lamppuumme eli ruumiisemme jossa uskomme niin otamme Jeesuksen asumaan sinne!

        Mutta jolla ei ole öljyä on vain lamppu eli ruumis,mutta ruumis ilman henkeä on kuollut!
        Niin on myös uskon kanssa!

        Mitä hyödyttää uskoa ja toivoa vaimoa jos ei sinulla ole tahtoa tutustua vaimoon? Olet silloin yksin!

        Mutta jos uskot että sinulle kuuluu vaimo eli puoliso ja toivot häntä, niin mene ja tutustu häneen! Ehkä kohtaatte ilolla toisenne!

        Niin on myös uskon ja vapahtajan herran Jeesuksen Kristuksen kanssa! Me saamme kohdata toisemme ottaa öljyä lamppuihimme eli ruumiisemme! Ei tarvitse vain uskoa ja toivoa ja rakastaa, saamme myös elävästi kohdata hänet! Eli ottaa öljyä lamppuun!

        Emmehän me ole aviossa silloin kuin rakastamme, uskomme ja toivomme puolisoa, vaan vasta sitten kun kohtaamme hänen, ja viemme vihille!

        Kohdatkaa ilolla teidän auttajanne ja vapahtajanne!
        Hän on maksanut meidän syntisten synnit ja sovittanut meidän rikkeemme Golgatan ristillä!

        Mutta me olemme murhanneet hänet, me olemme murhaajia, mutta hän auttaa meitä, kun tunnustamme syntimme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis lamppu kuvastaa meidän ruumiistamme jossa me uskomme
        Mutta kun otamme öljyä lamppuumme eli ruumiisemme jossa uskomme niin otamme Jeesuksen asumaan sinne!

        Mutta jolla ei ole öljyä on vain lamppu eli ruumis,mutta ruumis ilman henkeä on kuollut!
        Niin on myös uskon kanssa!

        Mitä hyödyttää uskoa ja toivoa vaimoa jos ei sinulla ole tahtoa tutustua vaimoon? Olet silloin yksin!

        Mutta jos uskot että sinulle kuuluu vaimo eli puoliso ja toivot häntä, niin mene ja tutustu häneen! Ehkä kohtaatte ilolla toisenne!

        Niin on myös uskon ja vapahtajan herran Jeesuksen Kristuksen kanssa! Me saamme kohdata toisemme ottaa öljyä lamppuihimme eli ruumiisemme! Ei tarvitse vain uskoa ja toivoa ja rakastaa, saamme myös elävästi kohdata hänet! Eli ottaa öljyä lamppuun!

        Emmehän me ole aviossa silloin kuin rakastamme, uskomme ja toivomme puolisoa, vaan vasta sitten kun kohtaamme hänen, ja viemme vihille!

        Kohdatkaa ilolla teidän auttajanne ja vapahtajanne!
        Hän on maksanut meidän syntisten synnit ja sovittanut meidän rikkeemme Golgatan ristillä!

        Mutta me olemme murhanneet hänet, me olemme murhaajia, mutta hän auttaa meitä, kun tunnustamme syntimme!

        Ja kutsu kuuluu vielä viimeisen kerran, tulkaa kaikki ihmiset, tulkaa tapetun karitsan häihin!

        Ostakaa viinaa ja rieskaa ilman rahaa ja ilman hintaa!

        Ei se ole sitä viinaa mitä uskottomat juovat, vaan sitä viinaa joka vuotaa taivaallisista maljoista, ja me saamme tallettaa sydämemme astioihimme!


    • Anonyymi

      Tuo öljyohje on sinänsä ihan asiallinen, mutta nykyisin liukkaria saa kätevästi tuubista.

      • Anonyymi

        En tiedä mistä se johtuu että huoran perseestä syntyneet eivät omista luonnollista aivotoimintaa, mutta tällaisen havainnon olen tehnyt!


    • Anonyymi

      Mä olen itse vain syntinen ihminen. Ja mun pitää pyytää anteeksi kaikkia turhia kirjoituksia ja vääriä opetuksia, mutta mä uskon että Jeesus on kuollu myös mun syntien takia.


      Mutta mä tuun murheelliseks ku opetan näitä. Haluaisin pyytää vaan anteeksi, mutta en sanojani vedä takaisin vaan pyytää anteeksi syntisyyttäni.

      Mutta ei tämä ole oikea paikka, sen takia on seurakunta, että siellä ovat kristityt ja siellä saa valittaa syntisyyttään ja iloita hengessä jumalanlasten kanssa.


      Voin puhua omiani välillä, mutta jos on joku jolla on parempi ymmärrys niin opeta jos taidat,

      Koettelen opetuksen ja jos hyväksi havaitsen niin otan ilolla vastaan.

      Mähän en varsinaisesti edes opeta vaan puhun kokemuksia!

      • Anonyymi

        Ja kokemus on että turhaan petämme itseämme,
        Koska öljyä pitää ottaa lamppuun että se palaa.
        Ilman öljyä on vain murhe synnistä.

        Sä voit uskoa, että Jeesus on sovittanut sun syntis 2000 vuotta sitten ja et sen takia tarvitse öljyä,

        Mutta se on sama asia kuin yksin oleva eli sinkku eli minä alan ajattelemaan että joo kyllä hän nainen on minun vaimoni koska rakastan häntä ja uskon ja toivon että hänestä tulee vaimoni,
        Mutta niin kauan kun emme mene häihin, en mene häihin hänen kanssaan, hän ei ole minun vaimoni vaan olen yksin vaikka kuinka uskoisin ja toivoisin ja rakastaisin!

        Sitä tarkoittaa öljy!

        Täytyy kohdata vapahtaja! Ei voi olla yksin, ei voi jäädä sinne murheeseen, täytyy ottaa öljyä lamppuun, täytyy uskoa synnit anteeksi, täytyy ottaa Jeesus lapsi sydämelle asumaan! Vain sitä kautta voi pelastua!

        Vaimon voi saada vain hääjuhlissa. Täytyy mennä häihin!

        Tulkaa karitsan häihin!

        Pitäisi itsekin mennä!
        Mutta kutsun myös muitakin!

        Onko oma teko tehdä parannusta?
        Ehkä se on oma teko mielestäsi,
        Mutta kuitenkin lamppu palaa öljystä ja ei teoista!
        Missä on öljy?
        Siellä missä on elämän veden lähteet, siellä on öljy!
        Missä saarnataan synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä!siellä on vesilähteet!

        Ottakaa öljyä lamppuihinne!


    • Anonyymi

      Pistä aina Raamatun tekstit kopiona näkyviin, niin huomaat vähitellen missä aina hairahdut ihmisoppeihin. Raamatun tekstit nimittäin tarkoittavat juuri sitä mitä niissä lukee, spekuloimitset eri tarkoituksilla, (siis että Raamattu tarkoittaakin aivan jotakin muuta, mitä siellä lukee), johtaa helposti harhateille.

      Usko on siis se käsivarsi, jolla Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa lupaamat pelastushyvyydet otetaan vastaan. Armo tulee Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ansion perusteella, ja tämä armokin otetaan uskolla vastaan.

      Kun ihminen on vapautunut syntitaakoistaan, se alkaa vaikuttamaan ihmisen kehossa monelaisia asioita. Ensinnäkin ILON, sitten RAUHAN, siotten halun KERTOA evankeliumin ilosanomaa muillekkin. Tästä evankeliumin julistuksesta toisille ihmisille lähtee se valo, eli lampussa on tuli joka valaiseen. Jumala on Sana, Jumala on Valo.

      Ihmisoppia on tuo, että lupa uskomiseen tulisi vain joidenkin sanojen kautta, jotka joku toinen uskossa oleva julistaa sinulle. Usko kirkastaa sen, mikä on Johanneksen ilmestysessä näkemä kristallinkirkas virta. Se virtaa jatkuvasti, muutoin se ei ole virta.

      Ihmisopit pätkivät armon virran, ikäänkuin se tulisi jonkun uskovat suusta, erikseen pyydettynä. EI!!!! Armo ei juokse ihmisten suista. ARMON VIRTA JUOKSEE JATKUVANA, JUMALAN JA KARITSAN ISTUIMESTA, niinkuin Raamattu sanoo!!!!
      Siksi sinä joka tunnet ja tiedät olevasi syntinen, saat tänäänkin uskoa 24/7 kaikki syntisi anteeksi, Jeesuksen Kristuksen ansion tähden. Jeesuksen viaton veri puhdistaa sinut synneistäsi, tässä ja nyt, kun sinä tämän sanoman otat uskossa vastaan. Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri, sinun puolestasi annettu.
      Hallelujaa kiitos Jeesus.

    • Anonyymi

      Ilm. 22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
      Ilm. 22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

      Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
      Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!"
      Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
      Ja joka janoaa, tulkoon,
      ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

      Ilm. 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: ...

      ... Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

      Ilm. 22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, ...

      ... niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

      Ilm. 22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
      Ilm. 22:21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

    • Anonyymi

      ei lestalaisten tarvitse its e mitään ymmärtää, heillä on muutama fraasi, he istuvat penkeissä nostavat kätensä silloin tällöin ja uskovat saaneensa virheensä ja epäilynsä anteeksi ja niin tulee uusi viikko ja sama meno jatkuu loppuun asti, ei siinä mitään tarvinnut ymmärtää.

      tehdään lapsia ja kattoremontteja mitataan kosteutta ja koitetaan kerätä rahat pois tajuttomilta ja taas pikkuisen kättä pystyyn ja se on siinä.

      jonkun mielestä se on juuri sitä kristiuskoa joka raamatussa ilmenee, voi usvan paksuuden määrää ja sokeutta,

      • Anonyymi

        Jäitä hattuun ja ota paremmin selvää lestadiolaisista. Kirjoittelet sitten vasta, kun tiedät.

        Käden nostot on vain vanhoillislestadiolaisuudessa ja heillä on oma keskustelupalsta.

        Pilkkaamiseen ja halveksimiseen ei tarvita oikeata tietoa eikä taitoa, ne ominaisuudet on kaikkien ihmisten lihassa myötäsyntyisinä. Tällainen halveksiva kirjoittelu kertoo vain siitä, ettet tunne vielä Jeesusta Kristusta.

        Lestadiolaisisssa on omat vikansa, kuten kaikissa muissakin ihmisissä. Lisäksi nämä eri ryhmät (ääripäät) poikkeavat hyvinkin paljon toistaan. Ottamatta selvää tarkemmin, ei kannata kirjoitella.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe